Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2009, 15:22
.-lisa-.
Avatar van .-lisa-.
.-lisa-. is offline
ik ben 14 jaar en ik zit in de tweede ik doe kader.
maar ik hield al van dieren toen ik heel klein was.
nu wil ik graag iets met dieren gaan doen ik wil ook al heel lang dolfijnentrainer worden.
maar ik zit tedenken of ik iets anders wil doen zoals met politiehonden of dierenarts.
weet iemand iets?
ps.we hebben thuis een hamster een poes en een konijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2009, 17:49
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar opleidingen met dieren die je kunt doen als je klaar bent met je middelbare school. Dan weet je meteen wat er wel en niet mogelijk is en wat het precies inhoudt.
Ik wilde vroeger ook graag dierenarts worden, maar nadat ik naar een informatiedag was geweest bleek dat toch niet wat ik wilde.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 17:57
Verwijderd
Als je je vmbo kader dilpma hebt, kun je een mbo niveau 3 opleiding gaan doen.
Niveau 3 opleidingen met dieren zijn er voor dierentrimmer, dierverzorger (bv op een boerderij of in een asiel), hoefsmid, paardrij-instructeur, proefdierverzorger, rundveepedicure of manegemedewerker.
Je kunt ook daarna je vmbo theoretisch diploma halen, of als je hard je best doet kun je misschien nog na dit jaar overstappen naar theoretisch, dat zou je op school moeten navragen. Daarna kun je ook een mbo niveau 4 opleiding doen.
Niveau 4 opleidingen met dieren zijn er voor bedrijfsleider dierverzorging, bedrijfsleider dierenwinkel, bedrijfsleider manege, bedrijfsleider veehouderij of dierenartsassistent.

Als je met politiehonden wil werken zou je de opleiding Politiemedewerker moeten doen, dit is een niveau 3 opleiding, of de opleiding Allround Politiemedewerker, dat is niveau 4. Als je die gedaan hebt kun je een vervolgopleiding voor de hondenbrigade doen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 17:02
Verwijderd
Politiehondentrainer heb je geen opleiding voor nodig maar kan je leren op de hondenclub. Politiehonden worden vaak getrained door hobbyisten en na hun examens worden ze verkocht aan het korps.

Als je niet met een slipketting wil werken of je hond geen schoppen wil verkopen is het niets voor je trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 20:51
Verwijderd
Dierenartsassistente lijkt me ook wel iets voor je. Ik zit nu in mijn 1e jaar (maar ik doe HAVO-instroom dus dan is het eigenlijk mijn 3e jaar nu) en vind het tot nu toe hartstikke leuk.
Beste school daarvoor is het Groenhorst College in Barneveld
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 12:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik kweek insecten.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ik kweek insecten.
Wat voor
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als je je vmbo kader dilpma hebt, kun je een mbo niveau 3 opleiding gaan doen.
Niveau 3 opleidingen met dieren zijn er voor dierentrimmer, dierverzorger (bv op een boerderij of in een asiel), hoefsmid, paardrij-instructeur, proefdierverzorger, rundveepedicure of manegemedewerker.
Je kunt ook daarna je vmbo theoretisch diploma halen, of als je hard je best doet kun je misschien nog na dit jaar overstappen naar theoretisch, dat zou je op school moeten navragen. Daarna kun je ook een mbo niveau 4 opleiding doen.
Niveau 4 opleidingen met dieren zijn er voor bedrijfsleider dierverzorging, bedrijfsleider dierenwinkel, bedrijfsleider manege, bedrijfsleider veehouderij of dierenartsassistent.
Met mbo-4 is ook nog een paraveterinaire opleiding mogelijk.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 17:52
Verwijderd
@Sarah: Ik weet niet of ik het verkeerd interpreteer, maar met kader kun je ook niveau 4 doen, niet alleen maar 3.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 14:54
Verwijderd
Oh dat wist ik inderdaad niet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 17:03
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wat voor
's voorlopig geheim. ()
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 18:41
Verwijderd
Whut? Hoe kan dat nou geheim zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren N&G of C&M
Mrs. Angel
7 06-01-2011 20:37
Studeren beroepen met dieren
elllenn
12 18-02-2010 07:06
Studeren Cool beroep
Canine 13
9 18-07-2005 11:04
Algemene schoolzaken Beroep met reizen?
Upke
5 11-06-2004 19:58
Flora & Fauna 'K kan bijna geen beroepen met dieren bedenken...
Severus
35 17-11-2003 15:32
Algemene schoolzaken Wat kan je allemaal met biologie?
Verwijderd
3 02-08-2003 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.