Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2009, 14:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het hangt ook van de individuele buschauffeur af. De bus die ik altijd nam, reed naar een station waar de bus precies aansloot op de trein. Was de bus aan de late kant, dan kon je dus de trein missen. Er kan altijd een reden op de weg zijn waardoor je laat komt, helemaal niet erg. Maar het is dan wel fijn als de chauffeur dan even meteen aan het begin van de halte stopt en de mensen eruit laat, en niet tergend langzaam doorrijdt tot het einde van de haltestrook, waardoor de passagiers de trein weg zien rijden.

OT: Daarnet een vrouw in een Megane die tijdens het rijden op de invoegstrook heel andere dingen aan het doen was en daardoor slingerde en geen snelheid maakte. En dan bij het invoegen was ze heel verbaasd dat ze in de knoei kwam en mensen naar haar gingen toeteren. Goh.
Advertentie
Oud 17-05-2009, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe het bij die rotondes zit, maar hier heb je ook dergelijke rotondes, waar een fietser gerust 10 minuten kan wachten tot hij eindelijk een keer voorrang krijgt. Die rotondes zijn gewoon zo druk, zeker in de spits, dat er geen gaten tussen vallen voor die personen.
Dan vind ik het erg netjes als een automobilist zo'n iemand voor laat gaan. Natuurlijk moet je altijd in de gaten houden of je geen andere mensen in gevaar brengt.
Dat lijkt heel aardig, maar er zijn echt meer dan genoeg alternatieve routes die fietsers daar kunnen nemen (en die ook nog eens veel sneller zijn om van a naar b te komen). Het werkt gewoon niet wanneer mensen lukraak voor fietsers (of andere verkeersdeelnemers die geen voorrang hebben) stoppen. Daarmee schep je een gevaarlijke situatie voor iedereen die deelneemt en veroorzaak je onnodig oponthoud (maar dit is wellicht meer iets voor een ander topic).

En jongens, laten we die discussie over buschauffeurs in vredesnaam in een ander topic voeren, dit gaat over wegpiraten, niet over wanneer een buschauffeur moet stoppen bij een halte of niet

Ontopic:
Nog geen echte wegpiraat gezien de afgelopen paar dagen. Nou ja, afgezien van iemand in een 45km-wagentje, maar die zijn per definitie al wegpiraat dus dat telt niet echt
Oud 17-05-2009, 19:56
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ontopic:
Nog geen echte wegpiraat gezien de afgelopen paar dagen. Nou ja, afgezien van iemand in een 45km-wagentje, maar die zijn per definitie al wegpiraat dus dat telt niet echt
Ah, die rijden hier ook. Met 16-18 jarige erin, levensgevaarlijk!
Oud 18-05-2009, 14:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hier zie ik vaak genoeg gasten van 16/17 rijden op maffe 45 km wagentjes, soort trekkers lijken het. Zie er ook wel eens rijden met traktorbanden eronder, levensgevaarlijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 18-05-2009, 14:30
Verwijderd
Haha, een 45km wagentje is de nieuwe scooter
Oud 18-05-2009, 14:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ken ook iemand die in zo'n 45km driewieler rijdt
Ze zijn in elk geval een stuk leuker om te zien dan scooters
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 18-05-2009, 18:38
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ken ook iemand die in zo'n 45km driewieler rijdt
Ze zijn in elk geval een stuk leuker om te zien dan scooters
Maar een stuk vervelender dan scooters.
Oud 18-05-2009, 21:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Deze dan

Citaat:
Bejaarde rijdt te langzaam: rijbewijs kwijt

Een 73-jarige man uit Leeuwarden heeft zijn rijbewijs moeten inleveren bij de politie omdat hij te langzaam reed. Dat maakte de politie vrijdag bekend. Volgens de politie reed de man stapvoets over de Brandemeer in Leeuwarden waar de maximumsnelheid 30 kilometer per uur is

De politie gaf de man een stopteken toen hij weigerde zijn snelheid te verhogen. Toen de agenten navraag deden bij de meldkamer, bleek dat hij al drie keer eerder onveilig rijgedrag had vertoond.

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen gaat bekijken of de man zijn rijbewijs terugkrijgt
Ik vind dit echt belachelijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 18-05-2009, 21:56
Verwijderd
Nou ja, als je STAPVOETS rijdt dan valt er wel wat voor te zeggen eigenlijk. Ook dat zorgt voor onveilige situaties, want mensen hangen daar niet graag achter
Oud 18-05-2009, 22:06
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Nou, komop. Een 30km/h zone...
Oud 18-05-2009, 22:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Daarvoor iemand z'n rijbewijs afpakken vind ik wat ver gaan. Het hele idee achter zo'n 30 zone is veiligheid (vaak voor kinderen e.d.), doet iemand eens goed voorzichtig daar (zie mensen er vaak genoeg gewoon 50 rijden) en dan pakken ze je rijbewijs af wegens 'onveilig rijgedrag'
Die oudjes die op de snelweg 60/70 rijden, daar moeten ze het rijbewijs van afpakken, maar bij zoiets vind ik het echt zwaar overdreven
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 18-05-2009, 22:26
Verwijderd
'De politie gaf de man een stopteken toen hij weigerde zijn snelheid te verhogen. Toen de agenten navraag deden bij de meldkamer, bleek dat hij al drie keer eerder onveilig rijgedrag had vertoond.'

Ik denk dat dat er ook wat mee te maken heeft gehad MTpower.
Oud 18-05-2009, 22:56
Verwijderd
Wat hppa zegt dus
Oud 19-05-2009, 15:15
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Even nog over voorrang nemen/krijgen, ik probeer regelmatig in een kleine stad de weg over te steken op een zebrapad met een buggy en het komt zeer regelmatig voor dat vier of vijf auto's gewoon doorrijden, terwijl ze je echt wel hebben gezien. Ik denk dan iedere keer; ik neem een keer een lege kinderwagen mee en die duw ik voor die auto, dan leren ze het misschien. Dat ga ik natuurlijk nooit doen, maar ik irriteer me er wel heel erg aan. Verder stop ik niet voor mensen die geen voorrang hebben, maar stop ik altijd voor mensen die wel voorrang hebben, zoals het hoort.
De grootste wegpiraat van de afgelopen maanden is de buurvrouw, die het nodig vindt om door een 30 kmzone waar veel kleine kinderen wonen (en dat weet ze zelf ook) gigantisch te gaan scheuren.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 19-05-2009, 15:51
Verwijderd
Citaat:
De grootste wegpiraat van de afgelopen maanden is de buurvrouw, die het nodig vindt om door een 30 kmzone waar veel kleine kinderen wonen (en dat weet ze zelf ook) gigantisch te gaan scheuren.
Zoeentje hadden wij in het dorp ook. Totdat wat bezorgde ouders gehurkt tussen geparkeerde auto's hem opwachtten, om toen hij aan kwam racen een flinke babypop voor zijn wielen smeten...

Het werkte wel, want daarna heeft hij nooit meer te hard gereden. Of het netjes is, is een tweede
Oud 19-05-2009, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Even nog over voorrang nemen/krijgen, ik probeer regelmatig in een kleine stad de weg over te steken op een zebrapad met een buggy en het komt zeer regelmatig voor dat vier of vijf auto's gewoon doorrijden, terwijl ze je echt wel hebben gezien. Ik denk dan iedere keer; ik neem een keer een lege kinderwagen mee en die duw ik voor die auto, dan leren ze het misschien. Dat ga ik natuurlijk nooit doen, maar ik irriteer me er wel heel erg aan. Verder stop ik niet voor mensen die geen voorrang hebben, maar stop ik altijd voor mensen die wel voorrang hebben, zoals het hoort.
De grootste wegpiraat van de afgelopen maanden is de buurvrouw, die het nodig vindt om door een 30 kmzone waar veel kleine kinderen wonen (en dat weet ze zelf ook) gigantisch te gaan scheuren.
Dit soort zaken kun je doorgeven aan je wijkagent (als je die hebt) of gewoon bij je politiebureau. Dikke kans dat ze daar dan gewoon gaan staan controleren, dat doen ze hier in Utrecht bij m'n vriendin en d'r ouders in de buurt ook met enige regelmaat wel, zeker nu er gebouwd wordt.
Dat tweede is niet erg netjes, maar dat is nog altijd beter dan wanneer er een echt kind voor je auto zou schieten en je die schept. Misschien wel een goede om eens te doen, want bij mijn ouders in de buurt (waar ook vrij veel kleine kinderen wonen en spelen) is er ook een aso (beetje pleonasme, hij rijdt een XC90 dus dan ben je by default al bijna een aso ) die echt flink gas geeft tussen de bochten in (drempels voel je niks van in die zeepkist).
Grootste aso van vandaag is denk ik toch wel de figuur in z'n Golf III die niet aan de kant ging voor een ambulance die met grote spoed en alle toeters en bellen aan, aan kwam zetten. Nu wordt er gewerkt aan de weg, maar hij weigerde gewoon om even te stoppen op de bushalte en de ambulance zo ongehinderd doorgang te geven. Erg sneue figuren zijn dat.
Oud 19-05-2009, 18:21
Verwijderd
Ach ja. Ik denk dat er geen enkele stad ter wereld is waar je altijd direct voorrang krijgt op een zebrapad.
Oud 19-05-2009, 18:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
'De politie gaf de man een stopteken toen hij weigerde zijn snelheid te verhogen. Toen de agenten navraag deden bij de meldkamer, bleek dat hij al drie keer eerder onveilig rijgedrag had vertoond.'

Ik denk dat dat er ook wat mee te maken heeft gehad MTpower.
Al drie keer eerder. Dat betekent dus dat ze stapvoets rijden in een 30-zone verstaan onder onveilig weggedrag. Dat op zich vind ik al belachelijk. Vervolgens iemand zijn rijbewijs daarvoor innemen is helemaal van de zotte

Daarbij is het een max. snelheid, geen verplichte snelheid. Een snelheids verschil van 15km/h vind ik nou niet dusdanig gevaarlijk dat daarvoor je rijbewijs maar afgepakt moet worden...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-05-2009, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Al drie keer eerder. Dat betekent dus dat ze stapvoets rijden in een 30-zone verstaan onder onveilig weggedrag. Dat op zich vind ik al belachelijk. Vervolgens iemand zijn rijbewijs daarvoor innemen is helemaal van de zotte

Daarbij is het een max. snelheid, geen verplichte snelheid. Een snelheids verschil van 15km/h vind ik nou niet dusdanig gevaarlijk dat daarvoor je rijbewijs maar afgepakt moet worden...
Je neemt nu aan dat 'drie keer eerder onveilig weggedrag' betekent dat hij 3x eerder stapvoets door 30km-zones reed. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Daarbij kan het wel degelijk onveilig weggedrag zijn. Dat is hetzelfde als 65km/u op de snelweg rijden... Dat het mág, betekent niet automatisch dat het ook verantwoord of veilig is
Oud 19-05-2009, 18:43
Verwijderd
Weet je, ik denk niet dat de politie voor de lol mensen hun rijbewijs afpakt. Misschien wel bij de soort Golfjes zoals Dittrich hierboven beschrijft, maar niet bij oudere mensen. Daarom neem ik aan dat er toch wel serieus iets aan de hand was. Als zo'n man stapvoets rijdt (dat is trouwens ruim langzamer dan 15 km/u) in een 30-zone, hoe rijdt hij dan op wegen waar je 50 of 80 mag? Iemand rijdt immers alleen langzaam omdat hij de situatie niet snel genoeg kan overzien of omdat de situatie het niet toelaat (ivm ander verkeer of omdat de tank leeg is). Even aangenomen dat hij daar harder had kunnen rijden, betekent het dus dat die man niet meer in staat was om fatsoenlijk auto te rijden.

En ja, natuurlijk zijn dat een hoop aannames, maar we weten allemaal hoe sommige bejaarden kunnen rijden.
Oud 19-05-2009, 19:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dan nog vind ik het géén gevaarlijke situatie om stapvoets te rijden in een 30 zone.
65 op de snelweg vind ik wél een gevaarlijke situatie.
En zoals ik eerder zei, het hele doel van een 30-zone is veiligheid voor o.a. spelende kinderen.

En ik nam niet aan dat hij 3x eerder voor stapvoets rijden gepakt was, maar ik vind het echt belachelijk om te zeggen dat hier sprake was van onveilig weggedrag.

Irritant: ja
Onveilig: nee

Vrachtwagens die inhalen zijn evenredig irritant aan stapvoets rijden in een 30 zone, maar ik zie ze nooit rijbewijzen invorderen van vrachtwagenchauffeurs die dat doen...

Ik vraag me ook echt ontzettend af op welke grond ze zijn rijbewijs hebben ingevorderd... artikel 5?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-05-2009, 16:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanmiddag reed er een auto met volgeladen aanhanger ruim 100 km/u midden op twee rijstroken (zeker een paar minuten), om even later zonder richting aan te geven naar de linkerrijstrook op te schuiven. En natuurlijk kon dat niet zonder een andere auto af te snijden.
Oud 21-05-2009, 11:30
Verwijderd
hahahaha dat was net een gozertje die veel te hard hier over de dijk wilde... Hij verloor in de t-splitsing de macht over het stuur, en verloor zijn vooras... Golfje, petje, beteuterd gezicht. Preachtig
Oud 22-05-2009, 09:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-05-2009, 21:51
Verwijderd
Dat is apart

Ik ben eigenlijk geen wegpiraten tegengekomen vandaag of gisteren. Misschien de M3 die een enigszins onverantwoorde inhaalactie plaatste en echt nog maar net op tijd weer naar z'n eigen rijstrook kon komen (en daarna geflitst werd met minstens 110km/u waar je 50 mag ), maar dat was niet héél erg schokkend ofzo.
Wel veel mensen die, zodra er 1 druppel regen valt niet meer door durven te rijden en dan met 100km/u op de linkerrijstrook blijven plakken. Dat is gewoon jammer
Oud 24-05-2009, 09:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
jaaa erg is dat he, beetje regen en hoppa iedereen gaat op de rem en overdreven voorzichtig rijden. Echt... why?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-05-2009, 11:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hier gisteren ook tijdens een bui, rijden ze meteen allemaal 60 (op teller) waar je 80 mag.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-05-2009, 12:03
Verwijderd
Citaat:
jaaa erg is dat he, beetje regen en hoppa iedereen gaat op de rem en overdreven voorzichtig rijden. Echt... why?
ik vermoed dat dat mensen zijn die stiekem wel weten dat er iets schort aan hun banden ( te weinig profiel, of niet goed op spanning ) waardoor aquaplanning een reeele kans is. En daarachter tuffen dan weer de mensen die het eng vinden om in te halen....
Oud 24-05-2009, 12:39
Verwijderd
gister een of andere kut in de auto in flevoland, keihard op dr rem op de linkerstrook terwijl de 2 achterliggende autos 150 reden en er rechts NIKS reed, ze was iets aan t zoeken ofzo
zulke mensen zijn echt psycho
Oud 24-05-2009, 14:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ik vermoed dat dat mensen zijn die stiekem wel weten dat er iets schort aan hun banden ( te weinig profiel, of niet goed op spanning ) waardoor aquaplanning een reeele kans is. En daarachter tuffen dan weer de mensen die het eng vinden om in te halen....
ik denk dat je mensen te hoog inschat eigenlijk. Maar misschien is mijn beeld wel te negatief.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-05-2009, 19:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
jaaa erg is dat he, beetje regen en hoppa iedereen gaat op de rem en overdreven voorzichtig rijden. Echt... why?
Ik moet zeggen dat ik me daar tegenwoordig ook schuldig aan maak, sinds ik bij een bocht de macht over de auto kwijt was en op een 360 graden rondje werd getrakteert (en precies voor een paal tot stilstand kwam op de middenberm ). En toen reed ik 40..

Sindsdien ben ik nogal huiverig zodra het (na droogte) geregend heeft en ik een bocht door moet. Liever dan wat langzamer. Ik moet zeggen dat ik langzaam aan weer wat harder durf te rijden bij die omstandigheden. Misschien was ik voordien ook juist overmoedig en zijn die automobilisten die het te langzaam vinden gaan dat ook nog. Who knows.
Ik blijf niet links plakken overigens, maar er zullen zat auto's zijn die mijn bochtgedrag ook enorm irritant vinden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-05-2009, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik me daar tegenwoordig ook schuldig aan maak, sinds ik bij een bocht de macht over de auto kwijt was en op een 360 graden rondje werd getrakteert (en precies voor een paal tot stilstand kwam op de middenberm ). En toen reed ik 40..

Sindsdien ben ik nogal huiverig zodra het (na droogte) geregend heeft en ik een bocht door moet. Liever dan wat langzamer. Ik moet zeggen dat ik langzaam aan weer wat harder durf te rijden bij die omstandigheden. Misschien was ik voordien ook juist overmoedig en zijn die automobilisten die het te langzaam vinden gaan dat ook nog. Who knows.
Ik blijf niet links plakken overigens, maar er zullen zat auto's zijn die mijn bochtgedrag ook enorm irritant vinden.
Dat zijn dan ook beruchte momenten en dan is het ook goed dat je je snelheid aanpast. Bij droogte blijft de olie, rubberdeeltjes etc etc op het wegdek liggen, wat ervoor zorgt dat het erg snel een glijpartij kan worden wanneer het regent.
Wanneer het dus relatief lang droog is geweest, ga ik ook niet vol gas door een bocht waar ik dat normaal gesproken wel zou doen. Ik ben me er van bewust dat dat niet zo heel verstandig is gezien de omstandigheden

De enige wegpiraat van vandaag was een opaatje die er serieus 1,5km over deed om vanuit stilstand naar 45km/u te komen en bij het oprijden van een rotonde keek hij gewoon niet naar overig verkeer. Er kwamen gewoon flink wat auto's aan en hij gooide 't oude ding van 'm er gewoon op
Oud 24-05-2009, 23:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
kijk dat je je rijgedrag aanpast op het weer is wel normaal. Ik heb ook 1x een schuiver gemaakt, ook bij regen na lange tijd droogte. Maar ik ging zelfs voor een normale omstandigheid te lomp die bocht in.
Maar wanneer je gewoon rechtdoor rijdt... dan kun je toch nog steeds wel gewoon 50 of 80 rijden, het is geen ijzel Gewoon extra goed afstand houden en opletten.
Het leek vandaag wel zondag, oh ja dat was het ook. Dus alle scénic-rijders kwamen weer voor de dag om langzaam te rijden. Piraterij? Nou ja misschien niet. Dodelijk irritant, ja. Onoess!!1!!!!!!111 een bocht!!!! In de ankers mensen *zucht* Ik heb maar een langere, alternatieve route genomen want inhalen is vrijwel op het hele stuk verboden daar. Scheelt ergernis
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 25-05-2009, 11:34
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat je mensen te hoog inschat eigenlijk. Maar misschien is mijn beeld wel te negatief.

ach ik merk ook wel frustratie bij mezelf. Maar meer kan je er niet aan doen. Dus ligt er standaard een grote fles water en pepermuntjes in de auto. Dan kan ik mijn frustratie wegknagen... En natuurlijk lekkere muziek.
Oud 25-05-2009, 14:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zojuist een of andere debiel met een jeep-achtig iets + grote aanhanger die me tegemoet kwam en toch maar besloot dat hij een zijstraat in moest (aan mijn kant) en met dat ding vervolgens zo de weg over stak terwijl ik er aan kwam tuffen met 90. Thank god for abs, anders had ik hem echt vol in z'n zijkant geprakt. Wat een hufter .
Heb nog een uur lang op die vent zitten schelden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-05-2009, 16:07
Verwijderd
Was het buiten de bebouwde kom dat je er 90 reed?

De grootste wegpiraat van vandaag is toch echt een 'petje in een Jetta TDI'. Hij kwam van een parkeerplaats af, gooide z'n oude bak voor mij de weg op - maar dat had ik al wel aan zien komen, want hij reed bij het verlaten van de parkeerplaats ook bijna 2 fietsers van hun sokken - de rotonde over als een bejaarde en bij het verlaten van de rotonde kwam hij mij weer voorbij geknald met een kilometertje of 100 waar je 50 mag, om vervolgens over een T-splitsing heen door het rode licht te rijden terwijl het andere verkeer al begon te rijden.
Ik had even geen woorden voor zoveel asociaal gedrag in 2 minuten tijd
Oud 25-05-2009, 16:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Was het buiten de bebouwde kom dat je er 90 reed?
Ja
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-05-2009, 19:48
Verwijderd
de grootste wegpiraat was een duitser die op het midden van de A4 bleef rijden met een sukkelgangetje van 85-90 per uur. Maar ze was dan ook meer bezig met het aflebberen van haar telefoon dan met rijden. Als ze had gezien hoe ze links en rechts werd ingehaald, was ze zich waarschijnlijk wel kapot geschrokken.
Oud 26-05-2009, 22:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
D'r bleven vandaag twee auto's precies langs mij rijden langs de invoegstrook. Erg irritant en blijkend van slecht verkeersinzicht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-05-2009, 16:15
Verwijderd
Eh, je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je fatsoenlijk kunt invoegen. Auto's die al rijden daar waar jij heen wilt, zijn niet verplicht voor jou ruimte te scheppen. Sterker nog, vanuit het KLPD wordt aangeraden om te blijven rijden waar je rijdt om de doorstroming van het verkeer te bevorderen.
Oud 27-05-2009, 17:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Eh, ik heb met rijles toch echt geleerd dat je, wanneer goed mogelijk, invoegers de ruimte moet geven. Hoe moet je anders invoegen op een volgepakte rechter rijbaan?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 27-05-2009, 17:30
Verwijderd
Dat moet je eigenlijk zelf oplossen. Bijv. door een stuk vluchtstrook mee te nemen of door te stoppen aan het begin van de invoegstrook.
Dat mensen ruimte maken voor invoegende mensen is enkel en alleen uit beleefdheid, . Het is geen verplichting.Dat zou ook raar zijn, want dan zou je een probleem hebben met schuldtoewijzing bij ongelukken e.d. Invoegen an sich is namelijk een bijzondere verrichting (je wisselt immers van rijstrook), wat betekent dat degene die de bijzondere verrichting uitvoert, zelf verantwoordelijk is voor het tot een goed einde brengen daarvan.
Oud 27-05-2009, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Eh, je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je fatsoenlijk kunt invoegen. Auto's die al rijden daar waar jij heen wilt, zijn niet verplicht voor jou ruimte te scheppen. Sterker nog, vanuit het KLPD wordt aangeraden om te blijven rijden waar je rijdt om de doorstroming van het verkeer te bevorderen.
Ja en toch is het vrij kut als ze de hele tijd langs je blijven rijden. Gas los laten had weinig zin, want achter hen hingen ook auto's. Toen moest ik hem er dus overheen trekken wat nauwelijks gaat met mijn autootje. Die heeft de pit gewoon niet om bij 85 / 90 ff lekker op te trekken.
Als je dan ziet dat de gehele linkerbaan vrij is en de voorste auto ook nog een auto is die met gemak wat gas bij kon geven om mij er tussen te laten, is het toch jammer en vind ik nog steeds dat je weinig inzicht toont in het verkeer.

Citaat:
Dat moet je eigenlijk zelf oplossen. Bijv. door een stuk vluchtstrook mee te nemen of door te stoppen aan het begin van de invoegstrook.
Er is geen vluchtstrook, dus dat kan niet.
En stil staan terwijl het verkeer met 90 langs rijdt is grappig, maar trek dan nog maar eens op zonder jezelf en het overige verkeer in gevaar te brengen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-05-2009, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ja en toch is het vrij kut als ze de hele tijd langs je blijven rijden. Gas los laten had weinig zin, want achter hen hingen ook auto's. Toen moest ik hem er dus overheen trekken wat nauwelijks gaat met mijn autootje. Die heeft de pit gewoon niet om bij 85 / 90 ff lekker op te trekken.
Als je dan ziet dat de gehele linkerbaan vrij is en de voorste auto ook nog een auto is die met gemak wat gas bij kon geven om mij er tussen te laten, is het toch jammer en vind ik nog steeds dat je weinig inzicht toont in het verkeer.
Als je goed kijkt weet je wanneer je in kunt voegen en óf je in kunt voegen, omdat je weet wat je auto kan doen.
Het is echt niet aan andere weggebruikers om rekening te houden met invoegend verkeer. Natuurlijk, het is hartstikke beleefd wanneer er ruimte voor jou gemaakt wordt, maar feitelijk gezien is dat niet de bedoeling.
Citaat:
Er is geen vluchtstrook, dus dat kan niet.
En stil staan terwijl het verkeer met 90 langs rijdt is grappig, maar trek dan nog maar eens op zonder jezelf en het overige verkeer in gevaar te brengen
Het waren slechts suggesties. Ik weet niet overal of er een vluchtstrook is of niet.
Er staat ook "aan het begin van de invoegstrook". Dus niet halverwege of aan het einde, nee, aan het begin. Je wacht dan gewoon even totdat de trein voorbij is en dan voeg je in. (Wel even kijken of andere verkeersdeelnemers snappen wat je van plan bent of course.)
Daarbij, durf toeren te maken en gewoon vol gas te gaan. Een diesel houdt bij 4000tpm doorgaans wel op, maar een benzine kun je echt wel tot 6000tpm doortrekken (of het aantal tpm waarop je je maximale pk's hebt liggen, om het even).
Oud 27-05-2009, 18:35
Verwijderd
Het neemt overigens niet weg dat ik vind dat je best aardig mag zijn voor anderen in het verkeer. Zelf maak ik echter alleen ruimte wanneer dat kan zonder dat het de verkeersstroom hindert, of wanneer ik al aan zie komen dat iemand zijn/haar auto met veel te weinig snelheid toch nog even voor de mijne wil gooien.
Dat andere mensen dat niet doen, snap ik echter ook wel weer. Alleen wanneer mensen gelijk op blijven rijden (dus gas bij wanneer jij gas bij geeft en afremmen wanneer jij dat doet), vind ik dat wel érg asociaal en als ik dan moet invoegen, voeg ik ook gewoon in. Dan heeft de ander maar pech. In zo'n geval kun je er prima van uitgaan dat de ander ook geen schade wil rijden
Oud 27-05-2009, 19:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Haha in mijn plaats is het vrij kansloos om te wachten tot het einde van de trein voorbij is
Maar goed, I get your point, ik ben het er alleen niet mee eens
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-05-2009, 01:07
Verwijderd
Heeft iemand hier ooit al eens stilgestaan op de invoegstrook (zonder file) omdat ze niet dachten te kunnen invoegen? Of heeft iemand het überhaupt ooit een auto zien doen? Het lijkt me levensgevaarlijk.
Oud 28-05-2009, 07:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik heb het wel eens gezien ja. Maar hoe kun je op een invoegstrook met een eenvoudige personenauto (1.2 motortje ofzo) de 120 halen om veilig mee in te voegen? Dan is een invoeger ruimte geven toch vele malen veiliger?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 28-05-2009, 07:52
Verwijderd
Ik heb het ook wel eens gezien ja. Het gebeurt niet vaak, maar soms doen mensen het wel.
En met vrijwel iedere auto kun je de 100-120 halen op de invoegstrook, gewoon planken en toeren maken. Het is onzin om te stellen dat dat niet kan wanneer zelfs mijn oude Micra de 100 nog wel haalde en die kwam uit 1989 met 3 versnellingen
Eigenlijk iedere moderne auto - en zelfs plaatstaal op wielen, zoals de Daewoo/Chevrolet Matiz - kan op z'n minst de 100 halen vanuit stilstand op een invoegstrook. Natuurlijk gaat dat dan niet op een ultrakorte invoegstrook (zoals bij Utrecht, wanneer je uit Maarssen komt), maar op een normale invoegstrook kan dat echt wel. Wees ook niet bang om een invoegstrook helemaal uit te rijden, daar ligt het ding er voor. Ik zie echt heel vaak mensen al met 60-70 invoegen wanneer ze pas op de helft van de invoegstrook rijden, die hebben het dus niet begrepen.
Oud 28-05-2009, 08:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zie het regelmatig, in Zevenhuizen hebben we ook zo'n enorm korte invoegstrook. Auto's redden het daar nooit en moeten altijd stoppen als het verkeer hen de ruimte niet geeft. Dat zien ze alleen pas aan het einde van de invoegstrook, dus ze staan niet stil aan het begin. Dat zou ook nogal raar zijn, want dan weet je nog niet echt goed waar je terecht gaat komen bij de auto's en of je dus ruimte hebt. Maar vervolgens moeten ze vanuit stilstand invoegen en dat leidt regelmatig tot levensgevaarlijke situaties.

En leuk dat ik in theorie de 100-120 moet halen bij het invoegen, maar het lukt me echt niet. Waarom zou ik dat keer op keer roepen als het niet zo is?
Ik rij de invoegstrook helemaal uit en maak hoge toeren; ik voeg in z'n 3 of 4 in. De fabrikant zelf zegt ook dat ik er 15,8 sec over doe om tot 100 te komen. De invoegstroken waar ik dagelijks mee te maken heb zijn echt niet zo lang dat ik er 16 seconden op rij.
Weet je, ik ga het eens timen vandaag
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 6
Verwijderd
500 29-03-2013 09:57
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 5
Hawahaai
500 28-11-2011 21:41
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part quatre
KIET
500 27-05-2011 15:32
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part trois
Qimm
500 05-12-2010 17:33
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part deux
KIET
500 10-06-2010 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.