Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 20:30
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Mijn Windows-klok loopt sinds kort (een paar dagen) langzamer dan normaal. Ik denk dat hij in een uur een minuut of 3 ŕ 4 te weinig telt, een behoorlijke afwijking dus.
Zou het er aan kunnen liggen dat het batterijtje op is? Ik heb de computer namelijk nog maar 2,5 jaar...

En dan ook nog: waar zit dat batterijtje ergens, voor als ik 'm zou moeten vervangen? Op of aan het moederbord of verschilt dat per merk? (ik heb een Gateway)

Vast bedankt ,
Joost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 20:34
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
ff kijken op je moederbord, daar zit wel zo`n knoopcelbatterij. Ff een nieuwe halen en je weet hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 20:37
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
maar het spreekt wel een beetje voor zich?? niet dat ik allerlei lastige toeren uit moet gaan halen?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 20:40
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
dit is ongeveer de enigste oorzaak die ik me kwn bedenken, zie het maar als een normale klok die op batterijen loopt, die gaat ook langzamer lopen naarmate de batterij leger wordt. Ff de batterij eruit halen en op zoek maar he!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 20:44
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
het was idd ook het enige dat mijn hardwaren00b-brein kon bedenken moet ik zeggen

iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:56
apeldoorn
apeldoorn is offline
Ik mag dan dom zijn, maar een digitale klok gaat volgens mijn bescheiden mening echt niet langzamer lopen omdat het batterijtje bijna op is. Als het nu een analoge was, kon ik me er nog wel iets bij voorstellen. Maar wat hier staat lijkt mij echt onzin.

Maar goed, ik weet ook eerlijk gezegd niet waar het wel aan zou kunnen liggen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:21
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
apeldoorn schreef:
Ik mag dan dom zijn, maar een digitale klok gaat volgens mijn bescheiden mening echt niet langzamer lopen omdat het batterijtje bijna op is. Als het nu een analoge was, kon ik me er nog wel iets bij voorstellen. Maar wat hier staat lijkt mij echt onzin.

Maar goed, ik weet ook eerlijk gezegd niet waar het wel aan zou kunnen liggen
FOUT!

batterij KAN idd op zijn, hangt er vanaf hoe vaak en hoe lang je je computer per dag gebruikt enzo...
zit in je systeemkast idd

(als je ooit probs krijgt met je monitor, minder sterkte enzo, kan de batterij van je monitor op zijn geraakt>vervang batterij, zit in monitor)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:18
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
nou ik gebruik 'm wel erg veel

maar nadat ik dit berichtje gepost had schrok de batterij denk ik zo ( ) en nu loopt 'ie gewoon weer goed, terwijl 'ie daarvoor toch een dag of 5 traag liep

snap er niks van, maar ja... iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 10:38
apeldoorn
apeldoorn is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
FOUT!

batterij KAN idd op zijn, hangt er vanaf hoe vaak en hoe lang je je computer per dag gebruikt enzo...
zit in je systeemkast idd

(als je ooit probs krijgt met je monitor, minder sterkte enzo, kan de batterij van je monitor op zijn geraakt>vervang batterij, zit in monitor)


Ik weet niet hoe grote duim jij hebt, maar een bijna leeg batterij-tje bepaald echt niet of je klok een paar minuten gaat achterlopen. Mocht die leeg zijn, dan kan die niet eens de tijd bijhouden en als je dan de computer opstart begint die gewoon op 0:00.

Ik zit eerder te denken aan het feit dat je jouw klok telkens laat updaten via internet, en dat die site waar jij de tijd vandaan haalt de tijd niet goed doorgeeft. Dat lijkt me een stuk logischer dan dat je batterij bijna leeg zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
apeldoorn schreef:
Ik weet niet hoe grote duim jij hebt, maar een bijna leeg batterij-tje bepaald echt niet of je klok een paar minuten gaat achterlopen. Mocht die leeg zijn, dan kan die niet eens de tijd bijhouden en als je dan de computer opstart begint die gewoon op 0:00.

Ik zit eerder te denken aan het feit dat je jouw klok telkens laat updaten via internet, en dat die site waar jij de tijd vandaan haalt de tijd niet goed doorgeeft. Dat lijkt me een stuk logischer dan dat je batterij bijna leeg zou zijn.

Je klok updaten via Internet? WTF? DAT is pas onlogisch. Die klok is gewoon een progje van windows, en ongeacht of je nou internet hebt, hij moet gewoon gelijk lopen. Hij update helemaal niet van internet volgens mij. Ik vind het ook erg vreemd dat als een PC-batterijtje leeg zou lopen, dat dan je klok langzamer zou gaan lopen... de enige klok die daar gebruik van maakt is volgens mij je BIOS-klok!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 19:44
apeldoorn
apeldoorn is offline
Citaat:
henri schreef:

Je klok updaten via Internet? WTF? DAT is pas onlogisch. Die klok is gewoon een progje van windows, en ongeacht of je nou internet hebt, hij moet gewoon gelijk lopen. Hij update helemaal niet van internet volgens mij. Ik vind het ook erg vreemd dat als een PC-batterijtje leeg zou lopen, dat dan je klok langzamer zou gaan lopen... de enige klok die daar gebruik van maakt is volgens mij je BIOS-klok!

Met het tweede feit ben ik het eens (natuurlijk) dat de batterij geen invloed heeft op het nauwelijks (paar minuten) verkeerd lopen van de klok.

En wat betreft het updaten via internet, dat gebeurt wel werkelijk. Dubbel klik maar eens op je klokje, en ga na het tabblad Internet-time. Daar kun je beslissen of die update via internet. (Ik heb win xp). En wat is der raar aan? Dat is toch handig om de klok altijd gelijk te laten lopen (als tenminste die "klok-server" gelijk loopt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 00:53
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
apeldoorn schreef:
Ik weet niet hoe grote duim jij hebt, maar een bijna leeg batterij-tje bepaald echt niet of je klok een paar minuten gaat achterlopen. Mocht die leeg zijn, dan kan die niet eens de tijd bijhouden en als je dan de computer opstart begint die gewoon op 0:00.

Ik zit eerder te denken aan het feit dat je jouw klok telkens laat updaten via internet, en dat die site waar jij de tijd vandaan haalt de tijd niet goed doorgeeft. Dat lijkt me een stuk logischer dan dat je batterij bijna leeg zou zijn.
toch wel, toch niet.

is bij iedereen standaard: time.windows.com tenzij je ermee kloot
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 01:18
Verwijderd
Citaat:
apeldoorn schreef:
En wat betreft het updaten via internet, dat gebeurt wel werkelijk. Dubbel klik maar eens op je klokje, en ga na het tabblad Internet-time. Daar kun je beslissen of die update via internet. (Ik heb win xp). En wat is der raar aan? Dat is toch handig om de klok altijd gelijk te laten lopen (als tenminste die "klok-server" gelijk loopt.
Mijn klok update ook niet via internet en loopt wel altijd gelijk? (ook zomer-/wintertijd)?? Dus ik zie het voordeel niet, ik zie alleen een nadeel, dat de server-klok niet goed zou kunnen lopen...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:53
apeldoorn
apeldoorn is offline
Tja, ik moet je wel gelijk geven dat ik ook niet echt het voordeel er van in zie

Moderne klokjes zijn toch goed genoeg dat ze niet telkens hoeft up te daten lijkt me.... Maar goed, daar zou misschien de fout in kunnen zitten, anders weet ik het ook niet eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 19:46
Noortjemeisje
Noortjemeisje is offline
Mijn windows-klok loopt sinds kort te snel. En hoe dát verklaard zou moeten worden?? Na 1 dag loopt-ie ongeveer 8 minuten voor...


????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.