Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2005, 11:10
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
hoi allemaal,

als hier al vaker een topic over is gemaakt, sorry dan..

Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd snel ruzietjes, die ook nog eens nergens over gaan...het is zo vermoeiend en ik ga zo piekeren dan..ik wil gewoon een leuke relatie waarin we lol hebben, en het gekke is, ik kan ook ongelooflijk veel lol met hem hebben. Maar we kunnen ook echt om niets ruzie krijgen..bijvoorbeeld in een telefoongesprek, dat ik iets zeg wat verkeerd geïnterpreteerd wordt..

Op vakantie merkten we dit ook al, toen heb ik ook tegen hem gezegd dat we wat relaxter moesten doen en niet overal over moesten zeuren zeg maar..omdat we anders elke dag wel iets zouden vinden om ruzie over te krijgen..gek genoeg hielp dat wel en hadden we een geweldige vakantie samen.

Maar nu merk ik gewoon dat we toch vaker echt om niets ruzie kunnen maken..is dit het begin van het einde?

Ik denk dat de ruzietjes voornamelijk komen doordat hij best moeilijk kan zijn en soms snel van dingen een probleem kan maken (dit heb ik ook al vaker tegen hem gezegd) en ik kan eigenlijk ook soms echt een zeikerd zijn dit komt vooral omdat ik snel onzeker ben..

Maargoed we gaan vrijdag even erover praten, om te kijken of we weten wat we eraan kunnen doen, want als het zo doorgaat, denk ik niet dat we echt een goede toekomst hebben..

Maar ik weet wel zeker dat ik van hem houd, en ik durf er ook van uit te gaan dat hij van mij houdt..

Denken jullie dat het valt op te lossen, als 2 'moeilijkere' mensen een relatie met elkaar krijgen? Vaak heb je toch 1 iemand in de relatie die wat relaxter is en de dingen makkelijk oppakt, dit hebben wij dus niet..valt een karakter zodanig te veranderen, dat we minder 'moeilijk' zijn?

Ik ben heel bang van niet, maar wilde toch heel graag jullie mening weten, omdat ik mijn relatie ook niet zomaar wil opgeven..

Maar we hebben denk ik altijd al snel de neiging gehad om elkaar verkeerd te begrijpen en daardoor meteen het op te blazen..

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie het snappen..we gaan nu trouwens ongeveer een jaar met elkaar.

Kom alsjeblieft niet met van die reacties als 'zeik niet tegen elkaar', dit weet ik zelf ook wel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2005, 11:17
Verwijderd
Je bent een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:18
Verwijderd
Op vakantie kon het goed gaan, dus jullie kunnen het wel .
Spreek met elkaar af dat als jij zeurt of hij boos wordt, de ander zegt 'rustig, dit is niet nodig', of iets anders, zodat je er even bij stil kunt staan om te besluiten of het inderdaad nodig is. Een soort time out zeg maar.
Spreek ook af om, als je denkt dat de ander iets gemeen of anderszins verkeerd bedoelt, je niet meteen daarin vast te bijten maar eerst te vrágen hoe het bedoeld is. Daar heb je niet altijd zin in als je denkt dat de ander je net beledigd heeft maar het is toch beter dan ruzie maken. Als je verkeerd begrepen wordt en de ander vraagt níet, zeg dan meteen 'je begrijpt me verkeerd' in plaats van terug te happen.
En sommige situaties kun je misschien vermijden. Stel dat je vaak ruzie krijgt op msn omdat je elkaar dan moeilijker kunt begrijpen, dan kun je maar beter niet msnen.

Ik kan ook soms boos worden om erg kleine dingen, en mijn vriend kan gekwetst raken om erg kleine dingen (en al helemaal om de supergemene maar ongemeende dingen die ik zeg als ik boos ben ). Nu is het bij ons niet super ernstig, het komt niet zo vaak voor, maar dit soort regels helpen wel (zo raak ik áltijd geirriteerd als mijn vriend me helpt met koken, omdat hij dingen langzamer doet dan ik ze zou doen... dus nu helpt hij gewoon niet meer ).
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:28
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Je kunt geen karakters veranderen, maar je kunt je wel aan elkaar aanpassen.
Ik denk dat (je topictitel) wel kan, maar voorwaarde is wel dat je allebei in moet zien dat je op een bepaald moment onredelijk/zeikerig bent.

- Leren toegeven en leren niet te zwaar aan dingen tillen.
- Ook altijd uitleggen hoe jij het wél bedoelt en niet 'laat maar' (behalve in een enorme ruzie. Dan mag je het later nog eens proberen).
- Af en toe tot tien tellen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:38
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 12:17 :
Je bent een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2005 @ 12:18 :

(en al helemaal om de supergemene maar ongemeende dingen die ik zeg als ik boos ben ).
Jij? Grapjas.

Maar verder was ik het wel met je eens hoor.

Werken kan het wel. Je moet er alleen zin in hebben. En het wordt een stuk makkelijker als jullie een beetje rekening houden met elkaars karakter. Dat werkt 2 kanten op. Aan de ene kant moeten jullie kunnen denken "zo is hij/zij nou eenmaal", en aan de andere kant moeten jullie allebei aanpassen. Allebei.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 19-10-2005 @ 13:04 :
Jij? Grapjas.

Maar verder was ik het wel met je eens hoor.

Werken kan het wel. Je moet er alleen zin in hebben. En het wordt een stuk makkelijker als jullie een beetje rekening houden met elkaars karakter. Dat werkt 2 kanten op. Aan de ene kant moeten jullie kunnen denken "zo is hij/zij nou eenmaal", en aan de andere kant moeten jullie allebei aanpassen. Allebei.
nee echt, je wil niet weten wat voor vreselijke dingen ik zeg als ik boos ben
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2005 @ 13:17 :
nee echt, je wil niet weten wat voor vreselijke dingen ik zeg als ik boos ben
Hrm.. je snapt dat de hele Sarah-verschijning moeilijk te koppelen is aan 'gemeen'?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 19-10-2005 @ 13:31 :
Hrm.. je snapt dat de hele Sarah-verschijning moeilijk te koppelen is aan 'gemeen'?
Ik ga dan met een raar stemmetje dingen zeggen zoals 'oooh ik ben pietje* en ik ben een aansteller want ik ga huilen als mijn vriendinnetje niet lief doet, boehoehoe'
enzo
dat is wel gemeen om te zeggen tegen iemand die je aan het huilen hebt gemaakt en het is nog niet eens scherpzinnig ook.

*of iemand anders

Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:52
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 12:17 :
Je bent een vrouw.
En jij bent een man die blijkbaar niet goed lezen kan

dus ga andere mensen lastig vallen met je suffe humor
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:54
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2005 @ 13:33 :
Ik ga dan met een raar stemmetje dingen zeggen zoals 'oooh ik ben pietje* en ik ben een aansteller want ik ga huilen als mijn vriendinnetje niet lief doet, boehoehoe'
enzo
dat is wel gemeen om te zeggen tegen iemand die je aan het huilen hebt gemaakt en het is nog niet eens scherpzinnig ook.

*of iemand anders
hahaha stiekem vind ik het wel grappig, maar het is inderdaad evil..

in ieder geval bedankt voor je reactie, ik ga de punten die je noemde zeker met mijn vriend bespreken, en ook die van juliah en grl, ik vond ze allemaal even nuttig..

Iemand anders nog tips? Echt alles is welkom!

Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2005 @ 13:33 :
Ik ga dan met een raar stemmetje dingen zeggen zoals 'oooh ik ben pietje* en ik ben een aansteller want ik ga huilen als mijn vriendinnetje niet lief doet, boehoehoe'
enzo
dat is wel gemeen om te zeggen tegen iemand die je aan het huilen hebt gemaakt en het is nog niet eens scherpzinnig ook.

*of iemand anders
Dat is inderdaad gemeen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 08:10
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Hoelang zijn jullie samen?

Opzich is het heel normaal dat je na een jaar een dip krijgt.
De verliefdheid is weg en daarmee ga je dingen zien die je eerder niet hebt kunnen zien door je roze ril.
Je gaat je sneller irriteren.

Ik jheb dit ook met mijn vriend gehad, na een half jaar ruzietjes was het over. Inmiddels zijn we 3,5 jaar samen en we zijn zeker niet de makkelijkste personen.
We zijn beide stier (koppig én eigenwijs!) en dat botst soms
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Afspreken dat jullie je allebei gaan voornemen dat jullie voortaan je tong eraf gaan bijten om maar niet die ene rottige zeuropmerking te maken die zo'n ruzie start, en en ook allebei niet zullen reageren als de ander per ongeluk toch zo'n opmerking maakt. Dan smoor je het in de kiem.

Dat geruzie wordt een soort tweede natuur, dat moet je afstoppen. Het begin is moeilijk, daarna is die natuurlijke actie-reactie neiging weg.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 02:08
crook
Avatar van crook
crook is offline
je kunt elkaar ook negeren, je zelf even van de ander afsluiten en op een andere kamer een boek gaan lezen ofzo, dat helpt ook wel eens, succes:0
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Liefde & Relatie Relatie met ouders.
Malossi
29 15-07-2008 23:39
Psychologie Zelfkennis, hoe vorm je het of hoe werk je er mee?
herby
18 27-11-2006 14:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL-V?
Tandpasta
499 28-11-2003 22:11
Levensbeschouwing & Filosofie christendom versus sex
elledc
41 26-11-2003 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.