Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2006, 14:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lilium schreef op 12-08-2006 @ 20:10 :
Ik duim voor je woensdag.
Dank je

Ik heb nog een vraag en ik ben die site vergeten waar je dat allemaal op kon zien:

Wanneer moet je je richtingaanwijzer aanzetten als je de snelweg verlaat?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 13-08-2006, 14:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Bestaan daar überhaupt richtlijnen voor?

Ik zou zeggen, niet te vroeg en niet te laat. Misschien een paar honder meter voor de afslag, ofzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 13-08-2006, 15:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-08-2006 @ 15:46 :
Bestaan daar überhaupt richtlijnen voor?

Ik zou zeggen, niet te vroeg en niet te laat. Misschien een paar honder meter voor de afslag, ofzo.
Ja Het moet bij een bord op een bepaalde afstand van de afslag, volgens mij 600 meter, maar is dat het eerstvolgende bord nadat je de eerste keer een bord over die afslag hebt gezien, of de tweede?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-08-2006, 15:53
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Je knipperlicht moet je aanzetten bij het eerstvolgende bord waar je afslag niet op staat maar wel iets anders (voor mij is dat bv. als ik op de snelweg Helmond - richting Eindhoven rijd en ik wil naar Nuenen dan krijg ik eerst 1 of 2 borden Nuenen en daarna een bord met een pijl rechtdoor Eindhoven, daar moet ik mijn knipperlicht dan aanzetten).
Uitzetten bij het bord op de uitvoegstrook (Uit ofzo staat erop, weet het niet zeker).
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 13-08-2006, 16:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dith schreef op 13-08-2006 @ 16:53 :
Je knipperlicht moet je aanzetten bij het eerstvolgende bord waar je afslag niet op staat maar wel iets anders (voor mij is dat bv. als ik op de snelweg Helmond - richting Eindhoven rijd en ik wil naar Nuenen dan krijg ik eerst 1 of 2 borden Nuenen en daarna een bord met een pijl rechtdoor Eindhoven, daar moet ik mijn knipperlicht dan aanzetten).
Uitzetten bij het bord op de uitvoegstrook (Uit ofzo staat erop, weet het niet zeker).
Ze noemt als voorbeeld gewoon mijn woonplaats Precies de snelweg waar ik ook altijd rijd, dus eigenlijk het beste voorbeeld

Ja, dan had ik het toch goed onthouden, bedankt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-08-2006, 19:54
PV
PV is offline
Ik wist niet eens dat daar afspraken over zijn heeft mn instructeur het ook nooit over gehad. Ik zet m zelf een meter of 100 voordat de uitvoegstrook er is, aan. En halverwege de strook weer af zoiets. Lijkt me lang genoeg
Oud 13-08-2006, 20:09
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Het is geloof ik 300 meter voor de afslag. Je kunt dit vaak zien doordat er wel een bord staat "Afslag... 600m" en dan gewoon 3 hectometer paaltjes verder dus. En uitzetten moet echt pas bij het "UIT" bord PV (dus als er geen blokmarkering meer is). Toch zeker bij een gemengde in/uitvoeg strook moet je het doen om verwarring te voorkomen (maar het is eigenlijk overal verplicht geloof ik).
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 14-08-2006, 20:34
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik heb denk ik een probleempje.
Je moet bij aanvang van je theorie zon uitreksel van het bevolkingsregister meenemen van max een half jaar oud.
Ik heb er dus een, maar ouder dan een half jaar. Iets langer dan een jaar (nog van mn eindexamen), daarnaast is het origineel nog even foetsie en heb ik alleen een kopie. Een nieuwe kan ik niet halen omdat ik in utrecht ingeschreven sta en ik nu bij mn ouders ben en in Breda theorie wil doen.

Kunnen ze van dat uitreksel een probleem maken?
Oud 14-08-2006, 20:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
@gadje : ja, daar kunnen ze moeilijk over doen. Het kan meevallen. Het kan ook tegenvallen.

over die richting : 600 meter vantevoren is de ongeschreven regel, ofwel bij het laatste bord voor de afslag - dat eigenlijk helemaal niet over de afslag gaat. Op dat bord staat - voor de laatste keer voor de afslag die je neemt - de richtingen voor rechtdoor. Dan volgt nog 1 bord (met de afslag zelf) (en dat staat op 300m van de afslag vandaan), en dan heb je de afslag al.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 14-08-2006, 21:30
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Gadje schreef op 14-08-2006 @ 21:34 :
Ik heb denk ik een probleempje.
Je moet bij aanvang van je theorie zon uitreksel van het bevolkingsregister meenemen van max een half jaar oud.
Ik heb er dus een, maar ouder dan een half jaar. Iets langer dan een jaar (nog van mn eindexamen), daarnaast is het origineel nog even foetsie en heb ik alleen een kopie. Een nieuwe kan ik niet halen omdat ik in utrecht ingeschreven sta en ik nu bij mn ouders ben en in Breda theorie wil doen.

Kunnen ze van dat uitreksel een probleem maken?
kzou et niet uit-testen en voor € 4.50 een nieuw uittreksel halen. Boeiend
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 14-08-2006, 22:11
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
kalinho schreef op 14-08-2006 @ 22:30 :
kzou et niet uit-testen en voor € 4.50 een nieuw uittreksel halen. Boeiend
ja dat is dus het probleem, ik heb de mogelijkheid niet om naar utrecht te gaan en om daar 'even' een uitreksel te halen. Dus ik waag het er gewoon op en ander probeer ik het volgende week weer, ik ga gewoon op de gok.
Oud 15-08-2006, 12:15
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou toch maar even de tijd nemen om een nieuw uittreksel halen.. die regel is er niet voor niets.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Oud 15-08-2006, 12:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou het er op wagen, niet geschoten is altijd mis en zo. Maar voor mijn rij-examen ben ik dus mooi naar Utrecht gegaan om er een te halen. En 4,50 vergeet het maar, die krengen kosten tien euro
Als ze er moeilijk over doen, ga je er alsnog een halen, toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-08-2006, 14:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-08-2006 @ 13:24 :
Ik zou het er op wagen, niet geschoten is altijd mis en zo. Maar voor mijn rij-examen ben ik dus mooi naar Utrecht gegaan om er een te halen. En 4,50 vergeet het maar, die krengen kosten tien euro
Als ze er moeilijk over doen, ga je er alsnog een halen, toch?
Dan mis je wel je CBR afspraak en moet je betalen. Beetje zonde.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-08-2006, 17:44
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Gadje schreef op 14-08-2006 @ 21:34 :
Ik heb denk ik een probleempje.
Je moet bij aanvang van je theorie zon uitreksel van het bevolkingsregister meenemen van max een half jaar oud.
Ik heb er dus een, maar ouder dan een half jaar. Iets langer dan een jaar (nog van mn eindexamen), daarnaast is het origineel nog even foetsie en heb ik alleen een kopie. Een nieuwe kan ik niet halen omdat ik in utrecht ingeschreven sta en ik nu bij mn ouders ben en in Breda theorie wil doen.

Kunnen ze van dat uitreksel een probleem maken?
Toen ik op ging deden ze al moeilijk over een kopie bij een meisje.
Ik zou er niet op gokken en kosten wat kost een nieuwe halen. Voor het afrijden (en/of bij de TTT) moest ik er ook één inleveren, dus dan heb je hem weer nodig. Desnoods stel je je theorie even uit, ook al is dat vervelend.
Oud 16-08-2006, 06:19
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
als jij niet de benodigde originele papieren bij hebt kun je zo weer naar huis geloof me maar

dus je zult toch moeten Zorgen dat je dat uitreksel in je bezit krijgt voordat je op wil voor theorie/examen anders kun je op je fiets blijven gaan


__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Oud 16-08-2006, 12:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2006 @ 15:14 :
Dan mis je wel je CBR afspraak en moet je betalen. Beetje zonde.
Ow, op die manier. Ja, dan is het inderdaad wel zonde, als je een afspraak hebt staan

IK HEB HET GEHAALD!!!!

Maar hij heeft wel mijn oude uittreksel gebruikt, maar dat maakt toch niet uit? Ik moet nu wel naar Utrecht om hem op te halen, dat ga ik dan vrijdag doen. Nou ja, boeiend allemaal, heb in ieder geval een papiertje waarop staat dat ik het gehaald heb
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-08-2006, 12:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-08-2006 @ 13:23 :
Ow, op die manier. Ja, dan is het inderdaad wel zonde, als je een afspraak hebt staan

IK HEB HET GEHAALD!!!!

Maar hij heeft wel mijn oude uittreksel gebruikt, maar dat maakt toch niet uit? Ik moet nu wel naar Utrecht om hem op te halen, dat ga ik dan vrijdag doen. Nou ja, boeiend allemaal, heb in ieder geval een papiertje waarop staat dat ik het gehaald heb
gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed geweldig grandioos
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 16-08-2006, 12:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 16-08-2006 @ 13:26 :
gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed geweldig grandioos
Dank je
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-08-2006, 12:39
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
feli!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 16-08-2006, 13:36
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
gefeliciteerd!

Ik moest ook bijna m'n theorie opnieuw doen Ging nog net goed
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 16-08-2006, 13:37
Verwijderd
feli
Oud 17-08-2006, 11:15
idesign
idesign is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 20-07-2006 @ 12:34 :
De vorige:
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1

Ben begonnen op 17 februari 2005 met rijlessen,
Mijn examen heb ik eindelijk 22 augustus om 10:45 uur.
Heb al 69 lessen gehad (ben geen natuur talent)
Ben al heel zenuwachtig heb examenvrees wat best balen is.
Ik ga veel de fout in door niet ver genoeg te kijken en daardoor ga ik veel twijfelen.
Gelukkig ga ik naar Lowlands voor afleiding .

Wie heeft er nog tips voor mij....

Oud 17-08-2006, 17:24
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-08-2006 @ 13:23 :
Ow, op die manier. Ja, dan is het inderdaad wel zonde, als je een afspraak hebt staan

IK HEB HET GEHAALD!!!!

Maar hij heeft wel mijn oude uittreksel gebruikt, maar dat maakt toch niet uit? Ik moet nu wel naar Utrecht om hem op te halen, dat ga ik dan vrijdag doen. Nou ja, boeiend allemaal, heb in ieder geval een papiertje waarop staat dat ik het gehaald heb
Goed zo!
Echt leuk joh!
Heeél veel rij plezier
Oud 18-08-2006, 11:17
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Gefeliciteerd!Eindelijk!Blijdschap!Vreugde alom!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 18-08-2006, 13:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 18-08-2006 @ 12:17 :
Gefeliciteerd!Eindelijk!Blijdschap!Vreugde alom!
Dank je Iedereen bedankt. Ik heb hem vandaag opgehaald en ik kreeg hem ook echt mee. Ja, ik had half en half verwacht dat dat vrouwtje zou zeggen: "Ja sorry, maar je hebt alleen hellingproef hoeven doen en verder geen bijzondere verrichting dus nu telt het niet, houdoe!" Maar dat was gelukkig niet

(andere mensen natuurlijk ook bedankt)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-08-2006, 13:25
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-08-2006 @ 13:23 :
Ow, op die manier. Ja, dan is het inderdaad wel zonde, als je een afspraak hebt staan

IK HEB HET GEHAALD!!!!

Maar hij heeft wel mijn oude uittreksel gebruikt, maar dat maakt toch niet uit? Ik moet nu wel naar Utrecht om hem op te halen, dat ga ik dan vrijdag doen. Nou ja, boeiend allemaal, heb in ieder geval een papiertje waarop staat dat ik het gehaald heb
Wow, gefeliciteerd!
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 19-08-2006, 20:46
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 18-08-2006 @ 14:12 :
Dank je Iedereen bedankt. Ik heb hem vandaag opgehaald en ik kreeg hem ook echt mee. Ja, ik had half en half verwacht dat dat vrouwtje zou zeggen: "Ja sorry, maar je hebt alleen hellingproef hoeven doen en verder geen bijzondere verrichting dus nu telt het niet, houdoe!" Maar dat was gelukkig niet

(andere mensen natuurlijk ook bedankt)
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 19-08-2006, 23:49
DreamFlyer
DreamFlyer is offline
kben sinds 23 juni bezig en heb inmiddels 8 lesjes gehad...
maar raar genoeg parkeer ik een vrachtwagen makkelijker in dan een auto.. (vandaag in 1x ingeparkeert met de lesAvensis...naja doe je dan nog goed )
__________________
:evil: I'm evil !!! :evil:
Oud 20-08-2006, 13:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Oehhh gefeliciteeerd!!! Echt goed, weer een probleem minder. (zo voelde het voor mij iig)

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
__________________
Oud 20-08-2006, 16:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lilium schreef op 19-08-2006 @ 14:25 :
Wow, gefeliciteerd!
Dank je.. En als ik het kan halen, kan jij het ook, denk daaraan als je weer opnieuw begint!

@Miracle: Ja, zo voelt het inderdaad
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-08-2006, 11:13
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik heb nog steeds mn theorie niet gedaan. Maar ik wil tusendoor als reserve gaan. Maar hoe kom je erachter wanneer de examens zijn? Het5 cbr reserveringsnr bellen heeft geen zin... En ik wil overal heen, van Utrecht/Breda/ROtterdam/Rijswijk. Ik heb toch ov. En het liefst volgende week.
Iemand tips?
Oud 24-08-2006, 13:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gadje schreef op 24-08-2006 @ 12:13 :
Ik heb nog steeds mn theorie niet gedaan. Maar ik wil tusendoor als reserve gaan. Maar hoe kom je erachter wanneer de examens zijn? Het5 cbr reserveringsnr bellen heeft geen zin... En ik wil overal heen, van Utrecht/Breda/ROtterdam/Rijswijk. Ik heb toch ov. En het liefst volgende week.
Iemand tips?
Hoe bedoel je, 'als reserve gaan' ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 24-08-2006, 13:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-08-2006 @ 14:09 :
Hoe bedoel je, 'als reserve gaan' ?
Gewoon daarheen gaan en hopen dat er iemand uitvalt, neem ik aan. Dat doen er wel meer. Ik weet alleen niet hoe je erachter moet komen wanneer die examen zijn, sorry. Misschien moet je er gewoon op goed geluk heen gaan en dan het liefst zo vroeg mogelijk.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-08-2006, 14:02
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Hoeveel maanden van te voren moet je je opgeven voor rijlessen? Ik ben nu 17, word in november 18. Heb ik dan nog tijd, of moet ik nu al gaan opgeven wil ik zodra ik 18 ben beginnen?

Weten jullie misschien ook een goede autorijschool omgeving Den Haag? Ik weet echt niet hoe ik moet kiezen. Ik dacht zelf aan tempo.

Nog een vraag: Hoeveel kost een praktijkexamen als je losse lessen neemt. Of is het beter om een pakket te kiezen.

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 14:15.
Oud 25-08-2006, 14:15
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-08-2006 @ 14:09 :
Hoe bedoel je, 'als reserve gaan' ?
ja precies. Ik ben er inmiddels al achter. Gewoon het regiocentrum ding bellen en die weten alles.
Oud 25-08-2006, 14:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Lyne schreef op 25-08-2006 @ 15:02 :
Hoeveel maanden van te voren moet je je opgeven voor rijlessen? Ik ben nu 17, word in november 18. Heb ik dan nog tijd, of moet ik nu al gaan opgeven wil ik zodra ik 18 ben beginnen?
Ik heb pas een rijschool gebeld toen ik al een half jaar 18 was. Twee weken later had ik mijn eerste rijles. Ze hadden toevallig net een nieuwe instructeur in dienst genomen, en daar kon ik dus bijna meteen bij beginnen. Mijn zusje deed datzelfde nu twee maanden geleden, en had drie weken later haar eerste rijles. Ook heb eigenlijk van niemand gehoord dat ze lang moeten wachten voor ze kunnen beginnen met lessen...
Maar of dat representatief is voor alle rijscholen, weet ik niet. Ik heb gelest in een groot dorp en heb geen idee of het in steden net zo gaat.
Oud 25-08-2006, 15:53
niña
Avatar van niña
niña is offline
Yelp, vrijdag weer rijden na ruim een maand, want over drie weken tweede keer examen. Wil niet
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 25-08-2006, 16:00
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gadje schreef op 25-08-2006 @ 15:15 :
ja precies. Ik ben er inmiddels al achter. Gewoon het regiocentrum ding bellen en die weten alles.
ik snap je nog steeds niet.

@nina : waarom ga je dan ook een maand niet rijden, als ik vragen mag ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-08-2006, 17:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Lyne schreef op 25-08-2006 @ 15:02 :
Hoeveel maanden van te voren moet je je opgeven voor rijlessen? Ik ben nu 17, word in november 18. Heb ik dan nog tijd, of moet ik nu al gaan opgeven wil ik zodra ik 18 ben beginnen?

Weten jullie misschien ook een goede autorijschool omgeving Den Haag? Ik weet echt niet hoe ik moet kiezen. Ik dacht zelf aan tempo.

Nog een vraag: Hoeveel kost een praktijkexamen als je losse lessen neemt. Of is het beter om een pakket te kiezen.
Ik zou me gewoon orienteren en als je er uit bent, kun je je gaan aanmelden. Wachttijd is per school verschillend.
__________________
Oud 26-08-2006, 19:15
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Lyne schreef op 25-08-2006 @ 15:02 :
Hoeveel maanden van te voren moet je je opgeven voor rijlessen? Ik ben nu 17, word in november 18. Heb ik dan nog tijd, of moet ik nu al gaan opgeven wil ik zodra ik 18 ben beginnen?

Weten jullie misschien ook een goede autorijschool omgeving Den Haag? Ik weet echt niet hoe ik moet kiezen. Ik dacht zelf aan tempo.

Nog een vraag: Hoeveel kost een praktijkexamen als je losse lessen neemt. Of is het beter om een pakket te kiezen.
Ik kon bij mijn rijschool dezelfde week nog beginnen, bij ons in het dorp is de wachttijd ruim een half jaar. Overal anders dus. Gewoon eens een keertje bellen of mailen dus.

In Den Haag ken ik niks. Ik heb zelf eerst op de site van het CBR gezocht naar rijscholen in de stad en dan geselecteerd op slagingspercentages. Daarna naar de prijzen en toen maar gewoon gebeld.

Ook of het aantal lessen of een paket goedkoper is is per rijschool anders. Bij mij was een paket veel voordeliger. Ook even op een site kijken van verschillende rijscholen. Sites staan op de site van het CBR er ook bij genoemd dus daar zou ik eens gaan kijken
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 28-08-2006, 10:29
Anika
Citaat:
Lyne schreef op 25-08-2006 @ 15:02 :
Nog een vraag: Hoeveel kost een praktijkexamen als je losse lessen neemt. Of is het beter om een pakket te kiezen.
Bij mij kostte een praktijkexamen 165 euro, maar dat kan een beetje verschillen per rijschool. En over het algemeen zijn pakketten goedkoper, maar het hangt er natuurlijk ook van af wat je zelf allemaal wilt, bijv. wel/geen theoriecursus, wel/geen rijbewijsgarantie enz.
Oud 28-08-2006, 11:16
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lyne schreef op 25-08-2006 @ 15:02 :
Hoeveel maanden van te voren moet je je opgeven voor rijlessen? Ik ben nu 17, word in november 18. Heb ik dan nog tijd, of moet ik nu al gaan opgeven wil ik zodra ik 18 ben beginnen?

Weten jullie misschien ook een goede autorijschool omgeving Den Haag? Ik weet echt niet hoe ik moet kiezen. Ik dacht zelf aan tempo.

Nog een vraag: Hoeveel kost een praktijkexamen als je losse lessen neemt. Of is het beter om een pakket te kiezen.
www.cbr.nl daar kan je van je eigen woonplaats zien wat de statestieken zijn van rijscholen..

Mijn praktijkexamen kostte in 2005 180 euro. Als ik een pakket had genomen, was ik niet heel veel goedkoper uit geweest. Ik heb -omdat ik de eerste tien lessen in 1 keer betaalde- daar een leuke korting op gehad. Bij sommige rijscholen is een pakket wel weer behoorlijk aantrekkelijk. (Voor als je het wilt weten, een tussen tijdse toets kostte me 125 euro, theorie 30 euro en lessen 38 euro per les)

Succes met je zoektocht!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-08-2006, 13:37
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb geloof ik net m'n rijbewijs gehaald !
Nu moet ik afscheid nemen van dit topic
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 28-08-2006, 14:11
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
marrel schreef op 28-08-2006 @ 14:37 :
Ik heb geloof ik net m'n rijbewijs gehaald !
Nu moet ik afscheid nemen van dit topic
feliiiiiiiiiiiiiiiii

kuskus
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 28-08-2006, 14:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
marrel schreef op 28-08-2006 @ 14:37 :
Ik heb geloof ik net m'n rijbewijs gehaald !
Nu moet ik afscheid nemen van dit topic
gefeliciteeeeeeeeRd!! en je kunt nog rustig blijven posten hoor
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-08-2006, 15:49
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb het ook gehaald!!!

Die vent snapte helemaal niet waarom ik het de vorige keer niet heb gehaald (ik deed deze keer staatsexamen).. mijn instructeur: Ik ook niet. Alleen wel balen dat het zoveel geld kost steeds.. maar ey..

Ik heb het en dat telt!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 29-08-2006, 18:40
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik heb 'm ook, sinds kwart voor 12 vanochtend hehe. Eerste keer en dat terwijl ik mijn TTT compléét verpest had.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 29-08-2006, 20:13
tanne
tanne is offline
Als eerste, gefeliciteerd allemaal die hun rijbewijs hebben gehaald!

Ik lees al zolang als dat ik bezig ben met mijn rijbewijs (nu bijna een halfjaar) dit forum! Ik heb het nooit zo nuttig gevonden om ook iets te posten, vond alleen het lezen al leuk.

Maar... nu is het zo dat ik al 3 keer ben gezakt.

Eerste keer naar mijn mening geheel onterecht. Meneer de instructeur vond op het einde (had geen noemenswaardige fouten gemaakt) datik een perfecte rit had gereden, maar hij vond dat ik wat te overdreven keek! Hierdoor had ik mijn stuur mee kunnen nemen naar de kant waar ik over mijn schouder keek. Oke... dit begrijp ik wel, maar het is helemaal niet gebeurd! Dus ik baalde er erg van dat ik om zo een reden was gezakt. Ook was de hele rit niet leuk, had mijn eigen instructeur niet meegenomen omdat ik bang was dat ik dan extra zenuwachtig zou worden, achteraf erg balen want hij had er misschien iets tegen in kunnen brengen!

De tweede keer had ik veel last van zenuwen. Had dit ook van te voren aangegeven. Andere instructeur dan de keer hiervoor, erg aardig! Het jammere was dat ik op het kruispunt vanaf het cbr vergat terug te schakelen en stil viel. Had dit nog nooit gehad in een les! Dus wist absoluut niet wat ik moest doen en raakte in paniek. Het was druk op dat kruispunt en al die autos gingen toeten terwijl ik daar dus in het midden stond. Examinator starte weer en daarna kon ik het weer over nemen. Nou je begrijpt dat ik daarna helemaal brak heb gereden, alles ging mis. Vergat voorrang te verlenen aan verkeer van rechts etc. Puur door zenuwen.
Maar, deze keer was ik het er volkomen mee eens dat ik gezakt was. Achteraf leek mij dat op dat moment ook het beste want na zo een slechte ervaring had ik nooit in mijn eentje durven te gaan rijden.

Nou, de derde keer: weer een nieuwe instructeur. Deze keer had ik pilletjes van de dokter tegen de zenuwen, ze hielpen redelijk maar toch blijft er altijd wel wat spanning. Voor mijn gevoel ging deze rit best redelijk, op 3 foutjes na. Eerste was dat ik terug naar 1 schakelde op een parkeer terrein, maar volgens mijn instructeur had ik in zijn 2 moeten blijven rijden. 2e fout was op de snelweg, het was in het begin van de zomervakantie en erg druk. Ik heb het al niet zo op de snelweg maar.. ik moest dus invoegen. Ik goed kijken etc en zag een gaatje achter een vrachtauto (ervoor kon niet meer omdat het verkeer te langzaam reedt en er auto's voor mij zaten die ook moesten invoegen). Ik dus invoegen, maar zat er nou, pak weg 10 sec. erg dicht op, waardoor ik ook zo snel mogelijk naar de linker rijbaan ging en zo een aantal vrachtwagens heb ingehaald en weer netjes terug naar de rechter.
Maar mijn examinator vond achteraf dat ik te dicht op de vrachtauto zat en beter aan het einde van de invoegstrook had moeten stilstaan. (wat in de lessen mijn nachtmerrie was om dat op een examen mee te moeten maken!)
Dan was er nog 1 klein puntje volgens mijn examinator, dat was op een kruispunt waar van rechts een auto kwam. Hij had voorrang, dat had ik ook door maar ik vond dat ik nog wel eerder kon. (Kon ook makkelijk, auto heeft niet moeten afremmen voor mij). Maar mijn examinator vond dat ik beter voor 'veilig' had moeten kiezen, en gewoon had moeten stoppen.
Aan het einde van deze rit had ik voor mijn gevoel: oke ik ben of net wel of net niet gezakt.. Dus hier kon ik opzich wel mee leven al baalde ik wel dat het alleen om deze kleine dingetjes was.

Mijn probleem: 8 Sept. moet ik weer! En ik zie er best tegen op.
Omdat dit de 4e keer wordt (en dus ook de laatste keer bij het CBR) heb ik onbewust toch weer extra spanning lijkt het wel. Voor mijn gevoel moet ik het nu halen, ik weet echt niet als ik zou zakken of ik dan nog wel door ga. Tuurlijk is dat het verstandigst maar ik heb er gewoon echt geen zin meer in, nu al niet!

Mijn vraag... hebben jullie misschien tips of misschien gewoon een reactie hierop? Ik zit er zoveel mee in mijn hoofd, weet ook dat ik er niet zoveel aan moet proberen te denken maar het gaat gewoon van zelf.

Btw: deze keer heb ik niet de pilletjes van de dokter, omdat ik achteraf toch niet zo een fijn gevoel er van kreeg. Leek net of mijn hart erg snel wou pompen maar het werd onderdrukt, zo voelde het.
Nu neem ik zo nu en dan al druppeltjes van Bach bloesem remedie. de rescue varriant. Ergens geloof ik hier niet in, maar aan de andere kant geeft het me ook een fijn gevoel dat ik toch iets probeer van buitenaf!
Oud 30-08-2006, 13:59
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Je motor die afslaat is echt geen probleem. Mij gebeurde het gisteren ook omdat ik in z'n 2 heel zachtjes een kort bochtje om wilde maar dat lukte dus niet.
Dus daar hoef je je al geen zorgen om te maken, echt niet.

Verder heb ik juist geleerd dat als het te druk is op de invoegstrook maar men wel doorrijdt (dus geen file-achtige varianten) ik juist over de vluchtstrook door moet rijden omdat je er anders nooit meer tussen komt ivm snelheid.
Verder gewoon flink doorgassen op de invoegstrook, vinden examinatoren alleen maar goed om te zien.

Dat je geen voorrang verleende aan de auto van rechts en toen zakte, ook al vond jij dat je er makkelijk voordoor kon, vind ik terecht. Je kan beter wat langer stilstaan dan er 'snel' voordoor met misschien alle gevolgen van dien.
Ik heb altijd geleerd dat veiligheid volgens de examinatoren voorop staat, dus altijd voorrang verlenen als het moet, ook al vind jij het nog zo'n onzin.

Wat bij mij heel goed hielp tegen de zenuwen (want die had ik echt enorm, heb ook bach gebruikt maar dat werkte zelfs niet meer) was gewoon beetje tegen die examinator aanlullen. Telkens als hij iets vertelde wat me totaal niet interesseerde, gewoon meelullen. Daardoor was ik binnen 3 minuten compleet van mijn zenuwen af.
__________________
wat een heerlijkheid
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.