Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2012, 21:49
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Citaat:


Ja want uiterlijk vertoon is natuurlijk belangrijker dan veiligheid. Ga met je mede-15jarigen een rondje om fietsen en kom vooral niet onder een auto.
Wat is er eigenlijk gebeurd toen jij 15 was, dat je zo'n hekel aan 15-jarigen hebt?

OT: spiegel op een fiets lijkt me vrij onnodig en nutteloos, je kan evengoed achterom kijken. En als je muziek luistert, rij dan gewoon in een rechte lijn..
Advertentie
Oud 19-03-2012, 22:54
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Veel mensen met een trekkingfiets/randonneur die er een spiegel op hebben zitten. Mits goed afgesteld hoef je niet om de 10 seconden achterom te kijken of er iets aankomt (wat sowieso niet kan op de fiets want je bent al druk genoeg bezig om vooruit te komen en voor je te kijken) en je kunt dingen onbewust oppikken. Een auto die met 80 aan komt rijden merk je anders pas op als hij vlak achter je zit, een wielrenner met 35+ km/u hoor je helemaal niet. Als je hem goed gebruikt is een spiegel in het verkeer heel praktisch, maar daar zal jij je pas over een jaar of wat meer bewust van worden als je pas echt het nut ervan inziet bij het autorijden Net als over hoe kwetsbaar je op de fiets eigenlijk bent. Sinds ik mijn rijbewijs heb ben ik op de fiets een stuk meer defensief gaan rijden.
Een rechte lijn, met of zonder muziek op, kan op de fiets heel snel onderbroken worden door iets waarvan de persoon achter je nog geen benul heeft. Laat staan een auto, die van een stevige tak of hobbel of windvlaag niet wakker ligt maar waar een fietser wel opeens door opzij gaat. Helemaal scholieren, die meestal met iets anders dan alleen het fietsen bezig zijn.

Los daarvan zijn er mensen met een slechte nek of een bepaald type fiets (ligfiets) zodat achteromkijken moeilijk of zelfs onmogelijk is.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-03-2012, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Wat is er eigenlijk gebeurd toen jij 15 was, dat je zo'n hekel aan 15-jarigen hebt?

OT: spiegel op een fiets lijkt me vrij onnodig en nutteloos, je kan evengoed achterom kijken. En als je muziek luistert, rij dan gewoon in een rechte lijn..
Ik ben voor het beboeten van mensen die met een koptelefoon op aan het fietsen zijn.
Oud 20-03-2012, 11:30
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Of gewoon je muziek niet te luid zetten?
Oud 20-03-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Of gewoon je muziek niet te luid zetten?
Right.

Luister, ik vind het lullig om je dit te zeggen: maar juist op jouw leeftijd krijgen kinderen ongelukken omdat ze overmoedig zijn.
Oud 21-03-2012, 10:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik ben voor het beboeten van mensen die met een koptelefoon op aan het fietsen zijn.
Dat vind ik dan weer wat overdreven Valt denk ik ook niet te handhaven, ook omdat het bij lange na niet de enige afleiding is bij fietsers.
En ook zonder koptelefoon hoor ik regelmatig auto's pas als ze vlak achter mij zitten, dan kan je beter zo'n spiegeltje aan het stuur of de voorvork verplichten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-03-2012, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Wat is er eigenlijk gebeurd toen jij 15 was, dat je zo'n hekel aan 15-jarigen hebt?
Ik heb een hekel aan betweters van alle leeftijden.


En nu ontopic, wegpiraten graag!


Met 50 op alle 70-wegen rijden die je tegenkomt terwijl ik geen mogelijkheid kreeg om in te halen. Bah.
Oud 22-03-2012, 16:58
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De enige niet-weggebruiker die ik tegenkwam vandaag was toch echt de grootste wegmisbruiker, of hoe je dat dan ook moet omschrijven. Wat was het geval: snelweg, snelheid van het verkeer tussen 110 en 120. En ineens ging iedereen vol in de remmen. Het busje achter mij schatte in dat hij niet genoeg zou kunnen remmen, dus schoot naar rechts en uiteindelijk zelfs de vluchtstrook op. Waar hij ook weer gauw van af moest slingeren, want daar stond een motor geparkeerd. Geen idee of die stuk was (bestuurder stond een paar meter verderop in de planten op zijn gemak een sigaret te roken), maar dat was dus kennelijk de aanleiding tot die enorme rempartij. En het liep dus ternauwernood goed af.

En verder heb ik de standaard lompe motorrijders in de file gezien (of eigenlijk is het probleem dat ze zo hard gaan dat ik ze niet zie tot ze naast me zijn). Maar dat is zo standaard aan het worden, dat ik die niet meer ga noemen.
Oud 23-03-2012, 11:14
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Meisje dat midden op een kruising stil gaat staan zodat wij er niet langs konden toen het voor ons groen was, want ja het was voor haar ook groen geweest! Totaal geen verkeersinzicht, je snapt toch dat als je midden op een kruising stil moet gaan staan omdat het druk is, dat je dan ruimte overlaat voor de kruisende weg.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 25-03-2012, 18:41
Verwijderd
Oprit op de snelweg. Ik rij op de meest rechtse baan, kan moeilijk naar links uitwijken op dat moment. Op de oprit komen 2 auto's aangereden. De ene geeft gas en rijdt een flink eind door naar het einde van de baan waar hij perfect kan invoegen. De 2e begint te pinken zodra de lijn niet meer doorgetrokken is en beweegt naar links. Waar ik dus rij. Claxon natuurlijk. Mafketel. Eerst kijken, dan gaan, het leek wel een Belg.
Oud 29-03-2012, 15:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik kwam een combinatie van Landrover, paardentrailer én koets tegen, zo'n treintje kan je je ook even in vergissen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 29-03-2012, 16:36
Verwijderd
De bumperklever die gisteren zijn snelheid van 130 naar 105 zag terugzakken, omdat ik me niet aan de kant liet drukken, zal mij gisteren de wegpiraat hebben gevonden. Ik vond ineens zomaar 105 om een vrachtwagen in te halen prima. Bumperklevers: een blauwe citroen c3 (hoewel, blauw, zo smerig, dat dat er niet meer af te leiden is) laat zich niet aan de kant drukken
Oud 29-03-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik kwam een combinatie van Landrover, paardentrailer én koets tegen, zo'n treintje kan je je ook even in vergissen
Als in, dat was 1 combinatie?
Oud 29-03-2012, 21:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, de koets zat met een soort trekstang aan een koppelstuk aan de trailer vast
Zal ook vast niet zo'n lang ritje geweest zijn, anders was het echt niet verantwoord
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-03-2012, 18:57
Verwijderd
Gisteren een meisje op de fiets dat ervan uitging dat ik haar voorrang zou geven op het zebrapad. Nu had ik ingecalculeerd dat ze zomaar zou oversteken, omdat fietsers dat daar moeten, maar dat ze dat zo brutaal deed, zonder om te kijken, met koptelefoon op, vond ik toch wel bijzonder moedig.
Oud 31-03-2012, 10:12
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Oh zo'n opa had ik gisteren nog. Fietste een eindje voor ons op de weg en zwalkt INEENS naar links om over te steken, zonder achterom te kijken of wat. Gelukkig let ik goed op fietsers, hij had er zo onder kunnen liggen..
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 04-04-2012, 09:32
Verwijderd
Gisteren schrok ik me wezenloos van een inhaalmanoeuvre op de dijk.
Meneer in een corsa vond de maximale snelheid niet genoeg en wrong zichzelf in een bocht, langs de bus. Hij kon de tegenligger nooit zien aankomen, noch kon de tegenligger zijn dwaze actie zien gebeuren.
Als ik niet vol in de remmen was gegaan, was het mis gegaan.
Oud 04-04-2012, 16:02
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Vandaag ben ik onderweg naar huis niet 1 maar 2 ongelukken tegen gekomen.

Ik ben zelf ook zuiniger gaan rijden, de afstand wonen-werken is voor mij nogal toegenomen door een andere baan. En het was niet erg moeilijk om door iets minder hard te gaan rijden zo'n 20 tot 30% op de brandstofkosten te besparen. Alleen rijd ik dan wel 90 ipv 100 omdat dat de meest ideale snelheid van de motor lijkt. Word ik wel ineens heel af en toe ingehaald door vrachtwagens. Blijkbaar rijden die toch ook wel eens te hard

Vandaag had ik ook nog iemand die ineens voor me schoot. De matrixborden gaven 50 aan, maar de file was niet duidelijk te zien. Ik dacht ik laat de auto lekker uitrollen en dan komt die file vanzelf wel, die matrixborden staan niet voor niets aan. Voegt er iemand ineens vlak voor in, ik moest echt vol op de remmen anders had ik hem echt gewoon geraakt en had ik er naast kunnen gaan staan bij het ongeluk dat een stukje verderop dus was gebeurd.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 04-04-2012, 16:40
Verwijderd
Pas een auto waarvan geen enkel remlicht het deed. Levensgevaarlijk.

En iets waar niemand iets aan kon doen: er rende vlak achter mij een hond de straat op en die kreeg een tik van de aankomende auto. Hij slingerde over de weg, werd bijna aangereden door een tegenligger, maar kon toen weer fatsoenlijk rechtstaan en terugrennen. Ik hoop dat het beestje geen inwendige verwondingen heeft .
Oud 05-04-2012, 19:45
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Alleen rijd ik dan wel 90 ipv 100 omdat dat de meest ideale snelheid van de motor lijkt. Word ik wel ineens heel af en toe ingehaald door vrachtwagens. Blijkbaar rijden die toch ook wel eens te hard
Een vrachtwagen is begrensd op 85 of 90 km/u Geijkte kilometers. Een enkeling rommelt daar nog mee, maar de boetes daarop zijn zeer fors en met de digitale tachograaf valt er nog weinig ongemerkt te rommelen. Jouw snelheidsmeter is niet geijkt en is waarschijnlijk ietwat positief. Hij geeft dus meer aan dan de snelheid die je werkelijk rijdt. Die afwijking kan zomaar oplopen tot 10%. Jij denkt dan dat je 90 rijdt, terwijl de kans groot is dat je in werkelijkheid nog niet eens 85 rijdt.

Goed, dat is nog steeds te hard voor een vrachtwagen die in Nederland nergens harder mag dan 80km/u (enkele uitzonderingen daargelaten die zijn vrijgesteld van tachograaf en snelheidsbegrenzer, ja ik ken ze die met de vrachtwagen 130 of harder kunnen en dat in sommige gevallen ook MOGEN en doen. Calamiteitendiensten )
Oud 05-04-2012, 21:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Die afwijking kan zomaar oplopen tot 10%.
Daarom houd ik altijd de snelheid van mijn GPS aan. Nu met grotere banden klopt het veel beter met de teller.
Oud 06-04-2012, 21:43
Verwijderd
Ik heb ook wel eens een stukje 110 op mijn teller gereden, dus wel minstens 100*, achter een vrachtwagen met wit nummerbord, trouwens, dus geen Nederlandse.

*volgens tomtom rijden we 130 als de teller 140 zegt
Oud 07-04-2012, 22:23
Verwijderd
TomTom is 99,9% nauwkeurig als het om snelheden gaat. Je teller wijkt af tenzij je een voormalige taxi hebt want dan heb je een geijkte teller.
Oud 07-04-2012, 23:32
HardstylerNL
Avatar van HardstylerNL
HardstylerNL is offline
Ik ben zowiezo de wegpiraat van de dag,
Na een goede avond feesten en drinken 133km terug rijden naar huis met 200km/h

DON'T TRY THIS AT HOME
Oud 08-04-2012, 07:18
Verwijderd
Nounou. Stoer hoor
Oud 08-04-2012, 09:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Gisteren een opel astra die achter een vrachtwagen invoegde en vervolgens direct doorschoot naar de linkerbaan met 80 km/uur terwijl wij met 120 op die linkerbaan aan kwamen kachelen. dat was dus hard remmen en een beetje groot licht. Wat een mongool.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-04-2012, 10:03
Verwijderd
Citaat:
TomTom is 99,9% nauwkeurig als het om snelheden gaat. Je teller wijkt af tenzij je een voormalige taxi hebt want dan heb je een geijkte teller.
Ja, je mist mijn punt, dat wist ik, daaarom zei ik het ook om duidelijk te maken hoe ik erbij kom dat als de teller 110 zegt, ik wel minstens 100 zal rijden en dat de vrachtwagen in kwestie dat ook deed.
Oud 09-04-2012, 07:48
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Gisteren een opel astra die achter een vrachtwagen invoegde en vervolgens direct doorschoot naar de linkerbaan met 80 km/uurl.
Ik denk dat dit fileveroorzaker nummer 1 is, elke dag weer..
Oud 09-04-2012, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dit fileveroorzaker nummer 1 is, elke dag weer..
Ik weet niet of ik dan zo gek ben, maar ik let meestal op dat ik of vóór een vrachtwagen invoeg (en dan niet met maar een halve meter ruimte) of er ver achter, zodat ik vaart kan maken om erachter weg te komen.

Als dit niet mogelijk zou zijn, ja, dan heb je of pech, of je moet een sprintje langs de vluchtstrook nemen om er voor te komen.
In alle gevallen is het een teken van gebrek aan verkeersinzicht.
Oud 09-04-2012, 11:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Gister rond de Uithof, waar werkzaamheden zijn op de weg richting de snelweg. Daar is een slinger in de weg gemaakt met tijdelijke belijning. Ik reed naast een auto waarvan de bestuurder vast dacht 'oh, wat leuk, dat andere kleurtje betekend dat ik mag uitzoeken op welke baan ik rij'.

En die ging dus in de bocht een rechte lijn van linkerbaan naar rechterbaan naar linkerbaan. Achterlijke gladiool.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-04-2012, 11:31
Verwijderd
Ik stond gister bij een ongeval, waar de automobilist duidelijk schuldig was, want haaientanden.
Scooter lag in puin, eigenaar ook. Spiegelen is blijkbaar moeilijk, evenals je hoofd draaien.

Zag er niet goed uit..
Oud 12-04-2012, 12:20
Verwijderd
Een collega vertelde me gisteren dat ze, aan het begin van de avondspits, net bezig was een vrachtwagen in te halen, en daar dus met een aardig snelheidsverschil links naast reed, toen de vrachtwagen ineens zo naar links ging gelukkig was er een ruime middenberm waar ze naar kon uitwijken, maar de vangrail kwam erg dichtbij en op het gras verloor ze natuurlijk wel een hoop snelheid. Ze heeft wel weer veilig de weg op kunnen sturen en toen maar snel de auto op de vluchtstrook gezet om even bij te komen. Maar dat had heel erg mis kunnen gaan.
Oud 14-04-2012, 10:47
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Gisteren iemand die met 70 ofzo op de snelweg reed met knipperlichten aan. Weet niet of ze gewoon dom was en hara knipperlichten aan had laten staan of dat er iets aan de hand was, maar gevaarlijk was het wel :/
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 14-04-2012, 16:48
Verwijderd
70 met waarschuwingslichten aan? Dan was er vast iets aan de hand...
Oud 14-04-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Gisteren iemand die met 70 ofzo op de snelweg reed met knipperlichten aan. Weet niet of ze gewoon dom was en hara knipperlichten aan had laten staan of dat er iets aan de hand was, maar gevaarlijk was het wel :/
Waarom denk je dat ze haar waarschuwingslichten aan had staan?
Oud 15-04-2012, 17:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom denk je dat ze haar waarschuwingslichten aan had staan?
Ach, er zijn al mensen die in paniek raken en de auto aan de kant slingeren als er een oranje lampje "motor management" aan gaat. Best kans dat deze persoon besloot toch door te rijden maar de waarschuwingslichten aan deed als waarschuwing "mocht mijn auto plotseling exploderen... ik heb je gewaarschuwd."
Oud 15-04-2012, 18:39
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
En er zijn ook genoeg mensen die vergeten dat hun knipperlicht aanstaat, waarom de alarmlichten dan niet? Ik heb het wel eens meegemaakt...
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 15-04-2012, 19:15
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, er zijn genoeg redenen waarom iemand met dat tempo moet rijden. Moderne auto's kunnen in een noodloop springen met beperkt vermogen, op een thuiskomertje mag je vaak ook maar 80 of zo en als je een ernstiger mechanisch defect hebt kan het tempo er ook snel uitgaan Als-ie met alarmverlichting aan rijdt gok ik zo dat het niet voor de lol is
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 15-04-2012, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ach, er zijn al mensen die in paniek raken en de auto aan de kant slingeren als er een oranje lampje "motor management" aan gaat. Best kans dat deze persoon besloot toch door te rijden maar de waarschuwingslichten aan deed als waarschuwing "mocht mijn auto plotseling exploderen... ik heb je gewaarschuwd."
Dat is dan ook een behoorlijk valide reden om je waarschuwingslampen aan te zetten en je auto op de vluchtstrook te parkeren. Zeker in moderne auto's betekent het 'motormanagement'-lampje doorgaans dat de ECU de motor in noodloop gooit, wat je vermogen beperkt.
Daarnaast zijn die waarschuwingslampen er nu juist voor om ander verkeer erop te attenderen dat er iets is en dat ze even wat beter moeten opletten.
Oud 16-04-2012, 09:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ECU en zo.
Uiteraard is het altijd verstandig als je een gevaar op de weg bent (man met pet op, bejaarde, half-blind, dronken, erg zwanger, PMS, een combinatie van deze) of gewoon in een defecte auto rijdt je gevarenlichten aan te zetten.
Oud 17-04-2012, 08:44
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ach, ik zie zo vaak domme mensen op de weg, ik ga vaak uit van het ergste
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 17-04-2012, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard is het altijd verstandig als je een gevaar op de weg bent (man met pet op, bejaarde, half-blind, dronken, erg zwanger, PMS, een combinatie van deze) of gewoon in een defecte auto rijdt je gevarenlichten aan te zetten.
Ah, misplaatst sarcasme, of kom je gewoon uit Rusland?
Oud 20-04-2012, 11:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zag laatst nog een vrachtwagen serieus half op de rechterbaan en half op de vluchtstrook rijden. En dat niet eens op een bocht of in de buurt van een afrit. Het duurde zeker een seconde of 15 voordat hij het zelf door had en corrigeerde. Ik dacht nog, ik ga hem dus mooi niet inhalen voordat ie zijn hoofd weer bij de weg heeft.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 21-04-2012, 21:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ah, misplaatst sarcasme, of kom je gewoon uit Rusland?
Petjes en bejaarden pas ik altijd extra op. En terecht, is wel een paar keer gebleken. Zeker bejaarden zijn gevaarlijk onvoorspelbaar.

Met mijn recordhouder: Je staat nota bene stil achter iemand die aan het snurken is en een parkeerplek zoekt met misschien een meter en een paar centimeter ruimte over op de hele straat, en een bejaarde die gewoon dat gat in rijdt om te passeren en ook niet door heeft dat je lak aan het uitwisselen bent en dan er gewoon vandoor gaat. Terwijl dat breken van spiegels, het schurende geluid, het gehobbel en mijn getoeter toch lastig te missen moeten zijn geweest.

Hoewel ik nog steeds kan grinniken om de sippe opmerking 'misschien hoeft het niet gespoten te worden' terwijl echt de hele zijkant van vier auto's in elkaar lag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-04-2012, 15:12
Verwijderd
Vandaag voor de tweede keer dat ik op een zebrapad bijna door parkeerbeheer van mijn sokken werd gereden. Zelfde vent. Je zou zeggen dat hij de pest aan me heeft
Oud 23-04-2012, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Vandaag voor de tweede keer dat ik op een zebrapad bijna door parkeerbeheer van mijn sokken werd gereden. Zelfde vent. Je zou zeggen dat hij de pest aan me heeft
Lucky Luciano naamzoek, klachtbrief schrijven!
Oud 23-04-2012, 17:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Vandaag voor de tweede keer dat ik op een zebrapad bijna door parkeerbeheer van mijn sokken werd gereden. Zelfde vent. Je zou zeggen dat hij de pest aan me heeft
Nou dat je 't zegt, een weekje geleden wilde ik een zebrapad langs een rotonde oversteken. Maar goed dat ik na de vluchtheuvel kon terugspringen, een gemeentebezemwagen die met een noodgang richting lunchpauze scheurde had mijn lunch wel eens een paar weken kunnen vertragen
Oud 23-04-2012, 18:14
Daan_
Daan_ is offline
125 waar je 60 mag

kost 740 euro!
Oud 23-04-2012, 18:16
TimV
Avatar van TimV
TimV is offline
Lol, nu weegt je portemonee niet veel meer zeker XD

Ik vraag mij af wat de auto's van tegenwoordig doen.
Wedstrijdje om ter dichtst naast mijn arm mij voorbijsteken?

Serieus, die spiegels komen altijd maar dichter en dichter langs mijn arm gevlogen...
__________________
Trouw bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct.
Oud 27-04-2012, 05:39
Verwijderd
De afgelopen 3 dagen ruim 800 kilometer gereden. En tot mijn verbazing geen enkele wegpiraat gezien. Audi's die voor de verandering gewoon eens niet aan het kleven sloegen, waardoor ik van pure verbazing bijna van de weg af slingerde
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.