Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 23:58
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik weet niet of het helemaal l&r is, maar huisgnoten zijn immers toch ook aan een bepaalde manier gerelateerd...

Wat te doen als je je mateloos irriteert aan een huisgenoot?
Er woont sinds kort een meisje bij ons. We wonen hier met 2 stellen en zij dus. Ieder heeft zijn eigen aparte kamer en alleen de badkamer delen we. Het is hier vrij rustig, werkende mensen etc.
Zij is dus feestbeest 1e klas. Zoals vanavond had ze allemaal vrienden over de vloer, 1 ervan was in het diep gesprongen, en rent vervolgens 2 uur naakt door de gang heen, heeft een gigantische troep van de badkamer gemaakt, de rest probeert zijn lul te filmen en er heerst natuurlijk een gigantisch gegier en gezuip, kloppen aan de deuren etc. Je kan je er vast wel wat bij voorstellen.

Wij hebben gewoon een dagelijks ritme, moeten er vroeg uit. mn vriend zei er wat van, ze wimpelde ons af met; we gaan zo weg.
Ik zit me nu al 3 uur op te naaien omdat ik niet assertief genoeg ben.

Ik vorge me af; wat doen jullie in zo'n situatie? Vinden jullie dat ik me aanstel? Of sta ik in m'n recht? Eerder was het altijd zo rustig.
Hebben jullie ook ergens ervaring mee? Deel het met me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2005, 00:10
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Ik ken het een beetje. Ik heb ook een nieuwe huisgenoot. De tweede nacht dat hij daar zou slapen is hij uit geweest en met een meisje naar huis gegaan, waarna hij de huissleutel van ons huis aan zijn vrienden heeft gegeven.
Was dus echt een lomp lawaai. Ze probeerden met hun dronken hoofden de sleutel uit in elke deur en natuurlijk ging dat gepaard met geschreeuw.
Ook ik was weer niet assertief genoeg om er wat van te zeggen, dus ik heb niet echt een oplossing

Ik zou toch proberen er wat van te zeggen, span desnoods samen met de andere huisgenoten tegen haar.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 00:15
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ja prc. Het probleem is ook dat alleen onze kamer aan die van haar grenst. Dat andere stel heeft alleen last van datgene wat op de gang gebeurde, en dat ze bij hun aankloppen etc. ( al was dat vanavond wel vaak)

Anywho, vorige week was het gewoon geluidsoverlast, en toen zei mijn vriend er ook wat van. Ze woont hier nog maar 3 weken, moeten wij dan serieus iedere keer aankloppen?!
Nu was het erger, en ik werd echt boos, maar dan in mezelf. Kan er nu nog niet van slapen.

Ik heb mezelf voorgenomen dat ik morgen met haar ga praten over dat het vanavond echt te ver ging, dat de muren dun zijn en dat we niet kinderachtig willen doen, maar dat we uit onszelf gewoon rekening met elkaar willen houden. EN natuurlijk dat ze badkamer opruimt.
wou nog wel zo graag douchen morgenochtend
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 00:22
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
pfff, dat kinderachtig lijkt me echt niet nodig. Volgens mij ben je 's ochtends nog steeds te vriendelijk, dan snapt ze het nog niet. Ik bedoel, ze mag best weten dat ze (in mijn ogen dan) fout zit. Ze kan best rekening houden met de rest.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 01:28
Rieno
Rieno is offline
zou eens met iedereen om de tafel gaan zitten...en als zij het geen probleem vind en de rest wel, is het dus haar probleem en niet dat van jullie.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 01:45
crook
Avatar van crook
crook is offline
ik zou een glas wijn pakken en een joint natuurlijk en gezellig meefeesten en me de volgende dag ziek melden, zo erg is het toch niet voor een keertje..... een ritme hebben is voor bejaarden, succes
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 01:46
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 21-10-2005 @ 01:15 :
en toen zei mijn vriend er ook wat van

hahahaha
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 06:19
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
fijn dat ik zo serieus wordt genomen. Het is voor ons irritant. Ja, ik heb een ritme, noem me maar bejaard, of gewoon volwassen.
Feit blijft dat er hier meerdere mensen wonen, en dat daar ook rekening mee te houden is. Helemaal omdat we er eerder nooit last van hadden.
Als je er vroeg uit moet, dan wil je 's nachts slapen. Ik iig wel! Ik vind het het niet ergdat ze vrienden ofzo over de vloer heeft. Van mij part zijn ze er 24/7. Het gaat erom dat je geen last van elkaar hebt.

Maar prima, zal wel aan mij liggen dan. Ik ga vanmiddag iig even met haar praten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 07:40
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
__________________
> Ik hou van Jou, Als jij van Mij Houdt! <
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 08:00
Verwijderd
hoe is ze bij jullie in huis terecht gekomen dan? Hebben jullie niet met mensen gepraat van te voren?

Ik denk dat je inderdaad gewoon het beste eens rustig en serieus met haar kan gaan praten. Als zij de hele nacht lawaai wil maken mag dat best, maar dat doet ze dan maar ergens anders.
Eventueel kun je een huisregel maken dat het na 12 uur min of meer stil moet zijn, ofzo. Dat mensen dan nog best mogen praten en rondlopen, maar niet gillen en rondrennen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 08:28
Skaven
Avatar van Skaven
Skaven is offline
Citaat:
Just_Mii_Wennii schreef op 21-10-2005 @ 08:40 :
__________________
bief - stuk , biefstuk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 08:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Idd even met de andere huisgenoten overleggen. Kijken wat zij hiervan vinden. Als jullie dit allemaal een probleem vinden, dan moeten jullie eens met haat gaan praten en vertellen dat er toch wel bepaalde regels gelden als je met meer mensen in één huis woont. Dat is hier ook zo. Als iemand last heeft 's avonds van muziek/tv van een ander, dan mag je er gewoon wat van zeggen zonder dat je vreemd aan wordt gekeken. Bij iedereen is dit wel eens voorgevallen, dus het is neit een vreemd iets.

En als zij deze regels neit accepteert, kan je waarschijnlijk altijd nog bij de huisbaas terecht lijkt me, want als je een kamer huurt, doe je dat wel onder bpeaalde voorwaarden, waarvan één is dat de leefruimte niet ongewild verstoord wordt door anderen.

Hoe is ze trouwens bij jullie in het huis gekomen? Geplaatst door de verhuurder zonder inspraak, of na een kamerzoekavond waar jullie mochten bepalen wie er in het huis kwam wonen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 09:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
simpel. gewoon de sloten vervangen en zeggen dat je dr nog nooit eerder gezien hebt...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 09:35
Verwijderd
Ik zou gewoon de volgende dag met haar gaan praten. Niet op het moment zelf, dat werkt toch niet en daar kan zij verder niks aan doen. Als zij haar vrienden niet in de hand kan houden, dan moet ze ze domweg niet meenemen.
Kijk, af en toe zo'n feestje, dat is niet zo'n ramp. Voor een avondje kun je iemand dat wel gunnen. Maar als het elke week zo is, tja, dan zou ik er toch écht iets van zeggen. Ik ben student én ga vaak genoeg uit, dus ik begrijp best haar lang-leve-de-lol idee, maar ik zou er werkelijk gék van worden als mijn ganggenoten elke keer zulke dingen zouden uitvreten. Gelukkig heb ik toffe ganggenoten.
Oh, en je kan haar ook best heel duidelijk zeggen dat het de bedoeling is dat ze haar eigen troep opruimt. Het huis moet wel leefbaar blijven, zeg.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 10:35
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Ik heb het hetzelfde gehad. Ik had nogal last van mijn huisgenote en ik was ook degene die er het meest last van had doordat mijn kamer aan die van haar grenst. Ik ben gewoon eens rustig met haar gaan praten en sindsdien heb ik geen last meer van haar.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 10:37
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Op het moment zelf helpt t iig niet om jezelf te gaan zitten verbijten en daarover hier te gaan posten.
Of je probeert het op zo'n om jezelf er van af te sluiten of je gaat even vriendelijk vragen of het zachter kan omdat jij de volgende dag moet gaan werken en je daarom al wil gaan slapen.

De volgende dag ga je weer met haar praten, dan is ze alleen en heeft ze niet de druk van haar vrienden om zich heen. Je vertelt haar dat het heel af en toe (1 of 2 keer in de maand ofzo) wel moet kunnen, maar dat het de afgelopen weken echt te ver gaat. Als ze niet wil luisteren kan je altiijd nog zeggen dat je over haar geluidsoverlast gaat klagen bij de huisbaas, die haar vervolgens nog es een reprimande hoort te geven. Of je belt de politie, want geluidsoverlast is een overtreding.....
Het helpt niet echt voor de onderlinge sfeer, maar nachtrust is heel belangerijk.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:19
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ze is erin gekomen doordat de huisgenoot die wegging een nieuwe moest regelen. Ik wist dus niet wie ervoor ind plaats kwam. De huisbaas kan het echt geen moer schelen zolang hij maar huur krijgt, een typische huisjesmelker.

Ik post er hierover omdat ik niet assertief genoeg ben en wil weten hoe andere mensen dit oplossen. Maar het is nu iedere week en wordt er gewoon zat van.
Wou dus vanmiddag met haar praten, maar ze is er niet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:48
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon tegen haar zeggen dat je het er niet mee eens was en of ze misschien voortaan rekening met de rest kan houden.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2005, 15:14
Verwijderd
Je moet herrie gaan maken als zij eens wil slapen/leren/rust wil hebben. Geen genade!!!

Nee ok, dat zou ik niet doen maar je kunt toch wel met haar gaan praten? desnoods met de anderen erbij, dan sta je toch iets sterker denk ik. En als ze jullie dan stom vindt, dan gaat ze maar lekker weg.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:24
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ze nam het goed op! Ze wou vandaag al haar excuses aanbieden aan ons, omdat ze haar dronken vrienden niet in toom kon houden.
Wij hebben gezegd dat we dat wel begrepen, maar dat je dan een andere oploosing moet bedenken ipv voor overlast zorgen.
Ze zegt ervoor te zorgen dat het niet weer zou gebeuren.

Een happy ending dus voor mij En dat alles zonder boos te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 10:04
Verwijderd
Ja het is gewoon zo dat wanneer je met andere mensen leeft je last van elkaar kan hebben.
Ik heb ook wel eens last van mijn huisgenoot die dan erg hard door huis kan lachen, en erg luidruchtig thuis komt. Maar meestal moet ze gewoon de volgende dag werken; alleen toevallig gebeurde dit afgelopen donderdag.
Verder wordt de muziek soms erg hard gezet, terwijl ik dan iets voor school moet doen ofzo, ook niet relax.

Meestal zeg ik er niet teveel van; zolang het maar niet iedere dag gebeurd. Vaak biedt ze zelf haar excus al aan, nou ja prima toch. Van mij mag ze ook best plezier hebben.

Verder heeft zij namelijk ook wel eens last van mij, en daar gaat ze ook altijd prima mee om.

-Wel aardig van haar dat ze zich komt verontschuldigen naar jullie toe. Het kan ook best wel lastig zijn om dronken mensen een beetje fantoenlijk te houden. Zij zal zich ero ok wel kut over gevoeld hebben. Ik kan me wel voorstellen dat je je mateloos geirtieerd hebt aan haar, maar ja maar hopen dat het niet meer gebeurd -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie [Hulp gevraagd] Huisgenoot
mercibeaucoup
4 04-04-2009 20:15
Liefde & Relatie verliefd op bezette huisgenoot
Gevederde
38 06-09-2007 21:12
Liefde & Relatie huisgenoot flest met geld, wat te doen?
Verwijderd
26 13-11-2006 17:25
De Kantine Wat doe je aan een huisgenoot die zich niet aan afspraken houdt?
Snufje
59 11-11-2003 10:05
Liefde & Relatie Aaargh!! Mijn *vriend* de huisgenoot...
Palmboompje
11 14-10-2003 19:05
De Kantine Vervelende huisgenoten
Optima
31 15-01-2003 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.