Oud 17-02-2004, 14:09
Poesket
Poesket is offline
Vanavond ga ik met de vader en de kinderen kennismaken en kijken of het klikt. Om voor die kinderen de oppas te worden. Nu ben ik vrij verlegen en heb niet echt een idee hoe ik me moet gedragen als ik daar aan bel. Wat moet ik zeggen, bepaalde dingen doen?

Hebben jullie nog tips of ervaringen waar ik iets aan heb>?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2004, 14:15
Poesket
Poesket is offline
Waarschijnlijk gaat hij ook vragen hoe veel geld ik er voor willen hebben... Het zijn twee kinderen en ik moet een beetje met ze spelen, met ze eten en in bed doen. Is 5 euro per uur dan veel of goed?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 14:36
Laura_89
Avatar van Laura_89
Laura_89 is offline
ik pas ook op, ik krijg 2,5 euro per uur.. meestal ben ik er wel bij als die kinderen in bed zijn gelegd, en dan slapen ze ook rustig voor de rest vd avond.. ik weet niet hoe oud de kinderen zijn waar je op moet passen, maar misschien noemt die vader zelf wel een bedrag en dan kun je daarmee instemmen. ik ben ook best verlegen maar als je eenmaal daar geweest bent is dat zo over.. je kunt gewoon het beste even voorstellen en vragen hoe het met de kinderen is enzo, dat wekt vaak wel een goede indruk..

veel succes

groetjes laura
__________________
Intimacy is a four syllable word for "Here are my heart and soul - please grind them into hamburger and enjoy".
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 14:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind persoonlijk 5 euro veel, maar d'r zijn er die het krijgen. Ikzelf krijg 2,50 en moet de kinderen vermaken en daarna op bed leggen.

Wat je vooral moet doen is jezelf zijn. Ga geen toneelstukje spelen over hoe goed je wel niet bent. Toon wat interesse in de kinderen en vertel verder eerlijk de dingen die zij vragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:10
Poesket
Poesket is offline
De kinderen zijn 7 & 9 jaar.

Ik denk dat ik gewoon vraag wat hij in zijn gedachten had voor bedrag en daar stem ik dan wel mee in denk ik...

Ben echt zo zenuwachtig.. ben daardoor bang dat ik niets meer kan of durf te zeggen uit angst om het verkeerde te zeggen.

Hoop maar dat het leuke kinderen zin die leker veel praten net zals die kids van praatjesmakers.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg zelf 3.80 per uur (ik pas dan op twee meiden van 6 en 8). Ik moet ze dan even bezighouden en in bed stoppen, compleet met tanden poetsen, pyjama aandoen en verhaaltje voorlezen.

Doe gewoon zoals je bent, je anders voordoen dan je bent heeft geen zin want ooit val te toch door de mand en hoogstwaarschijnlijk lukt het zo ook best wel, oppassen is helemaal niet moeilijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou toch wel voor jezelf een bedrag verzinnen.
ik heb namelijk ook wel eens gedacht 'ik stem wel in met wat zij willen', maar men bleef aandringen en ik moest en zou mijn bedrag noemen. Neem anders een middenweg. Gewoon voor 'het geval dat'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:48
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik zou zeker geen 5 euro vragen, als je 's avonds op moet passen. (Ga ik van uit). Als de kinderen eenmaal in bed liggen heb je (bij deze leeftijd) daarna normaal gesproken geen klap te doen. Ik zelf krijg 2,25 per uur.
Als je per se 5 euro wil krijgen, kun je ook 2 bedragen afspreken: voor als je de kinderen bezig moet houden en voor als ze in bed liggen en jij gewoon tv kunt kijken enzo.
Verder, ik ben ook verlegen, maar wees gewoon zoals je bent.
En ook: het gaat vooral om de kinderen, met hen krijg je te maken, niet zozeer de ouder. Wees belangstellend over de kinderen, vraag wat je weten wil, en klets ook lekker met de kinderen, vraag ze of ze je hun kamer willen laten zien, of ze fan zijn van K3, dat soort dingen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:00
skip
skip is offline
meestal gaat het er in zo'n kennismaking ook om dat ze zien hoe jij met kinderen bent....geef ze dus aandacht als ze naar je toekomen.....en als ze verlegen zijn, geef ze de kans aan je te wennen en dring je niet meteen op aan zo'n kind...laat zo'n kind een beetje zelf naar je toe komen...meestal doen ze dat toch wel, want vaak vinden ze een 'nieuwe' oppas (ik weet niet of ze hiervoor al een oppas hadden) heel interessant en komen ze vanzelf wel naar je toe.

verder moet je idd gewoon je zelf zijn en niet het hele gesprek van die man uit laten komen...maar ook vanuit jezelf...ik denk dat ze misschien wel vragen wat je doet ofzo, gewoon een gezellig gesprek en dat hij een beetje uitlegt hoe het er aan toe gaat met z'n kinderen...hoe laat ze naar bed gaan, wat mag en niet mag...en als je vragen hebt, gewoon stellen...iedere ouder heeft liever die vragen van te voren, dan tijdens de avond of dag dat je gaat oppassen.....maar, stel je ook niet te onzeker op door echt alles, maar dan ook alles te vragen.... het is een beetje zoeken naar een tussenweg...is moeilijk uit te leggen vind ik, maar toch hoop ik dat dit jou een beetje geholpen heeft....enne, succes ermee

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:12
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Konijn schreef op 17-02-2004 @ 17:48:
Ik zou zeker geen 5 euro vragen, als je 's avonds op moet passen. (Ga ik van uit). Als de kinderen eenmaal in bed liggen heb je (bij deze leeftijd) daarna normaal gesproken geen klap te doen. Ik zelf krijg 2,25 per uur.
Als je per se 5 euro wil krijgen, kun je ook 2 bedragen afspreken: voor als je de kinderen bezig moet houden en voor als ze in bed liggen en jij gewoon tv kunt kijken enzo.
Verder, ik ben ook verlegen, maar wees gewoon zoals je bent.
En ook: het gaat vooral om de kinderen, met hen krijg je te maken, niet zozeer de ouder. Wees belangstellend over de kinderen, vraag wat je weten wil, en klets ook lekker met de kinderen, vraag ze of ze je hun kamer willen laten zien, of ze fan zijn van K3, dat soort dingen.
Ik moet ze in bed leggen en ongeveer ene uurtje later komt de vader dan al...

Nouja ik ga er straks heen en ben wel erg benieuwd...

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Eerised schreef op 17-02-2004 @ 18:12:
Ik moet ze in bed leggen en ongeveer ene uurtje later komt de vader dan al...

Nouja ik ga er straks heen en ben wel erg benieuwd...

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties tot nu toe
maar hoelang moet je ze bezighouden dan? daar gaat het om.
ik kom bij mijn oppaskinderen om half 8 en ze gaan rond half 9 naar boven. 9 uur liggen ze er dan in en dan heb ik nog anderhalf uur om tv te kijken tot men thuis komt.
Ik vind 2,50 daar een prima bedrag voor, want wat doe je nou eigenlijk helemaal?

Misschien kun je het vergelijken met wat ik doe en zo je bedrag samenstellen. Bijvoorbeeld als jij ze langer bezig moet houden 50 cent extra. en moet je ook met ze eten dan nog eens 50 cent extra. Zoiets ofzo..?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:15
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik vind 2,50 euro ook een zeer redelijk bedrag. Ik pas op bij 2 gezinnen, bij de ene zit ik al 4 jaar. Daar begon ik ook met zoiets, volgens mij was het toen zelfs minder, zo'n 3 tot 4 gulden. Bij dat andere gezin pas ik nog niet zo lang op, daar krijg ik ook zo'n 2,50 euro. Als je ergens wat langer oppast, en ze vertrouwen je, dan krijg je vanzelf ongemerkt wel wat meer. Dat is bij mij tenminste wel gebeurd. Bij dat eerste gezin krijg ik nu zo'n 5 euro per uur.
Dus gewoon met iets van 2,50 beginnen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 20:17
Poesket
Poesket is offline
Kom net terug. Ik krijg 4€ per uur. Hij kwam er zelf mee en ik vond het een prima bedrag.

Het ging allemaal wel van zelf. Hele lieve kinderen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 20:57
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
das mooi gefeliciteerd!
ik krijg 3.40 voor een hele dag das van 10 uur 's ochtends tot 5 uur 's avonds (ben aangenomen van 9 tot 6)
en moet ze soms nog aankleden, de boel opruimen, boodschappen doen en die kids bezig houden (toen ik om 9 uur begon moest ik ook de kids docuhe en aankleden enzo)
soms moet ik 's avonds op passen en dat ook alles er om heen, eten koken, bezig houden en naar bed (met rituelen)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 21:23
computer
computer is offline
Ik krijg bij het gezin waar ik nu oppas €4,40 per uur, en bij kinderen waar ik vroeger oppaste €5,- per uur.

Wat je gewoon bij zo'ng esprek moet vragen waar alles ligt, wat de kinderen wel/niet mogen. Verdere bijzonderheden. Medicijnen wat dan ook. Als het echt nog kleine kindjes zijn waar de luiers enz. liggen.

Doe gewoon gezellig met die kindjes, alleen laat niet over je heen lopen, als dat een keer is gebeurt zullen ze niet snel meer naar je luisteren.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 15:34
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
ik heb voor maandag middag een oppasadres
3kinderen en eten koken voor als de ouders thuis komen: 7euro per uur
ik vind 5euro voor slapende kinderen wel erg veel hoor, zoveel verantwoordlijkheid heb je nou ook weer niet, want die kinderen liggen in bed!
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:32
Verwijderd
Vraag wat de rituelen zijn bij het slapen gaan:
nog wat drinken
snoep?
hoe laat naar bed?
boekje lezen?
liedje zingen?
bepaalde enge monsters onder het bed vandaan jagen?
knuffels ofzo nodig?

een meisje waar ik op pas mag 's avonds niet naar beneden als er niets aan de hand is, als ze dat toch doet krijgt ze geen sticker....

dat soort dingen zijn goed om te weten
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:41
Laura_89
Avatar van Laura_89
Laura_89 is offline
en is het goed gegaan gisteravond?
__________________
Intimacy is a four syllable word for "Here are my heart and soul - please grind them into hamburger and enjoy".
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2004, 21:53
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Laura_89 schreef op 18-02-2004 @ 19:41:
en is het goed gegaan gisteravond?
Zoals ze zelf al schreef:

Citaat:
Eerised schreef op 17-02-2004 @ 21:17:
Kom net terug. Ik krijg 4€ per uur. Hij kwam er zelf mee en ik vond het een prima bedrag.

Het ging allemaal wel van zelf. Hele lieve kinderen.
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 08:37
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Hoi,

Fijn dat het zo goed is gegaan.
Zelf pas ik af en toe op 5 kinderen. Je moet wel goed op ze letten maar het is heel erg gezellig.

Ik verdien 2.5 euro per uur, ik zit namelijk bij de oppascentrale en dan hebje altijd een vast bedrag. Soms komt het wel voor dat je een fooitje krijgt.

Ik vind 4 euro wel veel. Das bijna 9 gulden!!! En je krijgt ook nog chips en drinken enzo.

Het is belangrijk dat je veel met die kinderen praat, meestal voelen ze zich dan meer op hun gemak dan bij een oppas die de heletijd niets zegt...

Verder moet je altijd op de volgende punten letten (ik doe dat vooral omdat ik altijd bij verschillende mensen kom)

- Brengen ze je weer thuis
- ligt er een mobiel nummer
- heeft het kind nog gezondheidsproblemen?
- bij jonge kinderen: moet je nog luiers verschonen?

Veel succes met oppassen. Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Oppas Kennismaking
xAnitax
2 17-05-2009 11:28
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 16:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.