Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2008, 17:21
Q
Avatar van Q
Q is offline
Enige tijd geleden heb ik mijn bas cabinet naar een muziekwinkel in Rotterdam gebracht om deze na te laten kijken. Na 2 maanden wilde ik toch graag mijn cabinet terug en daar heb ik uiteraard voor opgebeld en gemaild. Ik kreeg telkens de melding dat mijn cabinet bij de importeur stond en dat ze hem nog niet terug hadden, nu zijn er inmiddels 6 maanden verstreken en heb ik mijn cabinet nog niet.

Heb ik als consument het recht om een schadevergoeding te vereisen? Ik heb voor de geplande optredens met mijn band wel een ander cabinet moeten kopen. Wat zijn mijn rechten in dit geval?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2008, 18:03
Go
Avatar van Go
Go is offline
Dat ligt aan de gemaakte afspraken. Geen afspraken daarover gemaakt, dan moet je de reparateur eerst in gebreke stellen door hem een redelijk termijn te stellen waarin hij zijn verplichting alsnog na kan komen. Maar wat redelijk is weet ik niet. Misschien is het wel heel gewoon dat zoiets een half jaar duurt. Komt hij binnen die 'redelijke' termijn zijn verplichting nog niet na, dan pleegt hij wanprestatie en heb je recht op schadevergoeding.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 11:13
Q
Avatar van Q
Q is offline
OK, dus uit deze reactie kan ik opmaken dat ik zonder een aparte afspraak nog 20 jaar kan wachten en daar eigenlijk niets over te zeggen heb?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 11:16
Verwijderd
Ik geloof dat het wel binnen een redelijk termijn moet liggen, wat redelijk is is afhankelijk van het product en de schade, dus ja, daar heb je niet veel aan. Maar voor zover ik weet valt 6 maanden wel nog binnen dit redelijke termijn.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 12:18
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
De vraag waar het om draait: Zijn er duidelijke afspraken gemaakt over de duur van de nakijkbeurt?

Je kunt namelijk pas een schadevergoeding verlangen als de winkel een uiterste datum voor de reparatie heeft overschreden. Verder kan je alleen redelijke en echt geleden kosten als schade verlangen. Dus bijvoorbeeld de huur van een instrument, maar niet de kosten van een nieuw gekochte.

Had jij een uiterste datum afgesproken? Uit jouw verhaal lijkt dat niet het geval. Dan moet jij die termijn zelf nog stellen. Dus je moet een brief schrijven waarin je aangeeft dat je de winkel nog een uiterste termijn van bijvoorbeeld twee weken geeft om de reparatie uit te voeren en dat anders eventuele schade die je daarna gaat leiden voor hun rekening komt. Of dat de winkel je een leenexemplaar verschaft voor de periode dat de reparatie nog voortduurt.

Ook als blijkt dat het apparaat niet te repareren is, moet men je dat gewoon melden binnen de afgesproken of door jouw gestelde reparatietermijn. De winkel mag de schuld niet afschuiven op de importeur.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 15:09
Q
Avatar van Q
Q is offline
Heel erg bedankt, als ik hem donderdag niet heb ga ik zeker een brief schrijven, ik ben benieuwd hoe ze daar op reageren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 15:43
Go
Avatar van Go
Go is offline
Doe dat aangetekend zodat je het kunt bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 08:18
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Laat je ons ook even weten hoe de zaken verder verlopen? Daar zijn we altijd benieuwd naar.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Knie verdraaid bij voetbal
patricia15
42 03-01-2012 14:16
De Kantine DK en het grote mystsaairie van de excelsheet & de opmerking van Medeia! #1099
Verwijderd
500 30-08-2010 11:43
Werk, Geld & Recht Probleem met via internet bestelde mobiel
*amélie*
8 17-09-2009 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kernenergie
lawallan
244 13-09-2006 19:35
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.