Oud 24-10-2008, 12:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Niet met het volle bewust, jij daarentegen...
Hij reed perongeluk vol gas op me in?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Advertentie
Oud 24-10-2008, 13:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
moet je ook kijken naar de omvang van die auto;s Zet daar eens wat micra's, alto's, panda's, starlets, 106'jes naast. Daar rijden er ook een hele hoop van rond en die zijn allemaal <1000kg denk ik (muv de nieuwe panda, dent dat die wel wat zwaarder is) Het gaat om het gemiddelde van de auto's in nederland, niet wat jij onder je ass krijgt natuurlijk
Nieuwe Panda weegt ook maar ongeveer 815 kg De oude Panda's kwamen nog niet eens boven de 700 kg uit. Maar het CBR kaart het probleem zelf ook al aan: auto's worden steeds zwaarder, vanwege (verplichte) veiligheidssystemen en luxe-meuk. Het gemiddelde zal ook steeds hoger gaan liggen omdat de oude, lichte auto's uiteindelijk ook zullen verdwijnen. De nieuwe, lichte auto's worden wel steeds populairder maar zijn gewoon niet zo licht als hun voorgangers. Hoewel er een beetje wordt gecompenseerd met lichtere maar krachtigere motoren
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 24-10-2008, 14:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
oke, ik vond die nieuwe panda best lomp ogen, maar het is natuurlijk nog steeds maar een klein gebakkie.

Ow nee, niet geslaagd. Ik heb voorrang genomen omdat de gene die de voorrang had verzuimde die te nemen. (zucht, vrouwen achter het stuur...) Dan ga ik daar niet op staan wachten hoor. Helemaal niet op een lastige kruising waarbij ik op dat moment de doorloop van de brug iets blokkeerde (kwam een trekker combinatie aan) En te hard gereden op de 60km weg (90km/h) Oh en bij insturen op de parkeerplaats vloog ineens de ABS aan. Nou ja, in eens.... Ik kwam wat hard aan, en als je dan je stuur omgooit Ik schrok me rot trouwens, had nog niet eerder meegemaakt dat die ingreep. Dacht even een split second dat ik wat gesloopt had Ik heb ook voor het eerst in mijn leven een auto met meer luxe.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-10-2008, 15:41
I am Weasel
Avatar van I am Weasel
I am Weasel is offline
Ongetwijfeld van niet. Twee keer rond de 140 gezeten en niet meteen naar 80 over gegaan waar het werd aangegeven. Geweldig, die ring Rotterdam.
__________________
Ik wezel er tussenuit
Oud 24-10-2008, 16:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk het wel. Hoewel ik regelmatig harder reed dan toegestaan. Als ik 50 was gaan rijden waar dat aangegeven werd, zou ik het verkeer in ernstig gevaar brengen, aangezien de hele stroom 90 reed. Verder geen rare dingen gedaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-10-2008, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Levensgevaarlijk...
Als jouw posts zo lees, rij jij ook niet altijd even veilig kameraad.


on topic: Ik ben wel geslaagd. Maar wat mij opvalt is dat mensen de meest gestoorde toeren uithalen om maar 2 minuten te winnen...

echt niet de minste tolerantie op de wegen. Als mensen elkaar de ruimte gunnen, dan zouden er minder ongelukken gebeuren. Maar ach.
Oud 24-10-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Als jouw posts zo lees, rij jij ook niet altijd even veilig kameraad.


on topic: Ik ben wel geslaagd. Maar wat mij opvalt is dat mensen de meest gestoorde toeren uithalen om maar 2 minuten te winnen...

echt niet de minste tolerantie op de wegen. Als mensen elkaar de ruimte gunnen, dan zouden er minder ongelukken gebeuren. Maar ach.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het opzettelijk geven van een remtest gevaarlijker is dan rijden met 200km/u op een (redelijk) verlaten stuk weg.

Mja, dat ligt denk ik ook aan mensen die gewoon te zacht rijden. Als iemand 60 rijdt op een 80 weg, vind ik dat toch wel redelijk frustrerend en die frustratie heb je er niet direct uit als je er voorbij bent. Dat werkt gewoon wat langer door.

Vandaag wel geslaagd trouwens. Netjes iemand die te hard reed op het parkeerterrein van de AH XL voorrang gegeven, netjes gespiegeld, niet veel te hard gereden (nou ja, een klein beetje dan ).
Oud 24-10-2008, 21:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
echt niet de minste tolerantie op de wegen. Als mensen elkaar de ruimte gunnen, dan zouden er minder ongelukken gebeuren. Maar ach.
helemaal waar. zo vaak zie je situaties waarbij mensen met een iets andere reactie (waar je echt niet minder van wordt) de hele verkeersdoorstroom kunnen helpen. Even je gas los, ruimte geven voor invoegers.
Maar nee, ik eerst, kan me niet schelen of jij nu in de problemen komt *zucht*
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-10-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het opzettelijk geven van een remtest gevaarlijker is dan rijden met 200km/u op een (redelijk) verlaten stuk weg.

Mja, dat ligt denk ik ook aan mensen die gewoon te zacht rijden. Als iemand 60 rijdt op een 80 weg, vind ik dat toch wel redelijk frustrerend en die frustratie heb je er niet direct uit als je er voorbij bent. Dat werkt gewoon wat langer door.

Vandaag wel geslaagd trouwens. Netjes iemand die te hard reed op het parkeerterrein van de AH XL voorrang gegeven, netjes gespiegeld, niet veel te hard gereden (nou ja, een klein beetje dan ).

Het gaat me niet eens om het feit dat je gewoon de max snelheid moet houden, want dat lijkt me logisch. Maar volslagen onnodig veel te hard aan komen rijden, en dan gaan knipperen met lichten omdat iemand die zich wel aan de max snelheid houdt, niet snel genoeg weg is...

Dat soort rijgedrag... Ik vind dat gevaarlijk. Want hoe je het ook wendt of keert, er zijn heel veel beginnende bestuurders die ervan schrikken en dan fouten maken. Die verantwoordelijkheid heb je ook.

En iemand die voor de lol ( stoerigheid? "kijk mij eens goed 4 rondjes rond de rotonde kunnen scheuren ) dat soort dingen doet, is m.i. niet meer dan een zelfoverschattende tijdbom, die gegarandeerd afgaat.
Oud 24-10-2008, 22:19
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het opzettelijk geven van een remtest gevaarlijker is dan rijden met 200km/u op een (redelijk) verlaten stuk weg.

Mja, dat ligt denk ik ook aan mensen die gewoon te zacht rijden. Als iemand 60 rijdt op een 80 weg, vind ik dat toch wel redelijk frustrerend en die frustratie heb je er niet direct uit als je er voorbij bent. Dat werkt gewoon wat langer door.

Vandaag wel geslaagd trouwens. Netjes iemand die te hard reed op het parkeerterrein van de AH XL voorrang gegeven, netjes gespiegeld, niet veel te hard gereden (nou ja, een klein beetje dan ).
Een klein beetje te hard is ook niet geslaagd

Ik merk bij mezelf overigens op zich ook wel dat ik nog wel eens de neiging heb om tot 10 km/u te hard te rijden op rustige wegen. Maar goed, dat doe ik ook alleen maar wanneer het kan. En bij 10 km/u ben je tenminste je rijbewijs niet kwijt mocht je gepakt worden
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 24-10-2008, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Het gaat me niet eens om het feit dat je gewoon de max snelheid moet houden, want dat lijkt me logisch. Maar volslagen onnodig veel te hard aan komen rijden, en dan gaan knipperen met lichten omdat iemand die zich wel aan de max snelheid houdt, niet snel genoeg weg is...

Dat soort rijgedrag... Ik vind dat gevaarlijk. Want hoe je het ook wendt of keert, er zijn heel veel beginnende bestuurders die ervan schrikken en dan fouten maken. Die verantwoordelijkheid heb je ook.

En iemand die voor de lol ( stoerigheid? "kijk mij eens goed 4 rondjes rond de rotonde kunnen scheuren ) dat soort dingen doet, is m.i. niet meer dan een zelfoverschattende tijdbom, die gegarandeerd afgaat.
Dat is idd ook gewoon irritant en onnodig. Echter, het geven van een remtest gaat wel even wat verder, sterker nog, daar is iemand voor aangeklaagd (en volgens mij zelfs voor veroordeeld) wegens (poging tot) doodslag.
Natuurlijk was zowel de klever als degene die de remtest gaf fout, maar degene die de remtest gaf, was imo fouter omdat die bewust het risico nam dat de ander er achter op zou knallen.
Hoe je het ook wend of keert, iedereen rijdt op z'n eigen manier en het is gewoon enorm belangrijk om zélf verantwoordelijk te blijven rijden, ook al is iemand nóg zo fout bezig, er zijn dingen die je gewoon echt nooit moet doen. Het geven van een remtest is daar een van (en kleven imo ook, al ontkom je daar nou eenmaal niet aan).
Citaat:
Een klein beetje te hard is ook niet geslaagd

Ik merk bij mezelf overigens op zich ook wel dat ik nog wel eens de neiging heb om tot 10 km/u te hard te rijden op rustige wegen. Maar goed, dat doe ik ook alleen maar wanneer het kan. En bij 10 km/u ben je tenminste je rijbewijs niet kwijt mocht je gepakt worden
Touché Nou was dat wel op de terugweg en eigenlijk tellerafwijking correctie. De auto waar ik mee reed heeft een afwijking van ± 10km/u, dus als je ergens 50 rijdt, houdt je echt iedereen op omdat je feitelijk slechts 40km/u rijdt.

Die neiging heb ik idd ook. Bovendien is bij 10km/u een boete nog te overzien (€19,- ofzo) en je rijdt dan meer met het verkeer mee.

Laatst gewijzigd op 24-10-2008 om 22:43. Reden: kut-r toets ;x
Oud 24-10-2008, 22:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik had voor (gecorrigeerd) 54 waar je 50 mocht 19 euro

Ja Kim natuurlijk staan ze actief te flitsen/laseren tijdens de rally, denk nou even na

Mijn 2e snelheidsovertreding in 6 jaar (die nadere was voor 130 op de snelweg o noes ) en die was goed voor 31 euro.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-10-2008, 22:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
De auto waar ik mee reed heeft een afwijking van ± 10km/u, dus als je ergens 50 rijdt, houdt je echt iedereen op omdat je feitelijk slechts 40km/u rijdt.
Dat heb ik ook, maar daar hou ik wel rekening mee. Ik rij 56 waar ik 50 mag, 90 waar ik 80 mag en 132 waar ik 120 mag. Dan heb ik precies mijn kilometerafwijking er bij geteld

Oh en als er iemand achter mij gaat lopen pushen en knipperen omdat ie er langs wil (terwijl ik zelf meestal ook 5 a 10 km te hard rij, dus zo veel haast kan ie niet hebben) dan krijgt ie van mij knipperende lichtjes terug in de vorm van even m'n gevarenlichten aan. Niemand die daar van schrikt en gaat remmen ofzo, maar toch wel laten weten dat ie op moet donderen met z'n vervelende gedrag.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-10-2008, 00:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zou vandaag wel geslaagd zijn, heb me goed gedragen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-10-2008, 00:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het opzettelijk geven van een remtest gevaarlijker is dan rijden met 200km/u op een (redelijk) verlaten stuk weg.
He had it comming
Ik zit er ook een beetje op te loeren om m'n auto in de prak te rijden zodat het niet mijn 'schuld' is, dan krijg ik er de dagwaarde voor terug en dat is meer dan dat ie op het moment waard is
Dus be aware
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-10-2008, 00:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
He had it comming
Ik zit er ook een beetje op te loeren om m'n auto in de prak te rijden zodat het niet mijn 'schuld' is, dan krijg ik er de dagwaarde voor terug en dat is meer dan dat ie op het moment waard is
Dus be aware
De Excel? Waarom zou je die in de prak willen rijden om winst te maken? Als je er echt vanaf wilt dan heb ik ook nog wel 10 euro hoor

Ik ben vrij tolerant en geduldig in het verkeer. Ik heb zelfs wel eens iemand gehad die boos werd op mij omdat ik iemand ertussen liet om de doorstroming te bevorderen. Hij kon niet eens tolereren dat ik wel tolerant was

En ik heb ook wel eens iemand gehad die, na mij rechts ingehaald te hebben voordat ik ook maar de kans kreeg om naar rechts te gaan, ook een remtest uitvoerde nadat ik hem een signaaltje had gegeven. Dat is inderdaad nog idioter gedrag dan bumperkleven of rechts inhalen, ongeacht of het 'geoorloofd' was.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-10-2008, 02:16
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Het gaat me niet eens om het feit dat je gewoon de max snelheid moet houden, want dat lijkt me logisch. Maar volslagen onnodig veel te hard aan komen rijden, en dan gaan knipperen met lichten omdat iemand die zich wel aan de max snelheid houdt, niet snel genoeg weg is...

Dat soort rijgedrag... Ik vind dat gevaarlijk. Want hoe je het ook wendt of keert, er zijn heel veel beginnende bestuurders die ervan schrikken en dan fouten maken. Die verantwoordelijkheid heb je ook.

En iemand die voor de lol ( stoerigheid? "kijk mij eens goed 4 rondjes rond de rotonde kunnen scheuren ) dat soort dingen doet, is m.i. niet meer dan een zelfoverschattende tijdbom, die gegarandeerd afgaat.
Verdraaien kun je wel: ik doe nl. niet aan dat volslagen onnodig hard inrijden met knipperende lichten. Ik weet donders goed wat ik doe, en ik handel zo veilig mogelijk (in mijn ogen). Tot nu toe gaat het perfect en er heeft zich nooit een noodsituatie moeten volstaan. Ik moet overigens wel toegeven dat ik zelden (maar het gebeurt) ook weleens m'n verstand op nul heb staan, maar zelfs dan gebeurt het met rijvaardigheid.

Overigens zie ik ook dat je de intentie niet snapte van dat rotonde rijden: nieuwe koni-dempers testen. Is toch wel iets anders dan 'stoer' 4 keer over een rotonde kunnen scheuren....

Wees gerust, ik overschat mezelf zeker niet. Ik weet gewoon wat mijn grenzen zijn, en die van de auto en daar anticipeer ik op. Ik heb enkel nog maar positief commentaar gehad van mensen die meerijden - alleen rijd ik sowieso al sportiever daar je met een volle auto een andere verantwoordelijkheid hebt.
Oud 25-10-2008, 08:43
Verwijderd
Kerel, hoewel ik blijf vinden dat jij niet een van de veiligste chauffeurs bent ( ik refeer hier aan het feit dat je stelt dat je jezelf niet overschat, wat ik in wezen al een overschatting vind ) was mijn tekst maar zeer ten dele voor jou bedoeld. Er zijn namelijk mensen die het nog vele malen bonter maken.

Je intentie van testen van nieuwe dempers testen ontgaat me inderdaad. Als het goeie dempers zijn, hoef je ze nauwelijks te testen op een manier waarvan je weet dat het op een examen een punt is waarop je zou kunnen zakken.

Ik hoop wel serieus voor je dat je altijd tijdig zult anticiperen. Want er zijn mensen die hun auto en het verkeer altijd minder snel zullen inschatten.
Oud 25-10-2008, 08:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik ben vrij tolerant en geduldig in het verkeer. Ik heb zelfs wel eens iemand gehad die boos werd op mij omdat ik iemand ertussen liet om de doorstroming te bevorderen. Hij kon niet eens tolereren dat ik wel tolerant was
Zo werd er woensdag fors naar me getoeterd en kreeg ik een middelvinger van de auto achter me omdat ik in de file bij een groen stoplicht bij de streep bleef staan omdat het kruispunt vol was en niet aansloot zodat ik midden op het kruispunt stil zou komen te staan. Ja, want we moeten allemaal zo dicht mogelijk in de rij staan, dan lijkt het sneller te gaan. Maar dat je dan de tegemoetkomers die willen afslaan, ook ophoudt, drong even niet door. Ik heb dus ook even een gebaar gemaakt van 'het kruispunt is vol, man' en toen m'n binnenspiegel even genegeerd.
Oud 25-10-2008, 11:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
De Excel? Waarom zou je die in de prak willen rijden om winst te maken? Als je er echt vanaf wilt dan heb ik ook nog wel 10 euro hoor
Zoals ie er nu bijstaat verkoop ik hem gewoon niet, of ik maak er teveel verlies op..
Het is voordeliger om hem op iemand anders z'n kosten in de prak te rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-10-2008, 12:26
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Zo werd er woensdag fors naar me getoeterd en kreeg ik een middelvinger van de auto achter me omdat ik in de file bij een groen stoplicht bij de streep bleef staan omdat het kruispunt vol was en niet aansloot zodat ik midden op het kruispunt stil zou komen te staan. Ja, want we moeten allemaal zo dicht mogelijk in de rij staan, dan lijkt het sneller te gaan. Maar dat je dan de tegemoetkomers die willen afslaan, ook ophoudt, drong even niet door. Ik heb dus ook even een gebaar gemaakt van 'het kruispunt is vol, man' en toen m'n binnenspiegel even genegeerd.
Sommige mensen kunnen zich inderdaad totaal niet in andere weggebruikers verplaatsen. De laatste keer dat ik een middelvinger kreeg was van een bumperklevende motorrijder (!) omdat ik met 105 en met een aanhanger aan het inhalen was

En MT, misschien is het verstandiger de auto toch proberen te verkopen? Dat kan wellicht beter voor je eigen gezondheid uitwerken als het in de prak rijden iets té goed gaat
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-10-2008, 12:52
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mja, dat ligt denk ik ook aan mensen die gewoon te zacht rijden. Als iemand 60 rijdt op een 80 weg, vind ik dat toch wel redelijk frustrerend en die frustratie heb je er niet direct uit als je er voorbij bent. Dat werkt gewoon wat langer door.
Ik snap die frustraties eigenlijk nooit zo. Tuurlijk is het wel irritant, maar je kunt er toch vrij weinig aan doen, behalve inhalen wanneer het mogelijk is. Mensen kunnen zich in het verkeer soms echt opwinden om niets
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 25-10-2008, 14:53
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Kerel, hoewel ik blijf vinden dat jij niet een van de veiligste chauffeurs bent ( ik refeer hier aan het feit dat je stelt dat je jezelf niet overschat, wat ik in wezen al een overschatting vind ) was mijn tekst maar zeer ten dele voor jou bedoeld. Er zijn namelijk mensen die het nog vele malen bonter maken.

Je intentie van testen van nieuwe dempers testen ontgaat me inderdaad. Als het goeie dempers zijn, hoef je ze nauwelijks te testen op een manier waarvan je weet dat het op een examen een punt is waarop je zou kunnen zakken.

Ik hoop wel serieus voor je dat je altijd tijdig zult anticiperen. Want er zijn mensen die hun auto en het verkeer altijd minder snel zullen inschatten.
Gelukkig is het slechts jouw mening betreft mijn rijvaardigheid, die vanachter een PC wordt getikt en dus totaal geen waarde heeft.

Dat die intentie je ontgaat verbaasd mij ten zeerste, ik had je nl. iets slimmer ingeschat. Het testen van de limieten van je auto, op een veilige manier, is altijd goed. Zo weet je immers wat je aan je auto hebt. Dat je nieuwe dempers koopt (ook al zijn ze goed) wil dan zeggen dat die limieten vergroot worden, die test je dan. Je kunt natuurlijk nooit objectief vaststellen in hoeverre de dempers een vooruitgang zijn in vergelijking met de standaard dempers als je ze niet test. Dat je dan op een examen zou zakken, lekker belangrijk?

Wees gerust. Ik zal zeer zeker juist anticiperen en ik ben mij ten zeerste bewust van inadequate mensen op de Nederlandse wegen.
Oud 25-10-2008, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig is het slechts jouw mening betreft mijn rijvaardigheid, die vanachter een PC wordt getikt en dus totaal geen waarde heeft.

Dat die intentie je ontgaat verbaasd mij ten zeerste, ik had je nl. iets slimmer ingeschat. Het testen van de limieten van je auto, op een veilige manier, is altijd goed. Zo weet je immers wat je aan je auto hebt. Dat je nieuwe dempers koopt (ook al zijn ze goed) wil dan zeggen dat die limieten vergroot worden, die test je dan. Je kunt natuurlijk nooit objectief vaststellen in hoeverre de dempers een vooruitgang zijn in vergelijking met de standaard dempers als je ze niet test. Dat je dan op een examen zou zakken, lekker belangrijk?

Wees gerust. Ik zal zeer zeker juist anticiperen en ik ben mij ten zeerste bewust van inadequate mensen op de Nederlandse wegen.
Tja, ik ben ook niet van mening dat je je zou moeten houden aan wat er hier gezegd wordt.

Die limieten kun je ook testen op op het circuit van Assen of Zandvoort. Die zijn voor dat soort grappen. Op de openbare weg is er een factor waar jij geen invloed op hebt: plotseling opduikende beesten, of verkeersdeelnemers.
Oud 25-10-2008, 16:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Over plotseling opduikende beesten, ik heb net een haan doodgereden Zak je voor zoiets?

Hij zat rustig in de berm, kom met 60 aan hobbelen (klinkerweg, oude klinkerweg, dus hobbelen) steekt dat kreng ineens over, hup zo onder m'n linker voorwiel
*trauma heeft* ()
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 25-10-2008, 17:23
Verwijderd
Daarom nemen de meeste mensen ook gas terug als ze zien dat er een dier in de berm zit.
Oud 25-10-2008, 17:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ja, maar ik zag hem de hele tijd al zitten (lange rechte weg) en hij zat stil, een beetje te pikken, helemaal geen aanstalten om over te steken. Pas toen ik er was stak hij over. En hard reed ik ook niet echt. Om nou 30 te gaan als er een kip in de berm zit... Zelfs al had ik gas los gelaten, beest leek wel te wachten tot ik er was... vast suicidaal
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 25-10-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Over plotseling opduikende beesten, ik heb net een haan doodgereden Zak je voor zoiets?

Hij zat rustig in de berm, kom met 60 aan hobbelen (klinkerweg, oude klinkerweg, dus hobbelen) steekt dat kreng ineens over, hup zo onder m'n linker voorwiel
*trauma heeft* ()

ik moest stiekum best lachen
Oud 25-10-2008, 18:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dat heb ik eens met een duif gehad, beest zat gewoon rustig in de berm te chillen. Kom ik aantuffen, vliegt 'ie onder m'n voorwiel.
Ik hoorde hem nog spartelen tegen m'n wielkast
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-10-2008, 18:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ik moest stiekum best lachen
achteraf kan ik er ook wel om lachen. maar ik vond het zo sneu. Ben nogal een dierenliefhebber, dus een dier doodrijden gaat me wel aan het hart. Maar goed. Het is ook een domme klootviool natuurlijk. Blijf zitten waar je zit.

@ MTpower: ik zag nu in mijn spiegel een platte plakaat veren waarvan er een paar heel dramatisch wegwaaiden
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-10-2008, 01:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mijn vader heeft eens één van de vele katten van de overburen plat gereden 's ochtendsvroeg toen we nét vertrokken waren op vakantie. Hij is gewoon doorgereden onder het mom van 'dat vertellen we wel als we weer terug zijn'

En zowel op de fiets als met de auto heb ik al met genoeg dieren problemen gehad. Overstekende honden, herten en anders gespuis. Op de fiets al eens aangevallen door een gans en het klaargespeeld een vogeltje dood te rijden (op eenzelfde manier als Qimms haan). Het stomste is in de auto als je een duif op je voorruit af ziet komen en ineen duikt om hem proberen te ontwijken, terwijl een halve seconde later je alweer zoiets hebt van 'waar ben ik in godsnaam eigenlijk mee bezig'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 26-10-2008, 09:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Het stomste is in de auto als je een duif op je voorruit af ziet komen en ineen duikt om hem proberen te ontwijken, terwijl een halve seconde later je alweer zoiets hebt van 'waar ben ik in godsnaam eigenlijk mee bezig'
herkenbaarheid!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-10-2008, 12:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zo werd er woensdag fors naar me getoeterd en kreeg ik een middelvinger van de auto achter me omdat ik in de file bij een groen stoplicht bij de streep bleef staan omdat het kruispunt vol was en niet aansloot zodat ik midden op het kruispunt stil zou komen te staan.
Ik had laatst ook zoiets; een weghelft was afgezet, waardoor tegemoedkomend verkeer over dezelfde strook moest rijden. Daarom stonden er stoplichten om het verkeer te regelen. Ik stond voor aan en kreeg groen, maar er kwam me nog een hele stroom auto's tegemoed rijden op die enkele baan. Toen gingen ze achter me toeteren. Echt wtf, moet ik dan door die auto's heen ofzo?


Oh en gister niet geslaagd. Ik moest rijden in dat busje. O.a. op het verdrijvingsvlak op de snelweg nog snel afgeslagen, gekeerd in de ingang van een parkeergarage (), regelmatig slecht gekeken, hobbels met teveel snelheid genomen, vaak nét aan oranje gepakt en te snel gereden. Ook wel veel goed gedaan hoor, dus ik heb niet als een idioot gereden. Maar toch teveel dingen om nog te slagen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-10-2008, 16:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zou vandaag wel geslaagd zijn. Het regende, en dan kan ik niet zo 'sportief' rijden met mijn auto want die glijdt alle kanten op
Dus rustig gereden en keurig volgens de regeltjes
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 26-10-2008, 20:17
PV
PV is offline
Ik denk het wel, ondanks de regen en het donker toch nog zoveel mogelijk 120 gereden (ik hoor jullie lachen ). Had er vooraf niet zo'n zin in (de combi donker+regen), maar als je er eenmaal aan gewend bent valt het reuze mee. Alleen een beetje jammer dat er in Zeeland geen lantaarns langs de snelweg staan. Soms moet je echt moeite doen om de belijning van de weg te kunnen zien. Al heeft het ook wel wat hoor, in het pikkedonker rijden.
Oud 26-10-2008, 20:23
Verwijderd
Nee, ik was niet geslaagd. Rijd altijd te hard in de auto. Overigens ben ik wel met 3 ingrepen (examinator moest 3x op de rem trappen) op mijn echte examen geslaagd.
Oud 26-10-2008, 21:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik denk het wel, ondanks de regen en het donker toch nog zoveel mogelijk 120 gereden (ik hoor jullie lachen ). Had er vooraf niet zo'n zin in (de combi donker+regen), maar als je er eenmaal aan gewend bent valt het reuze mee. Alleen een beetje jammer dat er in Zeeland geen lantaarns langs de snelweg staan. Soms moet je echt moeite doen om de belijning van de weg te kunnen zien. Al heeft het ook wel wat hoor, in het pikkedonker rijden.
De aquaplanning die je op de A58 krijgt is ook om te janken.
Ooit eens bijna een afslag uitgevlogen omdat ik rechtdoor ging vanwege aquaplanning
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-10-2008, 17:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nee, bumperkleven, (veel) te hard rijden, geen voorrang verlenen enz. enz.
Ik wilde snel naar huis na een lange dag en dan sta je vervolgens 4x in de file
Niet goed voor m'n humeur én m'n rijstijl
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-10-2008, 20:25
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Dat je snel naar huis wil rechtvaardigt nog niet dat je bewust andere mensen in gevaar brengt. Overigens vind ik het héél hypocriet van je dat je zelf ook doet bumperkleven. Ik kan me namelijk nog een post herinneren...
Oud 28-10-2008, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ik snap die frustraties eigenlijk nooit zo. Tuurlijk is het wel irritant, maar je kunt er toch vrij weinig aan doen, behalve inhalen wanneer het mogelijk is. Mensen kunnen zich in het verkeer soms echt opwinden om niets
Als je vanaf je huis achter iemand zit die consequent te zacht rijdt, dus 40 waar 50 is toegestaan en 50 of 60 waar 80 is toegestaan, dan is dat gewoon héél erg irritant
Die mensen haal ik dus ook altijd in zodra het kan
Oud 28-10-2008, 17:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat je snel naar huis wil rechtvaardigt nog niet dat je bewust andere mensen in gevaar brengt. Overigens vind ik het héél hypocriet van je dat je zelf ook doet bumperkleven. Ik kan me namelijk nog een post herinneren...
Eerste gedeelte... tja.. de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
2de stukje: er is bumperkleven en bumperkleven. Die gozer bij mij zat er max 20cm vanaf + dat ie ook nog eens vol gas op me in ging rijden.
Ik reed constant achter iemand met een ruimte van +/- 6 meter.
Niet goed, oke, maar wel totaal anders..
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-10-2008, 17:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zou vandaag wel geslaagd zijn, weer regen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-10-2008, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Eerste gedeelte... tja.. de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
2de stukje: er is bumperkleven en bumperkleven. Die gozer bij mij zat er max 20cm vanaf + dat ie ook nog eens vol gas op me in ging rijden.
Ik reed constant achter iemand met een ruimte van +/- 6 meter.
Niet goed, oke, maar wel totaal anders..
In beide gevallen hang je vrij snel in iemand anders' bumper

Vandaag niet geslaagd, reed 50 - 60 in een 30km zone (overigens gewoon geasfalteerd, zag er in de verste verte niet uit als 30km zone, maar is het wel).
Oud 28-10-2008, 19:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
In beide gevallen hang je vrij snel in iemand anders' bumper

Vandaag niet geslaagd, reed 50 - 60 in een 30km zone (overigens gewoon geasfalteerd, zag er in de verste verte niet uit als 30km zone, maar is het wel).
Ach..

Hier is een precies omgekeerde situatie, een 50-weg die er uit ziet als 30. Vervelend als mensen er met 30 overheen tuffen, je 'kan' er wel inhalen, maar dat is praktisch zelfmoord
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-10-2008, 20:40
Verwijderd
Dat vind ik heel hinderlijk.

Ik rij nog niet zo heel lang, en moet dus op sommige plekken toch nog wel een beetje zoeken. Dan krijg je achter je een hoop gesein met lichten, getoeter en middelvingers te zien.

Flikker toch op, ik weet dat er op mijn auto niet staat dat ik net mijn rijbewijs heb, maar dat asociale gedoe achter me.... Kan ik echt heel agressief van worden. Alsof zo'n lamme flikker meteen na zijn rijbewijs de beste chauffeur was. Alsof die 2 minuten dat hij eerder aan zijn prak zit, uitmaakt op zijn leven....


ontopic: ja geslaagd. Hoewel: ik had niet in de gaten dat er wegwerkzaamheden waren, en er dus 90 gold ipv 120.... Gelukkig was de weg voor me redelijk leeg
Oud 28-10-2008, 20:44
Verwijderd
Dat seinen e.d. doen ze bij iedereen hoor. Die mensen zijn gewoon enorm gestresst door hun kutbaantje/kutgezin/kutleven/iets-anders-dat-kut-is en dus bij voorbaat af te schrijven.
Als iemand bij mij gaat zitten seinen laat ik gewoon mijn gas vallen en doet hij het maar met de snelheid waarop mijn automaatje standaard rijdt
Oud 28-10-2008, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Dat seinen e.d. doen ze bij iedereen hoor. Die mensen zijn gewoon enorm gestresst door hun kutbaantje/kutgezin/kutleven/iets-anders-dat-kut-is en dus bij voorbaat af te schrijven.
Als iemand bij mij gaat zitten seinen laat ik gewoon mijn gas vallen en doet hij het maar met de snelheid waarop mijn automaatje standaard rijdt
Jawel, maar het gebrek aan tolerantie vind ik schokkend. De meest vriendelijke mensen lijken wel bezeten te zijn, als ze achter het stuur kruipen.

En frustraties achter het stuur, maken van een auto bijna letterlijk een moordwapen...

Ik hoop dat als ik eenmaal een ervaren chauffeur ben, dat ik niet zo word. Een beetje elkaar de ruimte geven. Een beetje tolerant zijn...
Oud 28-10-2008, 21:24
PV
PV is offline
er is een verschil tussen de weg zoeken in een woonwijk en hardnekkig 60 blijven rijden op een provinciale (?) weg waar je 80 mag of 80 rijden waar met joekels van borden staat aangegeven dat je 100 mag (en waar het onmogelijk is om in te halen). Niet dat ik dan ga zitten seinen of toeteren, maar dat rijgedrag wekt bij mij toch behoorlijk wat irritatie op.
Oud 28-10-2008, 21:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Geloof dat ik me vandaag zowaar aan de regels heb gehouden. Al rijd ik bijna elke dag achter het zelfde irritante corsa'tje die echt wacht op het bord ' einde bebouwde kom' eer hij (zij?) het gas intrapt, vervolgens ook minimaal een kilometer nodig heeft om naar 80 te accelereren. Die ga ik dus nog al hard voorbij (hard=120 ) Wel laat ik me daarna uitrollen tot een beschaafde 85 om zo mijn weg te vervolgen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 28-10-2008, 21:29
PV
PV is offline
hoe ver van te voren "mag" je eigenlijk alvast 'voorsorteren' als je ergens op een tweebaansweg naar links wilt afslaan? ik vind het wel fijn om dan al eerder naar links op te schuiven zodat ik niet op het laatste moment me ergens tussen moet wringen. of moet je per se rechts houden en pas banen opschuiven op het moment dat je al echt op een aparte baan voor linksafslaand verkeer terecht kunt komen? (schrijf ik het zo duidelijk )
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #3
Verwijderd
500 21-05-2009 12:15
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag zijn geslaagd? #2
MTpower
4 23-10-2008 22:06
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie daten met een goede vriendin van je
Justahboy
2 11-07-2003 21:00
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.