Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 18:35
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Ik heb in november 2 jaar verkering met mijn vriend.
Ik wil over 2 jaar als ik klaar ben met mijn opleiding naar hem toe verhuizen (hij woont in zoetermeer en ik in nijmegen)... ondanks dat zoetermeer niet echt mijn stad is en nijmegen juist wel, heb ik het er wel voor over...

Ik wil/ga dan naar hem toe, omdat hij daar zijn werk (en momenteel avondstudie) heeft en ik heb hier geen vastigheid na mijn opleiding. Het enige is dat ik mijn fam. en vrienden achterlaat, maar ach in 2 uur ben je bij elkaar.

Het probleem is dat hij aangeeft dat hij niet echt wil samen wonen. Hij heeft gewoon veel tijd voor zichzelf nodig en denkt dat hij niet geschikt is voor samenwonen. Het verbaasd m zelfs dat hij een relatie heeft.
Mijn vriend is geen mensen-mens. Hij is liever alleen. Hij heeft weinig vrienden, eigenlijk helemaal geen sociaal leven en ik juist wel! ik moet zelfs plannen om met vrienden wat af te spreken.
Het is zo tegentrijdig hoe wij als mens zijn.

Hij vind het leuk als ik in z'meer ga wonen, maar niet bij hem in huis denkt ie. Ook niet over twee jaar. maar ik ga echt niet in die stad op een kamertje zitten. Ik ga daar naar toe om bij hem te zijn en niet alleen.

je kan wel zeggen, ach het is pas over 2 jaar, maar toch is dit belangrijk.
Als hij zegt en weet dat hij niet zal veranderen, heeft het niet echt zin om maar door te gana, toch?
Het is leuk op dit moment samen, maar het heeft niet echt toekomst....we hebben allebei andere wensen...

herkent iemand dit en hoe ga je ermee om?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2005, 20:14
Verwijderd
als antwoord op je laatste vraag: bij jezelf nagaan, of jij je op termijn kan vinden in een dergelijke toekomst, en zonee: uitmaken en verder gaan,anderszul je met hem ook niet gelukkig worden
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:31
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Je kunt een beetje water bij de wijn doen, maar je hoeft geen hele kan water te schenken..
Vrienden en familie zijn toch ook belangrijk voor je? 2 uur reizen zul je in het begin met plezier doen, maar daarna breekt het je ook een keer op.. contacten kunnen snel verwateren.

Heb je ook vrienden in Z'meer? Als je alleen voor hem naar Z'meer verhuist, gaat je hele leven alleen om hem draaien en daar kun je jezelf in verliezen.

Denk je dat je met hem gelukkig kunt blijven?
Hij geeft zelf aan dat hij zichzelf niet ziet samenwonen, laat staan meer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:45
Verwijderd
Ik herken het niet helemaal, behalve dan dat mijn vriendje ontzettend sociaal is en ik niet bijzonder. Wij willen alleen wél allebei samenwonen, met elkaar, dus daar komen verder geen problemen van.

Misschien kun je hem eens vragen wat hij zich er nu precies bij voorstelt? Het is toch echt niet zo dat je bij samenwonen altijd bij elkaar bent. Helemaal als jij een druk leven hebt, ben je echt niet zo vaak thuis. Als je bovendien een huis hebt waar hij zich echt terug kan trekken (bijv. een kamer alleen voor hem, waar jij hem over het algemeen ook niet stoort), dan hoeft het toch niet zó'n probleem te zijn? Hoe deed hij dat vroeger bij zijn ouders?

Aan de andere kant; als hij het écht niet wil, dan werkt het gewoon niet. Je kunt een lat-relatie houden waarbij jij in Nijmegen blijft (zou ik ook doen Veel leukere stad) en hij in Zoetermeer. En als jij echt wil samenwonen met iemand, later (wat ik me wel kan voorstellen, trouwens, het lijkt mij ook echt niks om altijd alleen te wonen), is het misschien toch beter om het uit te maken. Hoe moeilijk het ook is. Als jullie zulke verschillende dingen willen in het leven, gaat dat uiteindelijk toch een probleem vormen. En over nog eens twee jaar is het waarschijnlijk nog eens twee keer zo moeilijk om het uit te maken...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:25
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-10-2005 @ 21:45 :
Ik herken het niet helemaal, behalve dan dat mijn vriendje ontzettend sociaal is en ik niet bijzonder. Wij willen alleen wél allebei samenwonen, met elkaar, dus daar komen verder geen problemen van.

Misschien kun je hem eens vragen wat hij zich er nu precies bij voorstelt? Het is toch echt niet zo dat je bij samenwonen altijd bij elkaar bent. Helemaal als jij een druk leven hebt, ben je echt niet zo vaak thuis. Als je bovendien een huis hebt waar hij zich echt terug kan trekken (bijv. een kamer alleen voor hem, waar jij hem over het algemeen ook niet stoort), dan hoeft het toch niet zó'n probleem te zijn? Hoe deed hij dat vroeger bij zijn ouders?

Aan de andere kant; als hij het écht niet wil, dan werkt het gewoon niet. Je kunt een lat-relatie houden waarbij jij in Nijmegen blijft (zou ik ook doen Veel leukere stad) en hij in Zoetermeer. En als jij echt wil samenwonen met iemand, later (wat ik me wel kan voorstellen, trouwens, het lijkt mij ook echt niks om altijd alleen te wonen), is het misschien toch beter om het uit te maken. Hoe moeilijk het ook is. Als jullie zulke verschillende dingen willen in het leven, gaat dat uiteindelijk toch een probleem vormen. En over nog eens twee jaar is het waarschijnlijk nog eens twee keer zo moeilijk om het uit te maken...
Klopt wat je zegt...al die dingen heb ik al gezegd..maar hij heeft het beeld dat we dan 24 uur bij elkaar zullen zijn, maargoed...
verder heb ik geen vrienden in zoetermeer, dus is de kans groot dat alles om onze relatie zal draaien....maar ik denk dat ik op zich wel vrienden zal maken daar, maar niet echt snel dat wordt moeilijker naar mate je ouder wordt vind ik...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
evanescence schreef op 14-10-2005 @ 22:25 :
Klopt wat je zegt...al die dingen heb ik al gezegd..maar hij heeft het beeld dat we dan 24 uur bij elkaar zullen zijn, maargoed...
verder heb ik geen vrienden in zoetermeer, dus is de kans groot dat alles om onze relatie zal draaien....maar ik denk dat ik op zich wel vrienden zal maken daar, maar niet echt snel dat wordt moeilijker naar mate je ouder wordt vind ik...
never nooit niet doen

je kunt nog altijd je leven weggooien, in een of ander kutgat, maar daar ben je nu nog wat te jong voor......
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:59
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Zoals hierboven al gezegd... Een beetje water bij de wijn, maar het moet nog altijd naar wijn smaken. Jij hoeft toch niet persé naar 'zijn' stad te gaan wonen? Daarbij, dat zal er toch ook vanaf hangen waar jullie werken?

Twee jaar is natuurlijk nog een tijdje, misschien is hij tegen dan meer geïnteresseerd om te gaan samenwonen, maar misschien ook niet... Ik zou er inderdaad eens mee praten, en hem vragen wat jij mag verwachten en waar je op mag hopen. Zijn zijn toekomstplannen voor jou niet voldoende, dan moet je daar misschien je conclusies uit trekken...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:31
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zal het gewoon afwachten tot die tijd. Misschien vindt hij het later wel een uitstekend plan. En om nou ergens te zitten bij iemand die dat niet eens wilt en daar geen vrienden hebben, lijkt me niet echt een bepaald leuk vooruitzicht.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:59
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
evanescence schreef op 14-10-2005 @ 19:35 :
Ik heb in november 2 jaar verkering met mijn vriend.
Ik wil over 2 jaar als ik klaar ben met mijn opleiding naar hem toe verhuizen
2 jaar op die leeftijd is nog niet erg lang. Er kan nog een hoop gebeuren, en je ontwikkelt je nog. Ik vind het te vroeg om op deze leeftijd al samen te gaan wonen. Mijn advies: ga eerst nog even op jezelf wonen. Zoek na je studie een leuk huurhuisje in en wees nog even onafhankelijk.


Citaat:
Mijn vriend is geen mensen-mens. Hij is liever alleen. Hij heeft weinig vrienden, eigenlijk helemaal geen sociaal leven en ik juist wel! ik moet zelfs plannen om met vrienden wat af te spreken.
Het is zo tegentrijdig hoe wij als mens zijn.
Denk je dat jij je sociale leven nog kunt behouden terwijl je bij hem bent ingetrokken? Ik denk namelijk dat je in zijn bijzijn zult vereenzamen, en langzaam zijn levensstijl zult overnemen, om er dan na 3 jaar achter te komen dat je eigenlijk doodongelukkig en geisloleerd bent.

Citaat:
Als hij zegt en weet dat hij niet zal veranderen, heeft het niet echt zin om maar door te gana, toch?
Het is leuk op dit moment samen, maar het heeft niet echt toekomst....we hebben allebei andere wensen...
als hij het niet over heeft te veranderen, of zich enigszins AAN TE PASSEN aan jou, dan houd hij niet genoeg van je, om JOU hele leven mee te delen. Vind een vent die wel compleet gek op je is, en die geen issues heeft. Ik weet dat het moeilijk is voor te stellen, maar wat ik zo hoor heeft hij niet genoeg voor je over, en dat breekt de relatie op den duur toch alleen maar op.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 23:46
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Als mijn vriendin tegen mij zou zeggen dat ze zelf al weet dat ze over 2 tot 4 jaar nog niet toe is aan samenwonen zou ik toch echt gaan twijfelen over m'n relatie, want ik zou dat zelf wel graag willen, als alles dan nog "koek en ei" is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 00:01
Verwijderd
he's just not that into you
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 00:40
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik zou persoonlijk nu ook nog niet samen willen wonen met mijn vriendin; omdat ik net als je vriend ook enorm gesteld bent op mijn vrijheid / veel tijd voor mezelf nodig heb.

Maar ik weet wel dat ik heel graag met haar samen wil wonen over een tijdje en hoe langer ik met haar heb, hoe meer ik daar naar uit kijk.

Als je vriend er niet eens voor open staat om in de toekomst met je samen te willen wonen is het in mijn mening ook "he's just not that into you"
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 01:22
Verwijderd
Even helemaal los van de vraag of hij wel of niet voldoende 'into' haar is, ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon nog geen uitspraak wil doen over dingen die nog twee jaar in de toekomst liggen. Wie weet is het dan wel uit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 02:22 :
Even helemaal los van de vraag of hij wel of niet voldoende 'into' haar is, ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon nog geen uitspraak wil doen over dingen die nog twee jaar in de toekomst liggen. Wie weet is het dan wel uit ofzo.
Inderdaad. En die uitspraak over toekomst en 'het dan nu maar uitmaken...'. Sinds wanneer is het de bedoeling dat je trouwt met de 1e de beste jongen waar je verliefd op wordt?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:38
Nephtys
Avatar van Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 02:22 :
Even helemaal los van de vraag of hij wel of niet voldoende 'into' haar is, ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon nog geen uitspraak wil doen over dingen die nog twee jaar in de toekomst liggen. Wie weet is het dan wel uit ofzo.
Hij is niet into her.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:40
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 02:22 :
Even helemaal los van de vraag of hij wel of niet voldoende 'into' haar is, ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon nog geen uitspraak wil doen over dingen die nog twee jaar in de toekomst liggen. Wie weet is het dan wel uit ofzo.
'geen uitspraak willen doen' en het dus in het midden laten zodat het alle kanten op kan, is niet wat hij doet; hij neigt al wel naar een uitspraak: 'hij niet echt wil samen wonen' .. 'hij zegt en weet dat hij niet zal veranderen' ..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:44
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Gewoon duidelijk een signaal afgeven dat je in een dergelijke toekomst, geen toekomst ziet..mayb he'll change his mind, mayb not, naja dan is het aan jou om te bekijken of je de hele kan water in gaat leveren en of dat iets is waar je gelukkig van wordt.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 02:22 :
Even helemaal los van de vraag of hij wel of niet voldoende 'into' haar is, ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon nog geen uitspraak wil doen over dingen die nog twee jaar in de toekomst liggen. Wie weet is het dan wel uit ofzo.
Natuurlijk moet je erbij lezen: "Als we over twee jaar nog samen (en) gelukkig zijn," dat spreekt toch vanzelf?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2005, 11:05
Verwijderd
Als ik je verhaal zo lees zou ik denken niet naar Zoetermeer verhuizen, dat maakt je niet gelukkig.
Ik ben in Zoetermeer groot geworden, heb hier mensen die ik ken, orkest, lang bij een sport vereninging gezeten, de oude middelbare school. Mijn hele verleden ligt hier. En toch zou zelf ik niet meer echt snel terug verhuizen naar Zoetermeer. Het is echt ZO anders dan Nijmegen.
Jij hebt al je vrienden daar, en dan is Zoetermeer toch een hele afstand (tenminste toen ik naar nIjmegen toe ging, kwamen er nog maar weinig mensen mij opzoeken omdat het zo ver weg was ). Dus jij zit daar dan toch redelijk alleen (Zeker in het begin).

Daarnaast zit je vriend er nog niet zo op te wachten. Opzich best lullig naar jou toe, van de andere kant wel weer eerlijk. Denk jij ook niet dat hij hier over 2 jaar anders over denkt??
Blijft hij zo, dan heeft het eigenlijk weinig toekomst mijn inziens. Van de andere kant is het wel al lang je vriend, dus je moet er goed over nadenken.
Misschien passen jullie toch niet echt goed bij elkaar?!

- als jij ZO anders zijn, en zo ver uit elkaar wonen, waar ken je je vriend dan van -
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:50
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-10-2005 @ 23:59 :
[B]2 jaar op die leeftijd is nog niet erg lang. Er kan nog een hoop gebeuren, en je ontwikkelt je nog. Ik vind het te vroeg om op deze leeftijd al samen te gaan wonen. Mijn advies: ga eerst nog even op jezelf wonen. Zoek na je studie een leuk huurhuisje in en wees nog even onafhankelijk.


[b]

Denk je dat jij je sociale leven nog kunt behouden terwijl je bij hem bent ingetrokken? Ik denk namelijk dat je in zijn bijzijn zult vereenzamen, en langzaam zijn levensstijl zult overnemen, om er dan na 3 jaar achter te komen dat je eigenlijk doodongelukkig en geisloleerd bent.



als hij het niet over heeft te veranderen, of zich enigszins AAN TE PASSEN aan jou, dan houd hij niet genoeg van je, om JOU hele leven mee te delen. Vind een vent die wel compleet gek op je is, en die geen issues heeft. Ik weet dat het moeilijk is voor te stellen, maar wat ik zo hoor heeft hij niet genoeg voor je over, en dat breekt de relatie op den duur toch alleen maar op.
ik woon al op mezelf en hij al meer 10 jaar...
over 2 jaar ben ik 22 dus vind ik dat wel een mooie leeftijd maargoed...
ja ik kan mijn sociale leven behouden als ik samen met hem woon...hij past zich daar op aan...
hij past zich al heel erg aan....kan je wel zeggen dat hij niet genoeg van me houdt..maar moet hij zich dan ongelukkig maken omdat ik wel samen wonen en kinderen wil terwijl hij dat niet ziet zitten?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:57
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 15-10-2005 @ 12:05 :
waar ken je je vriend dan van -
internet....

en ja we zijn twee hele verschillende personen, dat maakt het leuk en spannend, maar is ook frustrerend ja...

Ik denk soms dat hij wel zal veranderen, maar als we het erover hebben gaat die hoop weer weg...

het is niet dat hij niet WIL samen wonen, maar hij denkt dat hij het niet kan...dat hij niet geschikt zal zijn, dat hij zich in een hoekje gedreven zal voelen en dat hij dan onaardig zou kunnen worden...
zijn vader en opa waren ook zo en hij is bang dat hij ook zo wordt/is...hij merkt het al in veel dingen dat hij op zijn vader lijkt en dat was ook niet bepaald een gezellig man (overleden, vandaar was).
maja ik heb al gezegd als je niet op je vader wil lijken kan dat...ik heb t zelfde met mijn moeder..we lijken ook 2 druppels, en ik ben juist bezig om dat te veranderen, ik ben ik en mijn moeder mijn moeder....
ik kan de situatie niet goed uitleggen...de mensen die zeggen dat hij niet into mij is, weten niet hoe de situatie is...we houden heel erg veel van elkaar en willen ook voor altijd bij elkaar blijven, maar de manier hoe we dat willen is verschillend...
een LAT relatie zie ik niet zitten en hij heeft dat liever...ik ben liever samen en LAT is ook veel duurder in verhouding en dat kunnen we in mijn ogen niet echt betalen...

over 2 jaar wil ik gewoon een stap verder in de relatie..wanneer ik gewoon in nijmegen blijf wonen en daar werk ga zoeken...blijven we nog steeds bij stap 1 hangen en ik wil juist een beetje vooruitgang...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:14
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Angst voor het onbekende, bindingsangst, van zijn kant. Ik denk dat je je serieus moet afvragen of je verwacht dat hij zal bijdraaien, want als ik samen zou zijn en me goed zou voelen bij haar en onze relatie zou ik nooit zeggen dat ik geen kans zie om samen te gaan wonen.

Moeilijke beslissing, veel suc6.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 15-10-2005 @ 01:01 :
he's just not that into you
Oeh, Oprah, Oprah!

Even ontopic: wacht lekker af. Probeer hem een realistischer beeld te geven van samenwonen (geen rooskleurig beeld) en doe verder wat je lekker zelf wilt. En ga zeker niet in Zoetermeer wonen (!) als je uit Nijmegen komt, want die laatste stad lijkt me veel leuker. Wat Optima zegt, als hij niet wil samenwonen, ga dan lekker op jezelf wonen.

En worst case scenario: het kan ook binnen twee jaar uitgaan. Dan heb je al helemaal geen probleem meer.

Je moet hem in ieder geval niet dwingen. Dat werkt gewoon niet. Laat hem zelf maar eens erover nadenken, en als hij niet wil samenwonen, dan word jij er ook niet gelukkiger van als jullie dat desondanks toch gaan doen. En alweer: twee jaar duurt nog lang...

Citaat:
thegoodlife schreef op 15-10-2005 @ 13:14 :
Angst voor het onbekende, bindingsangst, van zijn kant. Ik denk dat je je serieus moet afvragen of je verwacht dat hij zal bijdraaien, want als ik samen zou zijn en me goed zou voelen bij haar en onze relatie zou ik nooit zeggen dat ik geen kans zie om samen te gaan wonen.
+ geef hem een jaar ofzo de tijd om erover na te denken en proberen te veranderen. En dat het 'in zijn genen zit', wil nog niet zeggen dat hij exact zijn vader wordt... Zijn vader had bijvoorbeeld, om maar één ding te noemen, jou niet!

Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:13
Verwijderd
Kende ook zo'n stel. Het ging niet zozeer om samenwonen, maar meer om de dingen die zij heel graag wilde, en hij niet belangrijk vond. Zoals omgang met vrienden, verder studeren, reizen enz enz enz...
Ik heb dat meisje echt zien wegkwijnen, want ondanks het feit ze heel veel van hem hield, was ze gewoon niet gelukkig omdat ze wist dat ze beiden iets totaal anders van de toekomst verwachtten...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:54
Lenaleentje
Lenaleentje is offline
Wat ziet je vriend dan voor de verdere toekomst? Als hij van je houdt en het blijft goed gaan, wil hij dan altijd ergens anders blijven wonen? Op een gegeven moment lijkt het me dat iedereen wel de behoefte heeft aan enige zekerheid en vastigheid?

Behalve het feit dat hij -nog?- niet wil samenwonen, is er nog iets. Waarschijnlijk heb je er goed over nagedacht, maar waarom zou jij als het ware alles moeten opgeven door naar Zoetermeer te gaan? Waarom niet samen ergens iets zoeken, zodat jullie beide een nieuw leven op kunnen bouwen en elkaar samen kunnen steunen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 17:37
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Lenaleentje schreef op 15-10-2005 @ 17:54 :
Wat ziet je vriend dan voor de verdere toekomst? Als hij van je houdt en het blijft goed gaan, wil hij dan altijd ergens anders blijven wonen? Op een gegeven moment lijkt het me dat iedereen wel de behoefte heeft aan enige zekerheid en vastigheid?

Behalve het feit dat hij -nog?- niet wil samenwonen, is er nog iets. Waarschijnlijk heb je er goed over nagedacht, maar waarom zou jij als het ware alles moeten opgeven door naar Zoetermeer te gaan? Waarom niet samen ergens iets zoeken, zodat jullie beide een nieuw leven op kunnen bouwen en elkaar samen kunnen steunen?
is makkelijker gezegd dan gedaan....wat denk je van de wachtlijsten op huurwoningen? en wat denk je van de kosten? we hebben niet veel geld... en verder heeft hij zijn werk daar, waar hij binneshuis omhoog aan het klimmen is...hoe zeg je dat? promotie ofzo? van ordepikkertje naar chef...als hij dat opgeeft valt hij weer helemaal naar beneden op de ladder...etc
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:43
Lenaleentje
Lenaleentje is offline
Citaat:
evanescence schreef op 15-10-2005 @ 18:37 :
is makkelijker gezegd dan gedaan....wat denk je van de wachtlijsten op huurwoningen? en wat denk je van de kosten? we hebben niet veel geld... en verder heeft hij zijn werk daar, waar hij binneshuis omhoog aan het klimmen is...hoe zeg je dat? promotie ofzo? van ordepikkertje naar chef...als hij dat opgeeft valt hij weer helemaal naar beneden op de ladder...etc
Maar wie zegt dat jij daar wel goed werk kan vinden? Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk. Maar ik veroordeel verder het natuurlijk niet he! Ik bedoel, ken je hele situatie niet en kan dus ook niks zeggen! Succes ermee, hoop echt dat je er uit komt! Tis toch een van de meest belangrijke beslissingen in je leven (lekker cliché-matig deze reactie, maar kan dr niks meer van maken)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:44
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Lenaleentje schreef op 15-10-2005 @ 18:43 :
Maar wie zegt dat jij daar wel goed werk kan vinden? Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk. Maar ik veroordeel verder het natuurlijk niet he! Ik bedoel, ken je hele situatie niet en kan dus ook niks zeggen! Succes ermee, hoop echt dat je er uit komt! Tis toch een van de meest belangrijke beslissingen in je leven (lekker cliché-matig deze reactie, maar kan dr niks meer van maken)
tnx...nee snap je reactie wel hoor...was ook geen boze reactie van mij hoor
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:08
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
hij geeft toch gewoon aan dat hij nu nog niet klaar is voor samenwonen, en over 2 jaar ook nog niet. misschien duurt dat nog wel wat langer. volgens mij is dat best redelijk hoor, dat hij dat aangeeft.

maar als jij dat niet wil en kan, zolang of misschien nog langer wachten, dan moet je verdergaan en het uitmaken.
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hij zal niet veranderen. Jij ook niet. Jullie zijn incompatible, en zullen elkaar hoe dan ook ongelukkig maken op den duur.

Blijf LAT-ten zolang het leuk blijft, verwacht niet meer dan dat, en hou rekening met het feit dat het niet aan zal blijven. Niet dat hij een ander zal krijgen, maar jij wel, iemand die beter bij je past. dat is dan niet jouw schuld, maar de zijne: omdat hij je nooit zal kunnen geven wat jij nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:49
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Ik denk inderdaad dat dit in hem zit, hij zal niet zomaar veranderen..maar je kunt hem wel vragen hoe hij het dan over 2 jaar ziet, als jullie 4 jaar met elkaar gaan.

Ik bedoel, hij heeft misschien veel tijd voor zichzelf nodig, maar als jullie bij elkaar wonen, hebben jullie ieder je eigen werk en hij volgt nog een avondstudie, dus in feite zie je elkaar dan ook niet 24 uur per dag. En in de weekenden ga jij misschien nog vaak naar je vrienden en je familie, misschien wel zonder hem. Dus op zich betekent samenwonen nog niet eens dat hij nooit meer alleen is en jou constant zal zien. Jij leidt dan ook nog een eigen leven. Beseft hij dit wel?

Ik kan wel begrijpen dat je het ontzettend jammer vindt, ik zou dan ook vraagtekens gaan zetten bij de relatie..ik bedoel, het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn dat jij en je vriend beide heel erg veel zin hebben om samen te gaan wonen. Je kan 2 dingen doen denk ik..genieten van nu, en kijken hoe het gaat, of drastischer zijn en op den duur de relatie beëindigen..want ik kan best begrijpen dat dit geen leuke toekomst biedt..

Misschien, als jij het uitmaakt, komt hij erachter wat hij verliest en verandert hij wel van standpunt. Ik weet niet hoe hij verder is, en of jullie relatie verder wel heel leuk is enzo. Dan lijkt het me heel moeilijk om een beslissing te maken, omdat jullie nu van elkaar houden en van elkaar genieten (denk ik).

Ik zou zeggen, praat er goed met hem over en denk goed na wat je wilt, ik denk wel dat het zeker problemen in de toekomst gaat opleveren helaas..ik heb zelf namelijk een ex die ook niet echt sociaal was, nauwelijks vrienden had en me soms gewoon niet wilde zien omdat hij tijd voor zichzelf nodig had..en hij hield zielsveel van me, hij had werkelijk alles voor me over en deed ook alles voor me..dit was dus heel raar, en uiteindelijk is de relatie helaas kapot gegaan, omdat ik niet meer met hem door kon gaan vanwege zijn niet-sociale karakter..ik moest maar alleen naar mijn vrienden gaan, zijn vrienden hoefde ik niet te kennen, feestjes of etentjes met familie had hij nooit echt zin in. Nu heb ik een vriend die juist heel erg sociaal is en me overal mee naartoe sleept en ik hem ook. En het was heel eng om het uit te maken en in het diepe vallen, maar ik ben toch blij dat ik dat gedaan heb..

Sorry voor mijn lange verhaal, ik hoop dat je daar misschien wat aan hebt..

Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 13:04
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
groovy schreef op 18-10-2005 @ 13:49 :


..ik heb zelf namelijk een ex die ook niet echt sociaal was, nauwelijks vrienden had en me soms gewoon niet wilde zien omdat hij tijd voor zichzelf nodig had..en hij hield zielsveel van me, hij had werkelijk alles voor me over en deed ook alles voor me..dit was dus heel raar, en uiteindelijk is de relatie helaas kapot gegaan, omdat ik niet meer met hem door kon gaan vanwege zijn niet-sociale karakter..ik moest maar alleen naar mijn vrienden gaan, zijn vrienden hoefde ik niet te kennen, feestjes of etentjes met familie had hij nooit echt zin in.
Heel veel sterkte!
bedankt voor je verhaal, ik herken hier veel in...
Maar ik vind dat nog niet eens zo erg....als hij geen behoefte heeft aan mensen, prima...hij weet hoe ik ben en ik weet hoe hij is...daar ligt niet echt ons probleem...het enige wat ik irritant vind is dat mensen niet willen begrijpen dat mijn vriend het niet leuk vind om op feestjes te zijn...en daar baal ik van...zijn niet sociale karakter maakt me niet heel erg veel uit...ik blijf zoals ik ben, ik hou van gezelligheid...

het probleem is hier gewoon wat ik al had beschreven
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:22
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Pff weet je.. Ik denk dat het beter voor jezelf en voor hem is als je gewoon alles op je af laat komen. Wat over twee jaar gebeurt zie je dan wel weer.

Sommige mensen willen gewoon nog niet graag vooruit kijken en alvast wat dingen 'invullen' omdat hun situatie er over 2 jaar misschien wel totaal anders uit ziet als dat het nu is.

Geniet gewoon van de tijd dat je bij elkaar bent en geniet vooral van elkaar .
Over anderhalf jaar kun je alsnog samen met hem bekijken of het verstandig is dat je bij hem gaat wonen of net wat. Misschien heeft hij er dan wel een heel andere kijk op dan nu . Laat je niet gek maken.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:53
Verwijderd
Waar maak je je druk om? Het is pas over 2 jaar een kwestie, maak er dan ook pas over 2 jaar een kwestie van.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 02:42
Verwijderd
Ach, een half jaar geleden hadden ik en mijn vriend ook nog hele andere ideen voor de toekomst, wij wouden allebij iets waar de ander eigenlijk niet in pastte. We stonden toen op het punt om het uit te maken, omdat er een paar dingen niet zo lekker zaten. Wat ben ik blij dat we toch doorgezet hebben.
Mijn vriend en ik zijn tegenpolen, hij is extravert, veel vrienden, ik ben vrijg verlegen, minder vrienden. Hij gaat graag uit, ik liever niet te vaak, totaal andere interesses... behalve elkaar.

We hebben nu een betere relatie dan ooit, en gaan in februarie ergens samenwonen. (na 3 jaar verkering) Maar goed, punt is, als he tje te erg dwars zit dan kun je daar niet te lang mee rondlopen natuurlijk, maar als je even doorbijt kan het ook nog best zijn dat het goedkomt. Ligt er maar aan hoeveel tijd en wat je daar allemaal voor over hebt.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 02:21
crook
Avatar van crook
crook is offline
waarom plannen maken die je over twee jaar pas wil uitvoeren? misschien is het over twee jaar wel uit. dat is wat je vriend probeert te zeggen. succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2005, 09:32
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Niet naar zoetermeer gaan.

Doe het niet.

Zoetermeer is de grootste kutstad, ooit.

Verder lijkt het me niet dat je vriend plaats heeft voor iemand anders dan zichzelf in z'n leven constant. Ik denk (maar dit kan veranderen) dat als je toch naar hem toe gaat wonen, dat het dan uitgaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriend en ik gaan heel anders met familie/vrienden om.
Kindmeisje
14 02-03-2006 15:24
Liefde & Relatie Vind jij het gek als mensen al zo ver in de toekomst kijken?
G.T.C.
62 23-06-2004 15:57
Drugs & Alcohol drugs
Erwin
20 19-04-2003 18:27
Liefde & Relatie hoe moet ik het uitmaken
iamsad
17 07-03-2003 21:53
Liefde & Relatie Heb jij bij iedere vriend(in) het idee dit is de ware???
mylentje
19 06-03-2003 17:34
ARTistiek [verhaal] Huisje boompje beestje.
jimmyO
13 23-07-2002 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.