Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2011, 08:27
Verwijderd
Dan lijken de idioten mij eerder de bestuurders, niet de gemeente. Rotondes kunnen erg goed werken om de doorstroming en verkeersveiligheid te vergroten.
Advertentie
Oud 16-08-2011, 10:57
Verwijderd
Citaat:
De gemeente Zutendaal die een goedwerkend kruispunt met stoplichten aan het ombouwen zijn tot rotonde . Ze moeten tegenwoordig al politieborden plaatsen om aan te geven dat je richting moet aangeven als je de rotonde afgaat en ze bouwen er nog 1 bij? Idioten.
Dat zijn dan wel achterlijke bestuurders, als ze niet weten hoe je een rotonde weer verlaat. Mja, of rotondes handig zijn, ligt er een beetje aan. Bij de universiteit in Nijmegen hebben ze nog niet zo lang geleden een rotonde aangelegd; het verkeer staat daar regelmatig echt vast omdat er continu fietsers en voetgangers zijn en die voorrang hebben. Voor mij dus fijn als voetganger, ik kan gewoon doorlopen Maar ik ben er ook eens met de auto geweest, en toen stonden we gewoon een kwartier vast. (Want van de andere richting kunnen auto's er wél op, daar zijn geen fietsers, dus je hebt óf fietsers die je voor moet laten, of automobilisten die alweer op de rotonde zitten... je komt er dan domweg niet tussen. Het fietspad is overigens ook dubbel, dus van beide richtingen komen fietsers.) Levert soms ook gevaarlijke situaties op omdat bussen op een gegeven moment voorrang nemen.
Dus jaa... 't werkt niet helemaal lekker Maar als het niet zo druk is, maar gewoon normaal druk, dan loopt het juist lekkerder door dan een kruispunt met verkeerslichten.
Oud 16-08-2011, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Dan lijken de idioten mij eerder de bestuurders, niet de gemeente. Rotondes kunnen erg goed werken om de doorstroming en verkeersveiligheid te vergroten.
Zolang er geen verplichte rijlessen in België zijn en de bestuurders niet goed worden opgeleid, blijven het de regering (oh juist ja welke?) en de gemeensten die idioten zijn. Het was een prima stoplicht, zonder drukte. Ik heb daar nog nooit lang moeten wachten en ben er een half jaar lang iedere dag 2 keer langs gekomen op spitstijden.
Oud 16-08-2011, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Zolang er geen verplichte rijlessen in België zijn en de bestuurders niet goed worden opgeleid, blijven het de regering (oh juist ja welke?) en de gemeensten die idioten zijn. Het was een prima stoplicht, zonder drukte. Ik heb daar nog nooit lang moeten wachten en ben er een half jaar lang iedere dag 2 keer langs gekomen op spitstijden.
Oh ja, ik was even vergeten dat Belgen in het algemeen niet kunnen rijden omdat ze dat niet wordt geleerd . Excuses
Oud 16-08-2011, 14:20
Verwijderd
1) meneer voor me geeft aan rechts af te willen slaan, doet dit ook, maar schiet dan toch weer terug de rijbaan op, zonder richting aangeven, zonder te kijken. Waarop ik toch echt bijna frontaal in zijn flank kwam. Goddank had ik een perfect uitzicht op zijn totaal geschokte kop.

2) mensen die nog steeds niet weten, dat een bus binnen de bebouwde kom gewoon voorrang heeft als hij de halte verlaat. 3 auto's wil ik nog wel laten gaan, maar dan duw ik er ook gewoon tussen. En dan nog proberen erlangs te schieten, vooral mensen met een TDI'tje of een GTI'tje. En dan nog boos naar me kijken ook... Sukkels.
Oud 16-08-2011, 17:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
De gemeente Zutendaal die een goedwerkend kruispunt met stoplichten aan het ombouwen zijn tot rotonde
Een pluim voor Zutendaal ! Stoplichten zijn uitgevonden door de duivel om het bloed onder m'n nagels vandaan te halen, mijn bloeddruk tot het kookpunt te laten rijzen en mij tot gewelddadige acties te dwingen. Ze zijn betuttelend, oneerlijk en geestdodend, omdat de bestuurder niet meer gedwongen wordt om zelf na te denken.
Het enige, goedwerkende stoplicht (let op het woordje "stop") is er één die continue oranje knippert.
Oud 16-08-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
omdat de bestuurder niet meer gedwongen wordt om zelf na te denken.
eerlijk gezegd, dat zogenaamde 'zelf nadenken' zie ik op rotondes toch maar al te vaak misgaan.
En als die stoplichten jou zo tot razernij brengen, zie ik jou ook niet bepaald als nadenkende bestuurder.
Oud 16-08-2011, 20:38
Verwijderd
Gelukkig heet een stoplicht gewoon verkeerslicht, of verkeersregelinstallatie, en is het bedoeld om grote hoeveelheden verkeer in goede banen te leiden. Soms is er namelijk teveel verkeer, of is de situatie te onoverzichtelijk/complex/etc om over te laten aan het "nadenken" van de automobilist.
Oud 16-08-2011, 20:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik moet zeggen dat ik vanochtend onderweg naar het werk er al aardig de pest in had (raam van auto aan diggelen aangetroffen) en werd onderweg even dik afgesneden door een vrachtwagen terwijl ik op een rotonde reed (hij reed er op zonder mij voorrang te verlenen). Waarop ik even stevig claxonneer, ik moest immers vol in de ankers. Trapt hij fijn nog even vol op de rem en zie ik z'n portier opengaan. Toegegeven, ik was al flink opgefokt voordat hij dat überhaupt deed, dus ik sprong ook meteen de auto uit en begon te schreeuwen dat hij beter maar kon blijven zitten. Waarop het portier weer snel dicht ging en hij verder reed, malloot .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-08-2011, 16:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Een meneer die het nodig vond om niet vanaf de invoegstrook, maar vanaf de vluchtstrook in te voegen, zodat hij meer file voorbij kon rijden. Daarna presteerde hij het om z'n auto in zo'n klein gat te proppen op de linkerbaan, dat ik vol in de remmen moest. Gaat-ie, terwijl het overal vol is, bumperkleven bij z'n voorganger, op de linkerstreep rijden, knipperlichtje aan naar links, enz. Om vervolgens, pas een km of 3 verder, toen de voorganger aan de kant kon, 'm voorbij te stuiven, z'n auto daar weer voor te gooien en te remmen voor de afrit... 't was kunstig om te zien.
Oud 17-08-2011, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik vanochtend onderweg naar het werk er al aardig de pest in had (raam van auto aan diggelen aangetroffen) en werd onderweg even dik afgesneden door een vrachtwagen terwijl ik op een rotonde reed (hij reed er op zonder mij voorrang te verlenen). Waarop ik even stevig claxonneer, ik moest immers vol in de ankers. Trapt hij fijn nog even vol op de rem en zie ik z'n portier opengaan. Toegegeven, ik was al flink opgefokt voordat hij dat überhaupt deed, dus ik sprong ook meteen de auto uit en begon te schreeuwen dat hij beter maar kon blijven zitten. Waarop het portier weer snel dicht ging en hij verder reed, malloot .
Ik zie het al helemaal voor me ^^. Portier open, razende MTpower, portier snel terug dicht . Maar wel rottig, daar niet van, zeker ook van je raam.
Oud 20-08-2011, 12:39
Verwijderd
De idioot die op de parking van Pukkelpop door de storm reed.
Oud 20-08-2011, 18:33
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
een of andere debiel op de A28 die ging slalomen en daarbij ook de vluchtstrook volop gebruikte. Ging meermaals bijna heel erg fout.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 21-08-2011, 19:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Iemand in een caddy op de a28 die zijn spiegels niet gebruikt en ons daardoor bijna van de uitvoegstrook af reed omdat hij ook op die strook wilde rijden. gelukkig luisterde hij naar de toeter.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-08-2011, 21:14
Verwijderd
Als ik het zo lees kunnen we beter de A28 voorlopig mijden
Oud 24-08-2011, 14:23
Verwijderd
Gelukkig niet op mijn weghelft, maar een jogger met oordoppen in (en blijkbaar oogkleppen op) dacht dat de wereld wel even stil zou staan. Hij stak zonder te kijken over, en op het aller-allerlaatste moment, zag hij de aanstormende vrachtwagen. Hij maakte letterlijk een luchtsprong van schrik en wist niet hoe snel hij terug moest springen de stoep op. Ik geloof dat de vrachtwagenchauffeur er minder om kon lachen dan wij...
Oud 24-08-2011, 20:32
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ben onderweg naar vakantie (Frankrijk) nog gesandwicht door 2 Belgen, op dat moment reed een vriend. Geen gekke situaties op de terugweg though.

En oh ja, Fransen kunnen zwaar bumperkleven. Ik maar denken dat het in NL erg is. In het dorpje waar ik zat stond ook een auto geparkeerd langs een gele stoeprand, op zo'n 15m van het stoplicht ofzo, bij een onoverzichtelijk kruispunt. Lastig met tegenliggers. Ze kunnen ook zo leuk in file parkeren En ze halen in terwijl het eigenlijk zinloos is, mja dat is eigenlijk niet typisch Frans.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 24-08-2011, 20:54
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik reed op een gelijkwaardige t-splitsing af, ik reed op het lange eind van de T. Van links kwam een auto, en die mevrouw besloot dat ze wel voor me ging stoppen, maar dat deed ze zo op het midden van de weg, dat om er omheen te gaan, ik deels over de stoep moest rijden. en natuurlijk ging ze geen millimeter aan de kant. En vervolgens zat ze nog verbaasd en verontwaardigd naar me te kijken ook GA DAN AAN DE KANT, MUTS
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-08-2011, 23:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
afgelopen weekend 3 kindertjes midden op straat (woonwijk dat wel).... die absoluut niet aan de kant gingen toen ik eraan kwam met de auto. Bijna 1 aangereden, rakelings (stapvoets) langheen gereden. Ja zeg ik ga toch niet stilstaan wáchten tot ze eindelijk eens opzouten. Mij is vroeger geleerd dat als er een auto door de straat kwam we direct aan de kant moesten gaan en daarna weer verder spelen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-08-2011, 09:38
Verwijderd
Gisteren bleven er drie mensen midden op straat voor ons fietsen, ze keken wel achterom, zagen ons dus, maar gingen helemaal niet aan de kant. Echt super irritant. En het waren ook gewoon volwassenen, dus geen klierende pubers ofzo. Raar gedrag

En gisteravond leken veel bestuurders wel errug opgefokt. Hier om de hoek is een kruising, vanaf een drukke weg naderen veel mensen die kruising en vervolgens heeft een iets minder drukke weg van rechts dus voorrang. Een automobilist stopte heel netjes om verkeer van rechts (ook echt 1 auto) voor te laten, zoals het hoort, begonnen daar achter meteen auto's te toeteren van ongeduld. Ik liep daar en moest oversteken, dus liet die automobilist die 'uitgetoeterd' werd me ook nog lekker voor (En vervolgens begonnen mensen uit niet-toeterende auto's de toeteraars aan te spreken en ontstond er een raar sfeertje. Ik ben maar snel doorgelopen )
Oud 26-08-2011, 12:12
Verwijderd
In duitsland op de autosnelweg was iemand over de vluchtstrook heen aan het fietsen.
Oud 26-08-2011, 18:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Een man die zijn hond uitliet maar 'm niet echt onder controle had. Man liep op het trottoir, hond (aan de riem) ongeveer op de middellijn van de weg. Toen ik er aan kwam, vond de man het niet eens nodig om zijn hond snel terug te halen naar de stoep.
Oud 26-08-2011, 22:51
Verwijderd
De bestuurder (m/v) van de VW Eos TFSI die zijn gaspedaal niet kon vinden. Tip: Als er een colonne vrachtwagens rijdt op de A28, dan is het wel zo fijn als degene die voorop rijdt GAS GEEFT zodat IEDEREEN fatsoenlijk kan invoegen en de trucks niet worden gehinderd.
Dat diegene daarna wél de linkerrijstrook, maar nog steeds niet het gaspedaal kon vinden (kom op, 90 waar je 120 mag, seriously?) hielp ook niet echt.
Oud 28-08-2011, 13:34
Verwijderd
Fransen. Als je van rijstrook wil wisselen in Frankrijk werkt het kennelijk niet zo dat je eerst kijkt of het kan, zo ja, dan richting aangeeft en dan van rijstrook wisselt - maar meer dat je óf kijkt of het kan en dan wisselt zonder richting aan te geven, óf helemaal niet kijkt en dan wel richting aangeeft en een andere auto opzij drukt.
Oud 28-08-2011, 17:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Het zit hier nog steeds vol met toeristen. Lekker voor de lokale economie, maar een beetje doorrijden zit er niet in. En natuurlijk rijden ze allemaal op de leuke wegen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 29-08-2011, 09:20
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Die eikel vrijdag die voor me invoegde toen ik 90 aan het rijden was, achter me helemaal niemand kwam maar dan wel niet boven de 50 uitkomt de eerste halve kilometer. Zo moeten remmen, fuck zeg!

Echt 10 seconden lang m'n claxon gebruikt, kerel mag doof geweest zijn.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 31-08-2011, 13:35
Verwijderd
De man die niet wist wat haaientanden op het wegdek betekenen. En dan nog uitstappen ook, om tegen mijn bus te gaan schoppen.
Ik snap nu waarom en waaraan Nederland naar de verrottenis gaat. Mensen die zo tekeer gaan op de weg, zullen daarbuiten niet veel beter presteren.
Oud 01-09-2011, 12:37
Verwijderd
Corrigerende tikken. Een beter nederland begint bij jezelf.
Oud 02-09-2011, 13:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Waarom snappen mensen niet wat ik ga doen, als ik mijn auto rustig laat rollen in de bocht de oprit van de snelweg op (heuvelop)? Ik ga echt niet klevend achter een vrachtwagen invoegen, ik wil snelheid hebben! Het komt nu al een paar dagen voor dat ik dan een bumperklever achter me heb (wel steeds een andere, dus).
Oud 02-09-2011, 14:25
Verwijderd
Oh dat heb ik ook altijd. Mensen denken gewoon niet na bij dat soort situaties
Oud 02-09-2011, 17:44
Verwijderd
Het is uberhaupt volslagen lulkoek om als een gek in te willen voegen op een snelweg. Net zo goed als dat het bezopen is om te denken dat je met 60-70 fatsoenlijk in kunt voegen. Gewoon een normale snelheid, 80-100 is heel goed haalbaar op een invoegstrook. Echt waar.
Overigens: als een vrachtwagen gaat invoegen op een snelweg, is er niks makkelijkers dan erachter blijven hangen. Dik kans dat iedereen die al op die snelweg rijdt, paniekerig aan de kant gaat, om die lompe bak de ruimte te geven. Dus kun jij er ook wel achteraan.

Ik krijg steeds meer lol in mensen de schrik van hun leven aan te jagen. Dan staan ze voor de stopstreep ipv erachter, en dan jaag ik de bus tot het uiterste puntje. Zodat ik hun auto net niet raak. Als ze achter de streep waren blijven staan, heb ik genoeg ruimte om de bocht te maken. Schieten ze panisch achteruit Mooi is dat
Oud 03-09-2011, 19:44
Ivo
Ivo is offline
Hawawaai, heel herkenbaar. Als ik op de toerit van de snelweg zie dat een vrachtwagen voor me niet erg opschiet, dan houd ik ook even in om te zorgen dat ik WEL genoeg snelheid en ruimte om me heen heb op het moment dat ik moet invoegen.
Oud 04-09-2011, 11:00
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb power genoeg in m'n bakkie om er toch net achter te hangen en te zien dat ik nog vlot genoeg kan invoegen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-09-2011, 23:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Eh... Iedereen in vooral Polen maar ook de Baltische staten Ongeacht het slechte wegdek of de snelheid die je rijdt; 90% komt direct links schuinachter je kleven op een meter of 2 en blaast er voorbij zodra er een opening is om naar links te gaan. Daarna zien ze wel of ze hun inhaalmanoeuvre af kunnen maken. De helft van de tijd gokken ze er gewoon op dat iedereen wel voor ze aan de kant gaat. Ze rijden zich daar nog liever dood dan dat ze 5 km/u langzamer moeten rijden, het werkt na 3 weken best wel op je zenuwen eigenlijk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-09-2011, 18:08
Ivo
Ivo is offline
Heel herkenbaar Op de oude weg tussen Krakau en Berlijn was het toen ik er reed kennelijk heel gebruikelijk om op een weg met 2 richtingen gewoon middendoor in te halen. En als er dan een tegeligger was die het zelfde deed, dan keek men gewoon wie het langst in en het midden durfde te blijven rijden. Ook vrachtwagenchauffeurs deden er rustig aan mee. En die gingen uiteraard per definitie niet aan de kant voor een inhalende tegenligger.
Oud 07-09-2011, 07:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja, inderdaad, het is behoorlijk spannend om daar te rijden! Tsjechie vond ik trouwens ook aardig spannend, zo af en toe.

OT: meneertje linksrijder die enorm schommelde in snelheid (varierend van net te zacht tot aardig te hard voor mij), die uiteindelijk vanaf de linkerbaan zonder richting aan te geven mij afsneed vlak voor de afrit (die ik ook moest hebben, dus ik was al ruim op tijd naar rechts gegaan achter het rijtje vrachtwagens wat daar reed).
Oud 07-09-2011, 11:31
Verwijderd
Ik voeg juist graag in achter een vrachtwagen vanwege wat LA zei, en dan daarna wat afstand tot de vrachtwagen nemen om 'm in te halen
Oud 07-09-2011, 12:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je de enige/eerste auto achter de vrachtwagen bent, wel ja. Als je de zesde bent en je moet invoegen op een snelweg waar al veel vrachtwagens rijden, dan heb ik liever wat meer keuze.
Oud 07-09-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Als je de enige/eerste auto achter de vrachtwagen bent, wel ja. Als je de zesde bent en je moet invoegen op een snelweg waar al veel vrachtwagens rijden, dan heb ik liever wat meer keuze.
ja ok, als er ergens voor me een keer een vrachtwagen zit dan hoef ik daar idd niet achter te blijven.
Oud 07-09-2011, 14:24
Verwijderd
Ik blijf sowieso liever niet achter mensen die niet kunnen invoegen, vrachtwagens incluis door de beperkingen die inherent aan het concept zijn. Van mijn instructeur heb ik destijds geleerd om altijd zélf te kunnen bepalen wanneer ik in ga voegen. Dus altijd genoeg afstand tot de voorganger houden zodat ik zo nodig rechts kan passeren e.d.
Bij het invoegen ga ik me dus echt niet afhankelijk maken van een vrachtwagen door geen rekening te houden met zijn beperkingen. Net als dat ik niet verwacht dat mensen voor mij naar de linkerstrook gaan, ik kijk zelf wel goed waar ik uitkom en pas daarop mijn snelheid aan zodat ik kan invoegen zonder mensen te hinderen.
Andersom geldt dat overigens ook, ik ga doorgaans niet naar de linkerrijstrook om ruimte te maken voor de invoeger (tenzij het een vrachtwagen oid is), omdat ik niet degene ben die de bijzondere verrichting uitvoert en ik ook niet houd van onnodig links rijden
Oud 07-09-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Andersom geldt dat overigens ook, ik ga doorgaans niet naar de linkerrijstrook om ruimte te maken voor de invoeger (tenzij het een vrachtwagen oid is), omdat ik niet degene ben die de bijzondere verrichting uitvoert en ik ook niet houd van onnodig links rijden
Over het algemeen doe ik dat wel, als dat ook maar enigsinds kan. Want diegene moet dan ook maar echt willen invoegen, ipv als een volslagen kneus de snelweg willen benaderen. Dus meestal ga ik dan naar links zodat ik geen last heb van mensen die eigenlijk niet durven. Nogmaals, als het mogelijk is.

Het is maar net wat je uitgangspunt is.
Oud 07-09-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen doe ik dat wel, als dat ook maar enigsinds kan. Want diegene moet dan ook maar echt willen invoegen, ipv als een volslagen kneus de snelweg willen benaderen. Dus meestal ga ik dan naar links zodat ik geen last heb van mensen die eigenlijk niet durven. Nogmaals, als het mogelijk is.

Het is maar net wat je uitgangspunt is.
Ik snap je eerste alinea niet helemaal. Wat bedoel je met "Want diegene moet dan ook maar echt willen invoegen, ipv als een volslagen kneus de snelweg willen benaderen."?
Ik ga er van uit dat iedere Nederlandse(!) weggebruiker de WvW en RVV kent en daar ook naar handelt. Dat betekent dus dat je ook invoegt zoals het hoort; zelf de ruimte zoeken, je snelheid aanpassen en van rijstrook wisselen zonder het overige verkeer te hinderen.
Oud 07-09-2011, 14:59
Verwijderd
Tja, je kunt ook nooit een deur even openhouden voor iemand die vlak achter je loopt omdat je er van uit gaat dat iedere Nederlandse voetganger de werking van de deurklink kent en daar ook naar handelt.
Oud 07-09-2011, 15:19
Verwijderd
Ha, wat een vergelijk weer. Het openhouden van deuren voor anderen is geen overtreding. Het naar links gaan op een snelweg waar dat niet nodig is, wel.
Oud 07-09-2011, 15:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hangt een beetje van de snelheid af. Als ik op of rond de maximumsnelheid rijd ga ik meestal naar links voordat mensen invoegen om ruimte te maken. Zit ik eronder, dan meestal niet. Als ik 130 o.i.d. rijd veroorzaak ik een groot snelheidsverschil met mensen die invoegen, en dat is niet eerlijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-09-2011, 15:46
Verwijderd
Toch wel jammer dat mensen niet kunnen invoegen
Oud 07-09-2011, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Toch wel jammer dat mensen niet kunnen invoegen
Dat is wat ik bedoelde met mijn eerste alinea. Ik ga er simpelweg niet op vertrouwen dat iemand die wil invoegen, dat ook daadwerkelijk kan. Daarom maak ik ruimte.
Oud 07-09-2011, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Dat is wat ik bedoelde met mijn eerste alinea. Ik ga er simpelweg niet op vertrouwen dat iemand die wil invoegen, dat ook daadwerkelijk kan. Daarom maak ik ruimte.
Juist daardoor leren die mensen het ook niet, want het probleem van hun falen wordt bij jou gelegd, ipv bij hen. Daarom ga ik dus ook niet aan de kant als dat niet nodig is

Edit:
Overigens zal ik ook nooit iemand het invoegen belemmeren, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Oud 07-09-2011, 18:34
Ivo
Ivo is offline
Gisteren was met vlag en wimpel de grootste wegpiraat de vrouw in haar zwarte Renault of Peugeot.
Tijdens de meting met 50km/u op een N-weg, tevens voorrangsweg, zag ik bij het naderen van een kruising in de zijweg de betreffende zwarte auto. Mevrouw remt af, staat nagenoeg stil en op het moment dat ik nog geen 10 meter bij haar verwijdert ben, geeft ze weer gas.
Ik dus maar vol op de rem (de ABS van de bus doet het) en zo ver mogelijk naar links uitwijken. Gelukkig had mevrouw zelf ook nog net op tijd door dat het niet zo handig is om de weg op te draaien als daar al een voertuig aan komt. Want als ze zelf niet ook was gestopt (wel al met de helft van de auto op mijn strook) was het best een behoorlijk klapper geworden. Haar auto stond stil ter hoogte van mijn achterwiel...
Ik was ook blij dat het verkeer achter me ruim afstand hield.

Vandaag was de grootste hufter toch duidelijk de vrachtwagenchauffeur die ik bij Knooppunt Lunetten tegenkwam. Ik kwam van de parallelbaan (2 rijstroken, ik reed helemaal rechts) en hij van de hoofdbaan (ook 2 rijstroken). Hij moest dus naar rechts. Prima, maar dat doe je niet door in één keer 2 rijstroken op te schuiven en daarbij kijk je wel eerst even of je niemand hindert die net vanaf de parallelbaan komt. Maar dat vond meneer kennelijk allemaal niet nodig. Toen hij goed en wel op de rijstrook naast me reed, zat ik al naast de achterwielen van z'n trailer. Maar toch wou die eikel doordrukken naar mijn rijstrook. Mijn hand op de claxon hield hem nog tegen, maar vervolgens vond hij het nog nodig om op de afrit 2km verderop waar we er beide af moesten op 3 meter van mijn bumper te gaan rijden. Tja, dan compenseer ik het gebrek aan afstand achter me door zelf maar 2x zo veel afstand te houden.
Oud 07-09-2011, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Juist daardoor leren die mensen het ook niet, want het probleem van hun falen wordt bij jou gelegd, ipv bij hen. Daarom ga ik dus ook niet aan de kant als dat niet nodig is

Edit:
Overigens zal ik ook nooit iemand het invoegen belemmeren, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Tja, ik heb helaas geen tijd, zin of geld om iemand zijn leerschool te zijn voor wat betreft het invoegen op een snelweg. Dus liever vermijd ik potentiele ongelukken, dan dat ik bejaarde kwezels, met alle risico van dien, ga helpen met het leren.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.