Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2010, 14:22
RideR22
RideR22 is offline
Weet iemand hoelang het duurt voor ik me rijbewijs kan halen? Dus van theorie tot rijbewijs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2010, 14:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dat hangt er van af hoe makkelijk jij het leert, dat is per persoon verschillend.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 14:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je begint al met lessen vóór je je theorie doet. Ik ben in december begonnen, en had in juli mijn rijbewijs.
de theorie doe je zegmaar tussendoor
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 15:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je hebt ook spoedcursusen, waarbij je je rijbewijs na 10 dagen al zou kunnen halen. Echter wordt dit meestal afgeraden.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Je begint al met lessen vóór je je theorie doet. Ik ben in december begonnen, en had in juli mijn rijbewijs.
de theorie doe je zegmaar tussendoor
Of niet
Net wat je zelf wil natuurlijk, al moet je wel rekening houden met dat je theorie maar 1 jaar geldig is.

@TS: een gemiddeld aantal lessen is 35 tot 40 geloof ik.
Er zijn snelcursussen waarbij je die lessen binnen 1 week volgt, maar je kan er ook voor kiezen om slechts 1 les per week te volgen. Persoonlijk zou ik voor 2 of 3 lessen per week kiezen, omdat ik het idee heb dat het dan wat beter blijft hangen. Maar dat is slechts mijn mening.
Bereken dus zelf hoeveel weken je nodig zou hebben voor het gemiddelde. Vervolgens moet tijdens de lessen blijken of je iets onder of boven het gemiddelde ligt.
En regel op tijd je theorie examen en vraag op tijd je praktijk examen aan. Anders gaat daar ook nog tijd in zitten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:31
RideR22
RideR22 is offline
Ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. Ik wil desnoods elke dag gaan lessen. Misschien duurt het dan 2 maanden?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. Ik wil desnoods elke dag gaan lessen. Misschien duurt het dan 2 maanden?
Informeer eens bij verschillende rijscholen naar de mogelijkheden...
Bij een grotere rijschool heb je meer kans dat je vaak kunt lessen en snel examen kunt doen. Grote rijscholen kopen vaak van te voren al examens op, waar een kleine rijschool er pas een voor je aanvraagt wanneer je er aan toe bent.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 19:02
RideR22
RideR22 is offline
Thx.

Weet je als er theorie boeken te koop zijn zodat ik alvast die dingen kan bestuderen? Ik word namelijk over een maandje 18.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 19:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
In de betere boekenzaak sowieso wel, van Vekabest of zo. Als je een tweedehandsboek neemt zorg wel dat hij nog vrij recent is. Regels van 2006 zijn al weer een stukje anders dan nu
Anders kan het ook wel via de rijschool die je kiest, die kunnen je ook voorzien van een code voor online trainingen en oefenexamens of anders een cd-rom regelen waar dat ook op staat. Het is wel redelijk nuttig omdat ze soms meer dan pure kennis vragen en ook om inzicht, en dat vergeet je nog wel eens te 'leren' uit een boek.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 20:25
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb er zelf in het totaal 10 dagen over gedaan.
maar het kan nog sneller, maar dan moet je er wel echt vertrouwen in hebben dat je je theorie in 1x haalt.
Ik had zelf zo'n 10daagse cursus van de anwb gedaan. maar je hebt ook rijscholen die bieden een snelcursus aan in minder dagen. Wel moet je dan een intest doen, dan kunnen ze inschatten of het voor jou mogelijk is om met een snelcursus je rijbewijs te halen.

Die theorieboeken kan je eventueel ook bij de bieb lenen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 21:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Thx.

Weet je als er theorie boeken te koop zijn zodat ik alvast die dingen kan bestuderen? Ik word namelijk over een maandje 18.
Ben je lid van de bieb? Zo ja, dan staan daar ook veel boeken. Kijk wel even of ze niet te verouderd zijn. Online kun je ook veel vinden. Zoals hier.

Wat ik zelf het prettigst vond was alles 1x lezen en vervolgens gewoon eindeloos testjes maken. Ik had een groot test-boek bij de bieb geleend en maakte er daar een aantal van. Tegenwoordig zal dat ook allemaal wel online staan. Je leert meer van het opzoeken van de antwoorden op de vragen die je fout had, dan van proberen de rijtjes en regeltjes uit je hoofd te leren.

En kijk ook mee als je bij iemand anders in de auto zit. Bedenk je of hij/zij voorrang heeft of hoe jij zou handelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben al meer dan een jaar bezig maar ik ben niet de snelste en mijn rijschool heeft niet meer plek om me vaker dan een keer per week te laten rijden dus het gaat niet heel hard. Gemiddeld is op dit moment overigens 42 lessen. Heb er zelf nu rond de 45 gehad geloof ik, m'n instructrice verwacht dat ik voor het eind van het jaar nog wel een keer af kan rijden. Examens van te voren opkopen kan tegenwoordig ook niet meer omdat het echt op jouw naam aangevraagd wordt, je kan het dan ook niet meer verzetten. De wachttijd is op dit moment over het algemeen iets van drie weken dus dat valt best mee.

Mijn instructrice heeft het liefst dat je je theorie zo laat mogelijk leert. Ik kan vrij goed leren dus verwacht wel dat ik het in een keer haal, als je dat niet hebt dan zou ik wel eerder beginnen. Ben op dit moment druk bezig met leren en ik vind het een stuk fijner om het nu te leren dan toen ik niet/net rijles had omdat ik nu bij heel veel dingen me een praktijksituatie voor de geest kan halen waardoor ik het veel makkelijker onthoud. Anders is het zo abstract. Mijn boek is overigens van de ANWB en ik heb destijds de niewste gekocht en die is van 2009, 14e druk. Voor zover ik weet is er nog geen nieuwere. Ik vind het fijn om hem zelf te hebben omdat ik het leren over vrij lange tijd uitgesmeerd heb. Ik heb ook een oefen cd-rom dat is ook wel heel fijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 16:34
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
(...)

Mijn instructrice heeft het liefst dat je je theorie zo laat mogelijk leert. Ik kan vrij goed leren dus verwacht wel dat ik het in een keer haal, als je dat niet hebt dan zou ik wel eerder beginnen. Ben op dit moment druk bezig met leren en ik vind het een stuk fijner om het nu te leren dan toen ik niet/net rijles had omdat ik nu bij heel veel dingen me een praktijksituatie voor de geest kan halen waardoor ik het veel makkelijker onthoud. Anders is het zo abstract. Mijn boek is overigens van de ANWB en ik heb destijds de niewste gekocht en die is van 2009, 14e druk. Voor zover ik weet is er nog geen nieuwere. Ik vind het fijn om hem zelf te hebben omdat ik het leren over vrij lange tijd uitgesmeerd heb. Ik heb ook een oefen cd-rom dat is ook wel heel fijn.
Hier sluit ik me bij aan. Natuurlijk kun je de borden en de dingen die je nooit tegenkomt in het verkeer (militaire colonne's, wellicht trams, honden i.d. auto etc.) al wel leren, omdat je die toch niet tijdens je rijles leert. Verder is het handig om een basiskennis te hebben voor je begint met rijden, denk hierbij aan de voorrangsregels, hoe richting aan te geven bij een rotonde, uitrit/inrit, dat soort dingen. Ook handig: kenmerken van wegen die aangeven wat de maximumsnelheid is. Verder leer je veel ook tijdens je praktijklessen, en mijn ervaring is dat het dan ook beter blijft hangen. Gewoon dat theorieboek een paar keer doorlezen, vlak voor je theorie alle nutteloze informatie er nog even instampen (zuinig rijden, waar moet je informatie van je rijbewijs laten wijzigen etc.) en dan je theorie doen.
En oefenexamens maken. Dat helpt echt, dan krijg je ook een beetje een idee van de manier van vragen. Ik heb ook het ANWB boek, zowel die van de theorie als het oefenboek. Ik leer beter van papier, maar er zijn ook zat internetmodules te vinden die je voorbereiden op een theorie examen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31
Verkeer & Vervoer Rijles en Rijbewijs topic #9
Verwijderd
500 13-02-2007 14:41
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken autorijden en exact zijn?
*sunrise1986*
5 06-11-2003 18:46
De Kantine [rijbewijs] hoelang na theorie voordat praktijk...
Inf3sted Funk
14 10-04-2003 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.