Oud 05-03-2011, 12:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Iemand een idee wat een beetje het landelijk gemiddelde is aan het aantal lessen voor rijbewijs A?
Of iemand die een klein beetje een inschatting kan maken qua het aantal lessen?
Ik heb al een aantal jaar rijbewijs B en ook heb ik vroegâh een schakelbrommer gehad, dus het principe van op zo'n ding rijden ken ik wel redelijk (handrem+voetrem, het schakelen/sturen/gasgeven).
Volgens mij moet ik wel opnieuw theorie doen, of is het rijbewijs B voldoende?

Over een maand of 2 heb ik een intake-les (even wat beter weer afwachten) en heb er echt gruwelijk veel zin in
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2011, 22:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet idd iig opnieuw theorie-examen doen. Aantal lessen verschilt volgens mij nogal. Hoor veel mensen die het zo halen maar een collega van me doet er nu al een hele tijd over (is ook een tijdje tussenuit geweest vanwege de sneeuw enzo).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 10:48
Verwijderd
Zo! D rijbewijs is binnen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Zo! D rijbewijs is binnen
Gaaf
Heb je ook je chauffeurspapieren? Of ga je er verder niets mee doen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 20:51
Verwijderd
Gefeliciteerd LA! Wanneer kom je met een legertruck langs om een krat pils weg te tikken?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 21:33
Verwijderd
Ik heb alles, dus ook de code 95, waarmee ik dus meer dan 9 personen mag vervoeren.
Ik ga er ook mee aan het werk. Maar heel weinig uren maar, want het moet hobby blijven, nietwaar?

Dus met een legertruck zal niet gaan, dat wil ik wel nog eens halen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 14:06
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
gefeliciteerd!

Pfff ik heb het rijlessen zo gehad, ben nu twee keer gezakt, moet begin mei voor de derde keer op.. maarh eb niet het idee dat ik nog echt iets leer in die auto .

Hoe gaat het met de rest?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook nog steeds bezig en het gaat gewoon langzaam. 's Avonds rijd ik nu ongeveer op examenniveau (maar ze wil dat ik nog iets beter wordt zodat het niet erg is als ik door de zenuwen dan iets minder rijd op m'n examen dan normaal). Ik rijd nu ook overdag (m'n instructrice is omdat te realiseren op haar vrije dag gaan werken voor mij) en dat valt toch nog steeds wel tegen. M'n instructrice snapt niet goed waarom en misschien zit het ook wel voornamelijk in m'n hoofd. Ik durf echt geen uitspraken meer te doen over wanneer afrijden/wanneer rijbewijs etc. Ik zie het wel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alles, dus ook de code 95, waarmee ik dus meer dan 9 personen mag vervoeren.
Ik ga er ook mee aan het werk. Maar heel weinig uren maar, want het moet hobby blijven, nietwaar?

Dus met een legertruck zal niet gaan, dat wil ik wel nog eens halen.
Moet je daarvoor serieus nog een ander rijbewijs halen dan? Ik dacht dat je dat gewoon met CE wel mocht rijden

En @Daantje:
Wat is er anders dan?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 23:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
@ Louis Armstrong: Proficiat hoor! ^^

Zelf heb ik op 6 mei 'n AVD-examen. Vorig jaar ben ik daarop gezakt, dus hopelijk kan twee keer ook scheepsrecht zijn .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Moet je daarvoor serieus nog een ander rijbewijs halen dan? Ik dacht dat je dat gewoon met CE wel mocht rijden

En @Daantje:
Wat is er anders dan?
Bus en Vrachtwagen zijn 2 verschillende dingen.
Sterker nog: met een C rijbewijs, mag je nog geen 4-tonner besturen, want dat is een operationeel voertuig, en daar zijn weer andere vereisten aan verbonden.

Bovendien heb je verschillende soorten vakbekwaamheid die je moet doen, die voor vrachtwagen en bus net even anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:06
Verwijderd
Ah ok, ik was in de veronderstelling dat je zowel bus als truck had behaald, mijn fout dus
Ga je dat nog wel doen, of laat je het hier (voorlopig) bij?

@AzN: Alvast succes!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Overdag is het natuurlijk drukker en meer fietsers/bejaarden/vrachtwagen/etc. Gewoon ff wennen. Ik rijd ook echt in de stad dus misschien is het verschil hier wel groter dan ergens anders. Ik weet ook niet of het echt moeilijker is hoor maar je moet wel ff meer opletten en daar heb ik nog wel moeite mee. Vanmorgen gereden, ging best aardig, alleen erg slordig. M'n instructrice zei dat ik op zich geen grote fouten (meer) maak waar ik op zou zakken maar dat ik nog teveel kleine dingetjes en slordigheden heb waardoor het totaal nog niet goed is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ah ok, ik was in de veronderstelling dat je zowel bus als truck had behaald, mijn fout dus
Ga je dat nog wel doen, of laat je het hier (voorlopig) bij?

@AzN: Alvast succes!
Ik wil dat wel nog eens doen, maar dan wil ik dat binnen defensie doen. En voorlopig met de huidige bezuinigingen zal dat er niet makkelijk inzitten.
En dan kom ik wel eens met een 4-tonner een bakje bier wegharken
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 17:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
29 April eerste rijles voor het A rijbewijs, heb er echt onwijs zin in
Oh, helm en handschoenen heb ik inmiddels al
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Overdag is het natuurlijk drukker en meer fietsers/bejaarden/vrachtwagen/etc. Gewoon ff wennen. Ik rijd ook echt in de stad dus misschien is het verschil hier wel groter dan ergens anders. Ik weet ook niet of het echt moeilijker is hoor maar je moet wel ff meer opletten en daar heb ik nog wel moeite mee. Vanmorgen gereden, ging best aardig, alleen erg slordig. M'n instructrice zei dat ik op zich geen grote fouten (meer) maak waar ik op zou zakken maar dat ik nog teveel kleine dingetjes en slordigheden heb waardoor het totaal nog niet goed is.
Ik heb om 13.00 uur afgereden en het was heerlijk rustig.
(ook in de stad ja)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 19:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
M'n rij-instructrice heeft van de week met me afgesproken dat we over drie weken m'n examen gaan aanvragen De planning is dan eind juni, hoop dat het nog net voor de zomervakantie lukt want dan krijg ik op het werk makkelijker vrij.

@ Lilith: ik rijd nu op m'n vrije dagen bewust van 8.00 - 9.30 uur omdat het dan drukker is en ik dat moet leren maar m'n TTT had ik ook om 11.00 uur en dat vond ik ook prima
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 20:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Eerste motorrijles was echt awesome
Acceleratie is echt totaal niet te vergelijken met een auto, zelfs zo'n 500cc lesmotor is nog ziek snel om en nabij de 10.000 toeren
De glimlach begon bij het starten van de motor en ging pas in de loop van de volgende dag weer weg, dit is echt mijn ding

Na de les nog even een gesprek gehad met de instructeur (die zich naar eigen zeggen ook erg vermaakt had) en die wist me te vertellen dat het buitengewoon goed gegaan was voor een eerste les. Zelf vond ik het toch jammer dat ik de snelle slalom een keer faalde. Hoop in ieder geval dat ik snel m'n A kan laten bijschrijven .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 08:23
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Morgen poging 3 afrijden doen
Echt ik ga zo hard hopen dat ik nu eindelijk dat roze papiertje ga halen!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:42
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:57
Verwijderd
aw niet gehaald? Wat was de reden?
Ik heb hem zelf de vierde keer pas gehaald, dus hou hoop mijn probleem was dat mijn examenzenuwen te goed terug te zien waren in mijn rijstijl.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ahw, balen Anneke Volgende keer beter, komt echt goed joh

Mijn instructrice gaat volgende week m'n examen aanvragen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 12:37
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
aw niet gehaald? Wat was de reden?
Ik heb hem zelf de vierde keer pas gehaald, dus hou hoop mijn probleem was dat mijn examenzenuwen te goed terug te zien waren in mijn rijstijl.
Nopes niet gehaald inderdaad, suuuper balen ja!

Wat jij zegt, dat mn examenzenuwen goed terug te zijn in mn rijstijl klopt helemaal. Op het moment dat ik rijles heb gaat het gewoon goed. Mn instructeur was ook echt verbaasd hoe ik reed, ik liet dingen zien die ik eerder helemaal niet liet zien.
volgende keer neem ik maar iets rustgevens in via de huisarts (betablokker ofzo) als ik dat krijg. Want ik word hier een beetje gek van.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 13:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Valeriaan kan je ook proberen, dat zorgt er bij mij voor dat ik wat rustiger ben in m'n hoofd. Kan je gewoon bij de drogist halen. Wel ff uitproberen van tevoren he.

Wat je zegt herken ik wel van m'n TTT, daarom wil m'n instructrice ook dat ik echt beter rijd dan ik moet rijden om te slagen zodat ik ook nog slaag als ik door de zenuwen wat minder rijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 13:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vervelend zeg Volgende keer ben je hopelijk de zenuwen te baas, want zo te horen lukt het rijden je verder wel
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 14:39
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Valeriaan kan je ook proberen, dat zorgt er bij mij voor dat ik wat rustiger ben in m'n hoofd. Kan je gewoon bij de drogist halen. Wel ff uitproberen van tevoren he.

Wat je zegt herken ik wel van m'n TTT, daarom wil m'n instructrice ook dat ik echt beter rijd dan ik moet rijden om te slagen zodat ik ook nog slaag als ik door de zenuwen wat minder rijd.
Ik heb tijdens mijn TTT valeriaan ingenomen --> alsnog zenuwachtig
eerste keer afrijden valeriaan -> zenuwen
tweede keer afrijden rescue spray --> zenuwen
dus daarom dacht ik, ik neem deze keer niets in
derkde keer afrijden --> zenuwen

Dus ik vind eigenlijk dat ik wel genoeg homeopathische middelen heb geprobeerd. Ik ga de volgende keer echt naar de huisarts hiervoor.

Daarbij ga ik mijn strategie nu ook veranderen. Voorheen overlegde ik na het zakken met mn instructeur hoeveel lessen ik ongeveer nodig had, belde ik de rijschool en planden we gelijk het examen. Ik ga nu eerst eens een paar losse lessen nemen. Gewoon eventjes moeilijke situaties opzoeken en proberen ontspannener te worden met rijden. Na een paar lessen hoop ik dan opnieuw te kunnen plannen en is kijken of het dan wel lukt.. mss moet er gewoon iets om in mn hoofd.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 16:34
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Yay, motorrijbewijs in de pocket! ^^
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 18:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Yay, motorrijbewijs in de pocket! ^^
Gefeliciteerd
Viel het examen mee? Na hoeveel lessen?
Al een brommer staan?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 20:14
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Dank je wel!
't Examen viel ontzettend mee deze keer. Ik heb echt geluk gehad. 't Was lekker rustig op de weg, 't weer was perfect (droog, weinig wind, niet te warm) en m'n examinator was heel relaxed. Z'n enige opmerking was dat 't bochtenwerk iets rustiger kon .
En nee, ik heb nog niets in de schuur staan . Eerst m'n scriptie afmaken en daarna ga ik 'ns rondkijken .

Succes met jouw rijlessen trouwens! Aan je voorlaatste post te lezen, zullen ze je weinig tijd en moeite gaan kosten .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb tijdens mijn TTT valeriaan ingenomen --> alsnog zenuwachtig
eerste keer afrijden valeriaan -> zenuwen
tweede keer afrijden rescue spray --> zenuwen
dus daarom dacht ik, ik neem deze keer niets in
derkde keer afrijden --> zenuwen

Dus ik vind eigenlijk dat ik wel genoeg homeopathische middelen heb geprobeerd. Ik ga de volgende keer echt naar de huisarts hiervoor.

Daarbij ga ik mijn strategie nu ook veranderen. Voorheen overlegde ik na het zakken met mn instructeur hoeveel lessen ik ongeveer nodig had, belde ik de rijschool en planden we gelijk het examen. Ik ga nu eerst eens een paar losse lessen nemen. Gewoon eventjes moeilijke situaties opzoeken en proberen ontspannener te worden met rijden. Na een paar lessen hoop ik dan opnieuw te kunnen plannen en is kijken of het dan wel lukt.. mss moet er gewoon iets om in mn hoofd.
Ik heb een paar weken terug van mijn arts een hele lichte betablokker mee gekregen. Iets van 10 mg. Je merkt er bijna niks van, behalve dan dat je hartslag laag blijft, waardoor je ook wat rustiger blijft. Ik zou het niet snel weer doen, maar het hielp perfect, want slagen deed ik wel.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 09:37
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
@LA: ooh ik hoop zo ontzettend dat ik daar ook iets voor kan krijgen. Ik ben gewoon zo bang dat ik weer ga zakken de volgende keer.

Ik zit nu zelf echt ontzettend in dubio. Wisselen van rijschool? Andere instructeur? (de mijne gaat sowieso weg over 2 maanden). Losse lessen gaan nemen of toch al een examen gaan plannen? Bluhh geef mij nou gewoon dat papiertje!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 09:59
Verwijderd
Officieel heet het betablokker, maar de dosering is zo vreselijk licht, dat je er niks van merkt. En dat is ook precies de bedoeling. Mijn arts gaf me twee pillen, eentje die ik uit moest proberen, om te kijken of er geen andere effecten bij kwamen, en de ander moest ik 2 uur voor het examen innemen.
En bij mij leek het erop alsof het niet werkte. Uiteindelijk merkte ik er bij mijn examen niet meer van, dan een extreme kalmte, waardoor ik goed in staat was om de examenstress uit te bannen, maar de verkeersstress goed kon omzetten in goed rijgedrag.
Bij het trompetspelen zou ik ze nooit innemen, maar bij dit soort examen ellende werkt het erg goed.

Gewoon met je huisarts overleggen.

Als je met je instructeur verder goed door 1 deur kan, zou ik tot het examen niks meer doen. Rijden kun je al, dus probeer gewoon zsm een examen te plannen. Ervoor even langs de arts, en klaar is kees
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 10:15
Verwijderd
Wat verwachtte je dan te merken, behalve dat je beter stress kon uitbannen?
Je merkt als het goed is überhaupt niets van een bètablokker, het effect is enkel dat je hartslag rustiger wordt en minder snel oploopt en dat je bloeddruk lager wordt en minder snel oploopt (sommige betablokkers werken meer op de bloeddruk, anderen meer op de hartslag; voor een rijexamen krijg je een betablokker die meer op de hartslag werkt). Als je bloeddruk of hartslag zo laag wordt dat je er wat van merkt (vooral duizelig bij overeind komen) heb je sowieso een te hoge dosis. Ze worden vooral gegeven aan mensen met een hartaandoening bij wie het gevaarlijk zou zijn als de hartslag of bloeddruk piekt, maar een leuk bijeffect is dat als mensen bij stress géén oplopende hartslag hebben, ze die stress minder ervaren en dus beter aan de kant kunnen zetten.
Het is geen kalmeringsmiddel dat versuffend werkt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 10:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dank je wel!
't Examen viel ontzettend mee deze keer. Ik heb echt geluk gehad. 't Was lekker rustig op de weg, 't weer was perfect (droog, weinig wind, niet te warm) en m'n examinator was heel relaxed. Z'n enige opmerking was dat 't bochtenwerk iets rustiger kon .
En nee, ik heb nog niets in de schuur staan . Eerst m'n scriptie afmaken en daarna ga ik 'ns rondkijken .

Succes met jouw rijlessen trouwens! Aan je voorlaatste post te lezen, zullen ze je weinig tijd en moeite gaan kosten .
Bochtenwerk rustiger? Ach, dat zal ook bij elke examinator verschillen. De een zal liever hebben dat je lekker doorrijdt, de ander ziet het liever wat rustiger aan. Maargoed, je hebt het en daar gaat het uiteindelijk om toch?


Heb net m'n 2de les gehad (eigenlijk de eerste 'echte' les want die hiervoor was meer een try-out). Ik zelf was minder tevreden dan de instructeur. Heb bijna alle avb verrichtingen gedaan op het achtje en de halve draai na en heb ze allemaal wel een paar keer goed uitgevoerd. Maar toch, de langzame slalom verkijk ik me steeds weer op (hoe dicht die pilonnetjes op elkaar staan).
Als het goed is gaat hij na de volgende les (als het achtje en de halve draai een beetje goed gaan) m'n examen avb aanvragen, kan ik lekker verder met de avd lessen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Wat verwachtte je dan te merken, behalve dat je beter stress kon uitbannen?
Je merkt als het goed is überhaupt niets van een bètablokker, het effect is enkel dat je hartslag rustiger wordt en minder snel oploopt en dat je bloeddruk lager wordt en minder snel oploopt (sommige betablokkers werken meer op de bloeddruk, anderen meer op de hartslag; voor een rijexamen krijg je een betablokker die meer op de hartslag werkt). Als je bloeddruk of hartslag zo laag wordt dat je er wat van merkt (vooral duizelig bij overeind komen) heb je sowieso een te hoge dosis. Ze worden vooral gegeven aan mensen met een hartaandoening bij wie het gevaarlijk zou zijn als de hartslag of bloeddruk piekt, maar een leuk bijeffect is dat als mensen bij stress géén oplopende hartslag hebben, ze die stress minder ervaren en dus beter aan de kant kunnen zetten.
Het is geen kalmeringsmiddel dat versuffend werkt ofzo.
Ik wist eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moest verwachten. Ik heb dat spul ook nog nooit eerder gebruikt. Maar wat er dus gebeurde klopt met wat jij hier zegt. En ik vond dat stiekem best wel ok
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 11:19
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
2e keer ook niet gehaald. 'Maar je kunt wel heel goed rijden, je hebt kwaliteit!' Ja, daar koop ik wat voor. Ze twijfelde nog toen we het CBR weer binnenliepen, maar het werd toch een nee. Wel grappig: mijn instructeur, toen we de auto instapten: 'Hrmpf. *pauze* Mail even wanneer je op vakantie bent, dan vragen we 'm zo snel mogelijk weer aan. Je kunt namelijk écht goed rijden, dus eigenlijk heb je geen les meer nodig.'
Wel vertrouwen, dus, ook wel van mijn kant. 18 juni 3e poging, driemaal is scheepsrecht. Was ook zo met m'n theorie, dus wie weet. Ik moet gewoon voor mezelf nog iets meer rust inbouwen, het hoeft allemaal niet perfect en snel en ik mag best snelheid minderen als ik even wat tijd nodig heb een situatie te overzien. Zucht. Ik kan ik elk geval rijden...
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 13:46
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Gewoon met je huisarts overleggen.

Als je met je instructeur verder goed door 1 deur kan, zou ik tot het examen niks meer doen. Rijden kun je al, dus probeer gewoon zsm een examen te plannen. Ervoor even langs de arts, en klaar is kees
Op dit moment ben ik nog eventjes totaal gedemotiveerd om weer een examen te plannen. Dus ik hou deze week nog even rust en neem volgende week contact op met mn rijschool + huisarts.

Ik denk dat ik nu gewoon eventjes 2x een losse rijles ga plannen. Kijken hoe het gaat. Ik kan goed met mn instructeur door 1 deur, maar die gaat helaas weg dus ik moet sowieso een andere instructeur. Is kijken of ze nog een lieve voor me hebben

Ik vind het persoonlijk gewoon zo gek dat ik hier zo'n (faal)angst voor heb ontwikkeld. Ik heb toch al de nodige examens gedaan in mn leven, solo's gespeeld met mn muziekvereniging, presentaties gegeven voor (volle) collegezalen. En natuurlijk spelen de zenuwen dan wel een rol, maar nooit dusdanig dat ik hierdoor écht gehinderd word. Baal er daarom des te steviger van. Heb verdorie nog nooit last gehad van die stomme faalangst
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 14:34
Verwijderd
Je moet je voor dit soort dingen niet teveel bezig houden met faalangst of zenuwen. Je weet dus dat je er last van hebt, dus slik zo'n pilletje. Doe je eenmalig, en daarna hoef je dat niet meer te doen.
Ik zou het snel afmaken als ik jou was, hoe langer je het laat zitten, hoe hoger de berg wordt waar je tegenop moet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 17:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je al zoveel geprobeerd hebt en er nu zo tegenop ziet dan kan ik het heel goed begrijpen als je langs de huisarts gaat Ik zou idd er niet te lang mee wachten, geef jezelf een paar dagen rust maar ga er wel mee door zodat je het niet voor je zelf al een soort van afgeschoven hebt. Ik zou voor je eigen gemoedsrust, vertrouwen en voor het testen van die medicijnen wel een paar lesjes nemen. Als je je verder goed voelt bij je rijschool en je instructeur dan zou ik daar niet in veranderen.

Edit: misschien is een faalangstexamen iets voor je? Dat bestaat tegenwoordig ook. Kijk maar eens op de website van het CBR.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 09-05-2011 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 21:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook een vraag. Mijn rij-instructrice gaat nu mijn examen aanvragen en volgens mij krijg je dan ook te maken met een eigen verklaring enzo, dat klopt toch? Nou heb ik een beetje zitten googelen naar de vragen en las ik ergens dat je bij het beantwoorden van een vraag met ja een aantekening van een arts nodig hebt. Nou is het zo dat ik astma (dus een longziekte) heb en toen ik klein was bij de oogarts geweest ben voor een lui oog. Levert dat voor mij problemen op voor het halen van mijn rijbewijs? Als ik het goed begrijp heb je dan twee vragen die je met ja moet beantwoorden, moet ik dan medisch gekeurd worden ofzo of hoe zit dat en wat kost dat eventueel?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 21:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Gewoon die vragen met nee beantwoorden, want dat heeft verder nu geen invloed op je mogelijke functioneren. Heb ik ook gedaan en ik zat met voor een deel dezelfde zaken als die jij aangeeft. Was helemaal niet nodig om ergens ja op te antwoorden. Die lijst gaat echt over hartkwalen en dingen waarbij je zomaar om kunt vallen enzo.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 07:21
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Jullie hebben gelijk, ik moet gewoon snel weer doorgaan.. ik ga volgende week mn rijschool bellen (deze week nog eventjes rust). Zal navragen over een faalangstexamen.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gewoon die vragen met nee beantwoorden, want dat heeft verder nu geen invloed op je mogelijke functioneren. Heb ik ook gedaan en ik zat met voor een deel dezelfde zaken als die jij aangeeft. Was helemaal niet nodig om ergens ja op te antwoorden. Die lijst gaat echt over hartkwalen en dingen waarbij je zomaar om kunt vallen enzo.
Mja, m'n rij-instructrice weet alleen wel dat ik astma heb, weet niet of ik er dan gezeik mee krijg?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:26
Verwijderd
Neuh, ik heb ook astma, nooit problemen mee gehad. Heb ook alles op 'nee' gezet, nooit iets van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mja, m'n rij-instructrice weet alleen wel dat ik astma heb, weet niet of ik er dan gezeik mee krijg?
Gewoon overal nee invullen, scheelt een hoop.
Een maat van mij heeft ook astma en dat niet aangegeven op zijn eigenverklaring, geen haan die er naar kraait. Hij rijdt nu al zo'n 3 jaar ongemoeid rond.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 21:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Als je al zoveel geprobeerd hebt en er nu zo tegenop ziet dan kan ik het heel goed begrijpen als je langs de huisarts gaat Ik zou idd er niet te lang mee wachten, geef jezelf een paar dagen rust maar ga er wel mee door zodat je het niet voor je zelf al een soort van afgeschoven hebt. Ik zou voor je eigen gemoedsrust, vertrouwen en voor het testen van die medicijnen wel een paar lesjes nemen. Als je je verder goed voelt bij je rijschool en je instructeur dan zou ik daar niet in veranderen.

Edit: misschien is een faalangstexamen iets voor je? Dat bestaat tegenwoordig ook. Kijk maar eens op de website van het CBR.
QFT. Wel moet je natuurlijk ook op dit examen veilig en goed rijden. Maar je mag wel aan de kant gaan staan als je denkt dat je door de zenuwen niet kan rijden.

Ik had hetzelfde, maakte door de zenuwen domme fouten, maar uiteindelijk kon ik zo goed rijden dat het ook met de zenuwen nog goed genoeg was. Dan heb je een enorm stevige basis. Door de vele lessen heb ik uiteindelijk een heel rustige rijstijl ontwikkeld waar ik zelfs regelmatig complimenten op krijg. Maar ook voor jezelf betekent het gewoon dat je een behoorlijk veilige rijstijl zal ontwikkelen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Officieel heet het betablokker, maar de dosering is zo vreselijk licht, dat je er niks van merkt. En dat is ook precies de bedoeling. Mijn arts gaf me twee pillen, eentje die ik uit moest proberen, om te kijken of er geen andere effecten bij kwamen, en de ander moest ik 2 uur voor het examen innemen.
En bij mij leek het erop alsof het niet werkte. Uiteindelijk merkte ik er bij mijn examen niet meer van, dan een extreme kalmte, waardoor ik goed in staat was om de examenstress uit te bannen, maar de verkeersstress goed kon omzetten in goed rijgedrag.
Bij het trompetspelen zou ik ze nooit innemen, maar bij dit soort examen ellende werkt het erg goed.

Gewoon met je huisarts overleggen.

Als je met je instructeur verder goed door 1 deur kan, zou ik tot het examen niks meer doen. Rijden kun je al, dus probeer gewoon zsm een examen te plannen. Ervoor even langs de arts, en klaar is kees
Ik heb ook een betablokker genomen voor mijn rijexamen en of t gewerkt heeft of niet, ik was extreem rustig, had niet eens een zweetaanval (wat ik normaal voor dergelijke dingen altijd heb) en kon me heel goed herinneren wat ik moest doen.

Ik zou ze verder ook niet tijdens een normaal tentamen slikken, maar bij dit heeft het me echt enorm geholpen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 14:39
Verwijderd
Je moet m niet al te lang voor je examen in nemen, want ik werd na mn examen er wel echt flink slaperig van.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 10:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Terug van les 2
Vandaag bezig geweest met de halve draai, 8-jes maken en de langzame slalom. Helaas was het wat aan het motregenen, waar je toch wel flink nat van kunt worden
Was in het begin echt aan het balen dat ik de motor niet goed af durfde te schuinen, maar heb er nog wel wat mooie 8-jes en halve draaien uit weten te slepen. Komende vrijdag weer een les en dan hoop ik wel op te mogen voor het AVB examen
Theorie heb ik de 27ste ingepland, hoop dat dat ook gewoon in 1x lukt .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 15:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
En les nummer 3 zit er ook op
AVB examen wordt dit weekend voor me aangevraagd, alle oefeningen gaan goed .
Vandaag nog wat op de weg mogen rijden en hij had eigenlijk geen op- of aanmerkingen, waar hij (mijn instructeur) schijnbaar nogal verbaasd over was. Kreeg een hoop complimenten over me heen na de les, wat uiteraard nog wel een extra boost geeft .
Gisteren een bod gedaan op een mooie fiets om mijn eerste km's mee te kunnen gaan maken, hoop dat ik die volgend weekend voor de deur heb staan, maar eerst maar eens iemand een proefritje er op laten maken, want dat mag ik zelf nog niet dus..
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.