Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 17-10-2005 @ 20:55 :


@ per piacere: Ik heb er al 8 voor je van de milieu loket site:
- Graaf rondom de tuin veertig centimeter diep volièregaas in.
- Plant om de paar meter planten die een geur verspreiden waar de mol niet van houdt; keizerskroon, knoflook- en uienplanten, stinkend nieskruid of het giftige kruisbladwolfsmelk. Pas op met kinderen en huisdieren.
- U kunt ze verjagen door lege flessen schuin in de grond te graven, zodat de wind erin blaast. Het geluid van de fluitende wind schrikt de mollen af.
- Ook omgekeerde plastic flessen over een metalen staaf die in de grond steekt, veroorzaken geluiden die de mollen afschrikken.
- U kunt ook een muziekmodule uit een muziek makende ansichtkaart in de mollengang leggen om ze af te schrikken.
- De geur van knoflook en uiensnippers in de mollengang jaagt mollen weg.
- Wanneer molshopen verschijnen kunt u de kuil vullen met zand; op die manier dicht u het gangenstelsel
- Mollenklemmen zijn niet diervriendelijk; u kunt de mollen ook levend vangen met behulp van een kooi en ze ergens anders uitzetten. [/B]

denk je nu echt dat als je bv knoflook of uiensnippers en muziek in zo'n mollengang legt dat ze dan nergens meer in je grasveld komen? dan gaan ze precies ergens zitten waar ze het net niet meer ruiken of net niet meer die muziek horen, dan verplaats je ze misschien net een paar meter

en ik wist niet dat batterijen in de grond stoppen mocht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2005, 11:02
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-10-2005 @ 10:25 :
denk je nu echt dat als je bv knoflook of uiensnippers en muziek in zo'n mollengang legt dat ze dan nergens meer in je grasveld komen? dan gaan ze precies ergens zitten waar ze het net niet meer ruiken of net niet meer die muziek horen, dan verplaats je ze misschien net een paar meter

en ik wist niet dat batterijen in de grond stoppen mocht
Niet overal worden batterijen bij gebruikt of wel soms
Je kan het iig eens allemaal proberen. Van te voren zeggen 'het werkt toch niet' is erg simpel, dat weet je pas als je het hebt geprobeert. En anders vang je de mol in een kooitje en zet je hem in het bos uit.

Klemmen zijn helemaal niet nodig om van mollen af te komen, maar je moet wel open staan voor andere manieren.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 11:24
Verwijderd
Het zijn allemaal geweldige methoden voor een grasveldje van 2 bij 2 ja, maar niet een grasveldje van 20 hectare.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:52
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-10-2005 @ 12:24 :
Het zijn allemaal geweldige methoden voor een grasveldje van 2 bij 2 ja, maar niet een grasveldje van 20 hectare.
Als je klemmen wilt neerzetten op je grasveld van 20 hectare kan je net zo goed kooitjes neerzetten zodat je ze levend vangt en ze daarna uitzet in het bos of zo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:36
Verwijderd
Al die methoden die genoemd worden komen er weer op neer dat je de mol gewoon verderop je tuin in verjaagd (met als gevolg nog meer hopen) of naar de buren, die dan waarschijnlijk ook erg blij met je zijn.
Verder zie ik het niet zitten om overal gaas om de tuin heen te spannen aangezien die daar beetje te groot voor is, en dan moet het voetbalveldje van 20x40m ook nog en de moestuin van 15x15 m ook nog.
Stinkende planten lijkt me nou ook niet echt wat voor in de tuin. Een tuin heb je om van te genieten, daar zet ik liever een lekker ruikende brem, sering, vlinderstruik enz. neer dan dat ik de planten uit ga zoeken die het meeste stinken.
De kuil vullen heeft ook absoluut geen zin, de mol graaft er gewoon weer doorheen of nog erger, er omheen, waardoor je nog meer schade hebt.
En bij de flessenmethode krijg je weer dat verjagenidee +dat het een beetje lastig maaien is als je er elke keer de fles weer uit moet halen of eromheen maaien.
En de mol ergens anders heen brengen; Een mol die ongewild boven de grond is gaat gillen, en wil jij helemaal naar het bos rijden met een gillende mol, dat wil je echt niet (snap je waarschijnlijk alleen als je dat weleens gehoord hebt, en nee, dat was niet omdat de mol niet goed in de klem zat ofzo)

Kom nu eens met argumenten of alternatieven die hout snijden...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 20:05
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik heb nog een ander alternatief : een zwembad met verlichting , dan verdrinkt de mol, maarja, dan is een mollenklem humaner hoor ...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 20:24
mar87
mar87 is offline
er zijn volgens mij helemaal geen goede alternatieven om een mol te vangen op een GROOT oppervlak.
Alles wat wizkid opnoemt is idd voor kleine oppervlaktes en vangen en ergens anders uitzetten is het probleem alleen maar verplaatsen. En daarbij ga je niet met elke mol die je vangt naar het bos rijden of waar ook naartoe. Bij een ander in het weiland gooien is ook een slechte optie.
Volgens mij blijft de klem als meest effectieve middel gewoon over.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 23:27
Verwijderd
Ik zou een betrekkelijk klein graslandje omgeven met gaas en alle mollen die ik zou vangen daar neerzetten en eens in de zoveel tijd de dieren naar een bos brengen of zo.

Maar ik ben dan ook gestoord.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 08:42
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
begin de mollenopvang kan je daar al die mollen kwijt
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:02
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:13
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 19-10-2005 @ 00:27 :
Ik zou een betrekkelijk klein graslandje omgeven met gaas en alle mollen die ik zou vangen daar neerzetten en eens in de zoveel tijd de dieren naar een bos brengen of zo.

Maar ik ben dan ook gestoord.
dan moet je wel onder de grond dat graslandje ook omgeven met gaas, anders gaan ze er vandoor
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:38
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-10-2005 @ 00:27 :
Ik zou een betrekkelijk klein graslandje omgeven met gaas en alle mollen die ik zou vangen daar neerzetten en eens in de zoveel tijd de dieren naar een bos brengen of zo.

Maar ik ben dan ook gestoord.
Ik zou het niet gaan omgeven met gaas maar gewoon kooitjes neerzetten in plaats van klemmen en ze zo vangen.

En ja iedere keer als ik er eentje had zou ik naar het bos gaan om hem daar uit te zetten, hoeveel moeite het me ook kost.

Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2005 @ 15:13 :
dan moet je wel onder de grond dat graslandje ook omgeven met gaas, anders gaan ze er vandoor
Dat bedoelde ik ook, want zo hoog springen die diertjes toch niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 19-10-2005 @ 15:38 :
Ik zou het niet gaan omgeven met gaas maar gewoon kooitjes neerzetten in plaats van klemmen en ze zo vangen.

En ja iedere keer als ik er eentje had zou ik naar het bos gaan om hem daar uit te zetten, hoeveel moeite het me ook kost.
Gaaf.

Nu alleen nog vegetariër of veganist worden hè.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 06:22
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
wizkid schreef op 19-10-2005 @ 15:38 :
Ik zou het niet gaan omgeven met gaas maar gewoon kooitjes neerzetten in plaats van klemmen en ze zo vangen.
Zo'n kooi zal toch niet goedkoop zijn en je hebt er een hele hoop nodig voor een veld van een aantal hectare. Lijkt me dat de keuze snel gemaakt is tussen een kooi en een klem van 2 euro.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:28
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 24-10-2005 @ 07:22 :
Zo'n kooi zal toch niet goedkoop zijn en je hebt er een hele hoop nodig voor een veld van een aantal hectare. Lijkt me dat de keuze snel gemaakt is tussen een kooi en een klem van 2 euro.
Het gaat mij er niet om of die kooi duur is maar of de mol nog leeft of niet nadat ik hem heb gevangen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:56
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 24-10-2005 @ 07:22 :
Zo'n kooi zal toch niet goedkoop zijn en je hebt er een hele hoop nodig voor een veld van een aantal hectare. Lijkt me dat de keuze snel gemaakt is tussen een kooi en een klem van 2 euro.
Als je klemmen zet moet daar ook een kooi omheen
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:04
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 24-10-2005 @ 21:56 :
Als je klemmen zet moet daar ook een kooi omheen
een simpele bloempot is ook goed genoeg hoor
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 16:09
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
wizkid schreef op 24-10-2005 @ 13:28 :
Het gaat mij er niet om of die kooi duur is maar of de mol nog leeft of niet nadat ik hem heb gevangen.
Dat snap ik maar zodra jij alle mollen in leven wilt laten zal je diep in de buidel moeten tasten denk ik.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
wizkid schreef op 24-10-2005 @ 13:28 :
Het gaat mij er niet om of die kooi duur is maar of de mol nog leeft of niet nadat ik hem heb gevangen.
Dat is een idealistische instelling die wel zal veranderen als als je alle kanten bekijkt en begrijpt (Dus niet alleen de ethische kant, maar ook de economische kant.)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 31-10-2005 @ 11:29 :
Dat is een idealistische instelling die wel zal veranderen als als je alle kanten bekijkt en begrijpt (Dus niet alleen de ethische kant, maar ook de economische kant.)
Het is lullig voor mij dat jij de waarheid in pacht hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.