Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 22:02
michellewhoelse
Avatar van michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Sorry als dit verkeerd geplaatst is, maar dit betreft een ietwat creatief onderwerp en ik dacht dat op 't ARTistiek forum wel de meest creatieve mensen zaten !

Nou, ik heb vrijdag, de vrijdag erop en de zaterdag daarop feestjes. Nu leek het me leuk om iets zelf te maken voor die personen. Het kan iets digitaals zijn, iets fröbeligs, iets met eten, maakt niet uit! Ik vroeg me af of jullie leuke ideeën hadden?

Het betreft trouwens allemaal meisjes van 16-17

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2012, 16:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Je kunt zelf een leuk fotolijstje voor ze maken? Als je een leuke foto hebt van bijv. jullie samen, kun je die erin doen, maar dat hoeft natuurlijk niet per sé.
Je kunt bijvoorbeeld zo'n simpel fotlijstje bij IKEA/Xenos kopen van onbewerkt hout, die zijn ongeveer twee euro per stuk. Die kun je met hobbyverf een leuk kleurtje geven, of lakken (leuk is dan om een kleurtje te nemen waarvan je weet dat diegene dat in zijn interieur heeft). Vervolgens kun je het fotolijstje versieren. Ook hierbij kun je proberen iets te maken naar smaak van de ontvanger.
Je hoeft natuurlijk niet per sé het fotolijstje te schilderen. Je kunt hem ook met een leuke stof (met print) bekleden (en er een zelfgemaakte broche op naaien). Of je beplakt hem met mozaďek. De mogelijkheden met fotolijstjes zijn wat dat betreft echt eindeloos.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 22:04
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Je kan een koekjesblik versieren en daar zelfgemaakte koekjes of cupcakes indoen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 22:07
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Of je versiert wat bloempotjes waar je dan plantjes in doet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 22:13
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Versiertips van Miekje* vind ik heel handig. Ter aanvulling: je kan een spiegel in stukjes gooien en die stukjes op het voorwerp plakken wat je wilt versieren. Heb je wel speciale lijm voor nodig denk ik...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 23:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Misschien kun je ook een sieraad maken? Of een knuffeltje, knuffeltjes zijn lief.

En even zoeken, ze hebben hier een lijst met 'do it yourself'-dingen, misschien vind je daar iets tussen, of doe je er inspiratie op. Of op bijvoorbeeld deze website. En er zijn er vast nog meer dan genoeg te vinden.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 11:10
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
voor versieringen zoals glitters etc kun je naar de action, daar kost het je echt niets.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 23:19
JustADreamer
JustADreamer is offline
Wat ook leuk is, is om een voorraadpot te vullen met alle droge ingrediënten voor bijvoorbeeld chocolatechipcookies. Je meet dan gewoon de hoeveelheid meel/suiker/chocola etc. af (recepten zijn er zat op internet) en doet dat in laagjes in die voorraadpot. Aan de voorraadpot maak je een label met het recept voor de koekjes en de eventuele extra benodigdheden (zoals ei en boter). Je kunt er nog wat koekjesvormpjes bij doen ofzo...

Op internet staan ook recepten voor eigengemaakte zeep, heb er echt superleuke tussen zien staan, misschien is dat een idee? Of een bodyscrub? Of lipscrub (suiker en honing basically).

Of je bakt een cupcaketaart (cupcakes bakken, dan in taartvorm doen, en dán versieren zodat het van de bovenkant één grote taart lijkt, maar uiteindelijk iedereen er eentje van af kan breken).

Bij de Aldi/Lidl (weet niet meer welk) heb ik ooit eens een kruidenrekje gekocht vol met potjes kruiden, dit paste niet in m'n keukenkastje dus de potjes stonden los, uiteindelijk heb ik het rekje versiert en met wat nail art dingetjes erbij cadeau gedaan aan een vriendin als nagellakrekje. (Ze leent nogal wat van mijn nagellak, wat prima is want alleen krijg ik het nooit op, maar ze was altijd bang ze kwijt te raken, nu hebben de geleende lakjes een vaste plek). Je schijnt van van die ijslollystokjes (ook te koop in de hobbywinkel, dus nee je hoeft niet 10 dozen perenijsjes op te eten) ook een nagellakrekje te kunnen maken, heb ik eens op youtube gezien.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.