Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2005, 19:47
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hoi allemaal, omdat ik morgen een M&O toets heb, en in problemen kom, door paar afwezigheden moet ikd e volgende begrippen nog kennen:

Liquiditeitsbegroting --> Wat doe je ermee? Hoe maak je hem? Wat is het?

Afschrijvingssom --> een bepaald bedrag dat in een "N" aantal perioden wordt afgeschreven voor een vast bedrag per periode? Goed of niet?

Wat staat er op een staat van Baten en Lasten? Wat is het nut?

Wat is een staat van inkomsten en uitgaven? Wat is het nut?

Wat is een resultaten begroting en wat doe je er exact mee???

Hoop dat jullie me kunnen helpen, dat ik morgen mijn toets goed kan maken (heb een 6 nodig voor de overgang naar 5 Havo namelijk)

M vr gr

Johnny
__________________
- the owl asks, but never answers -
Advertentie
Oud 26-06-2005, 20:15
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
afschrijvingssom is het bedrag waar je op afschrijft, dus de aankoopprijs van een goed dat je lange tijd in de onderneming wilt gaan gebruiken + eventueel nog bijkomende kosten

je hoeft niet per sé elk jaar hetzelfde bedrag af te schrijven, er zijn drie methodes geloof ik
maar de meest simpele is wel elk jaar een vast bedrag, de andere methodes heb je mischien niet gezien
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 26-06-2005, 20:56
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
ok, das 1 vraag minder... merci

Nu de rest nog?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 26-06-2005, 21:43
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
tis alweer een tijdje geleden dat ik dit gehad heb, en ik zit in België op school dus daar leggen ze alles mischien weer net iets anders uit
dus ga er maar niet van uit dat dit 100% juist is

maar ik zou zeggen overzicht van baten en lasten is een verlies/winst rekening (overzicht van de kosten en de winsten van het boekjaar), nut lijkt mij vrij duidelijk. De meeste ondernemingen weten graag of ze verlies of winst gemaakt hebben en de evolutie in de tijd ofzo.

Inkomsten en uitgaven lijkt mij op zich gewoon overzicht van het geld wat je uitgeeft en het geld wat je binnenkrijgt. Het verschil met baten en lasten is, een afschrijving is bijvoorbeeld wel een kost (het gaat van je winst af) maar geen uitgave (je betaalt dat geld niet aan iemand, het blijft gewoon op je rekening staan). Dit is dan weer belangrijk om je cashflow in de gaten te houden.

Een begroting is een voorspelling voor het volgende boekjaar van je kosten en omzet enzo.

Succes met je toets!
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 27-06-2005, 16:35
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
@ degene hierboven me:

Merci voor je hulp, toets is goed gegaan

Forumbaas : Slotje AUB
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 27-06-2005, 17:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.