Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 14:49
SuperS
SuperS is offline
Ik ben van plan om een audi a3 te kopen 2dehands, maar waar moet specifiek op letten bij deze auto?
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2005, 15:22
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
moooi <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(google is uw grote vriend).

mwa, tis een audi, dat gaat meestal wel goed. zelfde punten als bij elke andere auto lijkt me. (algehele indruk, rijkwaliteiten, geluidjes, alle elektrische dingen even controleren, onderhoudshistorie moet bij zulke nieuwe auto's gewoon aanwezig zijn, etc.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:40
LB06
LB06 is offline
Bij mijn (ex ) rijschool hebben ze ook allemaal audi's, en het viel me op, en dat zei de instructeur ook, dat er nogal wat problemen waren met de elektronica. Als je bijvoorbeeld de ramen open deed en daarna weer proberen dicht te doen, bleef hij toch nog enkele centimeters open. Je moest het echt vaak 'proberen' voordat het dicht ging. Ook de climate control werkte lang niet altijd naar behoren. Dat is dus iets waar je waarschijnlijk wel op wilt letten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
daarom, onderhoudshistorie moet echt aanwezig zijn en 100% ingevuld.

(grappig detail : een vriend van me reed al 5 jaar met dezelfde, probleemloze, audi A4. toen een nieuwe A4 (een avant diesel) gekocht; met die nieuwe auto is hij al vaker teruggeweest naar de dealer dan in 5 jaar met zn 'oude' a4...)

check vooral alle elektrische dingen inderdaad; dat is het zwakke punt van veel nieuwe(re) auto's. Vaak is dat ook het enige dat stuk kan gaan

(ik rij zelf al een tijdje probleemloos in een wat oudere alfa; daarbij heb ik toch de waarde van een volledig ingevuld onderhoudsboekje gezien. Ik kon ook aan het gepleegde onderhoud goed zien wat de zwakke punten zouden kunnen zijn van nou precies deze alfa. Dat waren wat kleinigheidjes die ik wel voor lief kon nemen, en nu heb ik er een erg betrouwbare auto aan. Mn vorige auto, een 'betrouwbare' suzuki, was een echte rampenbak. Daar zat dan ook geen boekjes of wat dan ook bij... (kostte ook maar 500 euro hoor)).

mocht je toevallig een A3 kopen met park distance control (parkeerhulpje); check voordat je er op gaat vertrouwen of die wel goed werkt, en goed afgesteld staat. Je zou de eerste niet zijn die dankzij een verkeerd afgestelde sensor zn auto tegen een paaltje parkeert.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.