Oud 02-10-2006, 20:12
deleugen
deleugen is offline
Ik zal proberen het een beetje goed uit te leggen, met waarschijnlijk 'n hoop overbodige info... Excuses hiervoor!

Ik ben met een HAVO-advies van de ipo-toets èn van de docent van een Montessori basisschool naar een gewone middelbare school gegaan. Daar heb ik:
1e klas: brugklas
2e klas: havo/vwo (op vwo-niveau) > zonder Latijn of Grieks
3e klas: havo/vwo (op vwo-niveau) > zonder Latijn of Grieks

nu ben ik 15 en zou ik naar 4vwo gaan met het profiel Cultuur & Maatschappij

Maar... in verband met omstandigheden kon ik niet naar mijn school en heb ik tot nu toe thuis zitten werken met werkwijzers en dat soort onzin.
Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar een andere school, waar ik eventueel ook Grieks erbij zou kunnen doen.
Ik (mijn vader) heb (heeft) nu een brief gestuurd naar een school met Montessori onderwijs voor havo/atheneum/gymnasium. Ik ben er wezen kijken en het is echt een goede school die niet zomaar leerlingen toelaat.
Tegen mij werd gezegd dat het moeilijk zou gaan met het rooster en dat er al 2 leerlingen voor mij zijn afgewezen. (Maar ik geloof dat dat was omdat zij alleen maar verhuisd waren ofzoiets...)
Daarom heb ik een (erg) kleine kans om erop te komen.
Maar kinderen die eerder Montessorionderwijs hebben gehad krijgen voorrang! Alleen weet ik niet of dat zo is in het midden van een schooljaar.

Maargoed, ik wil dus naar die school, en misschien wil ik dan Grieks erbij doen. Ik ben al een beetje aan het leren uit oude schoolboeken van mijn zus, alleen vraag ik me af of het wel te doen is. Moet ik er heel veel voor over hebben om het allemaal op te halen of verschilt dat met wat de school voor stof aanbiedt? En herkent iemand deze situatie misschien? Kan ik dan gewoon met Grieks in het 4e leerjaar verdergaan met bijles? Of volg ik er dan niks van..?
Advertentie
Oud 02-10-2006, 20:35
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
We hebben op dit forum liever geen crossposts, daarom sluit ik deze.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.