Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2008, 16:20
asrael
asrael is offline
Wat vinden jullie van een relatie tussen 2 culturen?

Heeft dit evenveel kans op slagen als een "normale relatie" of is het gedoemd om te mislukken?

zie hier de meningen van mensen op straat in amsterdam:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2008, 16:23
Verwijderd
Minder kans van slagen dan normaal, maar kán lukken. Ik zou er bij voorkeur niet aan beginnen, denk ik, te veel gedoe. Maar ja, je moet toch wat als je verliefd bent.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 16:23
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Zelfde als 2 willekeurige mensen. Maar zoals bij elke relatie moeten de mensen wel bij elkaar passen en een beetje hetzelfde denken, hetzelfde wereldbeeld hebben, en met elkaar kunnen praten en lachen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 16:25
Verwijderd
Cultuur is niet eenduidig afgebakend, dus veel verder dan 'ligt eraan' kun je ook niet komen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 16:30
Verwijderd
Kan moeilijk zijn, uit ervaring. Maar lukken kan het in principe wel, dat ligt helemaal aan de inzet van desbetreffende personen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 17:10
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Lukt heel goed zolang je de vader ontwijkt.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 17:21
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Lukt heel goed zolang je de vader ontwijkt.
Volledig mee eens! Tenminste, das mijn ervaring.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 17:28
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Cultuur is niet eenduidig afgebakend, dus veel verder dan 'ligt eraan' kun je ook niet komen.
Helemaal mee eens. Wat bedoel je precies met twee culturen?

Ik denk dat de kans van slagen voor een relatie het grootst is als je het over fundamentele dingen met elkaar eens bent. En dat is weer vaker zo als je een vergelijkbare achtergond hebt. Maar mensen en situaties verschillen.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 18:24
Verwijderd
Ik zal er niet snel aan beginnen. In een relatie moet je een stapeltje dingen hebben waar je het in ieder geval over eens bent. Waar je het zelfde over denkt enz. En veel normen en waarden neem je toch over uit je cultuur. Het is niet onmogelijk en het kan zeker wel, maar ik zou het niet bij iedere cultuur aanraden.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 19:46
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Als diegene in hetzelfde land opgroeit en woont, maar van zijn/haar ouders ook een handjevol normen en waarden heeft meegekregen van land van herkomst van die ouders en niet de oudste thuis is, valt het wel mee.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 20:59
Verwijderd
Het zou moeten kunnen slagen net zoals elke andere relatie tussen twee mensen. Zolang beide personen inzien dat er problemen zouden kunnen zijn door het cultuurverschil. Ik zat in een relatie met een FLINK cultuurverschil, al was dit niet zozeer het probleem in onze band. En natuurlijk als je elkaars cultuur kent en begrijpt, ben je al een heeeeel stuk verder. Ik kende zijn cultuur wel, hij de mijne niet, omdat hij Nederland niet kent. En dan is het lastig.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:27
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Een relatie tussen 2 mensen uit verschillende culturen heeft, naar mijn idee, wél kans van slagen. De relatie tussen de personen en hun schoonfamilie echter wat minder.. Als je zelf in een relatie zit ben je (naar mijn idee) veel meer bereid nieuwe ervaringen op te doen en elkaars cultuur te leren kennen. Als de schoonfamilie echter om de hoek komt kijken wordt véél sneller de eis gesteld dat 'de nieuweling' zich maar moet aanpassen en niet de familie, en dat is lastig.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:03
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Volledig mee eens! Tenminste, das mijn ervaring.
Vertel
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Vertel
Ik heb voor 1,5 jaar 'n relatie gehad met 'n half-Marokkaanse jongen, terwijl m'n pa anti-Turken/Marokkanen is. (Hij spoort niet echt, ziet Chinezen bijna als 'n Arisch volk en de rest als minderwaardig ofzo.) Die arme jongen deed echt niets verkeerds en we waren dan ook dolgelukkig met elkaar. We vonden elkaars cultuur interessant en we vonden 't leuk om ons eraan aan te passen enzo, maar toen kwam m'n vader erachter dat ik nog contact met 'm had en moest ik kiezen: hem of m'n familie. Ik heb (uiteraard) voor m'n familie gekozen, maar we hingen 'n jaar later nog wel 'ns jankend met elkaar aan de telefoon .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:38
Verwijderd
Ik denk dat hel wel mogelijk is, maar ook een stuk lastiger.
Bijv. mijn moeder is christelijk, mijn vader is moslim.
En juist door die verschillen in overtuigingen en normen & waarden van de islamitische cultuur zijn ze uiteindelijk uit elkaar gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 19:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik heb (uiteraard) voor m'n familie gekozen, maar we hingen 'n jaar later nog wel 'ns jankend met elkaar aan de telefoon .
Hoezo uiteraard?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 19:17
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
De kans van slagen is kleiner dan bij twee mensen die opgegroeid zijn met dezelfde cultuur. Dit is gewoon een bewezen feit; het scheidingspercentage ligt bij getrouwde koppels met verschillende cultuur, velen malen hoger. Het is ook vrij logisch.

Dat gezegd moeten mensen natuurlijk hierdoor niet ontmoedigd raken. Als je verliefd bent en je gelooft erin, moet je ervoor gaan.

Zelf kan ik er ook wel over het een en ander meepraten; gezien mijn vriendin een rasechte chinees is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 19:20
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik heb voor 1,5 jaar 'n relatie gehad met 'n half-Marokkaanse jongen, terwijl m'n pa anti-Turken/Marokkanen is. (Hij spoort niet echt, ziet Chinezen bijna als 'n Arisch volk en de rest als minderwaardig ofzo.) Die arme jongen deed echt niets verkeerds en we waren dan ook dolgelukkig met elkaar. We vonden elkaars cultuur interessant en we vonden 't leuk om ons eraan aan te passen enzo, maar toen kwam m'n vader erachter dat ik nog contact met 'm had en moest ik kiezen: hem of m'n familie. Ik heb (uiteraard) voor m'n familie gekozen, maar we hingen 'n jaar later nog wel 'ns jankend met elkaar aan de telefoon
Ik heb een Marokkaanse vriendin (als in vriendschappelijk) en ookal zag ik haar als meer zou dat ook nooit werken omdat haar vader haar (en waarschijnlijk ook mij xD) dan afslacht. Alhoewel ik boks en hij ook dus dat zouden dan weer pluspunten moeten zijn.

Mijn familie kan het eigenlijk niet zo veel interesseren.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2008, 19:51
Verwijderd
Culturen maakt niet zoveel uit, vaak. Godsdiensten zijn een groter probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 20:01
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Hoezo uiteraard?
Ik weet 't niet, ik vind 't vrij logisch dat je in zo'n geval voor je familie kiest. Zeker als 't om je ouders gaat, want zij hebben je tenslotte op de wereld gezet en opgevoed. Je hebt je leven aan hun te danken, dus je kunt op z'n allerminst naar hun luisteren. Natuurlijk alleen als je weet dat ze 't beste met je voor hebben, dus niet denken aan slavernij of misbruik ofzo .

Maar goed, misschien 'n kromme beredenering, wellicht typisch Chinees. Ik ben in Nederland geboren en m'n ouders zijn traditioneel Chinees, dus ik weet niet zo goed wanneer wat 'normaal' is. Mijn ouders komen boven alles en iedereen in ieder geval. Dat zeg ik nu als single, maar dat heb ik toendertijd ook bewezen .

En dan nu weer ontopic!
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 12:20
Verwijderd
euhm, ik kan geen relatie hebben met iemand die over sommige dingen fundamenteel anders denkt dan ik. Zijn we het hierover eens en ik vind haar aantrekkelijk kan het natuurlijk heel goed werken. Mijn ervaring is echter dat het voor buitenstaanders soms een groot probleem is, wat een extra druk op de relatie legt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 16:08
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Hangt af van de cultuur. Ik kom niet uit nederland, en ik kan me niet voorstellen dat mijn relatie's daarom zouden stuklopen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 19:34
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik denk dat je heel veel geluk moet hebben wil dat lukken. Ik denk dat als het pril is en je heel verliefd bent je zo over de obstakels heen kan kijken, maar zodra het echt serieus wordt en je komt voor keuzes te staan, dan zul je ongetwijfeld veel problemen met je meekrijgen. En inderdaad uit de buurt van de vader blijven.
Willen alleen is niet genoeg, je moet volgens mij allebei een gedeelte van je normen/waarden of wensen in moeten leveren om het vooral elkaar te krijgen. Maar dan is natuurlijk de vraag hoe groot het cultuurverschil is. De ene cultuur zal met de andere cultuur sneller botsen dan de ander. Tis dus maar net wat je matched.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 20:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ligt eraan wat er verstaan wordt onder cultuur, maar ik vermijd liever mensen die in hogere machten geloven.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 20:19
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
En inderdaad uit de buurt van de vader blijven.
Mijn papa was altijd heel aardig tegen mijn Nederlandse vriendje heur
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2008, 20:26
Verwijderd
ja ik vind dat gelul over vaders ook een beetje overtrokken, tuurlijk zijn er situaties waarin dat zo is, maar de meesten hier beschrijven het zorvuldig, door verschillende media geformuleerde, cliché beeld van de boze marokkaanse vader.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 20:53
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
ja ik vind dat gelul over vaders ook een beetje overtrokken, tuurlijk zijn er situaties waarin dat zo is, maar de meesten hier beschrijven het zorvuldig, door verschillende media geformuleerde, cliché beeld van de boze marokkaanse vader
Jammer genoeg voldoet your random Marokkaanse vader aan dit clichébeeld en zijn er maar weinig uitzonderingen.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:14
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
zeg hebben we het hier over relaties tussen verschillende culturen, of tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:21
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ja, is lastig. Maar de slagingskans hangt onder meer samen met hoeveel inzet men toont, welke culturen er spelen en in welke mate de culturen verschillen. Een relatie tussen een Nederlander en iemand uit een andere cultuur die in Nederland is opgegroeid is natuurlijk anders dan met iemand die zijn hele leven in een dorp in een niet-Westers land heeft gewoond.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
zeg hebben we het hier over relaties tussen verschillende culturen, of tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur
nou wanneer men het heeft over lastige vaders gaat dat doorgaans niet over de belgen in ons land.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Jammer genoeg voldoet your random Marokkaanse vader aan dit clichébeeld en zijn er maar weinig uitzonderingen.
dat betwijfel ik ten zeerste, het is iig niet mijn ervaring..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 22:08
deoxyribose
deoxyribose is offline
Tja mijn vader vindt geen enkele jongen goed genoeg voor mij. Maar dat heeft weinig te maken met de cultuur. Zo zijn vaders nu eenmaal...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Tja mijn vader vindt geen enkele jongen goed genoeg voor mij. Maar dat heeft weinig te maken met de cultuur. Zo zijn vaders nu eenmaal...
Mijn vader vind ook alle jongens waar ik tot nu toe mee thuis ben gekomen in eerste instantie sukkels De enige jongen die hij meteen okee vond die via mij meekwam was de vriend van een vriendin van mij, dat vond ie wel een kerel. Terwijl die jongen best aantrekkelijk was, maar verder echt niet mijn type (En het komische is dan ook dat de jongens op wie ik val, qua type (niet uiterlijk maar eh gewoon) echt wel op mijn vader lijken. Hoe freudiaans trouwens ).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 10:37
Yolcu
Yolcu is offline
Nou mijn vriend is Marokkaans en zijn ouders zijn helemaal gek op mij en mijn ouders zijn helemaal fan van m'n vriend. En tussen ons gaat ook alles goed, de culturele verschillen vallen ook heus wel mee. Als er dingen zijn waar we verschillend over denken dan praten we daarover en zoeken we een compromis, net zoals je in een relatie met een Nederlander ook zou doen.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 11:43
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Het ligt eraan. Tussen mensen uit de stad en mensen van het platteland zit eigenlijk al een cultuurverschil. Dus het ligt er een beetje aan of de verschillen in de culturen 'overbrugbaar' zijn in jouw visie. Dan kan een relatie, denk ik, kans van slagen hebben. Zijn deze verschillen 'onoverbrugbaar' dan heeft de relatie geen kans van slagen. Jezelf goed kennen en weten waar je staat is erg belangrijk. (je ziet soms op tv van die slappe mannen met weinig persoonlijkheid die zich dan voor hun vrouw bekeren tot de islam o.i.d. Dat vind ik jammer, zoiets moet je uit je eigen overtuiging doen en niet 'omdat je vrouw dat graag wilde' o.i.d.)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Nou mijn vriend is Marokkaans en zijn ouders zijn helemaal gek op mij en mijn ouders zijn helemaal fan van m'n vriend. En tussen ons gaat ook alles goed, de culturele verschillen vallen ook heus wel mee. Als er dingen zijn waar we verschillend over denken dan praten we daarover en zoeken we een compromis, net zoals je in een relatie met een Nederlander ook zou doen.
Is hij ook moslim of niet? Want zoals al eerder door red5 werd gezegd, ik denk ook dat het meer met godsdienst te maken heeft dan cultuur.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2008, 20:11
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ben goed bevriend met een Afghaan en die heeft ook een hele boze papa. Niet echt makkelijk voor haar. Trouwen met een niet-afghaan is uit ten boze. Een Iranier zou nog wel mogen, maar als ze met een neger thuis zou komen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 20:55
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ En dat terwijl we diep van binnen toch altijd neger zijn. Oh, beetje insiders joke.

Anyway, zoals de rest zegt; kan lukken maar is moeilijk. Tegenwerkend in mijn geval: ik ben enorm ruim- en vrijdenkend, dus als de ander zich onherroepelijk vasthecht aan een geloof, geef ik het weinig kans. Pro daarentegen: ik heb het talent me in zo goed als iedereen in te kunnen leven, dus onderling begrip zal er uiteindelijk vast wel van komen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"

Laatst gewijzigd op 05-03-2008 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 12:18
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Is hij ook moslim of niet? Want zoals al eerder door red5 werd gezegd, ik denk ook dat het meer met godsdienst te maken heeft dan cultuur.
Ja hij is moslim. Maar in z'n denken vrij liberaal, anders zou ie ook geen voorhuwelijkse relatie hebben met een westers meisje natuurlijk. En ik ben dan weer vrij traditioneel ingesteld voor een Europese, waardoor we erg goed bij elkaar passen . Zonder dat één van ons zich daarvoor hoeft te bekeren trouwens, want dat wordt toch vaak geroepen: ooh dan moet je zeker moslima worden?! Nee hoor, ik ben ik en hij is hij, en dat werkt prima zo.

Ik denk juist dat veel moslims dingen zien als godsdienst terwijl ze daadwerkelijk cultuur zijn. Maar goed da's een heel andere discussie
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 13:34
Verwijderd
Mijn 'vriend' is surinaams. Ik merk niet zo heel veel verschil, maar dat kan komen omdat hij vanaf zn eerste jaar al in NL woont. Het enige wat ik wel merk, is dat hij veeeel relaxter is. Vergeleken met hem ben ik een enurotische stresskip.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ja hij is moslim. Maar in z'n denken vrij liberaal, anders zou ie ook geen voorhuwelijkse relatie hebben met een westers meisje natuurlijk. En ik ben dan weer vrij traditioneel ingesteld voor een Europese, waardoor we erg goed bij elkaar passen . Zonder dat één van ons zich daarvoor hoeft te bekeren trouwens, want dat wordt toch vaak geroepen: ooh dan moet je zeker moslima worden?! Nee hoor, ik ben ik en hij is hij, en dat werkt prima zo.

Ik denk juist dat veel moslims dingen zien als godsdienst terwijl ze daadwerkelijk cultuur zijn. Maar goed da's een heel andere discussie

Maar is hij een strenge moslim? Ik bedoel, als het op jou aankomt, zijn er dan ook dingen die hij graag bij jou zou zien? (dus hoofddoek dragen, ramadan meedoen etc.)
Als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat het prima werkt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 15:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Nou, als jij Montague heet en je geliefde is een Capulet dan kan het lastig worden!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ja hij is moslim. Maar in z'n denken vrij liberaal, anders zou ie ook geen voorhuwelijkse relatie hebben met een westers meisje natuurlijk. En ik ben dan weer vrij traditioneel ingesteld voor een Europese, waardoor we erg goed bij elkaar passen . Zonder dat één van ons zich daarvoor hoeft te bekeren trouwens, want dat wordt toch vaak geroepen: ooh dan moet je zeker moslima worden?! Nee hoor, ik ben ik en hij is hij, en dat werkt prima zo.

Ik denk juist dat veel moslims dingen zien als godsdienst terwijl ze daadwerkelijk cultuur zijn. Maar goed da's een heel andere discussie
Toch zou ik daar zelf heel erg voorzichtig mee zijn, persoonlijk dan. De vriend van een vriendin van me was ook heel liberaal. Nederlands meisje, niet aan de ramadam meedoen, niet naar de moskee, blowen en alcohol, samen wonen en natuurlijk hoefde zij geen moslim te worden want hij was ook geen goede moslim. Totdat ze zwanger werd, toen moest het opeens wel (o.a. door ontzettende druk vanuit familie opeens) en zijn daar de vreselijkste ruzies over ontstaan. Terwijl ze daarvoor 2,5 jaar daar nooit problemen over hebben gehad.

Niet dat ik het jou niet gun, het gegarandeerd is dat dit jou ook gaat overkomen en dat ze allemaal hetzelfde zijn Ik denk dat mijn beeld gewoon gekleurd is door de ervaringen van meisjes om me heen...

Ontopic: Ik ben zelf kind van ouders uit twee culturen en ik heb dus van heel dichtbij kunnen meemaken hoe moeilijk dat kan zijn. Ook al hebben mijn ouders hetzelfde geloof, het was nog steeds moeilijk. Omdat de positie van de man anders is bij mijn vader, omdat communicatie, het uitten van gevoelens gewoon bij hem bijna niet gebeurt enz enz. Maar ook vanwege bepaalde gewoontes, gebruiken enz vanuit mijn vader waar ik al tegen aan liep met mijn nederlandse cultuurtje.
Maar goed, ik had mijn antwoord al gegeven
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 20:11
deoxyribose
deoxyribose is offline
Welke culturen mag ik vragen? Ik zag het al wel aan je foto's.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 01:55
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Wij leerden op de middelbare school altijd dat in principe alles wat je doet en alles wat je meemaakt je "cultuur bepaalt"
Van je levensovertuiging tot je school/werk. Van het instrument wat je al dan niet bespeelt tot de gevels v/d gebouwen waar je dagelijks langs fietst.

In principe heeft dus iedereen zijn of haar eigen cultuur en zijn ALLE relaties op deze planeet relaties tussen twee culturen.


kthxbye
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 12:37
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Dat heet referentiekader, niet cultuur lieve schat.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 15:33
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Dat heet referentiekader, niet cultuur lieve schat.
Laatste keer dat ik checkte was cultuur de soort-van-tegenpool van natuur. Ofwel: alles wat niet uit de grond of een baarmoeder of een ei etc. komt. De gevels op de huizen tegenover mijn flat zijn naar mijn weten niet uit een ei of de grond of een baarmoeder gekomen maar door de mens geconstrueert en behoren dus tot de *tromgeroffel* cultuur. Onder andere mijn cultuur want ik kijk er dagelijks tegenaan
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 15:48
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Wij leerden op de middelbare school altijd dat in principe alles wat je doet en alles wat je meemaakt je "cultuur bepaalt"
Dit is jouw (foute) stelling, daarna geef je daar (foute) uitleg over in die tekst daaronder:

Citaat:
Van je levensovertuiging tot je school/werk. Van het instrument wat je al dan niet bespeelt tot de gevels v/d gebouwen waar je dagelijks langs fietst.
Dus dat negeerde ik. De gevels van de gebouwen kun je ergens wel in het hokje cultuur plaatsen maar het is niet per se nodig.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 16:56
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Lijkt een beetje of de discussie hier over marrokanen/nederlanders gaat.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb ondervonden bij een interculturele relatie. En ook niet bij de zeker 20 andere interculturele relaties die ik om me heen zie. Ik denk dat verschillende geloven een groter probleem is. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Evenveel kans op slagen dus.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 19:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Een relatie heeft al snel 2 verschillende culturen. Als een rijkeluis joch met een ordinaire trut trouwt, heb je 2 culturen. Dus ik weet niet wat jij als "normale" relaties ziet maar dat zijn er veel minder dan je denkt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Achterneef en achternicht | Geheime relatie |
equalized
13 16-02-2013 13:14
Levensbeschouwing & Filosofie 'Preggo porn' moreel verwerpelijk?
Verwijderd
40 02-07-2006 21:02
Verhalen & Gedichten gedichtjes voor school (1)
Verwijderd
7 06-01-2006 21:12
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 12:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.