Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 21:13
Verwijderd
Degene die de autoweek leest wist het al, degene die Top Gear kijkt heeft 'm zelfs gehoord.

Porsche introduceert de Cayman, deze auto word ook wel gezien als de Boxter Coupe.




Maar hij schijnt toch meer tegen de 911 aan te liggen dan tegen de Boxster, met name kwa topsnelheid.

Ik vind het best een interesant concept, alhoewel het toch een beetje wannebee is. Een echte autoliefhebber zou natuurlijk voor de 911 gaan.

Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 22:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2005, 22:23
theVegetarian
Avatar van theVegetarian
theVegetarian is offline
Mjah, niks gaat boven de GT2, hoe dan ook dit is echt wel een monstertje. En die kont, serieus ik heb sinds de Zonda F niet meer zoiets lekkers gezien . Hebben we al geile specs?
__________________
Stranger things have happend here...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 22:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Offtopic: pssst... tis 'boxster', niet 'boxter'
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 22:27
Verwijderd
De specs liggen zo ongeveer tussen de Boxter en de 911

Cayman S:
3.4 liter
291 PK
275 km/h
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 23:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
********** schreef op 21-11-2005 @ 23:27 :
De specs liggen zo ongeveer tussen de Boxter en de 911
De 911?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 23:13
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
********** schreef op 21-11-2005 @ 22:13 :
Ik vind het best een interesant concept, alhoewel het toch een beetje wannebee is. Een echte autoliefhebber zou natuurlijk voor de 911 gaan.
Dat is wat de marketingafdeling je wijs wil maken. En aangezien ze dat al veertig jaar roepen, kunnen ze niet ineens iets anders beweren. Als de 911 qua concept perfect was, dan had de Carrera GT ook de motor achterin liggen. Maar de Carrera GT heeft niet voor niets het middenmotor-concept. Net zoals een hele stapel andere supercars (Ferrari 360/F430/Enzo, Pagani Zonda, Koenigsegg).

En daarom kan ik ook altijd zo hard lachen om mensen die de Boxster een vrouwenauto noemen. Dat vind ik echt de grootste onzin. Goed, de eerste Boxster had te weinig PK (204pk) om serieus genomen te worden, maar de S heeft 252pk en schiet in 5,9 seconden naar de 100. Dat, plus dat het een middenmotor-concept is, maakt het voor mij een erg leuke sportieve auto. Even los van het imago (vinden nogal wat mensen belangrijk helaas).
Jammer dat zo weinig mensen zien dat de Boxster al een gave auto is.

Citaat:
Maar hij schijnt toch meer tegen de 911 aan te liggen dan tegen de Boxster, met name kwa topsnelheid.
Hij is sneller dan een 911. Volgens mensen bij Porsche zou de auto eigenlijk een sperdif nodig hebben, heeft ie niet (Boxster ook niet btw), vond de marketingafdeling niet slim omdat ie dan te snel zou zijn. Pak een Cayman S, motorisch iets meer PK's eruit halen, 100kg gewicht eraf (interieur eruit en wat carbon), sper eronder en dat ding is stukken sneller dan een 911.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 23:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bijna elke cabrio vind ik een wijvenauto. Het spijt me, beste Tom

Ik ben een Porsche fan, een heel grote zelfs, maar ik ken eigenlijk geen cabrio's waar ik graag in gezien zou worden (liever dan het coupé model, that is). Maar een 911 cabrio model vind ik minder verwijfd dan een boxster Zeker de wat oudere modellen. En eventueel ben ik misschien zelfs wel om te praten om een 356 cabrio model te kopen in plaats van het coupé model, maar dat zou je toch wat moeite kosten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 08:47
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 00:52 :
Bijna elke cabrio vind ik een wijvenauto. Het spijt me, beste Tom
Haha je hoeft je excuses niet aan te bieden dat je niets om cabrio's geeft hoor
Ik vond er vroeger ook niet veel aan, maar het geeft wel heel wat meer rijbeleving... meer snelheidsgevoel, geluid (motor, en wat je auto doet) hoor je beter, de wind. Stijfheid van het chassis is vaak wel een punt, maar het ligt er meestal aan of de auto echt als cabrio is ontworpen (dan is er in veel gevallen al rekening mee gehouden). Zo hoef je bij de 997 cabrio slechts 2,5% (of iets in die richting) stijfheid inleveren tov de coupé.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:36
paco
Avatar van paco
paco is offline
Boeiend wat voor specs, kan hem toch niet betalen.

Hijs wel super sexy.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:25
Q
Avatar van Q
Q is offline
Porsche Boxter vind ik zo vet. En die plaatjes zien er erg bruut uit, ik denk dat ik hier eens even wat meer in ga duiken. Niet dat ik er ooit in zal rijden *baal baal*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 23-11-2005 @ 21:25 :
Porsche Boxter vind ik zo vet. En die plaatjes zien er erg bruut uit, ik denk dat ik hier eens even wat meer in ga duiken. Niet dat ik er ooit in zal rijden *baal baal*
Tegen de tijd dat je wat geld hebt kun je ze 2e hands ook krijgen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 21:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
********** schreef op 23-11-2005 @ 21:38 :
Tegen de tijd dat je wat geld hebt kun je ze 2e hands ook krijgen
Boxster is uit 2000? Die kun je nu ook wel 2e hands krijgen. Probleem met dure Porsches is dat ze nooit echt goedkoop worden
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-11-2005 @ 22:12 :
Boxster is uit 2000? Die kun je nu ook wel 2e hands krijgen. Probleem met dure Porsches is dat ze nooit echt goedkoop worden
Ik had het over een Kayman.
Maar de Porsche 911 Turbo uit 1979 is een van de mooiste modellen en de prijs begint bij 12.000,-
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 11:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
********** schreef op 24-11-2005 @ 11:45 :
Ik had het over een Kayman.
Maar de Porsche 911 Turbo uit 1979 is een van de mooiste modellen en de prijs begint bij 12.000,-
Weet ik, ik ben al op 1/10
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-11-2005 @ 12:36 :
Weet ik, ik ben al op 1/10
Ik ook, aangezien ik net een auto heb aangeschaft en geen geld meer heb
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 14:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 22-11-2005 @ 09:47 :
Haha je hoeft je excuses niet aan te bieden dat je niets om cabrio's geeft hoor
Ik vond er vroeger ook niet veel aan, maar het geeft wel heel wat meer rijbeleving... meer snelheidsgevoel, geluid (motor, en wat je auto doet) hoor je beter, de wind. Stijfheid van het chassis is vaak wel een punt, maar het ligt er meestal aan of de auto echt als cabrio is ontworpen (dan is er in veel gevallen al rekening mee gehouden). Zo hoef je bij de 997 cabrio slechts 2,5% (of iets in die richting) stijfheid inleveren tov de coupé.
t klinkt net alsof je mn moeders suzuki beschrijft : snelheidsbeleving, geluid, wind, motorherrie, belabberde wegligging...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 12:37
paco
Avatar van paco
paco is offline
2,5 % is vet veel man!
dat merk je echt wel als je hem ff goed door de bocht gooit!
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 13:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
paco schreef op 25-11-2005 @ 13:37 :
2,5 % is vet veel man!
dat merk je echt wel als je hem ff goed door de bocht gooit!
dat valt echt wel mee.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Wat is nou JOUW auto..
Verwijderd
500 27-09-2006 11:25
Games need for speed most wanted (black edition)
Benteknol
145 12-04-2006 16:32
Verkeer & Vervoer Auto ervaringen
Verwijderd
136 03-01-2006 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.