Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 24-11-2005 @ 18:35 :
Ik heb een half jaar lang bijna elke dag een hoofdstuk uit zo´n boekje gelezen en verder examens geoefend.
Jij moet toch wel rond de 0 fouten hebben gehaald of niet dan?
Advertentie
Oud 26-11-2005, 16:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Rachel: Alleen maar mooi dat je eens met dit weer hebt gereden. Dan leer je meteen wat weersomstandigheden met je auto doen en hoe je je gedrag daar dus op moet aanpassen.
Ik heb een keer met ijzel gereden en moest toen van m'n rijinstructeur op een parkeerplaats hard gaan rijden en vervolgens op de rem trappen. Ik gleed echt een heel end door: precies wat hij wilde laten zien. Nou, dan laat je het in het vervolg wel om met ijzel hard te rijden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-11-2005, 16:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2005 @ 17:50 :
@Rachel: Alleen maar mooi dat je eens met dit weer hebt gereden. Dan leer je meteen wat weersomstandigheden met je auto doen en hoe je je gedrag daar dus op moet aanpassen.
Ik heb een keer met ijzel gereden en moest toen van m'n rijinstructeur op een parkeerplaats hard gaan rijden en vervolgens op de rem trappen. Ik gleed echt een heel end door: precies wat hij wilde laten zien. Nou, dan laat je het in het vervolg wel om met ijzel hard te rijden
Ja inderdaad. Ik zei dat gister ook tegen haar en toen zei zij ook van; Je kan het beter nu "goed" fout doen, dan straks. Ik was ook wel blij dat ik in september jarig ben (of naja was ), zodat je dan toch alles meemaakt
Oud 26-11-2005, 16:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 26-11-2005 @ 17:44 :
Jij moet toch wel rond de 0 fouten hebben gehaald of niet dan?
Inderdaad, ze had nul fout.
__________________
Oud 27-11-2005, 13:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 26-11-2005 @ 17:44 :
Jij moet toch wel rond de 0 fouten hebben gehaald of niet dan?
Ja, nul fout.

Maar dat verbaasde me wel want met het oefenen had ik steeds veel te veel fout, pas in de laatste dag dat ik steeds één fout had of zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-11-2005, 13:21
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-11-2005 @ 14:16 :
Ja, nul fout.

Maar dat verbaasde me wel want met het oefenen had ik steeds veel te veel fout, pas in de laatste dag dat ik steeds één fout had of zo.
Weet jij al wanneer je je TTT heb?
Oud 27-11-2005, 13:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 27-11-2005 @ 14:21 :
Weet jij al wanneer je je TTT heb?
Nog lang niet, denk ik
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-11-2005, 13:44
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-11-2005 @ 14:41 :
Nog lang niet, denk ik
Oke
Oud 27-11-2005, 15:07
Verwijderd
Dinsdag gaan we een datum prikken voor afrijden, ben zo blij dat het eindelijk kan.
Oud 27-11-2005, 15:54
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 27-11-2005 @ 16:07 :
Dinsdag gaan we een datum prikken voor afrijden, ben zo blij dat het eindelijk kan.
Dat is wel fijn dan
Ik heb de 20e (december) mijn TTT en in januari mag ik afrijden
Oud 27-11-2005, 16:11
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 26-11-2005 @ 16:22 :
hihi begrijpelijk

20 December heb ik mijn TTT & in januari ga ik op
rofl, morgen hebben we allebei een toets, en 20 dec heb jij ttt en ik 21 dec afrijden
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-11-2005, 17:07
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-11-2005 @ 17:11 :
rofl, morgen hebben we allebei een toets, en 20 dec heb jij ttt en ik 21 dec afrijden
goh, dat was te voorspellen
Oud 28-11-2005, 13:34
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Grr.. ik had vandaag die deeltoets, en die man zei dat als het mijn TTT was, dat ik makkelijk geslaagd was, haha

Ik kreeg ook een 10 van hem, jeej

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 13:42.
Oud 28-11-2005, 14:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
ik heb me TTT gehaald maar ik was zo zenuwachtig dat ik het uberlecht deed vergeleken met mn rijlessen
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-11-2005, 14:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-11-2005 @ 14:34 :
Grr.. ik had vandaag die deeltoets, en die man zei dat als het mijn TTT was, dat ik makkelijk geslaagd was, haha

Ik kreeg ook een 10 van hem, jeej
Gefeliciteerd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-11-2005, 15:11
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-11-2005 @ 15:39 :
ik heb me TTT gehaald maar ik was zo zenuwachtig dat ik het uberlecht deed vergeleken met mn rijlessen
Gefeliciteerd
Hoeveel bijzondere verrichtingen kreeg je en hoeveel moet je er goed hebben?
Oud 28-11-2005, 20:14
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-11-2005 @ 16:11 :
Gefeliciteerd
Hoeveel bijzondere verrichtingen kreeg je en hoeveel moet je er goed hebben?
Als het goed is krijg je er 2 waarvan je er minimaal 1 goed moet hebben
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 28-11-2005, 20:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 28-11-2005 @ 21:14 :
Als het goed is krijg je er 2 waarvan je er minimaal 1 goed moet hebben
Mijn instructeur zei volgens mij dat je ze wel allebei goed moet hebben, maar als je ééntje niet goed doet en je hebt wel heel goed gekeken, gelet op de veiligheid en je hebt geen andere weggebruikers gehinderd dan kun je alsnog je vrijstelling krijgen.
__________________
Oud 28-11-2005, 21:09
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
oo oke
Oud 29-11-2005, 10:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-11-2005 @ 16:11 :
Gefeliciteerd
Hoeveel bijzondere verrichtingen kreeg je en hoeveel moet je er goed hebben?
Ik moest de hellingproof doen en fileparkeren. Je moet ze allebei goed doen wil je vrijstellingen krijgen. Ik werd enigszins gematst: met fileparkeren stond ik eigenlijk net iets buiten het vak. Omdat ik goed had gekeken en gestopt wanneer er mensen aankwamen e.d. werd ie alsnog goedgerekend. (O ja, en vooruit inparkeren bij het CBR zelf )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-11-2005, 12:03
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-11-2005 @ 21:23 :
Mijn instructeur zei volgens mij dat je ze wel allebei goed moet hebben, maar als je ééntje niet goed doet en je hebt wel heel goed gekeken, gelet op de veiligheid en je hebt geen andere weggebruikers gehinderd dan kun je alsnog je vrijstelling krijgen.
Als ze zien dat je de oefening beheerst maakt het niet uit hoe je hem doet/staat. Zolang je goed kijkt kan je niet zakken.

Ik had 1 goed en 1 fout en toch echt vrijstelling
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 29-11-2005, 13:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 29-11-2005 @ 13:03 :
Als ze zien dat je de oefening beheerst maakt het niet uit hoe je hem doet/staat. Zolang je goed kijkt kan je niet zakken.

Ik had 1 goed en 1 fout en toch echt vrijstelling
Ik heb wel van vriendinnen gehoord dat ze 1 bijzondere verrichting verkeerd deden, maar daarvoor in de plaats mochten ze een andere, alternatieve bijzondere verrichting doen. (Zij mochten keren op de weg, een handeling die eigenlijk niet fout kan gaan).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-11-2005, 13:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 29-11-2005 @ 13:03 :
Ik had 1 goed en 1 fout en toch echt vrijstelling
Ik ook.
__________________
Oud 29-11-2005, 14:21
Verwijderd
En rijles ging voor de verandering weer een keer niet door En die excuses worden echt steeds vager en ongeloofwaardiger.
Oud 29-11-2005, 14:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 29-11-2005 @ 15:21 :
En rijles ging voor de verandering weer een keer niet door En die excuses worden echt steeds vager en ongeloofwaardiger.
Dat is irritant

Ik heb morgen weer. Gelukkig dat alle sneeuw weg is nu
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-11-2005, 15:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Rijden met sneeuw is echt het leukste dat er is
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-11-2005, 16:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-11-2005 @ 16:12 :
Rijden met sneeuw is echt het leukste dat er is
Waarom?

Mijn les ging gister ook niet door, morgen denk ik wel.
__________________
Oud 29-11-2005, 23:00
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
bij ons heeft er nog nix gesneeuwd heb nergens last van gehad, alleen zware regen.

Morgen rijles en overmorgen ook
Oud 30-11-2005, 10:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-11-2005 @ 17:42 :
Waarom?
Voor één keer in je leven in een kleine oude auto zonder electronica stappen, hand op de handrem en crossen maar. Vooral in die wijkjes waar bijna niets rijdt en 2 meter sneeuw ligt, fantastisch

Dan kun je eindelijk 360's à la Need for Speed maken zonder dat je een of ander racemonster hoeft te hebben. Je weet niet wat je meemaakt
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 30-11-2005, 10:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-11-2005 @ 11:28 :
Voor één keer in je leven in een kleine oude auto zonder electronica stappen, hand op de handrem en crossen maar. Vooral in die wijkjes waar bijna niets rijdt en 2 meter sneeuw ligt, fantastisch

Dan kun je eindelijk 360's à la Need for Speed maken zonder dat je een of ander racemonster hoeft te hebben. Je weet niet wat je meemaakt
Nee, niets voor mij. Hoewel ik op zich zaterdag best had kunnen rijden, maar hij had vrijdag al afgebeld en daar was ik ook wel blij om, want toen stormde het ook zo hard. En ik vind snelheid maar eng
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-11-2005, 11:00
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik ga zometeen weer
van 13.00-15.00
Oud 30-11-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-11-2005 @ 11:28 :
Voor één keer in je leven in een kleine oude auto zonder electronica stappen, hand op de handrem en crossen maar. Vooral in die wijkjes waar bijna niets rijdt en 2 meter sneeuw ligt, fantastisch

Dan kun je eindelijk 360's à la Need for Speed maken zonder dat je een of ander racemonster hoeft te hebben. Je weet niet wat je meemaakt
Dat herinnert me eraan dat ik de handrem van mn micra nog moet laten afstellen
Oud 30-11-2005, 12:02
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Rachel schreef op 30-11-2005 @ 12:00 :
Ik ga zometeen weer
van 13.00-15.00
ik ook zometeen om 13:00 uur. *kijkt op klokje* I'm waitinggg

@ rachel: Vertel hoe t is gegaan
Oud 30-11-2005, 14:48
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
nou dat ging best goed. 2 puntjes nog waar ik veel aandacht aan moet besteden. Plaats op de weg en kruispunten

coopergirl schreef op 27-11-2005 @ 17:11 :
rofl, morgen hebben we allebei een toets, en 20 dec heb jij ttt en ik 21 dec afrijden

en ik 22 dec afrijden

Laatst gewijzigd op 30-11-2005 om 15:17.
Oud 30-11-2005, 14:59
Verwijderd
Ik moet vrijdag om kwart voor 11 op. Morgen nog 1 uur les, en vrijdag voordat ik op ga nog 1 uurtje.

Ik moet goed opletten op de 2e keer rechts kijken bij een kruising.

EN hopen op een fijne / rustige / relaxe rij-instructeur.

& dan hoop ik dat alles goed komt.
Oud 30-11-2005, 17:20
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 30-11-2005 @ 13:02 :
ik ook zometeen om 13:00 uur. *kijkt op klokje* I'm waitinggg

@ rachel: Vertel hoe t is gegaan
Mja goed
Het enige wat minder ging, was achteruit inparkeren.
Oud 30-11-2005, 19:33
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Morgen weer examen!

Denk dat ik nu wel gaat slagen (dat had ik de vorige keer niet), dus vrijdag kan ik eindelijk in mn eigen auto rijden!

Of ik moet weer gaan zakken!!

15:55 wel een kut tijd eigenlijk.....
Oud 30-11-2005, 22:12
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
@ DrunkenMagician: heel veel succes!! hoeveel keer ben je gezakt dan?

Ik moet 22 december dus, om 8:00 uur. Spits.... is dat nadelig?
Oud 01-12-2005, 08:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 30-11-2005 @ 23:12 :
@ DrunkenMagician: heel veel succes!! hoeveel keer ben je gezakt dan?

Ik moet 22 december dus, om 8:00 uur. Spits.... is dat nadelig?
Ligt eraan. Als je alleen maar in de file rijdt, lijkt me dat voordelig. Als je lastige drukke wegen moet oversteken, dan lijkt het me nadelig.

Ik reed in de regen toen het erg rustig was. Dat was wel fijn.
__________________
Oud 01-12-2005, 14:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
vandaag weer gereden... en vandaag vond ik t iets minder gaan. Ik vond dat ik teveel schokte bij het schakelen/optrekken ik weet niet, daar word ik zenuwachtig van

En ik kreeg wel 2 ingrepen... wuahaha, 22 december afrijden he *sarcasme*
Naja, morgen nieuwe kans, 2.5 uur rijden
Oud 01-12-2005, 15:37
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Tssssssss, slaat nergens op! Dit is gewoon al de 2e keer dat ik met een kut reden zak! Ik maakte gvd geen enkele grote fout (ik bleef te lang bij een kruispunt staan en ik gaf voorrang aan iemand toen ik zelf voorrang had en dat was op kleine kruispunt).

Maar wat gaf die examinator als reden op: Hij vond dat ik teveel recht vooruit kijk. Dat vond ik echt nergens op slaan! Moet ik dan de hele tijd opzij kijken ofzo! En nee hij had het er niet over dat ik geen nacontrole deed, nee ik moet relaxter om me heen kijken (ook op rechte stukken!). Wat een lullige reden is dat zeg!

Verder geen ingreep of wat dan ook. Al het andere ging goed, alle andere kruispunten ook. Snelweg ging goed, invoegen ging goed, in mn spiegels kijken ook (daar werd niks over gezegd), hellingproef en bochtachteruit ging allebei perfect.

Dit is gewoon de 2e keer dat ik zak om zoiets lulligs, ben ook 2x gezakt na een ingreep, ok dat kan ik nog begrijpen en ben het er dan ook mee eens dat ik gezakt ben (ook al ken ik 2 mensen die geslaagd zijn na een ingreep en 1 meisje die zelfs na 4 ingrepen is geslaagd), maar dit!?????
Oud 01-12-2005, 15:38
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Zo dit lucht op....

Volgende keer bij de BNOR! Schaam me dood....
Oud 01-12-2005, 16:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Tja, als ze willen kunnen ze je gewoon altijd laten zakken, helaas...
Oud 01-12-2005, 17:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 01-12-2005 @ 16:38 :
Zo dit lucht op....

Volgende keer bij de BNOR! Schaam me dood....
Bij de wat?

`Stukken beter´ schreef hij op
Gisteren had ik voor het eerst het idee dat de auto naar mij luisterde in plaats van andersom
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-12-2005, 17:51
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-12-2005 @ 18:47 :
Bij de wat?

`Stukken beter´ schreef hij op
Gisteren had ik voor het eerst het idee dat de auto naar mij luisterde in plaats van andersom
Bijzondere examenvorm
Als u binnen vijf jaar vier keer bent gezakt voor het CBR-praktijkexamen is er een andere mogelijkheid om examen te doen. U doet dan automatisch een nader onderzoek. Dit is een bijzondere vorm van examineren.
De plaats waar de toets wordt afgenomen is rustiger, de beschikbare tijd is langer en er is meer persoonlijke begeleiding. Als u wordt afgewezen, krijgt u na afloop ook advies hoe u uw rijvaardigheid kunt verbeteren. De speciale aanpak bij dit nader onderzoek werkt voor veel kandidaten goed. Het aantal geslaagden ligt ongeveer vijftien procent hoger dan bij de gewone CBR-examens.


Mocht u onverhoopt niet slagen voor het nader onderzoek, dan vinden eventuele volgende nader onderzoeken ook bij het Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid (BNOR) plaats. Deze regeling geldt voor alle praktijkexamens die het CBR afneemt. Een nader onderzoek voor de theoriekennis is niet mogelijk.
Oud 01-12-2005, 18:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ah Ik had er wel eens van gehoord, maar kende die afkorting niet. Wel handig, op zich.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-12-2005, 21:32
Verwijderd
Ik had ff een vraagje:
Ik moet morgen op voor mijn praktijk-examen, maar nu vroeg ik me af he, stel dat ik het haal, wanneer kan ik dan mijn 'echte' rijbewijs op gaan halen & waar?

Ik ga er niet van uit dat ik het haal, maar moet toch een beetje optimistisch er na toe leven.
Oud 01-12-2005, 23:19
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Gewoon bij de deelgemeente, pasfoto en legitimatie meenemen.

Dat kost je overigens wel nog,afhankelijk van jouw gemeente, een euro of 45.

Succes morgen, ik hoop dat je slaagt.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 02-12-2005, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 01-12-2005 @ 22:32 :
Ik had ff een vraagje:
Ik moet morgen op voor mijn praktijk-examen, maar nu vroeg ik me af he, stel dat ik het haal, wanneer kan ik dan mijn 'echte' rijbewijs op gaan halen & waar?

Ik ga er niet van uit dat ik het haal, maar moet toch een beetje optimistisch er na toe leven.
Dat kan diezelfde dag nog, mits je gemeentehuis open is natuurlijk. En zoals Tino als zei: kosten zijn rond de 45 Euro. Zelf betaalde ik 31 Euro, maar een aantal klasgenoten van me betaalden ruim 50 Euro. Het hangt heel sterk van de gemeente af.
Oud 02-12-2005, 12:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik moest vandaag tanken Dus nu heb ik het gevoel echt wat geleerd te hebben
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 11:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.