Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 21:42
Verwijderd
Ik heb een SB Live! 5.1 PCI. Ik heb het vage probleem dat als mijn computer ('s nachts of lange tijd) uit heeft gestaan, en ik zet vervolgens mijn comp weer aan dat het kaartje dan weg is uit de PCI device list. Er staat gewoon nix meer van dat hele ding in. Er komt een melding dat ie de ESCD update (alsof het kaartje eruit is gehaald), en vervolgens in Windows is ook niets van de SB te vinden.

Schakel ik dan de comp uit, duw het kaartje enkele malen een beetje heen en weer, zet dan de comp weer aan, dan heb ik kans dat ie hem wel pakt! Niet altijd overigens, dan voer ik deze handeling nog 1 of meerdere keren uit, en op een gegeven moment dan vind ie hem wel weer (ESCD weer geupdate en zo).

Dit is dus echt walgelijk irritant om dat elke keer te doen als je 's ochtends je comp aanzet. Als de comp slechts kort heeft uitgestaan (10 minuten bijv.), dan heb ik er geen last van.

Wat voor moederbord ik heb weet ik niet...

Wat ik al heb geprobeerd:
- Andere drivers;
- Andere PCI opstelling (netwerkkaart + SB in verschillende PCI sloten)
- Kaartje teruggestuurd en andere teruggekregen

Wat kan ik hier nou nog in vredesnaam aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 01:53
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
defect moederbord misschien.... of een bug in de chipset. Probeer eens dat silverkleurige chipsetkoelblok eraf te schroeven... daar staat watvoor chip je hebt. Misschien kan ik je dan verder helpen

Succes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 01:41
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Neem aan dat je die geluidskaart die on-board zit overal hebt uitgeschakeld ? ook de drivers uit windows gegooid (ook in veilige modus!) en bios ?
__________________
Je liep er al een tijdje mee rond. Iets heel anders gaan doen? Of toch niet? En opeens heb je het: je wordt conducteur !
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Bu$ta Burn schreef:
Neem aan dat je die geluidskaart die on-board zit overal hebt uitgeschakeld ? ook de drivers uit windows gegooid (ook in veilige modus!) en bios ?

Jups.

Wat nou het vreemde is, ik had hiervoor een SB 128 erin (PCI, niet onboard, die had ik toen ook al uit), en die had hier geen moeite mee... die deed het wel normaal
Vreemd .......
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 01:04
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
Das zeker vreemd, oplossing, pc aan laten staan. Kaart er ECHT goed indouwen..... ander irq. Andere OS
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Psychoot schreef:
pc aan laten staan.
Geen oplossing....

[/QUOTE]Kaart er ECHT goed indouwen..... [/QUOTE]

Zit er goed in

Citaat:
ander irq.
Dat kan ik niet handmatig instellen (brakke BIOS waar ik geen ruk van snap...

Citaat:
Andere OS
Dat heeft geen effect...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 11:41
Verwijderd
Niemand verder?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 14:11
@pie
@pie is offline
Citaat:
henri schreef:
Niemand verder?

hmmm.. lijkt erop alsof je kaartje geen contact meer maakt met het ijzerwerk in het PCI-slot.. ik weet niet hoe je moederbord/kast eruit zien, maar misschien kun je m wat vaster zetten, dat ie er minder makkelijk uitvalt..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Part 2] Probleem GeForce 6600GT
Meadow
17 15-05-2006 21:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.