Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 12:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Hey,

het is weer vakantie dus uit pure verveling ben ik maar overnieuw begonnen met het Rad des Tijds.

Wie volgt/leest deze serie nog meer?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 29-06-2003, 14:15
Verwijderd
Heb ze alle 10 gelezen in het Nederlands(okey, deel 10 in het engels) lees het nu weer in het Engels.

Toppie serie

Al zal het aan mijn naam wel duidelijk zijn dat ik het lees
Oud 29-06-2003, 15:43
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
Ha !
die boeken zijn echt super!
Ben bij boek 6 en denk dat ik na de vakantie 10 wel uit heb

nee echt ik vind de serie geweldig, Mat vind ik het leukste karakter, maar Perrin en Rand zijn ook geniaal. Eigenlijk zijn ze gewoon allemaal prachtig uitgewerkt.

greetz
__________________
Een appel is geen peer.
Oud 29-06-2003, 15:50
Verwijderd
ai enige fantasyreeks die ik nog steeds niet heb aangedurft (samen met wetten van de magie) het schijnt dat het idd nogal langzaam op gang komt en later veel goedmaakt dus zodra ik Feist zn meesterwerkjes allemaal uit heb waag ikwel een x een poging. off-topic: gave baard!!!
Oud 29-06-2003, 17:14
Verwijderd
Hmm, persoonlijk vind ik Feist leuker tot nu toe. Maar er zitten wel een hoop coole personages in WoT.
Ik bedoel Perrin in het laatste boek: WTF??!!

En Mat is en blijft
Oud 29-06-2003, 17:16
Verwijderd
Ben net weer begonnen in deel 8. Die is saai, dus ik heb tussendoor allemaal andere boeken gelezen. Nogal een teleurstelling na boek 7, dat veel en veel leuker was...

Maar vind de serie op zich leuk.
Oud 29-06-2003, 17:17
Verwijderd
Ik vind Feist overigens bij lange na niet zo goed als Jordan...
Oud 29-06-2003, 17:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah ik moet deel 10 nog lezen, ik heb ooit voor 25 gulden de eerste 3 delen in het nederlands kunnen kopen, dus toen voelde ik me helaas verplicht om de andere delen ook in het NL te kopen, dus ik wacht nog ff voordat deel 10 uit is (als die al niet uit is in het NL).

Maar verder ben ik benieuwd. Ik vond boek 8 ook beetje slaapverwekkend soms (vooral omdat ik regelmatig over dingen heen lees en dus iets helemaal niet meer volg)

-edit- is mijn baard niet ;P-
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 17:50.
Oud 29-06-2003, 19:34
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik ben een keer begonnen in deel 1, maar ik ben weer gestopt, weet eigenlijk niet waarom..
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 29-06-2003, 19:43
Verwijderd
Mwah, vind deel 10 eigelijk het minst =/
Oud 29-06-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 29-06-2003 @ 20:34:
ik ben een keer begonnen in deel 1, maar ik ben weer gestopt, weet eigenlijk niet waarom..
Dat deed ik de eerste keer ook, omdat ik die trolloks zo'n achterlijke naam vond hebben en het echt begint als een standaard fantasy, dat ze moeten vluchten en geen idee hebben waarom. Bleeeh.
Oud 29-06-2003, 22:17
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
'k Lees het. Geweldig ruig, Nynaeve is aanbidbaar.

Hier was al een topic over. :/
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Oud 29-06-2003, 22:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ga het in de vakantie lezen. (nadat ik Potter uit heb)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 29-06-2003, 22:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Scimmia schreef op 29-06-2003 @ 23:17:
'k Lees het. Geweldig ruig, Nynaeve is aanbidbaar.

Hier was al een topic over. :/
hmm, ik heb 2 keer gezocht, op engelse en NL titel, 2 x geen result
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 30-06-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 29-06-2003 @ 23:17:
'k Lees het. Geweldig ruig, Nynaeve is aanbidbaar.

Hier was al een topic over. :/
Ze is tenminste niet zo irritant als Egwene en Elayne
Toch vind ik die ´legendarische´ Aes Sedai het interessants(ben naam ff kwijt . De naam Cadsuane komt zo in me op, maar volgens mij is die het niet)
Oud 30-06-2003, 10:28
Verwijderd
Min! Min all the way! En Perijn (Perrin voor degenen hier die het op de goede manier doen ) en zijn vrouw, hoe heet ze toch ook al weer...
Oud 30-06-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 30-06-2003 @ 11:28:
Min! Min all the way! En Perijn (Perrin voor degenen hier die het op de goede manier doen ) en zijn vrouw, hoe heet ze toch ook al weer...
Faile/Zarine(echte naam) Bashere


SPOILER
SPOILER
Hmm, ik heb opeens het hele sterke gevoel dat ze niet echt trouw is op sommige momenten, de slet
Oud 30-06-2003, 18:27
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Ik heb vanmiddag deel 1 gehaald bij de bieb.
Aangezien het nu toch vakantie is heb ik tijd zat.
Ben benieuwd of ik het leuk vind...
Ads door Google
Oud 30-06-2003, 19:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik wou vandaag deel 6 gaan kopen is hij in heel Zutphen al uitverkocht en voorlopig niet meer te krijgen. Niet lief, als ik ga lezen in de vakantie krijg ik echt die eerste 5 boeken wel uit en moet ik wachten tot ik weer thuis ben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-06-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 30-06-2003 @ 20:29:
Ik wou vandaag deel 6 gaan kopen is hij in heel Zutphen al uitverkocht en voorlopig niet meer te krijgen. Niet lief, als ik ga lezen in de vakantie krijg ik echt die eerste 5 boeken wel uit en moet ik wachten tot ik weer thuis ben.
Bij een goede winkel moet je hem gewoon tegen de normale prijs kunnen bestellen. En dan komt ie binnen zo´n 2 weken binnen.
Oud 01-07-2003, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 30-06-2003 @ 11:57:
Faile/Zarine(echte naam) Bashere


SPOILER
SPOILER
Hmm, ik heb opeens het hele sterke gevoel dat ze niet echt trouw is op sommige momenten, de slet
Ow ja, idd. Zij is cool.
Oud 01-07-2003, 10:12
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Morridin schreef op 30-06-2003 @ 10:07:
Ze is tenminste niet zo irritant als Egwene en Elayne
Toch vind ik die ´legendarische´ Aes Sedai het interessants(ben naam ff kwijt . De naam Cadsuane komt zo in me op, maar volgens mij is die het niet)
Lanfear was legendarisch... was.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Oud 01-07-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 01-07-2003 @ 11:12:
Lanfear was legendarisch... was.
SPOILER

Och, deel 10 nog niet gelezen? Ze IS nog steeds legendarisch
Maar wie is toch die 3e slaaf van Moridin? Ik zit te denken aan een zeker ander persoon die in een zekere Ter´Angreaal viel...
Oud 01-07-2003, 11:50
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Noop, nog steeds niet. Maar! Volgende week lees ik 'em. WoT is gewoon te gaaf. Alleen heb ik nu nog meer andere boeken.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Oud 01-07-2003, 12:14
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik vraag me af wat Olver met alles te maken heeft, Jordan vind em blijkbaar nogal belangrijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 01-07-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 01-07-2003 @ 13:14:
Ik vraag me af wat Olver met alles te maken heeft, Jordan vind em blijkbaar nogal belangrijk.
Ik vraag me af wtf die geheimzinnige ´vriend´ van Mat met alles te maken heeft.
Oud 01-07-2003, 14:10
Verwijderd
SPOILER



Lanfir zit toch in het lichaam van een man nou? *nog steeds in boek 8*
Oud 01-07-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 01-07-2003 @ 15:10:
SPOILER



Lanfir zit toch in het lichaam van een man nou? *nog steeds in boek 8*

SPoiler
Voor zover ik weet niet hoor.
Al ben ik het grootste deel van 8,9 en 10 alweer vergeten
Ik weet wel dat Moridin haar Coer´sova heeft(die soultrap net als hij die van Moghedien heeft)
Oud 01-07-2003, 16:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah ik vind de terugkeer van die forsaken allemaal beetje vaag. Kan best kloppen dat Lanfear nu n kerel is, maar goed. keertje opzoeken op het net.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2003, 17:48
Verwijderd
Ik weet wel dat Belial nu een vrouw is(de hulp van Egwene om precies te zijn...)
Oud 01-07-2003, 20:15
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Hey, dat is mijn verslaving geworden!
Ik ben nu bij deel 4 en durf te wedden dat ik de hele serie deze vakantie wel uit heb. Ik vind het echt een geniale serie tot nu toe.
En het staat ook leuk in mijn boekenkast die hele reeks...
Oud 01-07-2003, 21:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 01-07-2003 @ 21:15:
Hey, dat is mijn verslaving geworden!
Ik ben nu bij deel 4 en durf te wedden dat ik de hele serie deze vakantie wel uit heb. Ik vind het echt een geniale serie tot nu toe.
En het staat ook leuk in mijn boekenkast die hele reeks...
ja idd, een hele plank bij mij

"heb je die allemaal gelezen "
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2003, 21:11
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
heb de 1e 9 delen in t nederlands gelezen, vond het begin erg goed maar zo rond boek 6,7 vond ik er een dip inzitten, bij 8 werd het weer beter en 9 was ook weer ok. ik wacht nu totdat 10 in t nederlands in de bieb verschijnt.... maar ik meot wel zeggen... t is me eigenlijk te langdradig, bij sommige dingen moest ik echt denken... waar gaaaaaaaaaat dit over?
perijn vinnik toch wel coolste eigenlijk. Rhand Altor is maar een omhooggevallen flapdrol in mijn ogen...
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Oud 01-07-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 01-07-2003 @ 21:15:
Hey, dat is mijn verslaving geworden!
Ik ben nu bij deel 4 en durf te wedden dat ik de hele serie deze vakantie wel uit heb. Ik vind het echt een geniale serie tot nu toe.
En het staat ook leuk in mijn boekenkast die hele reeks...
Bij mij staat ie vooral leuk, ik heb een pocketserie die opnieuw is uigebracht met een compleet zwarte kaft met daarop alleen de titel die op elk boek een andere kleur heeft. Helaas zijn deel 3 en 8 in de originele opdruk, dus dat staat iets minder mooi in het rijtje, maar hebben wel erg mooie opdrukken

Oh ja, en deel 10 valt er een beetje buiten, want dat is een maxiformaat met harde kaft die ik 2 dagen na het uitkomen meteen heb gekocht
Oud 01-07-2003, 23:40
notbonefish
notbonefish is offline
geweldige boeken. ik heb ze allemaal gelezen (in het engels), op de laatste na. ben van plan binnenkort weer te beginnen bij deel 1
Offtopic: maar eerst moet ik de trillium saga van Marion Bradley en Julian May uitlezen
Oud 02-07-2003, 12:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
bonefish schreef op 02-07-2003 @ 00:40:
Offtopic: maar eerst moet ik de trillium saga van Marion Bradley en Julian May uitlezen
Grrrr, bij mij in bieb hebben ze daarvan alleen deel 1 niet. Dan vraag je je ook af: waarom???


Maar in het Rad Des Tijd moet ik nog beginnen. Dat lukt me wel. Ooit. Als ik eerst nog heel veel andere boeken heb uitgelezen. Ik lees niet zoveel meer, tegenwoordig.
__________________
Hela världen är så underbar
Ads door Google
Oud 02-07-2003, 15:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 30-06-2003 @ 20:49:
Bij een goede winkel moet je hem gewoon tegen de normale prijs kunnen bestellen. En dan komt ie binnen zo´n 2 weken binnen.
Heb ik niets aan, ga op vakantie en hij is niet in het boekenhuis in vooraat. (daar krijgen de winkels de boeken vandaan) Het zal volgens de winkeliers nog wel een poos duren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-07-2003, 14:58
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
Feist is wel ok maar hij heeft niet zo'n diepgang en aansluitende verhalen als Jordan. Magician is trouwens wel beter dan het eerste boek van Jordan want zoals boven al gezegd het begint zo ongelooflijk standaard.
__________________
Een appel is geen peer.
Oud 17-07-2003, 18:29
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
SouthPoleRaider schreef op 29-06-2003 @ 16:50:
ai enige fantasyreeks die ik nog steeds niet heb aangedurft (samen met wetten van de magie) het schijnt dat het idd nogal langzaam op gang komt en later veel goedmaakt dus zodra ik Feist zn meesterwerkjes allemaal uit heb waag ikwel een x een poging. off-topic: gave baard!!!
Hmmm... Ik vond juist het tegendeel. De eerste vijf delen zijn allen geweldig, waarbij het tempo nog vrij redelijk is. Deel zes vond ik het slechtst, omdat Rhand (onze held) SPOILER



alleen maar een beetje op z'n tronen van Andor en Cairhien (als ik dit goed zeg; alweer tijd geleden dat ik het gelezen heb) naar mensen staart en hier en daar over Lews Therin Thelamon gilt. Er gebeurt dus verrekte weinig, alleen de laatste honderd bladzijdes maken weer enigszins de saaiheid goed. Boek zeven is nog steeds vrij saai. Boek acht vond ik, in tegenstelling tot velen, juist goed. Er was tenminste eindelijk actie. Boek negen idem dito. Maar al die latere boeken bereikten toch echt niet het niveau van de eerste vijf. Jammer, maar niet verwonderlijk: met alle druk kan van Jordan onmogelijk verwacht worden dat hij het goed blijft doen. Ik vraag me af hoeveel delen er nog komen; ik gok op drie, omdat het getal dertien in the Wheel of Time een nogal belangrijke rol speelt
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 17-07-2003, 20:13
Verwijderd
Moet je boek 10 lezen, dies pas saai
Oud 22-07-2003, 20:19
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
er zijn zoveel goeie boeken, dat ik gewoon niet meer weet wat te kiezen. Maar aangezien ik drie weken op vakantie ga, kan ik wel wat te lezen gebruiken!

Waar gaat dat boek over?
Oud 22-11-2003, 12:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
weet iemand mischien of deel 10 al in nederlandsche versie te krijgen is?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 22-11-2003, 14:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent. Uppen is irritand.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-11-2003, 14:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bol.com geeft niet veel info: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...1&Section=BOOK
Alleen dat het 2004 is.
ISBN is: 9024548713, kan je misschien zelf even verder zoeken op inet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 14:29.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel XIII
Verwijderd
500 14-02-2006 12:45
ARTistiek Science Fiction boeken, lezen jullie ze wel eens?
Vlooienband
62 15-08-2002 19:31
ARTistiek adventure-magie boeken
Zorkman
12 28-10-2001 10:16
ARTistiek Fantasy boeken?
TearSong
44 19-06-2001 23:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.