Oud 15-07-2006, 09:39
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik ben tijdens het skateboarden gisteren een redelijk groot gat in mijn voorhoofd (ongeveer een cm boven mijn wenkbrauw) gevallen, er zitten nu 6 of 7 hechtingen in. Over 10 dagen mogen deze er uit, en nu sprak ik in de wachtkwamer twee dames die me aanraadden om goed homeopathisch spul te smeren om het litteken zo onopvallend mogelijk te houden. Nu hebben ze wel wat namen genoemd, maar die heb ik natuurlijk niet onthouden.
Mijn vraag is dus: welke middeltjes helpen bij het mooi genezen van littekens (op het voorhoofd)?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 10:32
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Calendulan? Dat is iig homeopatisch en werkt goed, vind ik. Verder kun je littekencréme van Biodermal proberen, dat schijnt ook goed te helpen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 10:56
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Je moet ook proberen de plek uit de zon te houden. Door zonlicht (en omdat je huid daar al beschadigd is en dus extra gevoelig) maak je de schade erger en heb je meer kans op een litteken. Zonlicht vermijden dus (makkelijk met dit weer ).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 12:36
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Maarja uit de zon blijven vertelden ze me op de ehbo ook al, ik denk dat ik het gewoon afplak met een pleister, en dan als de hechtingen eruit zijn maar eens naar de apotheek..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 19:05
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Bepanthen schijnt ook goed te helpen... ik weet alleen niet of dat ook homeopathisch is. Ze hebben er 2 soorten van dus wel ff opletten mocht je het gaan kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 22:29
jet
Avatar van jet
jet is offline
jongens met littekens op het gezicht zijn sexy


dit wilde je niet horen he?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 22:54
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
jet schreef op 17-07-2006 @ 22:29 :
jongens met littekens op het gezicht zijn sexy


dit wilde je niet horen he?
fotoo!
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 23:18
Verwijderd
Calendula( n) idd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 23:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt ook van die speciale littekenpleisters van hansaplast. Die schijnen heel goed te werken maar zijn wel behoorlijk aan de prijs.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 00:57
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
camille-olie helpt ook goed. wij hebben hier een creme staan met camillie en dat komt uit een of ander duits dorp en kostte 25 euro en is ambachtelijk gemaakt en helpt heel goed maarja, waar dat je dat kunt vinden...
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-07-2006 @ 23:18 :
Calendula( n) idd.
ja!
Er was al z'n litteken topic eerder, met een aantal sceptici. Hier dan, als bewijs, dit was mijn litteken (op mn borst, heelt net als in gezicht ''niet mooi'' volgens de dokter) in 2004:

en nu:

Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:20
Anika
Citaat:
Hank McCrank schreef op 15-07-2006 @ 12:36 :
Maarja uit de zon blijven vertelden ze me op de ehbo ook al, ik denk dat ik het gewoon afplak met een pleister, en dan als de hechtingen eruit zijn maar eens naar de apotheek..
Ik moest een jaar lang uit de zon blijven met een litteken op m'n gezicht, of insmeren met minimaal factor 30. Volgens mij is afplakken tot de hechtingen eruit zijn echt niet lang genoeg!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:10
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
en UV straling komt er gewoon doorheen heb ik wel ns gehoord

Ik zou dat iig even navragen
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:29
Verwijderd
die van biodermal werkt goed . ik heb 5 littekens op m'n arm doordat er pinnen in zaten omdat het gebroken was, en door die zalf zijn ze veel lichter geworden. ze moeten na de vakantei wel gelaserd worden, maargoed
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:58
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik ben ervan overtuigd dat ze bij de drogist wel weten wat goed is!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 18:36
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
remy476 schreef op 23-07-2006 @ 17:58 :
Ik ben ervan overtuigd dat ze bij de drogist wel weten wat goed is!
ik niet, het zijn gewoon een stel domme wijven (excuus voor de dames hier) achter die toonbanken die het nog zouden geloven dat de aarde plat was
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 18-07-2006 @ 01:02 :
ja!
Er was al z'n litteken topic eerder, met een aantal sceptici. Hier dan, als bewijs, dit was mijn litteken (op mn borst, heelt net als in gezicht ''niet mooi'' volgens de dokter) in 2004:
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
Dat het weg is gegaan met homeopatische rotzooi, wil niet zeggen dat het niet weg zou zijn gegaan zonder homeopatische rotzooi.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 10:07
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
jet schreef op 17-07-2006 @ 22:29 :
jongens met littekens op het gezicht zijn sexy


dit wilde je niet horen he?
Duidelijk wel.
Maar ik was al sexy.

Citaat:
Anika schreef op 18-07-2006 @ 09:20 :
Ik moest een jaar lang uit de zon blijven met een litteken op m'n gezicht, of insmeren met minimaal factor 30. Volgens mij is afplakken tot de hechtingen eruit zijn echt niet lang genoeg!
Oh. Zelfs dat afplakken vergat ik steeds dus het zal wel lelijk blijven dan. Nouja stoer is het wel natuurlijk.


Dit is trouwens alles dus het zal wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 18:44
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
gewone nivea crème wil ook nog wel eens helpen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:26
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Als je overigens calendulan gebruikt, moet je dat wel vaak doen. 2x per dag en je moet het vrij lang volhouden. Je moet dan dus 2x per dag een beetje die calendulan inmasseren.

Het schijnt wel aardig te helpen, dus je kunt het proberen. Maar sowieso is dat 'inmasseren' met wat vettigs wel goed. Hou je huid soepel, dat is wel belangrijk.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 22:54
Verwijderd
Ik smeerde biodermal littekencrème erop. Vrij duur spul wel. Ander soort litteken ook, maar ik vind het er vrij mooi uitzien nu.

Had ik maar mooie voor en na foto's
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Iter schreef op 23-07-2006 @ 21:03 :
Dat het weg is gegaan met homeopatische rotzooi, wil niet zeggen dat het niet weg zou zijn gegaan zonder homeopatische rotzooi.
nou, als verschillende dokters zeggen dat het zo bijzonder mooi is geheeld, terwijl ik nooit hun spulletjes heb gebruikt maar wel die ''homeopatische zooi'', vind ik dat toch wel iets zeggen. Want zoals ik al zei, dit litteken had helemaal niet weg moeten trekken.

@ Hanc McCrank:
Citaat:
Maar ik was al sexy.
das wel waar
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Hank McCrank schreef op 24-07-2006 @ 10:07 :
Duidelijk wel.
Maar ik was al sexy.



Oh. Zelfs dat afplakken vergat ik steeds dus het zal wel lelijk blijven dan. Nouja stoer is het wel natuurlijk.

[afbeelding]
Dit is trouwens alles dus het zal wel meevallen.
Oke Rolf, AUW?!

Wat zal Jessica daarvan zeggen als ze terugkomt
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:40
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 24-07-2006 @ 10:07 :
Duidelijk wel.
Maar ik was al sexy.
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 21:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik smeer ook littekencreme van biodermal. Vind het ook prima werken. Je moet wel geduld hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:04
George
Avatar van George
George is offline
Die van Biodermal werkte ook bij mij heel goed. Als je, wanneer de huid geheeld is, het litteken nog erg duidelijk ziet, kan iets met veel vitamine E en jojoba nog werken om de huid te verzachten en minder rood te maken enzo. En als het niet werkt kan je altijd zeggen dat je door een tijger bent aangevallen, staat ook wel stoer.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 00:30
Verwijderd
ja pcle is dat toch van biodermal, wat een gaaf litteken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:04
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 31-07-2006 @ 20:34 :
Oke Rolf, AUW?!

Wat zal Jessica daarvan zeggen als ze terugkomt
Nah het deed bijna geen pijn aangezien de rest van mijn lichaam (polsen, rug, benen) ook een behoorlijke klap hebben gehad en dat veel meer pijn deed, vooral de dagen erna, daar wil je de foto's ook niet van zien want dan is mijn oog nog 2 keer zo dichtgezwollen en lijkt het alsof ik helemaal paarse oogschaduw heb.

En Jessica weet er al vanaf en was boos, maarja, die was al boos toen er een krasje van een halve cm door mijn wenkbrauw zat .



Het is inmiddels trouwens heel mooi genezen, er loopt wel een streepje maar het is verder niet heel erg opvallend ofzo, en dat terwijl ik te lui ben geweest om daadwerkelijk naar de apotheek te gaan. Ik ben alleen bang dat er wel veel pigment is gevormd omdat ik toch heel veel in de zon ben geweest (kon je niet echt omheen de afgelopen weken..). Nu wil ik mijn vraag dus bijstellen naar: heeft het nu nog nut om te smeren?

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Hank McCrank schreef op 01-08-2006 @ 10:04 :
Nu wil ik mijn vraag dus bijstellen naar: heeft het nu nog nut om te smeren?
altijd. Nooit te laat in mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:49
Verwijderd
Dat van Biodermal helpt ook bij oude littekens
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:47
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
goeie zaak, dan kan ik er nog maanden mee wachten
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 17:49
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
fuck ik zou dat litteken zo laten, dat is er een om te koesteren
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:38
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ik heb ook een litteken in mijn gezicht en dat valt weinig mensen op. Bij mijn weten hebben mijn ouders er nooit iets opgesmeerd anders zou dat ook wel gebeurd zijn bij het litteken op mijn arm dat er behoorlijk lelijk uitziet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat litteken al heb vanaf dat ik net 1 jaar oud was.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 13:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
In de loop der tijd vervagen littekens ook zonder smeerseltjes. Ik heb nooit iets gesmeerd, maar ben wel altijd heel netjes op wondjes, (niet peuteren of krabben!) en al mijn littekens zijn binnen een half tot twee jaar zo goed als onzichtbaar geworden. De roodheid gaat het eerst weg, de verdikking van de huid duurt iets langer. Het zijn nu iets wittere plekjes in mijn huid, meer niet.

Aan de foto te zien is jouw wond echt heel mooi aan het genezen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Fantasie met een Marokkaan
Kev25
48 19-11-2015 21:12
De Kantine Littekens.
Missy
62 26-10-2009 10:49
Lichaam & Gezondheid Litteken in gezicht
Kate33
6 28-12-2006 17:52
Verhalen & Gedichten Here In My Room, geschreven
joes
4 27-08-2005 18:19
De Kantine Eeuwige Glimlach
The Charmed One
278 10-11-2003 10:23
Lichaam & Gezondheid Moedervlek verwijderen
Brooklyn
26 15-04-2003 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.