Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 16:55
saxy girl
saxy girl is offline
hallo,

op school is sinds oktober een nieuw systeem, een elektronisch sleutelsysteem: de leerlingen en leerkrachten beschikken nu over een elektronische sleutel.

Bestaat er de mogelijkheid om die sleutel te weigeren? (als mijn ouders mij volledig steunen) ook al is het schoolreglement ondertekend door mijn ouders (voor kennismaking en akkoord) en door mezelf (voor kennismaking)
Ik vraag mij af hoezeer ze die sleutel kunnen verplichten.

In het schoolreglement staat: " Vanaf oktober 2002 gebeuren de betalingen van consumpties in het schoolrestaurant, van frisdrank, melkproducten en snoep uit de automaten en het gebruik van het fotokopieerapparaat aan de drukkerij via een elektronische sleutel. Die sleutel kan je enkel met bankbiljetten opladen aan het opwaardeerapparaat op school. Het statiegeld dat op het blik geheven wordt (met name 0.25 EUR) wordt teruggegeven (i.c. op de sleutel geschreven) door dat blik op school te persen in een blikjespers.
De leerlingen betalen een waarborg van 25 euro voor het gebruik van de sleutel. Ze krijgen deze waarborg terug aan het einde van hun loopbaan op onze school. Wie zijn sleutel verliest betaalt de waarborg voor de nieuwe sleutel. Het bedrag dat op de verloren sleutel stond wordt na melding en blokkering van die sleutel overgeschreven naar de nieuwe.
Details over het gebruik en de gebruiksvoorwaarden van dit betaalsysteem delen we in de loop van de maand september (wat in feite pas in oktober is gebeurd) mee aan alle ouders en leerlingen."


Dit stond er letterlijk in het reglement. Ben ik nu verplicht die sleutel te nemen (dat wil niet zeggen dat ik hem moet gebruiken).
Die sleutel zal bovendien alles registreren wat je koopt op school.

En als ik (en mijn ouders) die sleutel nu weiger, wat kan er dan gebeuren? Wat zijn de mogelijke gevolgen?
Is dat dan een breuk met het schoolreglement? Wil dat dan zeggen dat ik niet langer ingeschreven ben op mijn school?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 17:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
waarom zou je überhaubt die sleutel weigeren?
- geld krijg je terug
- je bent niet verplicht iets te kopen wanneer je niet wilt dat ze registreren wat je koopt
- zonder sleutel kan je helemaal niks kopen/kopiëren

k zou juist willen dat wij zoiets hadden! Altijd maar dat geknoei met die dubbeltjes enzo...
geen geld bij --> geen kopietjes --> lenen bij anderen --> problemen: aan wie was nou wat uitgeleend en hoeveel? en wie moest ik nou zelf nog betalen?

kzou graag zo'n sleutel willen hebben! 't bestaat btw op veel scholen al.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
waarom zou je �berhaubt die sleutel weigeren?
- geld krijg je terug
- je bent niet verplicht iets te kopen wanneer je niet wilt dat ze registreren wat je koopt
- zonder sleutel kan je helemaal niks kopen/kopi�ren

k zou juist willen dat wij zoiets hadden! Altijd maar dat geknoei met die dubbeltjes enzo...
geen geld bij --> geen kopietjes --> lenen bij anderen --> problemen: aan wie was nou wat uitgeleend en hoeveel? en wie moest ik nou zelf nog betalen?

kzou graag zo'n sleutel willen hebben! 't bestaat btw op veel scholen al.
-Je moet hem altij d bij je hebben, het is het enige middel om je op school te identificeren
-Je moet hem altij d bij je hebben, omdat je hem moet laten zien als je te laat bent.
-Er kunnen alleen bedragen van min. 5 euro op worden gezet, als je je pas kwijtraakt is je geld weg, en moet je ook nog een nieuwe kopen (bij mij op school 12 euro).
-Als je de kaart in de buurt van een magneet houdt, kun je je geld dat erop stond wel vergeten (en je gegevens zoals je naam enz. ook).
-Je kunt alleen maar met biljetten opwaarderen, je moet altijd van die stomme biljetten bij je hebben om er wat op te kunnen zetten
-De school kan ook hekken en poortjes rond de school plaatsen, je moet dan mbv. je pas de fietsenstalling in, de fietsenstalling uit, het terrein af, enz. Als je je pas dus vergeet, kom je de school NIET in. Alles wordt geregistreerd. Als jij dus wilt spijbelen, of iets vroeger weggaat naar de tandarts (half uur ofzo), of als je in een tussenuur het terrein afwilt (wat bij mij op school tenminste verboden is), ben je de zak.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:27
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
So what dat je die pas altijd bij je moet hebben! En dat ze zo alles kunnen volgen wat er op school gebeurt vind ik alleen maar goed, ze kunnen ook videocamara's plaatsen (is er waarschijnlijk al, I know) Maar ik bedoel, ik vind de argumenten een beetje slapjes en JIJ hebt al dat reglement ondertekend (kennismaking), had je maar van tevoren moeten weigeren
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
wat jij nou zegt staat niet in het schoolregelement. Daar heb je niet voor getekend, dus m.i. kunnen ze jou niet verplichten dat je, ook als je eenmaal zo'n sleutel hebt, je moet identificeren met zo'n ding en je hem altijd bij je moet hebben.
Dat is heel wat anders als wat er staat!!!
Wanneer ze dat gaan invoeren, zou ik er ook tegen in gaan, dat vind ik echt te ver gaan (krijg ik zo'n big brother idee van, alleen dan zonder camera's, maar ze weten wel altijd waar je bent enzo).

Maar dat kan je dus wel weigeren.
Wat betreft die biljetten: tja, zonder die sleutel zal je helemaal niet gebruik kunnen maken van die apparaten. Want zo'n school zal waarschijnlijk in z'n geheel overschakelen op dat systeem en dus niet én met geld laten betalen én met de sleutel.
Dan is het dus net wat je beter vind, maar ik zou echt niet zonder 't kopieer apparaat en de printer op school kunnen, want hoeveel ik nog snel in m'n tussenuur maak en vervolgens ff snel uitprint....
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
-Je moet hem altij d bij je hebben, het is het enige middel om je op school te identificeren
-Je moet hem altij d bij je hebben, omdat je hem moet laten zien als je te laat bent.
-Er kunnen alleen bedragen van min. 5 euro op worden gezet, als je je pas kwijtraakt is je geld weg, en moet je ook nog een nieuwe kopen (bij mij op school 12 euro).
-Als je de kaart in de buurt van een magneet houdt, kun je je geld dat erop stond wel vergeten (en je gegevens zoals je naam enz. ook).
-Je kunt alleen maar met biljetten opwaarderen, je moet altijd van die stomme biljetten bij je hebben om er wat op te kunnen zetten
-De school kan ook hekken en poortjes rond de school plaatsen, je moet dan mbv. je pas de fietsenstalling in, de fietsenstalling uit, het terrein af, enz. Als je je pas dus vergeet, kom je de school NIET in. Alles wordt geregistreerd. Als jij dus wilt spijbelen, of iets vroeger weggaat naar de tandarts (half uur ofzo), of als je in een tussenuur het terrein afwilt (wat bij mij op school tenminste verboden is), ben je de zak.
Doe m aan je sleutelbos en de problemen zijn opgelost.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:48
Studentje
Studentje is offline
Als de pas alleen gebruikt wordt voor de in de eerste post genoemde dingen, dus vooral het kopen van consumpties, dan kun je hem zeker weigeren. Anders wordt het als de pas ook dient als indentificatiemiddel, dus dat je hem moet laten zien als je gebruik wil maken van de door school verstrekte voorzieningen, bijvoorbeeld het kopieerapparaat. Als je dan de pas niet neemt, maak je het jezelf onnodig moeilijk. En scholen hebben in mijn ogen het recht om te weten wie er gebruikt maakt van haar spullen.

Maar echt verplichten kunnen ze het denk ik niet....maar het lijkt me bijzonder lastig om zo'n kaart niet te hebben.

En die borg hoeft toch geen probleem te zijn? 25 Euro heeft iedereen wel, en als je dat echt niet hebt kunnen je ouders dat toch betalen?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:01
Sommetje
Sommetje is offline
BIG BROTHER IS WATCHING YOU!

Ik denk dat ik je wel begrijp. Ik zou er toch niet aan moeten denken dat wij dat op school zouden hebben. Op zo'n school als de jouwe zou ik dan ook echt niet willen zitten. Als je er echt moeite mee hebt, zou je kunnen gaan overwegen om een andere school uit te zoeken. Dit is natuurlijk alleen zinvol als je nog een paar jaar op school door te brengen hebt. Nog een vraagje: ben jij de enige op je school die er zo over denkt of heb je nog medestanders?
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:10
saxy girl
saxy girl is offline
natuurlijk ben ik niet de enigste, er zijn al veel gaan klagen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 12:46
bikkel
bikkel is offline
Geef me 1 goede reden waarom je die sleutel zou weigeren, dat is vet handig man.

En dat is al op kei veel scholen ingevoerd dus wen er maar vast aan!
__________________
Bikkels Rule!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:52
Verwijderd
Nou ja, ik vind die dingen niet echt goed, maar om het nou te weigeren...
Bij mij op school wordt wel eens in drugs gehandeld (echt!), las ik in een mededeling van de rector. Drugsdealers kunnen de school niet in zodra het poortjessysteem klaar is. Geeft toch wel een veilig gevoel. Er zitten dus voordelen aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Help! Advies nodig
Anoniem8
3 24-07-2016 16:32
Liefde & Relatie Hulp/Goede raad nodig
Jepsio
11 05-03-2014 12:06
De Kantine Klopt jouw horoscoop vandaag ?
Alifar
274 14-03-2010 22:43
Liefde & Relatie Nog altijd alleen ... hulp nodig!
ally
43 27-02-2004 18:29
Liefde & Relatie geef raad
schelp
5 11-03-2002 21:14
Verhalen & Gedichten raadsels
misspretty
7 28-12-2001 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.