Oud 21-01-2006, 22:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-01-2006 @ 21:12 :
'Maat' van me deed dat altijd met z'n bmw 318
Volgas met de koppeling in, in z'n 1 en dan ineens de koppeling los
Opzich wel gappig, achterwielen spinnen, voorkant helemaal omhoog.
Maarja.. uiteindelijk heeft z'n koppeling het begeven na al die burnouts
Hij is nu overigens ook al een tijdje z'n rijbewijs kwijt omdat hij met opzet over iemand heen was gereden, met een auto zonder apk en zonder verzekering
*noot bij deze 'uitleg' : dit gedrag (van de auto, niet de persoon ) is typisch voor een achterwielaangedreven auto.

een voorwielaangedreven auto zal iets anders reageren. (voorwielen spinnen sowieso, niet achterwielen).

is een hele goede manier om banden, koppeling, en alle onderdelen die de aandrijvingskrachten op de weg moeten brengen, in korte tijd de vernieling in te helpen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Oud 22-01-2006, 00:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-01-2006 @ 22:22 :
is een hele goede manier om banden, koppeling, en alle onderdelen die de aandrijvingskrachten op de weg moeten brengen, in korte tijd de vernieling in te helpen.
En dat gebeurde dus ook, toen ik bij hem in de auto zat, 17km van waar we moesten zijn, met een krat bier... dat werd dus lopen

Het is niet aan te raden als je wilt dat je auto zonder al te veel problemen door de apk komt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 17:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-01-2006 @ 21:12 :
'Maat' van me deed dat altijd met z'n bmw 318
Volgas met de koppeling in, in z'n 1 en dan ineens de koppeling los
Opzich wel gappig, achterwielen spinnen, voorkant helemaal omhoog.
Maarja.. uiteindelijk heeft z'n koppeling het begeven na al die burnouts
Hij is nu overigens ook al een tijdje z'n rijbewijs kwijt omdat hij met opzet over iemand heen was gereden, met een auto zonder apk en zonder verzekering
Daar verneuk je je koppelingsplaten mee (Koppeling en gas tegelijk indrukken ) Doe dat 10 seconden en je kunt er nieuwe in laten zetten
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-01-2006, 17:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 20-01-2006 @ 13:18 :
Ik ga mijn auto halen, mijn papieren zijn binnen
FOTO!!!!!!! En, moest je ook zo wennen? (Diesel versus benzine, geen stuurbekrachtiging etc)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-01-2006, 17:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-01-2006 @ 17:24 :
Daar verneuk je je koppelingsplaten mee (Koppeling en gas tegelijk indrukken ) Doe dat 10 seconden en je kunt er nieuwe in laten zetten
Hij deed het meerdere malen per dag
Is toch nog een aantal weken goed gegaan

Maarja, echt bijster slim was die gozer niet.
Hij wou dat ding verlagen, had hij maar in z'n veren lopen zagen.
En hij wilde een leuk geluidje eruit halen, had hij gaten in z'n uitlaat lopen boren
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 17:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-01-2006 @ 17:33 :
FOTO!!!!!!! En, moest je ook zo wennen? (Diesel versus benzine, geen stuurbekrachtiging etc)
Stuurbekrachtiging lijkt me het meest vervelende om zonder te rijden als je dat gewend bent
Diesel/benzine maakt opzich niet zo heel veel uit hoor...
Schakelen/koppeling/gas werkt gewoon hetzelfde
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 17:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:35 :
Hij deed het meerdere malen per dag
Is toch nog een aantal weken goed gegaan

Maarja, echt bijster slim was die gozer niet.
Hij wou dat ding verlagen, had hij maar in z'n veren lopen zagen.
En hij wilde een leuk geluidje eruit halen, had hij gaten in z'n uitlaat lopen boren
z0mg, dat is wel héél erg Ikzelf had pas met een duf hoofd het koppelingspedaal ingedrukt terwijl ik ook op het gaspedaal drukte Anyway, toen had ik toch een brandlucht in de auto Was ik wel direct wakker

Bij zo'n dude zou ik me niet prettig in de auto voelen btw ^_^
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-01-2006, 17:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:36 :
Stuurbekrachtiging lijkt me het meest vervelende om zonder te rijden als je dat gewend bent
Diesel/benzine maakt opzich niet zo heel veel uit hoor...
Schakelen/koppeling/gas werkt gewoon hetzelfde
Diesel of benzine is een werkelijk verschil! Benzine motor slaat veel sneller af.. Diesel is stabieler of zo.. Daarbij vind ik diesel auto's over het algemeen slomer optrekken.. Ik kan het niet goed onder woorden brengen, mede omdat ik er technisch gezien weinig verstand van heb. Doch merk ik wel een verschil
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-01-2006, 18:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-01-2006 @ 17:38 :
Diesel of benzine is een werkelijk verschil! Benzine motor slaat veel sneller af.. Diesel is stabieler of zo.. Daarbij vind ik diesel auto's over het algemeen slomer optrekken.. Ik kan het niet goed onder woorden brengen, mede omdat ik er technisch gezien weinig verstand van heb. Doch merk ik wel een verschil
Ik had les in een turbodiesel met 120pk, trok nog vrij vlot op hoor
Dieseltjes zijn over het algemeen meer lange afstandslopers, kunnen vaak makkelijk 4/5 ton op de teller zetten, mits er normaal mee omgegaan wordt natuurlijk.
Benzinemoteren zijn meer sprinters, wat pittiger, maar ook slijtagegevoeliger.
Bij de meeste benzinemotoren houdt het tussen de 2 en 3 ton wel op. Dan gaan ze vaak teveel mankeren.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 18:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-01-2006 @ 17:38 :
Diesel of benzine is een werkelijk verschil! Benzine motor slaat veel sneller af.. Diesel is stabieler of zo.. Daarbij vind ik diesel auto's over het algemeen slomer optrekken.. Ik kan het niet goed onder woorden brengen, mede omdat ik er technisch gezien weinig verstand van heb. Doch merk ik wel een verschil
diesel heeft vnl meer trekkracht bij lage toeren. Een benzinemotor heeft (bij vergelijkbare motoren) meer absoluut vermogen, maar op een ander toerenbereik. (diesels zijn echter vaak wat grotere motoren met turbo. daarom denken mensen dat diesels sneller zouden zijn dan een benzinemotor, terwijl dan meestel aan 1.4 zonder turbo (benzine) vergeleken wordt met een 2 liter met turbo of kompressor.)

ik vind zelf benzine prettiger rijden, maar goed, smaken verschillen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 22-01-2006, 18:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 18:03 :
Ik had les in een turbodiesel met 120pk, trok nog vrij vlot op hoor
Dieseltjes zijn over het algemeen meer lange afstandslopers, kunnen vaak makkelijk 4/5 ton op de teller zetten, mits er normaal mee omgegaan wordt natuurlijk.
Benzinemoteren zijn meer sprinters, wat pittiger, maar ook slijtagegevoeliger.
Bij de meeste benzinemotoren houdt het tussen de 2 en 3 ton wel op. Dan gaan ze vaak teveel mankeren.
een moderne benzinemotor kan best 5 ton draaien, bij goed onderhoud. (maar dan moet je wel normaal rijden; en dat doen veel mensen in een benzinemotor niet. die geven rustig bij koude motor volgas en schakelen bij 6d toeren nog eens op.)

op zich is een moderne dieselmotor ook best slijtagegevoelig, met 'dank' aan techniek als dieselinjectie, pompverstuivers e.d.
daarnaast is een turbo ook een slijtageonderdeel.

over dat 'vlot optrekken' : diesels zijn niet voor niks vaak vrij grote motoren, want ze heeft gelijk dat diesels in principe wat slomer zijn.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 22-01-2006, 19:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-01-2006 @ 18:43 :
een moderne benzinemotor kan best 5 ton draaien, bij goed onderhoud. (maar dan moet je wel normaal rijden; en dat doen veel mensen in een benzinemotor niet. die geven rustig bij koude motor volgas en schakelen bij 6d toeren nog eens op.)

op zich is een moderne dieselmotor ook best slijtagegevoelig, met 'dank' aan techniek als dieselinjectie, pompverstuivers e.d.
daarnaast is een turbo ook een slijtageonderdeel.

over dat 'vlot optrekken' : diesels zijn niet voor niks vaak vrij grote motoren, want ze heeft gelijk dat diesels in principe wat slomer zijn.
5 ton lang normaal rijden is ook wel erg veel gevraagd
Je hebt altijd wel eens een haastig moment dat je snel ergens naartoe moet en daardoor wat meer gas zal geven bij een koude motor.
En iedereen wil z'n nieuwe aanwinst wel eens uittesten op de snelweg.
Als een auto 4/5 keer doorverkocht wordt in z'n leven zal dat wel eens voorkomen.
Als een auto wat ouder is (jaar of 8) komt hij vaak in een prijsklasse dat hij goed betaalbaar is voor een jonger iemand, die meestal niet erg zuinig zijn op hun autootje...
Daardoor zal een benzinemotor niet snel de 5ton halen...
Het is wel mogelijk, maar vaak gaan die dingen gewoon teveel mankeren en worden ze te duur, zeker als je dan kijkt wat de waarde van zo'n ding dan nog is...

En wat betreft de sloomheid van diesels, dat valt tegenwoordig opzich wel mee...
Ze zijn over het algemeen nog wel wat trager dan een vergelijkbare benzinemotor, maar ze gaan meestal ook wat langer mee.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 19:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Heey, dit is een rijbewijstopic, geen auto-topic.
__________________
Oud 22-01-2006, 19:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-01-2006 @ 19:33 :
Heey, dit is een rijbewijstopic, geen auto-topic.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 19:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:04 :
5 ton lang normaal rijden is ook wel erg veel gevraagd
Je hebt altijd wel eens een haastig moment dat je snel ergens naartoe moet en daardoor wat meer gas zal geven bij een koude motor.
En iedereen wil z'n nieuwe aanwinst wel eens uittesten op de snelweg.
Als een auto 4/5 keer doorverkocht wordt in z'n leven zal dat wel eens voorkomen.
Als een auto wat ouder is (jaar of 8) komt hij vaak in een prijsklasse dat hij goed betaalbaar is voor een jonger iemand, die meestal niet erg zuinig zijn op hun autootje...
Daardoor zal een benzinemotor niet snel de 5ton halen...
Het is wel mogelijk, maar vaak gaan die dingen gewoon teveel mankeren en worden ze te duur, zeker als je dan kijkt wat de waarde van zo'n ding dan nog is...

En wat betreft de sloomheid van diesels, dat valt tegenwoordig opzich wel mee...
Ze zijn over het algemeen nog wel wat trager dan een vergelijkbare benzinemotor, maar ze gaan meestal ook wat langer mee.
(hierna hou ik er over op :$)

een auto die netjes warmgereden wordt, kan best veel toeren draaien. Probleem is echter, dat veel beginnende bestuurders niet gewend zijn in een 'koude' auto te rijden. (lesauto is altijd warmgereden, en wordt voordat-ie stukgaat wel ingeruild...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 22-01-2006, 20:30
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-01-2006 @ 17:33 :
FOTO!!!!!!! En, moest je ook zo wennen? (Diesel versus benzine, geen stuurbekrachtiging etc)
Ik heb wel stuurbekrachtiging
& Ja! Moest wel wennen van Diesel vs. Benzine, maar nu gaat dat wel goed (oké soms vind ik dat ik wel te langzaam weg ben, maja... beter dat, dan dat hij 10x afslaat ofzo)

Foto
Oud 22-01-2006, 22:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-01-2006 @ 20:30 :
oké soms vind ik dat ik wel te langzaam weg ben
Gewoon dat gaspedaal harder intrappen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 23-01-2006, 09:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mwa, als je de koppeling ingetrapt houdt zal meer gas niet veel uithalen he
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 23-01-2006, 09:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-01-2006 @ 20:30 :
Ik heb wel stuurbekrachtiging
& Ja! Moest wel wennen van Diesel vs. Benzine, maar nu gaat dat wel goed (oké soms vind ik dat ik wel te langzaam weg ben, maja... beter dat, dan dat hij 10x afslaat ofzo)

Foto
leuke auto. crappy foto.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 23-01-2006, 09:38
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-01-2006 @ 09:24 :
leuke auto. crappy foto.
Mja, is in de showroom met mijn gsm genomen
Oud 23-01-2006, 10:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-01-2006 @ 20:30 :
Ik heb wel stuurbekrachtiging
& Ja! Moest wel wennen van Diesel vs. Benzine, maar nu gaat dat wel goed (oké soms vind ik dat ik wel te langzaam weg ben, maja... beter dat, dan dat hij 10x afslaat ofzo)

Foto
Groen, leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 23-01-2006, 11:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bah, volgens mij ben ik nog honderden euro's verder voordat ik m'n rijbewijs heb.
__________________
Oud 23-01-2006, 15:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ach ik zit nu al rond de €2500 ....
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 23-01-2006, 19:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-01-2006 @ 15:35 :
Ach ik zit nu al rond de €2500 ....
Ik ook.
__________________
Oud 23-01-2006, 21:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik zat op ongeveer €1600,- maar ik wil er niet meer aan denken
Oud 23-01-2006, 21:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-01-2006 @ 09:23 :
mwa, als je de koppeling ingetrapt houdt zal meer gas niet veel uithalen he
In een versnelling bedoel ik dan ook he
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 23-01-2006, 21:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik moet nog steeds eens beginnen
Heb nog maar 1 les gehad, heb iedere keer geen zin om er echt mee te beginnen...
Had volgens die gozer toen ongeveer 18 lessen nodig, dus ik hoop voor €1500,- wel klaar te zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-01-2006, 07:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-01-2006 @ 21:26 :
Ik moet nog steeds eens beginnen
Heb nog maar 1 les gehad, heb iedere keer geen zin om er echt mee te beginnen...
Had volgens die gozer toen ongeveer 18 lessen nodig, dus ik hoop voor €1500,- wel klaar te zijn
Dat is echt teveel geld. Voor 1395 had ik een all-in pakket, met 30 lessen.
__________________
Oud 24-01-2006, 11:33
Krynn
Krynn is offline
He he he.

Kheb er dan wel relatief lang over gedaan (ben de tel van het aantal lessen kwijtgeraakt, een jaar lang gemiddeld 2 keer per week les gehad) en heb 6 keer praktijkexamen moeten doen (mede ook doordat ik 4x van instructeur moest wisselen...beginnende rijschool, ofzo), maar ik ben voor dit alles wel 'maar' 2000 euro kwijt geweest. Was voor een soort van spoedrijbewijs gegaan...zo adverteerden ze ermee, maar waar ze mij mee over de streep haalden was dat ik 1 keer een bedrag zou betalen en daar m'n rijbewijs voor zou halen ongeacht het aantal benodigde lessen/examens. Ik had al een voorgevoel dat ik niet zo'n bijster snelle leerling zou wezen...

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 11:35.
Oud 24-01-2006, 12:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-01-2006 @ 15:35 :
Ach ik zit nu al rond de €2500 ....


Ben je gezakt, trouwens?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 24-01-2006, 13:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krynn schreef op 24-01-2006 @ 11:33 :
He he he.

Kheb er dan wel relatief lang over gedaan (ben de tel van het aantal lessen kwijtgeraakt, een jaar lang gemiddeld 2 keer per week les gehad) en heb 6 keer praktijkexamen moeten doen (mede ook doordat ik 4x van instructeur moest wisselen...beginnende rijschool, ofzo), maar ik ben voor dit alles wel 'maar' 2000 euro kwijt geweest. Was voor een soort van spoedrijbewijs gegaan...zo adverteerden ze ermee, maar waar ze mij mee over de streep haalden was dat ik 1 keer een bedrag zou betalen en daar m'n rijbewijs voor zou halen ongeacht het aantal benodigde lessen/examens. Ik had al een voorgevoel dat ik niet zo'n bijster snelle leerling zou wezen...
een beginnende rijschool heeft meestal maar 1 instructeur... beetje vaag.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 24-01-2006, 14:12
Verwijderd
Ik heb op mijn 18e verjaardag mn eerste les gehad (29 april 2004) en ik ben geslaagd op 7 juli van dat jaar.
Ik zat bij All-in-Solo, kostte ongeveer 2200 euro incl tussentijdse toets. Ik zat in mn examens dus in het begin 1 of 2 keer per week 1.5 uur en na mn examens 4x 1.5 uur per week. In 1 keer geslaagd
Oud 24-01-2006, 14:16
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Theorie examen : november 2001 (7 fouten ofzo) 1e keer erdoor
Praktijkles : november 2001 : 24uur lessen

Kost van beiden : + - 900€

Praktijkexamen maart 2003 : eerste maal geslaagd
tijdens oefenperiode nooit geschakeld gereden, examen geschakeld afgelegd.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 17:43.
Oud 24-01-2006, 17:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kali schreef op 24-01-2006 @ 14:16 :
Theorie examen : november 2001 (7 fouten ofzo) 1e keer erdoor
Therieles : november 2001 : 24uur lessen

Kost van beiden : + - 900€

Praktijkexamen maart 2003 : eerste maal geslaagd
tijdens oefenperiode nooit geschakeld gereden, examen geschakeld afgelegd.
24 theorielessen ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 24-01-2006, 17:42
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2006 @ 17:07 :
24 theorielessen ?
5 theorielessen van anderhalf uur
12 praktijklessen van 2 uur => dus 24 uur
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 24-01-2006, 18:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kali schreef op 24-01-2006 @ 17:42 :
5 theorielessen van anderhalf uur
12 praktijklessen van 2 uur => dus 24 uur
aha. het kwam over alsof je 24 theorielessen had gehad.

(hier zou een betoog over de erbarmelijke situatie mbt verkeersveiligheid in belgie, en het verband tussen veiligheid, examens en lessen, kunnen staan. Aangezien ik zo ga eten, en ik daar nu dus geen tijd voor heb, laat ik dat maar even.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 24-01-2006, 18:35
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2006 @ 18:12 :
aha. het kwam over alsof je 24 theorielessen had gehad.

(hier zou een betoog over de erbarmelijke situatie mbt verkeersveiligheid in belgie, en het verband tussen veiligheid, examens en lessen, kunnen staan. Aangezien ik zo ga eten, en ik daar nu dus geen tijd voor heb, laat ik dat maar even.)
Je hebt vershcillende systemen, of je hebt 24 u les en je rijdt een jaar enkel met een begeleider en nooit 's avonds en in weekends.

Of je krijgt 30u les en je rijdt 6 maanden met begeleider
Of 60 u les en 3 maand zonder begeleider.

Maar ze laten je niet makkelijk slagen en wat betreft veiligheid, je leert veiligheid en het verkeer pas kennen als je rijdt, dus diegenen die onveilig rijden, zijn diegenen die nooit/amper rijden, anders leer je dat wel en ken je dat wel.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 24-01-2006, 19:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kali schreef op 24-01-2006 @ 18:35 :
Je hebt vershcillende systemen, of je hebt 24 u les en je rijdt een jaar enkel met een begeleider en nooit 's avonds en in weekends.

Of je krijgt 30u les en je rijdt 6 maanden met begeleider
Of 60 u les en 3 maand zonder begeleider.

Maar ze laten je niet makkelijk slagen en wat betreft veiligheid, je leert veiligheid en het verkeer pas kennen als je rijdt, dus diegenen die onveilig rijden, zijn diegenen die nooit/amper rijden, anders leer je dat wel en ken je dat wel.
Dat is wel het meest stomme systeem ooit
Een maat van me heeft zijn rijbewijs gehaald na 2 lessen (intakeles + 1 gewone les).
Waarom zou zo iemand 60 uur moeten lessen om te mogen rijden zonder begeleider e.d.?
Daarnaast was hier op het forum iemand die 80 uur gelest had...
Zo iemand zou dus na 30 uur les lekker kunnen gaan rijden, weliswaar met begeleider, maar toch...
Lomp...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-01-2006, 19:43
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-01-2006 @ 19:35 :
Dat is wel het meest stomme systeem ooit
Een maat van me heeft zijn rijbewijs gehaald na 2 lessen (intakeles + 1 gewone les).
Waarom zou zo iemand 60 uur moeten lessen om te mogen rijden zonder begeleider e.d.?
Daarnaast was hier op het forum iemand die 80 uur gelest had...
Zo iemand zou dus na 30 uur les lekker kunnen gaan rijden, weliswaar met begeleider, maar toch...
Lomp...
Je hebt trouwens ook de optie 12 maanden rijden met begeleider zonder lessen, doch die studenten slagen meestal niet voor het examen en zijn dan verplicht van 8uur les te volgen met een rijschool alvorens ze opnieuw kunnen proberen.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 24-01-2006, 19:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vind het maar een dom systeem, klopt van geen kant.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-01-2006, 20:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-01-2006 @ 12:22 :


Ben je gezakt, trouwens?
Jah tuurlijk, wat had je anders verwacht
Ik zak overal voor en faal altijd

Maja 2e x beter
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 24-01-2006, 20:02
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-01-2006 @ 19:52 :
Vind het maar een dom systeem, klopt van geen kant.
Achja meeste mensen gaan niet via rijschool, aangezien ze het te duur vinden, en ook omdat er niet zoveel rijscholen zijn, lange wachttijden enz.
Ik heb pas echt leren rijden na men praktijkexamen.
Mogen jullie ook beginnen aan 16jaar en 9 maanden?
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 24-01-2006, 20:23
Verwijderd
nee, je mag pas vanaf je 18e rijden in een auto.
Oud 24-01-2006, 20:30
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 24-01-2006 @ 20:23 :
nee, je mag pas vanaf je 18e rijden in een auto.
16j en 9 m : verplichte theorieles volgen + 24 u praktijkles en jaar met begeleider

17j 9 maand : theorieexamen zonder verplichte theorieles (tenzij reeds 2 x gezakt)
optie a) x aantal uur praktijkles + 6 maand me begeleider
optie b ) x aantal uur , 3 maand zonder begeleider
optie c) geen rijles en 12 maand met begeleider , na 2 maal zakken verplichte rijles met rijschool
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 25-01-2006, 09:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kali schreef op 24-01-2006 @ 20:02 :
Achja meeste mensen gaan niet via rijschool, aangezien ze het te duur vinden, en ook omdat er niet zoveel rijscholen zijn, lange wachttijden enz.
Ik heb pas echt leren rijden na men praktijkexamen.
Mogen jullie ook beginnen aan 16jaar en 9 maanden?
nee, maar belgen ook niet, enkel de theorie, toch ? (correct me if i'm wrong).

niet lullig bedoelt, maar het heeft dus een reden waarom belgie simpelweg gevaarlijker is om te rijden als nederland he.

dat er weinig rijscholen zijn, en dat die duur zijn, komt nou juist weer doordat iedereen bij zn pa gaat rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-01-2006, 09:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kali schreef op 24-01-2006 @ 18:35 :
Je hebt vershcillende systemen, of je hebt 24 u les en je rijdt een jaar enkel met een begeleider en nooit 's avonds en in weekends.

Of je krijgt 30u les en je rijdt 6 maanden met begeleider
Of 60 u les en 3 maand zonder begeleider.

Maar ze laten je niet makkelijk slagen en wat betreft veiligheid, je leert veiligheid en het verkeer pas kennen als je rijdt, dus diegenen die onveilig rijden, zijn diegenen die nooit/amper rijden, anders leer je dat wel en ken je dat wel.
als je het aantal slachtoffers per duizend auto's vergelijkt, is belgie gewoon gevaarlijker dan Nederland.
Hier leer je veiligheid juist WEL tijdens je opleiding, zoals het hoort.

het is, in mijn ogen, nogal vreemd om mensen 'in het wild' los te laten in de hoop dat ze dan nog eens moeten leren wat gevaarlijk is en wat niet.
Wat toetsen ze dan op een examen, voertuigbeheersing ? (dat kan elk 4-jarig kind wel leren...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-01-2006, 09:59
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-01-2006 @ 09:45 :
als je het aantal slachtoffers per duizend auto's vergelijkt, is belgie gewoon gevaarlijker dan Nederland.
Hier leer je veiligheid juist WEL tijdens je opleiding, zoals het hoort.

het is, in mijn ogen, nogal vreemd om mensen 'in het wild' los te laten in de hoop dat ze dan nog eens moeten leren wat gevaarlijk is en wat niet.
Wat toetsen ze dan op een examen, voertuigbeheersing ? (dat kan elk 4-jarig kind wel leren...)
Het examen zijn dus parkeer opdrachten, keren in een straat, en achteruitrijden. Als je daarvoor slaagt dan ga je de baan op, dit is meestal in een drukke stad , een stad met veel wisselende snelheden, een druk kruispunt zonder lichten over rijden, veel voorrangen van rechts, fietspaden, voetpaden enz.

En ik persoonlijk vind het enkel gevaarlijk rijden in Brussel centrum, en dat zijn dan auto's zonder Belgische nummerplaat, maar eerder poolse of dergelijke, of belgische nummerplaten met vreemdelingen ( denk maar aan ineens stilstaan midden van de straat om een inkoop te gaan doen; geen voorrang verlenen, je van de straat duwen enz)
Tijdens je rijlessen leer je natuurlijk veiligheid, maar is de directe toepassing op de theroei, en als je meer lessen nodig hebt zal dat ook wel blijken uit je examen.
Oefening baart kunst.
Je hebt 3 soorten van mensen die rijden, je hebt de angsthazen die schrik hebben van hun auto, die rijden gevaarlijk en die hebben veel oefening nodig en voor die mensen is het goed dat ze met een begeleider x aantal tijd moeten rijden.
Dan heb je diegenen die hun auto wel kennen en voorzichtig zijn, die zullen letten op de veiligheid en voorzichtig zijn, zonder angst te hebben.
En als derde soort heb je diegenen die denken dat ze alles kunnen en mogen omdat ze een rijbewijs hebben, die niet meer opletten en hun zin maar doen, die onnodig veel risico's nemen enz, deze hebben teveel zelfvertrouwen.
Zelfs in jullie systeem blijf je deze 3 gradaties hebben.

En vanaf 16 jaar en 9 maanden kun je met theorie beginnen, vanaf 17 jaar krijg je je leervergunning om met begeleider te rijden en vanaf 18 jaar mag je praktijkexamen doen.
Zolang je "leert" rijden, met of zonder begeleider, dus tot de tijd dat je examen aflegt, moet je met een L op je wagen rijden, waarvoor andere bestuurders respect moeten hebben en rekening mee moeten houden.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 25-01-2006, 12:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-01-2006 @ 20:30 :
Ik heb wel stuurbekrachtiging
& Ja! Moest wel wennen van Diesel vs. Benzine, maar nu gaat dat wel goed (oké soms vind ik dat ik wel te langzaam weg ben, maja... beter dat, dan dat hij 10x afslaat ofzo)

Foto
Wowwwww wat een vette wagen!!! Helemaal zelf gefinancieerd ? Wh000000000t
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-01-2006, 13:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben blij dat ik in Nederland woon, geloof ik

Mijn ttt wordt aangevraagd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-01-2006, 17:12
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
9 maart afrijden!

Dan ben ik ongeveer 5.5 maand bezig, met 25 lesse á 2 uur

Was alleen wel goed aan het blunderen vandaag
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Theorie rijbewijs + dyslexie
Tripp
6 13-06-2007 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.