Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2011, 19:06
Verwijderd
Al heel erg lang niet meer. Alleen als het functie-gerelateerd is. Maar ik wil ook mijn instructiepapieren halen, en dat ga ik wel proberen. Want dat is ook voor na mijn diensttijd, en daar adverteren ze me

Overigens: ik kan geen muzikanten rijden als ik zelf ook moet spelen, omdat de bus (ja de meeste militairen worden gewoon per bus vervoerd, tenzij het om een oefening gaat ) vaak elders moet parkeren, en dus ben ik niet inzetbaar als musicus. En er zitten binnen defensie al teveel chauffeurs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2011, 16:52
Maryam15
Avatar van Maryam15
Maryam15 is offline
Hey! Hoe is het hier?

Inmiddels heb ik mijn rij examen gemachtigd, en heeft mijn rij instructeur het examen gereserveerd. Tenminste, dat beweert hij. Ik heb nog steeds geen bevestigingsmail gehad van het CBR met een datum. Weten jullie hoe dit kan?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 17:52
Verwijderd
Een bevestigingsmail? Ik heb gewoon van mijn instructeur te horen gekregen wanneer ik op moest en dat was 't
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 17:57
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
Jup, heb ik ook gehad. zou even met de rijschool bellen. die kan je er vast antwoord op geven
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij krijg je alleen een bevestigingsmail als je rijschool of het CBR je e-mailadres heeft. Als je dat niet hebt opgegeven kunnen ze het uiteraard ook niet naar je mailen. Zou me er niet al te druk over maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:54
Maryam15
Avatar van Maryam15
Maryam15 is offline
Het CBR heeft mijn e-mailadres wel, want ik heb van hun wel een bevestigingsmail gehad van mijn machtiging. Ik denk dat ik even met mijn rij instructeur moet bellen. Thanks, guys!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 11:34
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Jaaaaa Ik heb mn rijbewijs
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 14:45
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
Citaat:
Jaaaaa Ik heb mn rijbewijs
Gefeliciteerd!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 15:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Jaaaaa Ik heb mn rijbewijs
Jeuj! Gefeliciteerd!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Jaaaaa Ik heb mn rijbewijs
Gefeliciteerd! Wat maakte deze rit nu anders?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 11:59
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Wat maakte deze rit nu anders?
Het ging nu gewoon goed . Geen ingrepen, relaxte sfeer (i.t.t. bij het CBR) en ik reed gewoon heel soepel door de rit heen .

Vanochtend mn rijbewijs opgehaald en gelijk de auto ingestapt. Eerst even stukje met mn vriend gereden, daarna 2 uur alleen op pad geweest. Los van het nemen van de verkeerde route ging het echt heel erg lekker .
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 17:15
Verwijderd
gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 19:19
Maryam15
Avatar van Maryam15
Maryam15 is offline
Inmiddels heb ik ook mijn rijbewijs gehaald!

Ik had een vraagje aan de auto kenners. Wat betekent het volgende (komt uit een apk keuring van een autootje uit 1994):

-' er is band aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm (alleen voor apk 2)'.

-' er is een stuur- of fusiekogel aanwezig met een slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1,0 mm'.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 19:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat er een band aanwezig is met een met een profieldiepte - dus tot aan de groeven op de band gemeten van het loopvlak dat contact maakt met de weg - tussen de 1,6 en 2,5 mm. Het wettelijk mininum is 1,6 mm profiel of met andere woorden; die band moet binnenkort vervangen worden want hij is versleten

Een stuurkogel is een soort mechaniche kogelgewricht dat de spoorstang (een as waaraan je stuurstang met aan het einde je stuur verbonden zit) met je spoorstangarm verbindt (wat weer aan je wiel zit en je zo kan sturen). Daar zit speling op waardoor die verbinding niet zo strak is als de fabrikant in gedachte had, en als daar teveel speling op zit - meer dan 1 mm - werkt dat gewricht niet goed en kan dat gevaar/problemen opleveren voor je besturing. Dat is een aandachtspunt, vroeg of laat zal je die ook moeten laten vervangen. Dat is over het algemeen geen heel duur onderdeel.
Edit, want ik had er overheen gelezen: een fuseekogel is iets vergelijkbaars, een gewricht dat de wielnaaf (een asdoorgang als middenstuk van je wiel zeg maar) met de ophanging verbindt zodat de naaf kan meedraaien. Die kunnen lastiger/duurder zijn om te vervangen, afhankelijk van de auto.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.