Oud 07-06-2002, 21:41
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
De mens is een ornivoor, dat betekend dus dat hij groente en ook vlees eet. Toen wij nog wilde waren was dat ornivoor zijn onze redding, was er niks te jagen dan zoekte we planten en aten die vervolgens op. Was er geen groen, dan gingen we lekker jagen en lekker vlees eten. Dat maakt ons met een paar andere diersoorten speciaal in het overleven. Nou zijn er mensen genoemt vegetariers en veganisten. Deze mensen maken misbruik van ons ornivoor zijn. Zij besluiten om alleen nog maar groen te eten en het vlees te laten staan omdat ze dat zielig vinden voor de diertjes. Hierdoor worden zijn in de loop van miljoenen jaren dommer en dommer totdat er een nieuwe soort ontstaat. Deze heet de herkauwende mens. Het is een herbivoor die alles eet wat groen is. Dit is een schadelijk diersoort omdat zij al ons mooie groen oppeuzelen. Onze bossen gaan verloren. Gelukkig is er ook nog het diersoort: De mens. Een ornivoor die kan leven van vlees en groen. Zij vangen de "herkauwende-schadelijke-mens" en stoppen deze vervolgens in stallen waar zij gemolken worden en als ze oud genoeg zijn naar de slacht kunnen worden gebracht. Sommige mensen vinden dit zielig voor de herkauwende mens en besluiten om geen vlees meer te eten. Na miljoenen jaren zullen zij ook het lot ondergaan om dom te worden en in menselijke koeien te evolueren.
Zo gaat het maar door en door, het hoort gewoon bij ons menselijke bestaan dat er gewoon twee soorten mensen zijn. Het slimme ras de ornivoor, en het domme ras de herbivoor. Het is gewoon een eeuwige cirkel van het vlees tegen het groen.
Dank u voor het lezen.

Ki Fighter.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 23:44
Kitten
Citaat:
eztah schreef:

Nee, maar het is leuk om erover te discusieren (dat gebeurt wel vaker op een forum).
had k echt nog niet door!

maar wat dat gebit betreft .. *nu* hebben we zo 1 .. maar wat was het daarvoor ..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:48
Kitten
best wel interessante theorie .. de daaruit volgende gevolgen..

Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nou zijn er mensen genoemt vegetariers en veganisten. Deze mensen maken misbruik van ons ornivoor zijn. Zij besluiten om alleen nog maar groen te eten en het vlees te laten staan omdat ze dat zielig vinden voor de diertjes. Hierdoor worden zijn in de loop van miljoenen jaren dommer en dommer totdat er een nieuwe soort ontstaat.
dit is het kleine kinkje in je verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:19
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
Floosje: Dit gaat wat hard klinken maar ik doe het niet omdat ik vlees lekker vind.

Ja oke, dat hoor ik van veel mensen die vlees eten en volgens mij is dat ook de enige reden waarom je vlees zou kunnen eten.
Maar ik vind het argument van het lekker zijn niet opwegen tegen alle argumenten voor vegetarisme.

En bovendien is vega eten ook heel lekker
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:35
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Kitten schreef:


had k echt nog niet door!

Ze bedoelt dat veel mensen op dit soort topics altijd zeggen: 'mij krijg je echt niet overtuigd hoor!' Terwijl het hier niet om overtuigen gaat, maar discusieren.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:12
Kitten
Citaat:
maantje tuurt schreef:


Ze bedoelt dat veel mensen op dit soort topics altijd zeggen: 'mij krijg je echt niet overtuigd hoor!' Terwijl het hier niet om overtuigen gaat, maar discusieren.
ik had het dan echt ook niet over overtuigen ..

meer in de zin van: mensen niet afbreken omdat ze die of die keuze hebben gemaakt ..

afbreken ~ overtuigen
dit lijkt me niet echt een synoniem ..

en die eerste reply waar zij op reageerde had k geplaatst nadat ik enkele andere dingetjes gelezen had .. die ik opvat als bovenvernoemde 'afbreken'

zodoende
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:01
suze02
suze02 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
De mens is een ornivoor, dat betekend dus dat hij groente en ook vlees eet. Toen wij nog wilde waren was dat ornivoor zijn onze redding, was er niks te jagen dan zoekte we planten en aten die vervolgens op. Was er geen groen, dan gingen we lekker jagen en lekker vlees eten. Dat maakt ons met een paar andere diersoorten speciaal in het overleven. Nou zijn er mensen genoemt vegetariers en veganisten. Deze mensen maken misbruik van ons ornivoor zijn. Zij besluiten om alleen nog maar groen te eten en het vlees te laten staan omdat ze dat zielig vinden voor de diertjes. Hierdoor worden zijn in de loop van miljoenen jaren dommer en dommer totdat er een nieuwe soort ontstaat. Deze heet de herkauwende mens. Het is een herbivoor die alles eet wat groen is. Dit is een schadelijk diersoort omdat zij al ons mooie groen oppeuzelen. Onze bossen gaan verloren. Gelukkig is er ook nog het diersoort: De mens. Een ornivoor die kan leven van vlees en groen. Zij vangen de "herkauwende-schadelijke-mens" en stoppen deze vervolgens in stallen waar zij gemolken worden en als ze oud genoeg zijn naar de slacht kunnen worden gebracht. Sommige mensen vinden dit zielig voor de herkauwende mens en besluiten om geen vlees meer te eten. Na miljoenen jaren zullen zij ook het lot ondergaan om dom te worden en in menselijke koeien te evolueren.
Zo gaat het maar door en door, het hoort gewoon bij ons menselijke bestaan dat er gewoon twee soorten mensen zijn. Het slimme ras de ornivoor, en het domme ras de herbivoor. Het is gewoon een eeuwige cirkel van het vlees tegen het groen.
Dank u voor het lezen.

Ki Fighter.


ja zoiets bedoel ik,
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 16:00
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
verhaal
Sorry hoor maar dit is dus echt onzin.
Om te beginnen ís de mens géén omnivoor. Dat is iets wat de wetenschappers zo onderhand al bewezen hebben;

Verder is er bewezen dat 90 tot 97% van de hartziekten voorkomen kan worden door een vegetarischdieet. Toen dit eenmaal bewezen was, werd het eten van vlees verder onderzocht. Verscheidene wetenschappelijke studies hebben daarna aangetoond dat het eten van vlees, na het gebruik van alcohol en tabak, de voornaamste doodsoorzaak is in West-Europa, de Verenigde Staten, Australië en andere welvarende gebieden in de wereld. Verder komen veel soorten kanker heel veel voor onder bevolkingsgroepen die een grote hoeveelheid vlees eten.
Waarom vleeseters veel vatbaarder lijken te zijn voor dit soort ziekten? Eén algemene reden die door biologen en voedingsdeskundigen gegeven wordt, id dat het darmkanaal van de mens gewoon niet geschikt is om vlees te verteren (zie tabel).
Daarnaast zijn er nog chemicaliën die aan het vlees worden toegevoegd. Zodra een dier geslacht is, begint het vlees te rotten en na enige dagen krijgt het een ziekelijke, grijsgroene kleur. De vleesindustrie verbergt dit door allerlei nitraten, nitieten en andere conserveringsmiddelen aan het vlees toe te voegen, zodat het een rode 'aantrekkelijke' kleur krijgt. Onderzoek heeft echter aangetoond dat veel van deze conserveringsmiddelijk kankerverwekkend zijn. En wat de zaak nog veel erger maakt, is de enorme hoeveelheid chemicaliën die aan het slachtveel gevoerd wordt. Maar dat is wel een bekend verhaal neem ik aan .
En dan dé vraag en hét argument wat iedereen gebruikt als het om vleeseten gaat;
Is het menselijk lichaam er dan niet op gebouwd om vlees te eten (oewh het antw op deze vraag zie je al in de tabel) En hebben we dan geen dierlijke eiwitten nodig?
Wat het probleem van de eiwitten betreft; De dagelijkse hoeveelheid eiwitten die 20 jaar geleden officieel aanbevolen werd is gedaald van 150 gram naar 45 gram per dag. Waarom? Omdat wetenschappelijk onderzoek over de gehele wereld aangetoond heeft dat we helemaal niet zoveel eiwitten nodig hebben en dat de feitelijke behoefte niet meer bedraagt dan 30 tot 40 gram per dag. Het eten van meer eiwitten dan we dagelijks nodig hebben is niet alleen verspilling, maar kan in feite heel schadelijk zijn voor het lichaam en wordt zelf gezienals de oorzaak van dodelijke ziekten als kanker en hartkwalen. Om 45 gram eiwit per dag te halen heb je beslist geen vlees nodig, die kan je ook uit vegetarisch voedsel halen.
Maar goed, ik kan nu nog wel veel langer door gaan over eiwitten, maar het is nu wel duidelijk denk ik.

Nu nog wel ff iets over dat dit stukje;
Citaat:
Het is een herbivoor die alles eet wat groen is. Dit is een schadelijk diersoort omdat zij al ons mooie groen oppeuzelen. Onze bossen gaan verloren.
*zucht* dit wordt toch iets langer dan ik had gedacht
Voor de productie van vlees wordt graan dat mensen hadden kunnen eten aan slachtvee gevoerd. Meer dan 90% van al het geproduceerde graan gaat als voer naar slachtvee. Voor zestien kilo graan dat aan koeien gevoerd wordt krijg je maar 1 kilo terug in de vorm van vlees.
Bovendien verspillen rijke landen niet alleen hun eigen granen om slachtvee te voeden; ze verspillen er ook eiwitrijke plantaardig voedsel uit arme landen voor.
Deze dingen dragen bij aan het voedselprobleem in de wereld. Voedingsdeskundigen schatten dat het terugbrengen van de vleesproductie met maar 10% voldoende graan zou opleveren om 60 miljoen mensen te voeden.

Maar goed.. wat ik hiermee dus wil zeggen, is dat je niet moet neerkijken op mensen die vegetarisch zijn. Of je het bent of niet, is helemaal jou keuze, maar respecteer andermans keuzes ook

(oeps toch iets teveel getypt )
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:31
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hehehehehe, je moet dah nie zo serieuz opnemen, en denk eraan, de mens is een zoogdier die een ornivorisch dieet heeft.
(gelukkig zijn er altijd nog zo'n mensen zoals jou die erin trappen, hehehe)
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:44
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Hehehehehe, je moet dah nie zo serieuz opnemen, en denk eraan, de mens is een zoogdier die een ornivorisch dieet heeft.
(gelukkig zijn er altijd nog zo'n mensen zoals jou die erin trappen, hehehe)
*oewh* ik=nieuw hier dus ik heb een goed excuus
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 20:14
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Hehehehehe, je moet dah nie zo serieuz opnemen, en denk eraan, de mens is een zoogdier die een ornivorisch dieet heeft.
(gelukkig zijn er altijd nog zo'n mensen zoals jou die erin trappen, hehehe)
Oww ja, je weet gewoon dat ze gelijk heeft en dan geef je maar zo'n antwoord...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 22:46
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Floosje schreef:


Oww ja, je weet gewoon dat ze gelijk heeft en dan geef je maar zo'n antwoord...
Waarin gelijk? Ik heb maar een lulverhaal opgezet. Nou moet je niet vertellen dat je het nog ook serieuz neemt, niet te slim heh!
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:45
Verwijderd
Citaat:
suze02 schreef:
Niks tegen vegetariers maar eeh de mens is toch echt een carnivoor,kijk maar naar het gebit!
omnivoor

Citaat:
Floosje schreef:


Ja oke, dat hoor ik van veel mensen die vlees eten en volgens mij is dat ook de enige reden waarom je vlees zou kunnen eten.
Maar ik vind het argument van het lekker zijn niet opwegen tegen alle argumenten voor vegetarisme.

En bovendien is vega eten ook heel lekker
nee

*kotssmilie*

vlees > groente
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:34
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Havock schreef:




nee

*kotssmilie*

Wat is er nou weer vies aan vegetarisch eten??? Het is echt niet alleen maar tofu ofzo hoor!
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:49
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Waarin gelijk? Ik heb maar een lulverhaal opgezet. Nou moet je niet vertellen dat je het nog ook serieuz neemt, niet te slim heh!
ja dat zeg je nu
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
maantje tuurt schreef:


Wat is er nou weer vies aan vegetarisch eten??? Het is echt niet alleen maar tofu ofzo hoor!
allemaal slappe hap...

khad het 1 keer gegeten;
1- het was niet te vreten
2- ondanks dat het aardig wat was, had ik 2 uur later alweer trek.

dus ik hou het bij een vis/vlees en groente combi, op de 1 of andere manier is dat het lekkerst

aardappel anders shoarma ownage
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:05
SoulReaver
SoulReaver is offline
Ik ben wel een vleeseter. Dat is ook een zeer bewuste keuze. Ik heb lange tijd getwijfeld of ik vegetarier of niet zou worden. Ik ben toen voor mezelf gaan nadenken.
En ik kwam tot een beetje vreemde conclusie.
Mensen die geen vlees eten omdat zij vinden dat als de mens dat doet zich boven het beest plaatsen zitten, volgens mij, helemaal fout. Wat de vleeseter erkent is het feit dat hij een beest is en nog steeds de primitieve drang heeft om vlees te eten, net zoals vele andere beesten. Een vleeseter zet zich dus helemaal niet boven het beest, hoewel er wel vleeseters zijn die dat denken. Maar ook de mens is een beest. Mensen eten al sinds hun begin vlees, tenminste dat wordt aangenomen. Mensen die deze dierlijkheid ontkennen, verheffen zich moreel ver boven het dier. Wij zijn slim en wijs genoeg om na te denken en wij weten wat goed en slecht is. Zij zetten zich dus helemaal niet naast het dier maar juist erboven. Wij kunnen wel uitmaken wat goed en kwaad is. Deze mensen zetten zich een stapje hoger op de evolutie-ladder, een dier wat kan uitmaken wat wel goed is en wat niet.
En dan heb je nog de beesten in de natuur die ook gewoon dieren eten. Een leeuw die een antiloop opeet. Dat is survival of the fittest, waarom dit dan niet? Ik was van plan om vegetarier te worden maar nadat ik me dit gerealiseerd heb weet ik dat er niks mis met vleeseten is. Er is ook helemaal niks mis met niet vleeseten.
Wat wel een feit is, is dat de manier waarop we deze dieren behandelen schandalig is. Maar met het doodden van een beest om het eten is niks mis, tenminste volgens mij dan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:29
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
SoulReaver schreef:
En dan heb je nog de beesten in de natuur die ook gewoon dieren eten. Een leeuw die een antiloop opeet. Dat is survival of the fittest, waarom dit dan niet?
Ja, sommige dieren hebben vlees nodig om te overleven, en de mensen vroeger ook. Maar nu hebben we geen vlees meer nodig. Er zitten genoeg eiwitten in andere voedingsmiddelen. Waarom dan toch wel vlees?
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:37
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Havock schreef:


allemaal slappe hap...

> Dat kan je niet weten want je hebt het maar 1 x gegeten zeg je

khad het 1 keer gegeten;

__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:38
SoulReaver
SoulReaver is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:


Ja, sommige dieren hebben vlees nodig om te overleven, en de mensen vroeger ook. Maar nu hebben we geen vlees meer nodig. Er zitten genoeg eiwitten in andere voedingsmiddelen. Waarom dan toch wel vlees?
Tja, dus we zijn zoveel verder geevolueerd als het dier dat wij zo ver boven het dier staan dat we al onze dierlijke instincten moeten ontkennen? Wij zijn dieren, het kan wel zijn dat we nu iets anders kunnen eten, maar het zit in ons om vlees te eten. Het is instinct net zoals onze territorium drang. We hebben dit voor duizenden jaren gedaan, waarom nu opeens ontkennen dat het bij ons hoort? Het zit in ons, hoe moreel verwerpelijk je het misschien ook vind, maar feit blijft dat wij dieren zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:02
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
SoulReaver schreef:


Tja, dus we zijn zoveel verder geevolueerd als het dier dat wij zo ver boven het dier staan dat we al onze dierlijke instincten moeten ontkennen? Wij zijn dieren, het kan wel zijn dat we nu iets anders kunnen eten, maar het zit in ons om vlees te eten. Het is instinct net zoals onze territorium drang. We hebben dit voor duizenden jaren gedaan, waarom nu opeens ontkennen dat het bij ons hoort? Het zit in ons, hoe moreel verwerpelijk je het misschien ook vind, maar feit blijft dat wij dieren zijn.
*zucht* Het zit NIET in ons om vlees te eten! Damn.. snap het dan.. Het is állang bewezen dat de mens een planteneter is.
Citaat:
Het grootste deel van de mensheid heeft voor het grootste deel van de geschiedenis op een vegetarisch of overwegend vegetarisch dieet geleefd.
Als een mens een tijd lang geen vlees heeft gegeten, en het opeens wel doet, wordt hij ziek. Waarom? Het menselijk lichaam is niet gebouwd om vlees te eten!
Leeuwen, tijgers enz zijn erop gebouwd om andere dieren te doden. Zie je een mens al een rauw hert op vreten!?
Oke, er zijn tijden geweest dat het niet anders kon, maar die tijden zijn voorbij. Damn ik ga het niet allemaal opnieuw type hoor lees me vorige post maar..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:11
SoulReaver
SoulReaver is offline
Citaat:
Shaal schreef:


*zucht* Het zit NIET in ons om vlees te eten! Damn.. snap het dan.. Het is állang bewezen dat de mens een planteneter is.

Als een mens een tijd lang geen vlees heeft gegeten, en het opeens wel doet, wordt hij ziek. Waarom? Het menselijk lichaam is niet gebouwd om vlees te eten!
Leeuwen, tijgers enz zijn erop gebouwd om andere dieren te doden. Zie je een mens al een rauw hert op vreten!?
Oke, er zijn tijden geweest dat het niet anders kon, maar die tijden zijn voorbij. Damn ik ga het niet allemaal opnieuw type hoor lees me vorige post maar..
Het zit toch echt in ons, een dier dat vlees eet, is een vleeseter. We hebben zo verschrikkelijk lang vlees gegeten, waarom dan?? omdat het nodig was?? ook ja, en omdat het lekker is, net zoals chimps af en toe vlees eten omdat ze het als lekkernij beschouwen. We eten vlees, omdat we dat wel degelijk nodig hebben. Territorium drang zit ook in ons, dat heeft elk dier om te kunnen overleven, we hebben duizenden jaren vlees gegeten om te kunnen overleven dus het zit nog wel degelijk in ons. Het kan zijn dat we geen vlees meer hoeven te eten, maar het zit in ons patroon, het zit in ons instinct. Het hoort bij ons, het lichaam misschien niet maar geestelijk zijn wij wel vleeseters. En ik kies ervoor om vlees te eten. Want het gaat hier niet of ons lichaam ervoor gemaakt is of niet, het gaat erom dat we er geestelijk, na duizenden jaren van wel vlees eten, er wel voor gemaakt zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:22
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het zit zo: De oermens was een ornivoor, hij at vlees en groente. Langzamerhand is de mens het vlees gaan braden, daardoor werd het vlees malser en makkelijker te verteren. Daardoor heeft de mens een zwakke maag gekregen die alleen nog maar voorbereid vlees kan eten, we moeten het braden anders worden we ziek. Groente kunnen we nog altijd eten, zonder dat we het hoeven warm te maken eerst. Maar dat maakt ons dan nog geen planten-eter! We zijn en blijven ornivoor totdat iedereen nog alleen maar vegetatiers eet, dan pas zullen we planten-eters worden. Dus onhoud: NU IS DE MENS NOG STEEDS EEN ORNIVOOR!!!!!!!!!!!!!!! (ornivoor is iets dat vlees en groen eet)
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:25
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
SoulReaver schreef:


Het zit toch echt in ons, een dier dat vlees eet, is een vleeseter. We hebben zo verschrikkelijk lang vlees gegeten, waarom dan?? omdat het nodig was?? ook ja, en omdat het lekker is, net zoals chimps af en toe vlees eten omdat ze het als lekkernij beschouwen. We eten vlees, omdat we dat wel degelijk nodig hebben. Territorium drang zit ook in ons, dat heeft elk dier om te kunnen overleven, we hebben duizenden jaren vlees gegeten om te kunnen overleven dus het zit nog wel degelijk in ons. Het kan zijn dat we geen vlees meer hoeven te eten, maar het zit in ons patroon, het zit in ons instinct. Het hoort bij ons, het lichaam misschien niet maar geestelijk zijn wij wel vleeseters. En ik kies ervoor om vlees te eten. Want het gaat hier niet of ons lichaam ervoor gemaakt is of niet, het gaat erom dat we er geestelijk, na duizenden jaren van wel vlees eten, er wel voor gemaakt zijn.
Het zit niet geestelijk in ons. Het is dat het te 'lekker' is om niet te eten..
En als je zulke argumenten wilt gebruiken, we hebben dan wel duizenden jaren vlees gegeten, maar de rest van al die jaren dat de mensheid bestaat zijn we vegetariërs geweest. Dat zit dan zeker niet in ons?
Als je vlees wilt eten, zeg dan gewoon dat je het lekker vind. Kom alsjeblieft niet met dit soort zinloze en nergens op slaande argumenten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:27
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het zit zo: De oermens was een ornivoor, hij at vlees en groente. Langzamerhand is de mens het vlees gaan braden, daardoor werd het vlees malser en makkelijker te verteren. Daardoor heeft de mens een zwakke maag gekregen die alleen nog maar voorbereid vlees kan eten, we moeten het braden anders worden we ziek. Groente kunnen we nog altijd eten, zonder dat we het hoeven warm te maken eerst. Maar dat maakt ons dan nog geen planten-eter! We zijn en blijven ornivoor totdat iedereen nog alleen maar vegetatiers eet, dan pas zullen we planten-eters worden. Dus onhoud: NU IS DE MENS NOG STEEDS EEN ORNIVOOR!!!!!!!!!!!!!!! (ornivoor is iets dat vlees en groen eet)
We worden ook ziek van gebraden vlees..
hoelang heb je moeten piekeren voor je dit verzonne had?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 21:02
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Shaal schreef:


Het zit niet geestelijk in ons. Het is dat het te 'lekker' is om niet te eten..
En als je zulke argumenten wilt gebruiken, we hebben dan wel duizenden jaren vlees gegeten, maar de rest van al die jaren dat de mensheid bestaat zijn we vegetariërs geweest. Dat zit dan zeker niet in ons?
Als je vlees wilt eten, zeg dan gewoon dat je het lekker vind. Kom alsjeblieft niet met dit soort zinloze en nergens op slaande argumenten.
Waar heb jij het nou ineens over? Ik zeg alleen maar hoe we evolueerde tot ornivoren met zwakke maag voor vlees, klint volgens mij alleen maar goed voor de vegetariers. Laat me raden, jij bent zeker zo'n activist die bomen hoort schreeuwen van pijn als je er tegen aan loopt...
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 21:20
SoulReaver
SoulReaver is offline
Citaat:
Shaal schreef:


Het zit niet geestelijk in ons. Het is dat het te 'lekker' is om niet te eten..
En als je zulke argumenten wilt gebruiken, we hebben dan wel duizenden jaren vlees gegeten, maar de rest van al die jaren dat de mensheid bestaat zijn we vegetariërs geweest. Dat zit dan zeker niet in ons?
Als je vlees wilt eten, zeg dan gewoon dat je het lekker vind. Kom alsjeblieft niet met dit soort zinloze en nergens op slaande argumenten.
Ja het is ook lekker ja. Maar ik heb toch echt getwijfeld of ik het wel tegenover mezelf kon verantwoorden dat vlees eten.
En ja dat is nogal makkelijk....
Maar de rest van die jaren??? Waar heb je het over??? We eten al vanaf het begin vlees. Neanderthalers aten toch ook vlees??? Daar stammen wij waarschijnlijk vanaf hoor, de tijd dat we geen vlees eten, mensen zijn pas vegatarisch voor een korte tijd hoor, en lang niet iedereen. We eten veel langer vlees dan dat we het niet doen. 1000 jaar geleden aten we vlees, neanderthalers aten vlees, sorry maar zeg jij maar eens wanneer we geen vlees hebben gegeten??? Volgens mij valt het in het niet bij de tijd dat we het wel gegeten hebben. En het is wel degelijk tot een instinct verworden hoor,
"meat tastes like murder, and murder tastes pretty goddamn good", het is niet meer dan een "verderfelijk" dierlijk instinct. Anders zou de meerderheid van de mensen wel moraal het eten van vlees af wijzen.
Accepteer nou eens dat dieren verderfelijk, in jouw ogen dan, zijn en dat wij daar gewoon bij horen.
Er zijn zat boeken die ons vlees eten verklaren hoor, bijvoorbeeld de naakte aap.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:49
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Wat maakt het nou uit 'of de mens vroeger vlees at'.
Ze deden het om te overleven!
Wij hebben het gewoon niet meer nodig. waarom worden daar voor dan toch nog zoveel dieren gedood? Omdat mensen zonodig een plakje salami op hun brood moeten Waarom? 'Omdat het lekker is'
Als je zo nodig die 'vleessmaak' wil, eet dan quorn. Dat smaakt net zoals vlees alleen eet je geen lijken
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:18
Verwijderd
Citaat:
maantje tuurt schreef:
Wat maakt het nou uit 'of de mens vroeger vlees at'.
Ze deden het om te overleven!
Wij hebben het gewoon niet meer nodig. waarom worden daar voor dan toch nog zoveel dieren gedood? Omdat mensen zonodig een plakje salami op hun brood moeten Waarom? 'Omdat het lekker is'
Als je zo nodig die 'vleessmaak' wil, eet dan quorn. Dat smaakt net zoals vlees alleen eet je geen lijken
heb ik al es gehad.... das slap....

sorry, maar voor het trainingsschema wat ik volg heb ik veel energie nodig en probeer dat gewoon met mijn maaltijden te bereiken, en van groente krijg je niet erg veel energie heb ik gemerkt...

en voor jullie zijn die zielige diertjes misschien een reden, maar voor mij niet, waarom?

heel simpel, ik heb dat medelijden al een tijd geleden afgezworen, zowel voor mezelf als anderen....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:08
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Als we echt gebouwd waren op het eten van vlees (naast groente), waarom zijn er er dan niet ZO op gebouwd dat we vlees niet eerst salmonellavrij hoeven te bakken, om geen vieze voedselvergiftiging op te lopen......?
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:15
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
SoulReaver schreef:

Ja het is ook lekker ja. Maar ik heb toch echt getwijfeld of ik het wel tegenover mezelf kon verantwoorden dat vlees eten.
En ja dat is nogal makkelijk....
Maar de rest van die jaren??? Waar heb je het over??? We eten al vanaf het begin vlees. Neanderthalers aten toch ook vlees??? Daar stammen wij waarschijnlijk vanaf hoor, de tijd dat we geen vlees eten, mensen zijn pas vegatarisch voor een korte tijd hoor, en lang niet iedereen. We eten veel langer vlees dan dat we het niet doen. 1000 jaar geleden aten we vlees, neanderthalers aten vlees, sorry maar zeg jij maar eens wanneer we geen vlees hebben gegeten??? Volgens mij valt het in het niet bij de tijd dat we het wel gegeten hebben. En het is wel degelijk tot een instinct verworden hoor,
"meat tastes like murder, and murder tastes pretty goddamn good", het is niet meer dan een "verderfelijk" dierlijk instinct. Anders zou de meerderheid van de mensen wel moraal het eten van vlees af wijzen.
Accepteer nou eens dat dieren verderfelijk, in jouw ogen dan, zijn en dat wij daar gewoon bij horen.
Er zijn zat boeken die ons vlees eten verklaren hoor, bijvoorbeeld de naakte aap.
Het is bewezen dat de mens vooral vegetarisch leefde. Ik heb nu geen bronnen om met feiten te komen, en ik heb het te druk met het opkrikken van me cijfers om over te gaan, dus ik kom hier later wel op terug.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:46
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Havock schreef:


heb ik al es gehad.... das slap....

sorry, maar voor het trainingsschema wat ik volg heb ik veel energie nodig en probeer dat gewoon met mijn maaltijden te bereiken, en van groente krijg je niet erg veel energie heb ik gemerkt...

en voor jullie zijn die zielige diertjes misschien een reden, maar voor mij niet, waarom?

heel simpel, ik heb dat medelijden al een tijd geleden afgezworen, zowel voor mezelf als anderen....
Groenten hebben veel meer vitamenen dan vlees.
En bovendien, dieren kríjgen hun 'vitaminen' van groenten, denk maar is logisch na

En tja.. als het jou keus is om je ogen dicht te doen en de elende die de mens veroorzaakt niet te zien,.. dan heb ik niks meer te zeggen..

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:17
SoulReaver
SoulReaver is offline
Citaat:
Shaal schreef:


Het is bewezen dat de mens vooral vegetarisch leefde. Ik heb nu geen bronnen om met feiten te komen, en ik heb het te druk met het opkrikken van me cijfers om over te gaan, dus ik kom hier later wel op terug.
Ik zou dit graag willen lezen. Want zover ik weet waren onze voorouders toch echt vleeseters, tenminste dat is mij altijd geleerd. Dat mensen van oorsprong toch echt vlees eten, staat geloof ik ook in de naakte aap van Morris, het is wel degelijk een instinct volgens mij, maar als dat niet zo is zou ik het graag zien. En het probleem met dit soort dingen is dat iedereen wel cijfers heeft voor zijn idee, zowel voor en tegen. Maar ja, ik zie het graag..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Shaal schreef:


Groenten hebben veel meer vitamenen dan vlees.
En bovendien, dieren kríjgen hun 'vitaminen' van groenten, denk maar is logisch na

En tja.. als het jou keus is om je ogen dicht te doen en de elende die de mens veroorzaakt niet te zien,.. dan heb ik niks meer te zeggen..
1:

vitaminen staan niet gelijk aan energie, ik probeer wat 'breder' te worden voor mijn onderofficiersopleiding...
dat wil niet als je alleen maar sla zit te vreten...
nee, vegetarisch eten is niet eten

2:

ik doe mijn ogen niet dicht, kzie het ook wel, maar ik WIL het niet veranderen van mezelf
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:24
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Havock schreef:


1:

vitaminen staan niet gelijk aan energie, ik probeer wat 'breder' te worden voor mijn onderofficiersopleiding...
dat wil niet als je alleen maar sla zit te vreten...
nee, vegetarisch eten is niet eten


Hoe vaak heb je dan al vegetarisch gegeten? Vegetarisch eten is wel degelijk lekker. Je wilt toch niet komen beweren dat ál het vlees 'lekker' is?


2:

ik doe mijn ogen niet dicht, kzie het ook wel, maar ik WIL het niet veranderen van mezelf


In dat geval moet je het zelf weten. Zolang je het maar nooit in je hoofd haalt om te klagen dat het zo slecht gaat met de wereld. Want je bent immers zelf niet bereid om er wat aan te doen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:18
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Shiiiiiiiiiiiit wat zijn sommige vegetariers toch domme mensen (zal wel door het vleesgebrek komen), ieder mens is uniek. Dus dat betekend ook dat ieder zijn eigen smaak heeft, de één lust dat weer liever dan iets anders. Zo zijn er ook mensen die vlees lekkerder vinden dan groente, en er zijn ook mensen die groente lekkerder vinden dan vlees. Dus vegetariers, je kunt niet zeggen dat vegetarisch-menu lekkerder is dan vlees. Ieder heeft zijn eigen smaak. En dan nog iets, als Havock breder wil worden (ik wil ook het leger in ), dan is het slim om vooral kippevlees te gaan eten. Kijk maar naar al die bodybuilders, die eten vooral veel kippevlees.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:42
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Shiiiiiiiiiiiit wat zijn sommige vegetariers toch domme mensen (zal wel door het vleesgebrek komen), ieder mens is uniek. Dus dat betekend ook dat ieder zijn eigen smaak heeft, de één lust dat weer liever dan iets anders. Zo zijn er ook mensen die vlees lekkerder vinden dan groente, en er zijn ook mensen die groente lekkerder vinden dan vlees. Dus vegetariers, je kunt niet zeggen dat vegetarisch-menu lekkerder is dan vlees. Ieder heeft zijn eigen smaak. En dan nog iets, als Havock breder wil worden (ik wil ook het leger in ), dan is het slim om vooral kippevlees te gaan eten. Kijk maar naar al die bodybuilders, die eten vooral veel kippevlees.
Damn LEES !! Ik zei al, het is je EIGEN keus!! En niemand zegt dat vegetarisch voedsel lekkerder is dan vlees, we reageren alleen op mensen als jou die stug blijven beweren dat ál het vegetarische voedsel gewoon shit is!! Dus het spijt me zeer, maar volgens mij slaat deze post eerder op jouw. Want JIJ loopt de hele tijd vegetariërs af te kraken. Dus wie is hier degene die niet iedereen in zijn waarde laat!? JIJ toch zeker!? Damn leer een keer hoe je een discussie moet voeren, Havock komt tenminste nog met een beetje zinnige argumenten.. Jij spreekt jezelf alleen maar tegen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:21
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Shaal schreef:


Damn LEES !! Ik zei al, het is je EIGEN keus!! En niemand zegt dat vegetarisch voedsel lekkerder is dan vlees, we reageren alleen op mensen als jou die stug blijven beweren dat ál het vegetarische voedsel gewoon shit is!! Dus het spijt me zeer, maar volgens mij slaat deze post eerder op jouw. Want JIJ loopt de hele tijd vegetariërs af te kraken. Dus wie is hier degene die niet iedereen in zijn waarde laat!? JIJ toch zeker!? Damn leer een keer hoe je een discussie moet voeren, Havock komt tenminste nog met een beetje zinnige argumenten.. Jij spreekt jezelf alleen maar tegen...
Uuuhh, jij spreekt je tegen, want... Ik heb nog nooit gezegd dat al het vegetarisch voedsel shit is, dat verzin je er vlug bij om het erger te laten klinken. Ik vind de meeste vlees helemaal niet lekker en eet het ook maar weinig, ik hou zelf ook meer van groente, maar jah. Er zijn ook vleessoorten die ik lekker vind.
En denk eraan, om een discussie te beginnen moet je geen dingen verzinnen, maar alleen dingen erbij zetten die ik ooit wel es heb gezegd.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:14
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Uuuhh, jij spreekt je tegen, want... Ik heb nog nooit gezegd dat al het vegetarisch voedsel shit is, dat verzin je er vlug bij om het erger te laten klinken. Ik vind de meeste vlees helemaal niet lekker en eet het ook maar weinig, ik hou zelf ook meer van groente, maar jah. Er zijn ook vleessoorten die ik lekker vind.
En denk eraan, om een discussie te beginnen moet je geen dingen verzinnen, maar alleen dingen erbij zetten die ik ooit wel es heb gezegd.
*zucht* Oke, misschien heb ik het overdreven.. Maar dat is niet gek ook.. Het enige wat jij doet, is de vegetariërs de grond in stampen. Vind je het gek dat ik dan zo'n beeld van je krijg en kwaad word? En wat dat punt over discussie's betreft, daarmee bedoel ik dat je je eigen mening kan zeggen en argumenten kan aanvoeren, niet anderen de grond in stampen.. Eén zo'n dom geintje kan nog, maar jij overdrijft het gewoon. Op die manier beledig je mij en alle andere vegetariërs.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Shaal schreef:
(kutzooi, quote quoten kan niet)

en wou jij soms zeggen dat vlees eten de oorzaak is van dat het slecht gaat met de wereld

(ps. trek je niks aan van mijn soms felle reacties, ik flame nogal graag )
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 14:08
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Shaal schreef:


*zucht* Oke, misschien heb ik het overdreven.. Maar dat is niet gek ook.. Het enige wat jij doet, is de vegetariërs de grond in stampen. Vind je het gek dat ik dan zo'n beeld van je krijg en kwaad word? En wat dat punt over discussie's betreft, daarmee bedoel ik dat je je eigen mening kan zeggen en argumenten kan aanvoeren, niet anderen de grond in stampen.. Eén zo'n dom geintje kan nog, maar jij overdrijft het gewoon. Op die manier beledig je mij en alle andere vegetariërs.
Ja je hebt gelijk, ik zal me inhouden. Goed?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:59
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja je hebt gelijk, ik zal me inhouden. Goed?
Ok
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:20
Shaal
Shaal is offline
Citaat:
Havock schreef:


(kutzooi, quote quoten kan niet)

en wou jij soms zeggen dat vlees eten de oorzaak is van dat het slecht gaat met de wereld

(ps. trek je niks aan van mijn soms felle reacties, ik flame nogal graag )
Let's see..
Voedselprobleem (honger) => kan opgelost worden als we al het voedsel en alle plek die we nu voor de bioindustrie gebruiken gebruiken voor het verbouwen van groente/tarwe enz.
Derde wereld landen=> een heleboel van hun oogst beland in de magen van de dieren in West-Europa.
Milieuvervuiling=> Het zwaar vervuilde afvalwater van slachthuizen en fokkerijen vormt een zeer belangrijke oorzaak van riviervervuiling. En natuurlijk niet te vergeten het mestoverschot dat de bio-industrie met zich meebrengt.
Waterverkwisting=>Voor een kilo graan is er maar zestig liter water nodig, voor de productie van een kilo vlees is maar liefst 2400 tot 6000 liter water nodig.
Geen 'gezonde' mest meer=> Er word een heleboel koper in de vorm van het giftige kopersulfaat aan het voedsel van de varkens toegevoegd om de groei van deze dieren te bevorderen. Een groot deel daarvan komt via de mest in de grond en het water terecht.
Zure regen=> Men is tot de constatering gekomen dat de ammoniak die vrijkomt uit mest voor een groot gedeelte in de lucht vervluchtigt en oplost in regendruppels. Eenmaal op de grond neergeslagen wordt de ammoniak omgezet in salpeterzuur, waardoor de bodem en het grondwater sterk vervuilen. Bossterfte is een van de zichtbare gevolgen.


Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 00:32
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
nop, vin k vlees veel te lekker voor

trouwens, als je jezelf een echte vegetarier noemt, wees dan veganist
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 08:33
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het voedselprobleem kan gewoon niet verholpen worden door alleen vegetarisch te eten.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:20
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het voedselprobleem kan gewoon niet verholpen worden door alleen vegetarisch te eten.
oh nee?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 13:02
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het voedselprobleem kan gewoon niet verholpen worden door alleen vegetarisch te eten.
Misschien niet, maar het zal er wel voor een heel groot deel aan bijdragen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Shaal schreef:


Let's see..
Voedselprobleem (honger) => kan opgelost worden als we al het voedsel en alle plek die we nu voor de bioindustrie gebruiken gebruiken voor het verbouwen van groente/tarwe enz.
Derde wereld landen=> een heleboel van hun oogst beland in de magen van de dieren in West-Europa.
Milieuvervuiling=> Het zwaar vervuilde afvalwater van slachthuizen en fokkerijen vormt een zeer belangrijke oorzaak van riviervervuiling. En natuurlijk niet te vergeten het mestoverschot dat de bio-industrie met zich meebrengt.
Waterverkwisting=>Voor een kilo graan is er maar zestig liter water nodig, voor de productie van een kilo vlees is maar liefst 2400 tot 6000 liter water nodig.
Geen 'gezonde' mest meer=> Er word een heleboel koper in de vorm van het giftige kopersulfaat aan het voedsel van de varkens toegevoegd om de groei van deze dieren te bevorderen. Een groot deel daarvan komt via de mest in de grond en het water terecht.
Zure regen=> Men is tot de constatering gekomen dat de ammoniak die vrijkomt uit mest voor een groot gedeelte in de lucht vervluchtigt en oplost in regendruppels. Eenmaal op de grond neergeslagen wordt de ammoniak omgezet in salpeterzuur, waardoor de bodem en het grondwater sterk vervuilen. Bossterfte is een van de zichtbare gevolgen.

hmpf, heb je dat zelf verzonnen?

maar goed, zoals ik al eens aanhaalde: ik zit in een nogal strak trainingsschema, als ik die vegetarische troep eet presteer ik minder, dus eet ik normaal groente+vlees.

punt.

ik moet mezelf opwerken en jammer dat dat wat kost maar ga straks naar de KMSL en kan het dan niet gebruiken om daar slappie aan te komen

ps. als je een echte vegetarier bent en geeft om de dieren, dan sla je natuurlijk geen muggen/vliegen dood.

en je kijkt natuurlijk altijd uit waar je loopt met het oog op miertjes
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 14:36
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Havock schreef:

ps. als je een echte vegetarier bent en geeft om de dieren, dan sla je natuurlijk geen muggen/vliegen dood.

en je kijkt natuurlijk altijd uit waar je loopt met het oog op miertjes
mwah, er zit nogal een verschil tussen een koe opeten en per ongeluk op een miertje stappen he? Bovendien hangt dat ook af van je redenen om vegetarier te worden. Er zijn mensen die vegetarier zijn omdat ze denken dat het gezonder is of omdat ze het vlees niet meer vertrouwen met die hormonen en ziektes enzo. En er zijn ook mensen die voor vegetarisme kiezen vanwege het milieu...die zullen ongetwijfeld niet letten op het pletten van een insect.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:35
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:


mwah, er zit nogal een verschil tussen een koe opeten en per ongeluk op een miertje stappen he? Bovendien hangt dat ook af van je redenen om vegetarier te worden. Er zijn mensen die vegetarier zijn omdat ze denken dat het gezonder is of omdat ze het vlees niet meer vertrouwen met die hormonen en ziektes enzo. En er zijn ook mensen die voor vegetarisme kiezen vanwege het milieu...die zullen ongetwijfeld niet letten op het pletten van een insect.
en er waen er toch ook die vinden dat alles recht heeft op leven

een insect leeft toch ook?

dan moet je die ook ontzien


nee, maar ff serieus:
iedereen mag leven zoals die wil, ik heb niks tegen vegetariers, alleen tegen het opdringerige van sommigen, wat zowiezo geen nut heeft bij mij want ik ebn de koppigheid zelve...

maar als iemand denkt dat ie mij blij kan maken met een vegetarische maaltijd..... geef hem/haar weinig kans
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariër?
Dreamerfly
158 26-01-2006 13:02
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 19:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verstandelijk gehandicapten moeten gesteriliseerd worden
Thirsa87
153 30-03-2004 12:55
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.