Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 08:46
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-10-2005 @ 08:27 :
Zowizo is toch echt nog altijd sowieso. Er is bijna niemand die dat goed schrijft.
ik. altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2005, 10:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-10-2005 @ 02:26 :
*Kuch*





Beter dat dan:

w8 ff, idd, brb en al die andere kut afkortingen, ik heb ook een fucking hekel als iemand mij een SMS stuurt met de helft cijfers, wat boeit het nu of het 1 of 2 smsjes is, het kost toch maar 7 cent of zo, daarnaast.

MSN is gratis, waarom moet je dan met afkortingen werken?En al helemaal zonder puntjes, komma's, vraagtekens, e.d

Stelletje tuubs.

Zelfde geld voor TMF chat, gisteren opgeweest, maar dat is echt bagger met hun 'so called' straat taal

Motherfuckers!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:44
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Jaja, je hekel aan msn afkortingen zijn duidelijk. Maar afkeer is geen oplossing voor het probleem.

Feit blijft dat veel basisschoolleerlingen, bruggers, en zelfs bovenbouw (!) msn misbruiken voor andere doeleinden.
Je zag dat ook in die ene documentaire op ned 3. De jungle van tienerseks.

Wat ik niet zo goed snap is dat ouders zich er blind voor maken. Ik denk dat je er juist over moet praten. En voordat je je zoon of dochter het msn op laat gaan het over de gevaren etc. moet hebben.
Misschien een les maatschappijleer op scholen over het onderwerp msn moet houden.
Ook kunnen ouders volgens mij bepaalde sites etc. blokkeren. Ik heb er ook niet het volle verstand van, maar het schijnt er te zijn.
Een gezamenlijke computer in bijvoorbeeld de woonkamer, maakt het volgens mij ook al stukken moeilijker voor kinderen om zich in het geheim met msn praktijken bezig te houden. EN dan subtiel "voorbij lopen".


Haha, nu ik erover nadenk, ik mocht vroeger 1 uur per week op interenet, later werd dat via kostenbeheersing gedaan. Sjjeezz, wat hadden wij daar veel ruzies over vroeger.
En toen kwam adsl en die zorgde weer voor harmonie in het gezin, hahaha.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-10-2005 @ 08:27 :
Zowizo is toch echt nog altijd sowieso. Er is bijna niemand die dat goed schrijft.
Overdrijven is ook een vak.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 13:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-10-2005 @ 13:46 :
Overdrijven is ook een vak.
Het is echt zo hoor
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 13:02
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Zeiken is ook een vak.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 13:06
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2005 @ 12:53 :
Hoe kom je in vredesnaam aan die mensen?
1 Mens was het. En zoals ik al zei heb ik geen idee. Werd opeens toegevoegd, dus dan ga ik ervan uit dat het iemand is die ik ken. Dus die accepteer ik, ik vraag wie het is en dan beginnen ze je uit te schelden. Levenloos.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 13:07
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 24-10-2005 @ 13:44 :
Jaja, je hekel aan msn afkortingen zijn duidelijk. Maar afkeer is geen oplossing voor het probleem.

Feit blijft dat veel basisschoolleerlingen, bruggers, en zelfs bovenbouw (!) msn misbruiken voor andere doeleinden.
Je zag dat ook in die ene documentaire op ned 3. De jungle van tienerseks.

Wat ik niet zo goed snap is dat ouders zich er blind voor maken. Ik denk dat je er juist over moet praten. En voordat je je zoon of dochter het msn op laat gaan het over de gevaren etc. moet hebben.
Misschien een les maatschappijleer op scholen over het onderwerp msn moet houden.
Ook kunnen ouders volgens mij bepaalde sites etc. blokkeren. Ik heb er ook niet het volle verstand van, maar het schijnt er te zijn.
Een gezamenlijke computer in bijvoorbeeld de woonkamer, maakt het volgens mij ook al stukken moeilijker voor kinderen om zich in het geheim met msn praktijken bezig te houden. EN dan subtiel "voorbij lopen".


Haha, nu ik erover nadenk, ik mocht vroeger 1 uur per week op interenet, later werd dat via kostenbeheersing gedaan. Sjjeezz, wat hadden wij daar veel ruzies over vroeger.
En toen kwam adsl en die zorgde weer voor harmonie in het gezin, hahaha.
Ik denk niet dat er veel ouders zijn, die weten hoe ze een site moeten blokkeren, en zo jah, dan installeert het kindje gewoon een andere browser

Ik mocht vroeger nooit langer dan een half uur, toen we nog op gewoon telefoon lijn zaten, maar dat liep toch altijd uit

En MSN vonden mijn ouders maar niks, omdat je dan kon chatten met vreemden . Ik zelf heb wel nooit in een chat room gezeten, dat vond ik gewoon bagger.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 24-10-2005 @ 13:44 :

Misschien een les maatschappijleer op scholen over het onderwerp msn moet houden.
Hee, dat is misschien nog best een goeie.

Overigens heb ik een broertje van 13, die dus precies in die hele leeftijdscategorie zit en ook msnt.. maar hij heeft nog nooit last gehad met zoiets, het hoeft dus niet altijd zo te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 14:16
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 24-10-2005 @ 13:44 :

Misschien een les maatschappijleer op scholen over het onderwerp msn moet houden.
Wij hebben (ik denk bijna alle scholen) maatschappijleer in de 4de en dan zit je echt niet op voorlichting over MSN te wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 14:20
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-10-2005 @ 14:07 :
Ik denk niet dat er veel ouders zijn, die weten hoe ze een site moeten blokkeren, en zo jah, dan installeert het kindje gewoon een andere browser

Ik mocht vroeger nooit langer dan een half uur, toen we nog op gewoon telefoon lijn zaten, maar dat liep toch altijd uit

En MSN vonden mijn ouders maar niks, omdat je dan kon chatten met vreemden . Ik zelf heb wel nooit in een chat room gezeten, dat vond ik gewoon bagger.
Dan moeten die ouders dat maar leren! ik denk dat je tegenwoordig daar niet meer onderuit kan komen! En je kan ook ervoor zorgen dat alleen de ouders dingen kunnen downen, en niet de kinderen. ZOals bv. alleen de adminstrator. Zo ging dat vroeger bij mij ook!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 14:22
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 24-10-2005 @ 15:16 :
Wij hebben (ik denk bijna alle scholen) maatschappijleer in de 4de en dan zit je echt niet op voorlichting over MSN te wachten.
Ik heb het ook niet over mensen in de 4e, maar meer over de brugklas. EN als die geen maatschappijleer hebben, dan tijdens verzorging of een andere toepasselijke les.
Het is wel degelijk een probleem, en het wordt waarschijnlijk alleen maar groter, je kan dat als leraar zijnde ook niet zomaar negeren!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 14:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 24-10-2005 @ 15:20 :
Dan moeten die ouders dat maar leren! ik denk dat je tegenwoordig daar niet meer onderuit kan komen! En je kan ook ervoor zorgen dat alleen de ouders dingen kunnen downen, en niet de kinderen. ZOals bv. alleen de adminstrator. Zo ging dat vroeger bij mij ook!
Tja, maar als ik dat hier bij mij en in mijn omgeving zie, de kinderen hebben meer verstand van de computer, dan van wie de computer is

Daarnaast leren kinderen ook zeer snel bij. Ook hoe je dingen moet omzeilen of dat doen ze wel via via.

Ik vind dat je je kind moet vertrouwen op een bepaald gebied, ook bij MSN, het is een handig middel, alleen zo onpersoonlijk, en dat sommige mensen zich anders voordoen dan dat ze eigenlijk zijn.

Logisch dat vaders en moeders hun kinderen dat verbieden, ze willen hun beschermen, ze horen alleen jungle van tienersex, waar 14 dochters verkacht worden, afgesproken via msn, etc.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 15:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik zeg ook niet dat het verboden moet worden! Ik zeg alleen dat ouders, want daar zijn ze nou eenmaal ouders voor, ze preventief kunnen behoeden voor dingen die niet voor hun geschikt zijn.

Het is naief als je zegt dat je daar je kind wel op zou kunnen vertrouwen. Daarbij komt dat pubers zelf vinden dat ze overal gelijk in hebben en zelf wel weten wat voor ze geschikt is en wat niet.

Ik denk dat een paar voorzorgmaatregelen helemala niet verkeerd zijn. Als je denkt dat die docu overdreven is heb je denk ik toch ongelijk. Ga maar eens naar een tmf chatbox, en je heb zo 3/ 4 aftrekkende gozers voor de cam zitten. Ik heb het ook rondgevraagd on mijn omgeving en bijna al het vrouwelijke grut heeft daar mee te maken gehad.

Dan zijn een paar voorzorgsmaatregelen zoals een gezamenlijke computer in een woonkamer, een wachtwoord, een administartor account en blokkeringsdingen toch niet zo verkeerd.
en les op school vind ik ook niet verkeerd.

Wat ik ook belangrijk zou vinden is dat je overal met je kind over praat en dat er geen taboeen zijn. Maar dat is in ieder gezin anders.

Het is wachten voordat dit probleem alleen maar erger wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 15:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tuurlijk praten en als ze eenmaal het begrijpen dat je niet foto's online moet zetten waar je in een bikini staat, omdat sommige oude mensen daarop geilen , ik heb het allemaal mee gemaakt met mijn zusje.
Maar nu weet ze het, ze is zeg maar verstandiger geworden.

Maar als kinderen eenmaal iets in hun hoofd hebben, gaan ze wel gewoon bij hun vriendjes dat doen, bijvoorbeeld seks site's bezoeken .

Ik zelf zou alleen niet weten wat ik zou doen, ik sta gelukkig nog niet in die situatie, en heb nog geen kinderen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-10-2005 @ 08:27 :
Zowizo is toch echt nog altijd sowieso. Er is bijna niemand die dat goed schrijft.
Ik wel! Maar inderdaad, verder vrijwel niemand - ik blíjf die aan het verbeteren. Net zoals 'continu', trouwens, mensen hebben de laatste tijd de neiging om 'continue' te schrijven. 't Spijt me zeer, maar dat is toch echt een Engels werkwoord en geen Nederlands bijwoord.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:47
Codaz
Codaz is offline
Ontzettend simpele oplossing voor, meld altijd dit soort dingen aan je ouders hoe kinderachtig ook. Ouders kunne met andere ouders gaan praten.

Moet jij eens kijken hoe snel dat pesten ophoud.
Blok optie op msn is inderdaad geen alternatief.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-10-2005 @ 11:46 :
Beter dat dan:

w8 ff, idd, brb en al die andere kut afkortingen, ik heb ook een fucking hekel als iemand mij een SMS stuurt met de helft cijfers, wat boeit het nu of het 1 of 2 smsjes is, het kost toch maar 7 cent of zo, daarnaast.

MSN is gratis, waarom moet je dan met afkortingen werken?En al helemaal zonder puntjes, komma's, vraagtekens, e.d

Stelletje tuubs.

Zelfde geld voor TMF chat, gisteren opgeweest, maar dat is echt bagger met hun 'so called' straat taal

Motherfuckers!
Afkortingen vind ik niet erg. Ik gebruik ze ook altijd. Zeker op msn of in een sms'je is dat handig. Ik vind spelfouten (zoals jij ze maakte ) veel erger. En BrEeZaH-taal natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:41
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
zo lastig is het niet. gewoon loggen en automatisch laten doorlezen.

Ik denk dat je goud geld kunt verdienen met een tool die automatisch msn gesprekken afscant voor seks/scheldpartijen ed.

Hoewel t een grove schending van privacy is.

Het zou niet eens moeilijk zijn. Paar regels perl, hoogstens.

edit:
en een bayesian filter, natuurlijk. Voor de nerd-factor.

Laatst gewijzigd op 24-10-2005 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:58
Pixxa
Pixxa is offline
Goh, ben ik blij dat ik geen msn meer gebruik Nu weet ik wel dat je zelf de mensen in je lijst beheerd. Maar daar heb ik helemaal geen zin meer in, al dat onzinnige gekraam (op dat van mn vriendin na dan )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht "SWAT" team van NL
Suqeunse
27 20-05-2012 12:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic II
T_ID
500 14-10-2007 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap MSN-terreur
juno
91 19-11-2005 20:40
Drugs & Alcohol het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER TOPIC deel 19
Verwijderd
500 13-01-2004 20:03
Drugs & Alcohol Het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER topic deel 15
Verwijderd
500 11-12-2003 01:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.