Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2009, 22:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik tot 2012 geloof ik

Ik niet, uh ja, zandpad-pret. mag niet he? maar op het door de rest van het verkeer bewoonde wegtraject heb ik me netjes gedragen hoor.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2009, 08:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Plastic pasje.

Ik wel tot 2015 nog een roze papiertje
?


ik heb toch echt een roos papiertje hoor, twee keer gevouwd, met een opgeplakte foto. wordt dat een plastic pasje? EU-style ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 09:27
Verwijderd
In Nederland is het roze papiertje vervangen door een plastic pasje van creditcard-formaat, met een chip erin (die overigens van afstand uitleesbaar is, dus het is niet alsof er goed over de beveiliging is nagedacht, maar ja, dat hoort erbij blijkbaar).

Het weekend heb ik me laten rijden door m'n vriendin, die keurig netjes reed, dus ze zou wel geslaagd zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 10:01
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Ben niet geslaagd dit weekend. Zat niet op te letten waardoor ik iets te ver naar de andere rijbaan ging. Niet zo slim. Gelukkig niets gebeurd
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 11:34
Verwijderd
Gisteren zou ik wel geslaagd zijn. Niet eens te hard gereden, maar dat gaat dan ook nogal lastig in een Fiesta
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:31
Verwijderd
Vandaag zou ik denk ik gezakt zijn... Heb mij bij het inparkeren nogal vergist. Daarbij ramde ik met mijn trekhaak de parkeerautomaat... Ik had geen schade, de parkeerautomaat deed het nog. Stond hooguit een beetje scheef... Toen maar de beheerder gebeld, het verhaal uitgelegd. Het enige wat hij wilde weten of hij het nog deed. Dat was het geval. "nou mooi is dat, bedankt voor het melden en een prettige dag verder"...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 23:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Natuurlijk.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 16:40
Verwijderd
In België of in Nederland, Belg?

De buschauffeur zou vandaag niet geslaagd zijn. Wat een ramp met het remmen was dat zeg
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 21:29
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik slaag overal.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 22:53
PV
PV is offline
1 hand aan het stuur en de rem ff kwijt toen ik een tijdje op cruise control had gereden, dus ik denk het niet verder wel vrij rustig gereden.

vind t met cruise control lastig, waar laat je je voeten?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 22:59
Verwijderd
Op de vloer bij de pedalen?
Ik heb m'n linkervoet dan gewoon op de plek waar die hoort als het pedaal niet gebruikt wordt en m'n rechtervoet gewoon op de mat, lekker relaxt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 23:08
PV
PV is offline
maa waar bij de pedalen er net wel/net niet op is onhandig.
ik ging gekruist zitten maar dat was dus niet echt veilig
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 23:13
Verwijderd
Eh ja... de Laguna heeft voor de linkervoet gewoon een rustdingetje waar je je voet laat als je het koppelingspedaal niet gebruikt, dus daar is mijn linkervoet te vinden (bij de deur dus ongeveer). Mijn rechtervoet zit gewoon bij het gaspedaal in de buurt, alleen dan gewoon recht op de vloer. Dan kun je toch nog snel genoeg reageren als je moet remmen ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 14:35
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Gisteren niet, paar keer veel te hard gereden, ik had geen zin in lang rijden.

Vandaag ook niet, want ik heb m'n broertje was les gegeven, hoewel ik m'n rijbewijs nog maar 7.5 jaar heb en je moet 't 8 jaar hebben om dat te mogen doen, plus ik had geen extra achteruitkijkspiegel mee.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 22:46
PV
PV is offline
vandaag voor het eerst een lang stuk door Belgie gereden het viel op zich wel mee. Had nu mijn ouders als passagiers mee, die wisten de weg. Maar ik zou het nu alleen ook wel kunnen, het is op zich niet zo lastig. Alleen wel vervelend dat je tol moet betalen bij liefkenshoek (was vandaag ff gratis wegens werkzaamheden aan andere tunnel) en dat het apparaatje voor de westerscheldetunnel niet bij liefkenshoek werkt als ze dat nu eens fixten... dan zou ik het misschien wel regelmatig doen. nu is het duurder qua tol en iets goedkoper qua benzine (litertje minder ongeveer), dat heft elkaar op.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 00:01
Verwijderd
Ik zou wel geslaagd zijn. Alweer maanden geleden dat ik gereden had, dus heel geconcentreerd en braaf gereden. Nog een alcoholcontrole gehad, had ik nog nooit meegemaakt, ik vond het wel leuk Maargoed, zo weinig rijden vind ik toch niet echt een succes, ik blijf er maar bij moeten nadenken. Moet maar gauw een auto.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 06:10
Verwijderd
Gisteren: ik denk het niet, want ik miste een afslag en ging wat langzamer rijden om te kijken waar ik zou kunnen keren en degene achter mij claxonneerde, en toen verviel ik even in wat op mijn 2e en 3e rijexamen 'nerveus rijgedrag' genoemd werd. Daarbij heb ik gefileparkeerd door >20 x te steken.
Gelukkig rij ik meestal beter dan dat
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 18:31
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
vandaag wel geslaagd. heb bij elkaar geteld wel 2,5 km gereden denk ik en kon weinig fout gaan.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 12:12
Verwijderd
Ehh, op sommige moment wel, op andere niet
Over het geheel genomen denk ik dat ik niet geslaagd zou zijn. Met >160km/u op de A50 (maar dat was maar een paar seconde, om ff snel een busje voorbij te komen waar echt een gigantische roetwolk achter hing die alsmaar groter werd), en met 130km/u op de cc gereden en tja, dat is te hard. Ook nog een paar keer bij bejaarden met hun fietsenrek achterop gekleefd toen ze met 95km/u een vrachtwagen in gingen halen die 89km/u reed... Nou dan kan je me wel opvegen na 2,5 uur rijden (omweg vanwege die brandende touringcar op de A2)

Overigens waren de ito's die invoegden met 80 en hun auto meteen naar de linkerbaan gooiden natuurlijk al helemaal nooit geslaagd. Echt, ik snap mensen die dat doen echt niet. De invoegstrook was lang genoeg (serieus 1km invoegstrook!), er reed NIEMAND voor ze op de rechterbaan, maar dan toch hup meteen naar de linkerbaan, waardoor ik daar een noodstop moest maken. Ja, bedankt voor het vingertje, maar het was toch echt jouw schuld
Het raarste vind ik nog wel dat dat niet 1x gebeurde, maar gewoon 3x... En, het waren gewoon Nederlanders. Echt, hebben zij de examinator bevredigd onder het afrijden of wat?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 14:38
Allure
Allure is offline
Ik vind het zo irritant als mensen met 100 km/h (waar 120 km/h toegestaan is) op de middelste baan blijven rijden terwijl de rechterrijbaan helemaal leeg is. Het lijkt steeds vaker voor te komen. Ik heb toen maar even rechts ingehaald.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 14:41
Verwijderd
Ik ga dan, mits het kan, gewoon vlak achter ze langs naar de linkerbaan, haal ze in en ga direct weer naar de rechterbaan. Vaak worden ze dan wel wakker
En anders haal ik idd gewoon rechts in. Dan moeten mensen maar op de goede rijstrook gaan rijden hoor
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 08:21
Verwijderd
Dat zijn vaak bejaarden heb ik het idee...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 11:31
Verwijderd
Mwa, iedereen doet het. Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan op de A2, maar dat is omdat ik daar weet dat ik op de linkerbaan moet blijven rijden ivm de afslag die ik moet hebben
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 08:22
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Geslaagd. Heb netjes gereden vanmorgen.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn vaak bejaarden heb ik het idee...
Ja maar dat duurt geen kilometers lang. Als ik weet dat ik ergens een afslag moet hebben, dan neem ik ook ruim van te voren de goeie baan. Want mensen laten me er met een berlingo vaak pas tussen als ik ze bij wijze van spreke van de weg af druk. ( Want: ojee eng en vervelend, een mogelijk trage auto voor je )...

Maar als dat niet het geval is, dan hou ik hem rechts tot ik kan inhalen. Zoals ik dat geleerd heb.

Vandaag wel geslaagd, gister niet, we reden achter elkaar aan, van Hoek v Holland naar Den Bos, en degene die voorop reed besloot pas na de uitvoegstrook dat we moesten uitvoegen, dus ik moest met redelijk wat geweld en risico het verdrijfvlak nog over. De mensen achter me kregen er vast grijze haren van.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 07:07
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nee, door rood gereden. Moedwillig.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 07:45
Verwijderd
Jawel. Zelfs op de snelweg bij wegwerkzaamheden keurig 70km/u gereden waar dat moest.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 08:15
Verwijderd
Ja, ik moest voor het eerst sinds mijn rij-examen door amsterdam centrum rijden, in een onbekende auto ( mijn eigen staat bij de garage voor een nieuwe dynamo ) met achterlijk brede spiegels.
En om boetes voor de garage te voorkomen, heb ik mij dus maar wat rustiger gedragen...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 15:45
Verwijderd
Turbodiesel dienstwagens zijn leuk... Wel geslaagd hoor, maar het optrekken gaat zoveel rapper dan met een berlingo.

Zeg heeft iedereen hier vakantie dat er minder gereden word of zo? En als iedereen vakantie heeft, wat doe ik dan verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 17:13
Verwijderd
Jup. Mijn ouders zitten in Frankrijk met de Laguna en de Fiesta gebruikt mijn broertje deze week, dus dan wordt er niet zoveel gereden hier

Heb je al spijt dat je geen turbodiesel hebt gekocht?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Jup. Mijn ouders zitten in Frankrijk met de Laguna en de Fiesta gebruikt mijn broertje deze week, dus dan wordt er niet zoveel gereden hier

Heb je al spijt dat je geen turbodiesel hebt gekocht?
nee, ik ben nog steeds heel content met mijn boot op wielen. Een nadeel is dat hij niet zo pittig is. Maar het is mijn 2e auto binnen een half jaar, en eerlijk gezegd, dat vind ik genoeg. Volgens mijn garage kan die nog zeker 2 ton mee. En dan ga ik dat maar doen. Over 2 jaar kijk ik wel weer eens naar wat anders
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 19:29
Verwijderd
Ah, een lease-auto komt binnenkort jouw kant op?
En ja, zo'n 'slome' diesel kan makkelijk 500.000km of meer draaien, dat is wel een voordeel idd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 19:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zeg heeft iedereen hier vakantie dat er minder gereden word of zo? En als iedereen vakantie heeft, wat doe ik dan verkeerd?
Jup, van 1 van mijn 2 banen heb ik al vakantie (onderwijs), dus inderdaad rijd ik nu een stuk minder. En dat ministukje naar de supermarkt is niet zo interessant om hier te beschrijven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ah, een lease-auto komt binnenkort jouw kant op?
En ja, zo'n 'slome' diesel kan makkelijk 500.000km of meer draaien, dat is wel een voordeel idd
er komt geen leaseauto. Ik ben een kleine 15000 aan het sparen voor ofwel een ford focus, peugeot 308, golf. Diesel met minder dan 90000 km.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 20:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Slaag je als je een parkeerboete krijgt? Vast niet. Stom, had daar vaker geparkeerd, geen moment bij stilgestaan dat het overdag alleen voor vergunninghouders was (nee, ook niet op de borden gelet). Nou ja, jammer dan
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 20:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zeg heeft iedereen hier vakantie dat er minder gereden word of zo? En als iedereen vakantie heeft, wat doe ik dan verkeerd?
Nee hoor, ik niet in elk geval. En ik hou van de ochtendspits in de vakantie. Oftewel, lekker door tuffen, nergens stil staan. Ben nog nooit zo snel op m'n werk geweest
Alleen terug is het nog niet optimaal, af en toe sta ik nog vast. Maar al niet zo erg als normaal. Nu nog de bouwvak laten beginnen, dan wordt het helemaal fijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 22:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik rij wel veel minder, vakantie en m'n broer heeft de auto nodig voor z'n rijexamen, dus tja.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 23:05
PV
PV is offline
ik wel, de vrachtwagen die zichzelf er even voorgooide terwijl ik geen kant op kon - behalve hard remmen - hopelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 23:07
Verwijderd
Citaat:
er komt geen leaseauto. Ik ben een kleine 15000 aan het sparen voor ofwel een ford focus, peugeot 308, golf. Diesel met minder dan 90000 km.
Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar een Mégane II (liefst phase II) vanaf 2004. Kan prima (2001-2003 zijn rampbakken, daarna zijn ze, volgens ADAC-statistieken, betrouwbaarder dan de alternatieven die jij noemt) en de uitrusting is een stuk vollediger dan bij een Golf of Focus die net zoveel moet kosten (308 weet ik niet hoe dat zit).
Is die slechte reputatie toch nog ergens goed voor Wel voor een 1.9dCi gaan want de 1.5dCi die geleverd is in de Mégane II heeft vaak groot onderhoud nodig bij 250.000km en dat wil je niet moeten betalen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 03:35
Verwijderd
Voor 15000 wil ik iig een auto kopen die minder dan 1 ton heeft gelopen, en als ik naar marktplaats kijk, moet dat kunnen. De Megane stond niet in mijn lijstje, maar dat is ook een kans hebber. Hoewel ik de nieuwere meganes minder mooi vind dan de oudere, en al helemaal minder dan de ford focus...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 15:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
niks mis met een ford focus Rijdt uitstekend.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 16:04
Verwijderd
Ja dat bedoelde ik ook. De dienstauto was een ford focus, en dat reed prima, afgezien van die achterlijk harde kliks van het knipperlicht
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 12:05
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gisteren door het rood gereden
omigosh, echt, het was kwart voor twee 's nachts en ik verrekte van de nekpijn, het was PIKKEDONKER en het regende een beetje, en de druppels op de ruit versprongen van rood naar groen, dus ik reed naar rechts de ring op, en mijn vriend zei: "euh, baby, dat was de pijl naar links die groen werd ... " en ik : " "


omigosh omigosh omigosh
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 12:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik ben vannacht ook door rood gereden hoor. 4 uur 's nachts, níemand op de weg en het stoplicht bleef rood. Ja dáág ben ook gek ook.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 15:23
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
ik ben vannacht ook door rood gereden hoor. 4 uur 's nachts, níemand op de weg en het stoplicht bleef rood. Ja dáág ben ook gek ook.
maar als ze u dàn flitsen ...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 16:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
gisteren door het rood gereden
omigosh, echt, het was kwart voor twee 's nachts en ik verrekte van de nekpijn, het was PIKKEDONKER en het regende een beetje, en de druppels op de ruit versprongen van rood naar groen, dus ik reed naar rechts de ring op, en mijn vriend zei: "euh, baby, dat was de pijl naar links die groen werd ... " en ik : " "


omigosh omigosh omigosh
Goed bezig... Sowieso kunnen ze u niet flitsen dan, als ge vertrekt uit stilstand: onder de 30km/u flitsen die camera's niet!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 17:51
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Goed bezig... Sowieso kunnen ze u niet flitsen dan, als ge vertrekt uit stilstand: onder de 30km/u flitsen die camera's niet!
ik vertrek wel altijd met piepende banden hé
nee, we hebben geen flits gezien, dus we maken ons geen zorgen heur... maar toch
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 21:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
maar als ze u dàn flitsen ...
Ja mag van me aannemen dat ik dáár wel op let hoor.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 23:36
Verwijderd
gezakt, was compleet vergeten mijn gordel om te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Goed bezig... Sowieso kunnen ze u niet flitsen dan, als ge vertrekt uit stilstand: onder de 30km/u flitsen die camera's niet!
Misschien in België, in Nederland flitsen ze dan gewoon wel hoor

Vandaag wel geslaagd. Keurig op de cruisecontrol gereden, wel ff wat te hard (126 waar 120 toegestaan is), maar doordat ik een 'haas' had, heb ik de struikrover met zijn Gatso kunnen neppen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verhalen & Gedichten De verwelkte roos
Saarah
11 07-10-2004 18:17
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.