Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2005, 18:07
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik werk als hulpverkoopster bij de Hema op zaterdag. Ik doe dit al sinds januari 2002, in januari werk ik er dus al 4 jaar, 8 uur per week.

Nu ga ik in November - December op studiereis naar Amerika, met als gevolg dat ik vier zaterdagen vrij moet hebben. Dit heb ik al een tijd terug (mei?) doorgegeven en er zou gekeken worden wat ze er mee zouden doen, maar er is al wel aangegeven dat het kon zijn dat ik ontslag zou moeten nemen.

Tot nog toe heb ik nog geen antwoord kunnen krijgen van mijn chef over het feit of ik vrij krijg of niet en hij kon er ook nog eigenlijk niets over zeggen omdat hij precies wist wat er allemaal gebeuren ging en of ze (degene die hoger staan) zich aan de regeltjes (4 weken vrij achter elkaar is te lang en zeker in december) zullen houden.

Nu gaat er behoorlijk wat veranderen bij ons in de Hema waardoor er per 1 oktober een overmaat aan personeel is. Hierdoor komt een deel van het doordeweekse personeel op zaterdag werken en meot het zaterdag personeel afvloeien + er zullen er waarschijnlijk een paar weg moeten. Aangezien ik vrij moet hebben lijkt dit mij de ideale kans om mij eruit te werken door geen vrij te geven.

Nu vraag ik me af, kunnen ze mij wel zomaar wegsturen? Ik heb geen contract maar een modelinge overeenkomst is mij verteld; ik kan ieder moment weggaan en zij kunenn mij ieder moment wegsturen is mij verteld.

Ik heb één klein vakje arbeidsrecht gehad en volgens mij zou ik theoretisch in vaste dienst zijn omdat ik langer dan 3 jaar een vast aantal uren heb gewerkt. Kunnen zij me dan zomaar geen vrij geven en er op die manier uitwerken? (Want dan is het natuurlijk werkweigering..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2005, 18:46
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline