Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 11:57
Boterbloemetje
Vanochtend ben ik een hele stomme fout begaan. Ik miste het station waar ik uit moest stappen omdat ik door dufheid niet optijd beneden was (dubbeldekker). Ik moest dus wel verder naar het volgende station. Daar was het keihard rennen naar de volgende trein terug, maar in al die haast ben ik vergeten een kaartje te kopen voor een prijs rond de 3 euro.

Er kwamen allemaal conducteurs langs, dus ik dacht, ik zeg het maar eerlijk. Maar wat nu, je moet 35 euro extra betalen. Ik vroeg me af sinds wanneer dat was, want voorheen kon dat wel. Nou moet ik dus voor een lullig ritje van 5 minuten 38 euro gaan betalen. De conducteur zei wel dat er kans wat dat ik geen boete kreeg omdat ik mezelf eerlijk heb gemeld. Maar weet iemand hoe groot die kans is? Heeft iemand dat eens eerder meegemaakt?

Dan heb ik nog een vraagje; wanneer komt die brief dan binnen? Heb liever niet dat m'n ouders het te weten komen dat ik zo stom ben geweest, ik was al vergeten uit te stappen.

(Is er eventueel een mogelijkheid, bij postkantoor e.d. dat ze mijn post (alleen op mijn naam) vasthouden voor de komende weken? )

Iemand ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 12:00
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
-> v&v
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:02
Go
Avatar van Go
Go is offline
Misschien heb je hier wat aan
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:02
Verwijderd
Er hangen sinds een paar weken posters op alle ns stations dat je niet meer een kaartje kan kopen in de trein...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:03
Wawl
Wawl is offline
OMG, waarom mogen je ouders dit niet weten?

Je zult wss 35 euro moeten betalen, hoe irritant dat ook mag zijn.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:06
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Tsjaa, scheelt eraan hoe lief je de conducteurs heb aangekeken!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:07
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
van de site die je kunt lezen via de link

Bij melding vooraf bij de conducteur zal NS deze omstandigheden eenmaal per jaar coulant afwikkelen en geen boete in rekening brengen.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:07
Go
Avatar van Go
Go is offline
Maak je ouders voor de tijd nog even duidelijk dat ze over het algemeen geen post open moeten maken die aan jou verzonden is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:14
Boterbloemetje
Citaat:
perfectme schreef op 23-10-2005 @ 13:00 :
-> v&v
Kan een forumbaas het verplaatsen voor mij?

Sarah, ik kom niet zo vaak op het station, dus ik had er eigenlijk nog niet van gehoord.
En m'n ouders zullen het nogal heel erg dom vinden en straks worden ze erg boos en daar heb ik geen zin in eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:14
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
gerwin schreef op 23-10-2005 @ 13:07 :
Maak je ouders voor de tijd nog even duidelijk dat ze over het algemeen geen post open moeten maken die aan jou verzonden is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:14
Boterbloemetje
Citaat:
Spoonie schreef op 23-10-2005 @ 13:07 :
van de site die je kunt lezen via de link

Bij melding vooraf bij de conducteur zal NS deze omstandigheden eenmaal per jaar coulant afwikkelen en geen boete in rekening brengen.
Dan zal ik maar hopen dat dat gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:14
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 23-10-2005 @ 13:14 :
Kan een forumbaas het verplaatsen voor mij?

Sarah, ik kom niet zo vaak op het station, dus ik had er eigenlijk nog niet van gehoord.
En m'n ouders zullen het nogal heel erg dom vinden en straks worden ze erg boos en daar heb ik geen zin in eigenlijk.
Het hoort hier ook wel een beetje thuis.

Ik denk dat je gewoon eerlijk gaat moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:21
PV
PV is offline
Citaat:
perfectme schreef op 23-10-2005 @ 13:00 :
-> v&v
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:33
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
gerwin schreef op 23-10-2005 @ 13:07 :
Maak je ouders voor de tijd nog even duidelijk dat ze over het algemeen geen post open moeten maken die aan jou verzonden is.
Goed idee en zeggen als ze jou vreemd aankijken op post van de NS, dan zeg je dat je informatie hebt opgevraagd voor een schoolproject.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:34
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 23-10-2005 @ 13:14 :
Sarah, ik kom niet zo vaak op het station, dus ik had er eigenlijk nog niet van gehoord.
Radio, TV, krant...
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 23-10-2005 @ 13:33 :
Goed idee en zeggen als ze jou vreemd aankijken op post van de NS, dan zeg je dat je informatie hebt opgevraagd voor een schoolproject.
Of dat je vertraging had (vast nog waar ook, omdat je weer terug moest reizen, lag dan wel niet aan NS maar toch ) en daarom geld terug gevraagd hebt oid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:59
Boterbloemetje
Citaat:
TheRedArrow schreef op 23-10-2005 @ 13:33 :
Goed idee en zeggen als ze jou vreemd aankijken op post van de NS, dan zeg je dat je informatie hebt opgevraagd voor een schoolproject.
Als het echt zo is dat ik die 35 euro extra niet hoef te betalen en de conducteur lief is geweest en heeft opgeschreven dat ik uit mezelf naar hem ben gegaan, kan ik natuurlijk gewoon zeggen dat ik het kaartje in de trein heb gekocht, zodat ik de trein niet zou missen en omdat ik geen contact geld had kreeg ik een acceptgiro.

Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 23-10-2005 @ 13:14 :
Dan zal ik maar hopen dat dat gebeurd.
dat gebeurt niet zomaar
je moet waarschijnlijk de boete weer terug sturen
je krijgt hem lekker wel thuis
er staat heel groot op: BOETE
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2005, 18:08
Boterbloemetje
Citaat:
reuff schreef op 23-10-2005 @ 19:01 :
dat gebeurt niet zomaar
je moet waarschijnlijk de boete weer terug sturen
je krijgt hem lekker wel thuis
er staat heel groot op: BOETE
Nee...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 23-10-2005 @ 19:08 :
Nee...
wat nee?
nee dat er heel groot boete op staat?
dat klopt, dat was een grapje
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:11
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Ik had een keer mijn station gemist en toen kwam er een conducteur en toen zei ik dat ik in slaap was gevallen ofzo en toen liep hij weer verder.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:36
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
boeie wat je ouders er van vinden echt, je betaalt t toch zelf lijkt mij.

Enne, de eerste 35euro boete kan je zowieso terug vragen hoor...hoorde ik laatst toen een man tegenover mij geen kaartje had.De conducteur moest wel een boete schrijven,maar het geld daarvoor kon je de eerste keer terugkrijgen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:22
Boterbloemetje
Ah, dank jullie wel voor de informatie!

Nog een vraagje: hoe lang duurt het meestal voordat je het thuis krijgt? Tien dagen..?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:32
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-10-2005 @ 18:00 :
Of dat je vertraging had (vast nog waar ook, omdat je weer terug moest reizen, lag dan wel niet aan NS maar toch ) en daarom geld terug gevraagd hebt oid.
Informatie aanvragen is veel leuker.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 11:46
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
het rare is van de ns, die boete moet je vrijwel direct betalen maar als je meer dan 30 minuten vertraging hebt krijg je niet meteen je geld terug.

Stelletje muggenzifters!!
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 13:55
Boterbloemetje
Hij is nu al binnen.

Hoef maar 3,10 euro te betalen! Ik weet niet of m'n moeder het heeft gezien, ze is nu niet thuis, maar hij is tenminste niet open gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:57
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 25-10-2005 @ 14:55 :
Hij is nu al binnen.

Hoef maar 3,10 euro te betalen! Ik weet niet of m'n moeder het heeft gezien, ze is nu niet thuis, maar hij is tenminste niet open gemaakt.
Tering wat snel

Schrijf je bijvoorbeeld een brief? Twee maanden geen probleem hoor!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 16:33
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 25-10-2005 @ 14:55 :
Hij is nu al binnen.

Hoef maar 3,10 euro te betalen! Ik weet niet of m'n moeder het heeft gezien, ze is nu niet thuis, maar hij is tenminste niet open gemaakt.
Wat vind je er zo erg aan als je ouders het zien?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 22:10
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 25-10-2005 @ 17:33 :
Wat vind je er zo erg aan als je ouders het zien?
Ze mag geen geld hebben van d'r ouders, aangezien d'r ouders verhuren aan oude vieze mannen. En dan moet ze al d'r centjes afdragen natuurlijk
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 23:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb het eens gehad toen mijn opa in het ziekenhuis lag met een hersenbloeding en in coma.
Toen waren we in alle haast naar het station gegaan (mijn moeder, mijn zusje en ik) om naar het ziekenhuis te gaan.
De trein stond al klaar toen we daar aankwamen dus zijn we maar meteen ingestapt, mijn moeder meteen naar de conducteur toe, verhaal uitgelegd, resultaat: EEN BOETE!!

Heeft ze overigens gewoon moeten betalen ondanks ze zich zelf kwam melden.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:53
Verwijderd
mij wilden ze laatst 50 euro extra laten dokken (bovenop de boete van 35 euro plus ritkosten) omdat ik mn portemonnee was vergeten, en dus geen ID bij me had.. mogen ze dat wel? want ik zie het nergens aangegeven. Kwist niet dat ze de functie van agent hadden
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:04
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
kazje schreef op 03-11-2005 @ 17:53 :
mij wilden ze laatst 50 euro extra laten dokken (bovenop de boete van 35 euro plus ritkosten) omdat ik mn portemonnee was vergeten, en dus geen ID bij me had.. mogen ze dat wel? want ik zie het nergens aangegeven. Kwist niet dat ze de functie van agent hadden
Ja, dat mogen ze. Ze zijn buitengewoon opsoringsambtenaar.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ook een keer zoiets gehad. Er was een fout gemaakt in de aankondiging waardoor ik in een stoptrein stapte die een intercity bleek, die, je raad het, mijn station voorbij reed.

Vervolgens controle, ook gewoon verteld wat er aan de hand was.

Ik had een retourkaartje Naarden-Bussum->A'dam dat ze wilden innemen, dat weigerde ik omdat het nodig is om reiskosten te declareren.


De conducteur behandelde me alsof ik een grove crimineel was en wilde een boete uitschrijven. Ik legde uit dat als ik zwart wilde rijden, ik wel een enkeltje, of helemaal geen kaartje had gekocht, een retourtje is immers duurder dan twee enkeltjes voor een station dat dichterbij ligt.

Uiteindelijk hebben ze alles moeten schrappen en heeft de conducteur een douw gekregen, maar er speelde dan ook mee dat de trein verkeerd was aangegeven (niet mijn fout) en dat de conducteur zich fors aanstootgevend gedroeg (ook niet mijn fout)


Maar ja, heb je zin om zoveel ruzie te trappen over een boete, is de vraag die je moet afwegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-10-2005 @ 00:04 :
Ik heb het eens gehad toen mijn opa in het ziekenhuis lag met een hersenbloeding en in coma.
Toen waren we in alle haast naar het station gegaan (mijn moeder, mijn zusje en ik) om naar het ziekenhuis te gaan.
De trein stond al klaar toen we daar aankwamen dus zijn we maar meteen ingestapt, mijn moeder meteen naar de conducteur toe, verhaal uitgelegd, resultaat: EEN BOETE!!

Heeft ze overigens gewoon moeten betalen ondanks ze zich zelf kwam melden.
IS toch ook gewoon terecht, hoe lullig het ook is? Ze had een kaartje moeten kopen, het is begrijpelijk dat ze het niet gedaan heeft, maar daarom niet meteen legaal.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:55
paco
Avatar van paco
paco is offline
Hoezo openen jou ouders jou post?
En misschien is dat maar goed ook als je zo oneerlijk bent tegen je ouders.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
paco schreef op 04-11-2005 @ 16:55 :
Hoezo openen jou ouders jou post?
En misschien is dat maar goed ook als je zo oneerlijk bent tegen je ouders.
Mwah, ik snap het wel van de TS hoor, mijn ouders hebben soms ook de neiging om mijn post te openen. Tegenwoordig trouwens minder.
En zoiets, lijkt me ook niet gemakkelijk om te zeggen. Maar straks mag ze voorlopig niet met de trein ofzo, en dat heeft ze denk ik liever niet. Dus om zoiets dan niet te zeggen is dan wel even de veilige weg kiezen.

Gelukkig hebben ze ook niets gezien, blijkbaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2005, 13:27
paco
Avatar van paco
paco is offline
Damn, zoveel lui zien hun ouders als de 'domme' boe-man die niemand begrijpt.

Je ouders zijn niet zo dom dat als jij een foutje maakt ze je meteen nooit meer met de fokking trein laten gaan. Tenminste dat hoop ik voor je.
Bovendien moet je tegen je ouders zeggen dat je post privé is. Dat is heel normaal.
En je moet leren dat je nooit tegen je ouders moet liegen. Dan wordt je relatie met je
ouders 10 x leuker.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:40
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
paco schreef op 04-11-2005 @ 16:55 :
Hoezo openen jou ouders jou post?
En misschien is dat maar goed ook als je zo oneerlijk bent tegen je ouders.
wel eens aan gedacht dat die relatie misschien juist andersom is?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:49
paco
Avatar van paco
paco is offline
jah ik wilde ook eigenlijk nog erbij zeggen, weet niet welke van de 2 eerder ontstaat.

Maar het doet er niet veel toe, dan moet je als nog gaan praten met je ouders.
T zal wel een ideaal beeld van me zijn ofzo, maar ik vind dat er te weinig mensen een
fatsoenlijke relatie hebben met hun ouders.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:43
KS-Racing
KS-Racing is offline
T is dat je de boete niet hebt hoeven betalen, maar anders kun je het als "af en toe reiziger" ook proberen te gooien op slechte informatievoorziening van de NS en daardoor jouw onwetendheid. Huisregels zijn namelijk nog niet aangepast op de NS site. Link

Citaat:
Geldig vervoerbewijs
In de trein en op het perron moet u in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs. Kunt u dit niet tonen, dan kunt u tegen het hogere treintarief alsnog een vervoerbewijs kopen. Als u niet contant kunt betalen moet u zich kunnen legitimeren. U bent dan de vervoerprijs tegen treintarief en administratiekosten verschuldigd.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 06:28
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik stapte laatst zonder kaartje de trein Rotterdam-Leiden in. Zowat alle kaartautomaten waren kapot, en bij degene die het deden, stond een megarij.

Ik zoek de conducteur op, leg alles uit, geeft ie me een boete

Het frustrerende was, dat hij daarna helemaal niet heeft gecontroleerd. Dus wijze les: als je zwartrijdt, blijf dan gewoon stil zitten en ga het vooral niet eerlijk vertellen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 08-11-2005 @ 07:28 :
Ik stapte laatst zonder kaartje de trein Rotterdam-Leiden in. Zowat alle kaartautomaten waren kapot, en bij degene die het deden, stond een megarij.

Ik zoek de conducteur op, leg alles uit, geeft ie me een boete

Het frustrerende was, dat hij daarna helemaal niet heeft gecontroleerd. Dus wijze les: als je zwartrijdt, blijf dan gewoon stil zitten en ga het vooral niet eerlijk vertellen
Dat is het beleid ook. Je krijgt sowiezo een boete en als je een gegronde reden hebt kan je die boete bij de ns terug krijgen.
Heeft hij een aantekening gemaakt op je boete of niet?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 16:06
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als je een keer je ov niet mee hebt hoef je die boete toch niet te betalen?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:53
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 09-11-2005 @ 17:06 :
Als je een keer je ov niet mee hebt hoef je die boete toch niet te betalen?
je krijgt m wel uitgeschreven en ook gefactureerd, je kan het één keer laten restitueren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:17
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Boterbloemetje schreef op 23-10-2005 @ 13:14 :
Kan een forumbaas het verplaatsen voor mij?

Sarah, ik kom niet zo vaak op het station, dus ik had er eigenlijk nog niet van gehoord.
En m'n ouders zullen het nogal heel erg dom vinden en straks worden ze erg boos en daar heb ik geen zin in eigenlijk.
lekker zulke ouders
iedereen maakt wel eens zo'n fout hoor!
Ik denk trouwens dat ze het erger vinden als je het verzwijgt en waarschijnlijk zullen ze het heus wel begrijpen..

ik was laatst in het weekend met mijn duffe hoofd de trein in gestapt, en uit gewoonte had ik geen kaartje gekocht, bedenk ik me in de trein ineens dat ik geen kaartje heb gekocht en ik alleen week-OV heb.
Snel naar de conducteur gegaan, en die heeft me alleen 7euro laten betalen voor de reis, niet de boete
kan gebeuren!
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 09:40
J-roenn
J-roenn is offline
echt, al die kk conducteurs met hun gezeur, zit er een doof oomaatje in de trein die is vergeten haar kaartje te stempelen , zegt die conducteur van word 35,- boete + ritprijs, wou die ook dat ongestempelde kaartje in beslag nemen.

ik bemoei me er mee, zeg dat die vrouw iig recht heeft haar kaartje te behouden ( was ongestempeld dus kan ze nog eens gebruiken ) krijg ik een grote bakkes van hier tot tokio over dat ik me er niet mee moet bemoeien.

t is dat k net wakker was maar zo'n conducteur heb je toch zin om de strot door te snijden en m voor z'n eigen trein te gooien...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Onverwachts moest ik onlangs een fiets meenemen in de trein.. Ik netjes een kaartje gekocht, bleek dat je de fiets niet tijdens de spits mag meenemen... 'ja, ik had de folder moeten lezen'.. GVD, ik koop een kaartje, als er dat soort regels van toepassing zijn, moet dat op z'n minst op het kaartje zelf vermeld worden imo.. Deze conducteur was btw niet coulant
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:45
Verwijderd
Mijn vriend heeft afgelopen zaterdag ongelofelijk veel geluk gehad. Normaal gezien haal ik hem altijd op in Tilburg, maar omdat ik in Oosterhout moest zijn, wou ik hem laten doorrijden naar Breda. Dus ik bel rond de tijd dat ik verwacht dat hij klaar is met werken, is ie eerder klaar en zit dus al in de trein. Hmm, een retourtje Tilburg dus. Nu ja, hij vond dat hij het er wel op kon wagen, op dat kleine stukje zouden ze wel niet controleren en anders deed hij of hij in slaap gevallen was ofzo.

Hij raakt in gesprek met een oudere dame, vertelt wat er is gebeurd en dat hij dus een station verder moet zijn. Aardige dame, ze praten wat heen en weer, intussen komt er 2x een conducteur langs die hem controleert vóór Tilburg. Op het stukje tussen Tilburg en Breda komen er opeens 3 de coupé binnen, van beide kanten en mijn vriend heeft het dus eigenlijk dik zitten. Dus die begint wat te stamelen als dat vrouwtje helemaal voor hem opkomt en hem verdedigt en ocharme, die jongen werd gebeld door zijn vriendin toen hij al zijn kaartje had en zus en zo. En dat hij echt wel weer terug zou reizen via Tilburg, dit was een uitzondering enz enz. En ze hebben hem laten gaan!

Maar als ik de ervaringen hier zo lees, heeft hij echt flink geluk gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:01
PV
PV is offline
Een collega had laatst ook flink geluk.. was z'n portemonnee vergeten, dus z'n NS jaarkaart niet mee, paspoort niet mee, geen geld bij, helemaal niks. En jahoor, controle. Maar de conducteur controleerde vaker op die rit en herkende 'm blijkbaar, hij kreeg helemaal geen boete of wat dan ook. Dan heb je best wel geluk had 'm anders een euro of 100 boete opgeleverd waarschijnlijk..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:25
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-11-2005 @ 19:53 :
je krijgt m wel uitgeschreven en ook gefactureerd, je kan het één keer laten restitueren.
Ik dacht dat je je OV één keer per jaar mag vergeten? en dan begint dat jaar vanaf de dag dat je em vergeet (dus 365 dagen mag je em niet meer vergeten)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het Grote Facepalm Jezelf-Topic!
Verwijderd
65 23-11-2011 19:22
Werk, Geld & Recht Betalingstermijn / boetebeleid NS.
Adore
14 10-05-2007 10:21
De Kantine Boetes
Fuck_0FF
28 19-04-2006 19:11
Werk, Geld & Recht Uitschrijven van een boete, zonder legitimatie
Verwijderd
27 28-03-2005 14:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap NS-personeel vervangt politie
WOOPPIE!;)
2 03-12-2003 15:35
De Kantine ander adres opgeven bij boete?
bumblebee
26 05-09-2002 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.