Oud 20-07-2004, 12:47
..*0ne kisz*..
Avatar van ..*0ne kisz*..
..*0ne kisz*.. is offline
hej allemaal,

okii ik zal het allemaal is vertelle ...

mijn moeder werd op dr 18 zwanger van mij. Toen ze 19 was kreeg ze mij dus. We moesten naar een tehuis voor jonge moeders. Maar een jaar later kreeg ze weer een kind, een jongetje maar hij werd meteen geadopteerd. Dat was niet egt haar keuze maar ze had niet egt een keus.
Zo ging het jaren dat mijn moeder steeds een nieuwe vriend had en we steeds erges anders gingen wonen. Mijn vader had geen interessen in mij, dus die wou mij niet zien.

Na zown 10 x verhuisd bij 5 verschillende mannen had ik het wel gzien. Dus ging ik bij mijn opa en oma wonen (ik was toen net 11 denk). Mijn oma die al vanaf ver voor mijn moeders geboorte drankverslaafde was, was dat nu nog steeds. En elke avond was ze dus helemaal dronken. Gelukkig is ze nu al 1/2 jaar geleden gestopt(ik woon dr nu 3/4 jaar).

Voordat ik bij mijn opa en oma kwam wonen heb ik nog een zusje gehad. Maar dii bleef bij mijn moeder wonen. Zij is toen met mijn moeder naar weer een andere man verhuisd. Maar ze heeft later wel zelf een huis gehuurt. Waar mijn zusje tot dr 4e opgroeide. Maar mijn moeder had veel schulden en ze wist dat ze in die tijd mijn zusje ook niet veel bieden kon. Dus ging mijn zusje in een pleeggezin. Dat was het zelfde gezin waardoor mijn broertje geadopteerd is. Ze had het daar wel goed veel vriendinnetjes enzo. Maar toen ging dr iets helemaal fout. Jeugdzorg (zown bureau van kinderbescherming enzo *kots kots kots*)
belde op een avond op en zei : we komen isabell(mii zusje)morgen ophalen enzo.
Ze zeiden geen reden niks ze werd de volgende ochtend gwoon weggehaald en in een kindertehuis gestopt.
Die mensen zijn egt niet goed bij hun hoofd. Ze weten cker niet hoe erg dat kind schade is aangebracht door dat stomme geintje.
Ze zit daar nu bijna een jaar. En iedreen is aant vechten om haar daar weg te krijgen. Maar dr gebeurt niks. Ik kan dr egt niet meer tegen o0ar. Elke x als ik daar kom word ik gek na afloop. Ik was dr laatst voor haar verjaardag. Maar ben nog nooit zow depri geweest. Het is net of je dr in de steek moet laten, als je afscheid neemt. En ze is nu 6 maar ze is niet meer wie ze wasz ze is terughoudend en gwoon niet meer dat blije kind van eerst. Ze snapt ook niet wrom ze daar nu zit en het doet me egt pijn gwoon!.

Maar ik was daar dus en ik was er al een halfjaar niet meer geweest want ik kan dr gewoon niet tegen.
Maar voordat ik met mijn moeder naar me zusje was geweest was ik een week bij mijn moeder. Gwoon gzellY logeren.
Ik had haar dus al een halfjaar nii meer gzien. 0mdat ze mij gwoon niet beld en dat doet me ook zo'n pijn dat ze nii beld en ik kan haar wel bellen. maar ik wil dat het van haar kant komt.
Maarjah ik wasz daar dus en toen vertelde ze dat ze weer zwanger was (ze heb dus weer een nieuwe man . wel een lieve hoor en hijs wel goed. maar ik hoop dat ze daar dr leve kan opbouwen zonder steeds dr vandoor tegaan) Toen ik het hoorde dat ze zwanger was, was ik wel blij. Maar ik weet gwoon niet of ze dit kind wel normaal kan opvoeden . En ik heb haar die kans gegeven om dat wel teu d0en maar, mijn opa en oma en mijn tantes en ome's niet. Ze kunne het niet na alles wat dr gebeurt is en dat vink nog het ergste van alles. Want mijn moeder kan dr niks aan doen dat ze zo is. het gebeurt gwoon zo. en ze is een goed mens. Egtwaar!.
maja.. dan kom ik dus thuisz van mijn moeder en ze had het ook aan mijn oma verteld.
Dus ik kom thuis en krijg zo van dii reacties van wat vind jij dr nou van enzo. Niet van wat leuk dat je nog een zusje krijgt enzo.. en hebben jullie al een naam voor dat meisje.. maar neej altijd die negatieve reacties over mijn moeder. Daar word ik dusz gek van.

Maar mijn vraag is gewoon hoe kan ik hen duidelijk maken dat ik het niet hoef te horen over mijn moeder dii negativiteit. Ze weten het wel maar ze doen het soms toch en het doet me gwoon pijn.
En ze luisteren wel als ik zeg dat ik het niet wil horen enzo. Maar ik zie het aan hen hoofden en toch praten ze dr wel isz over. Ik wil het gwoon niet...
maar hoe kan ik ze dus duidelijk maken dak daar niks van m0et weten. Zonder lulig te zijn tege hun..??(want ik kan behoorlijk agresief zijn thuisz )

This nii egt een boeiende vraag maar wou ook meer ff mijn hart luchten

Smo0ch F.t l0ve mii
__________________
You live in my mind so I never feel like I'm alone...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 18:22
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Zo te horen heb je een hoop meegemaakt. Beter dat je oma gestopt is met drinken! Kun je het wel een beetje goed vinden met je oma/opa?
Echt k*t voor je zusje! Ze zal het er vast het moeilijk mee hebben (net zoals jij). Ik snap aan de ene kant wel dat mensen niet zo positief reageren op de zwangerschap van je moeder. Er is een hoop gebeurd met d'r kinderen en ze heeft ook regelmatig een andere man. Toch snap ik dat het jou kwetst als anderen niet reageren zoals dat wel de bedoeling is bij het bekend maken van een zwangerschap. Het is natuurlijk leuk zo'n kleintje, maar de opvoeding is niet niks. Ik hoop echt dat je moeder er nu wel klaar voor is en dat het allemaal goed gaat, maar houd er rekening mee dat het ook niet goed kan gaan.
Je vraag was: Hoe kan ik duidelijk maken dat ik die negatieve dingen over mijn moeder niet wil aanhoren? Weet je wat vaak wel werkt met roddelen? Door iets goeds te zeggen over de persoon waarover het gaat.

Voorbeeld:
Heb je gezien hoe ze d'r uitziet vandaag??!!
Ja, ik vond het wel gaaf. Zelf zou ik het niet durven.

Dus door gewoon een positieve draai aan het verhaal te geven voelen mensen aan dat ze maar beter niet teveel kunnen zeggen.
Hopelijk heb je iets aan dit advies. Kusssss Magic_STAR*

(p.s. met boos worden is niks mis, alleen moet je altijd blijven proberen om je gevoelens onder woorden te brengen want met fel reageren los je niks op)
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:49
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hej meis,
Tja, ik weet dat het ongelofelijk kut is om zulke negatieve reacties te krijgen over je moeder. Dat gebeurt bij mij thuis ook vaak alleen dan over mijn vader. Ik weet niet echt hoe je het beste kunt reageren, zodat ze wat minder negatief zijn. Want het is natuurlijk niet leuk om zulke dingen te horen over je eigen moeder..

Maar wat bij mij nog wel eens wil helpen, is dat ik gewoon rustig uitleg dat ze best over mijn vader mogen praten, maar liever niet waar ik bij ben. Soms helpt dat, soms ook niet. Natuurlijk word er dan wel gewoon gepraat over je moeder, maar dan hoef jij het iig niet meer aan te horen, misschien helpt dat al een stuk voor jou? Maar probeer toch die agressie achterwege te laten, anders krijg je weer van die conflicten met je opa en oma..

Nja ik hoop maar dat je wat aan mijn reactie hebt..
Hele dikke knuffel van mij..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:05
..*0ne kisz*..
Avatar van ..*0ne kisz*..
..*0ne kisz*.. is offline
HeLl0w,

Ik kan het wel g0ed met ze vinden 0oar. Alleen ze zijn soms nog ouderwets en begrijpen de dingen niet zo goed. maja.. ze d0en hun best en ik ben hun dankbaar voor dat ze mij opvangen en dat ze hun best doen.
Jah ik zal het proberen mijn agressie weg te late ..
En ik zal is positieve opmerkingen door hun negatieve opmerkingen te maken. En gwoon met ze te praten erover.


ThnQ alvast!
smo0ch ft l0ve mii
__________________
You live in my mind so I never feel like I'm alone...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:47
Verwijderd
Weet je, als je probeert iets minder met 0o en zo te typen, dan leest het wat makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:53
..*0ne kisz*..
Avatar van ..*0ne kisz*..
..*0ne kisz*.. is offline
ok
__________________
You live in my mind so I never feel like I'm alone...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 23:12
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Vervelend allemaal zeg, ik hoop dat het allemaal ooit goedkomt
__________________
I am a princess in nothing more than a fantasy world
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:08
..*0ne kisz*..
Avatar van ..*0ne kisz*..
..*0ne kisz*.. is offline
thnx... jah ik ook
__________________
You live in my mind so I never feel like I'm alone...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
..*0ne kisz*.. schreef op 20-07-2004 @ 12:47 :
Jeugdzorg (zown bureau van kinderbescherming enzo *kots kots kots*)
belde op een avond op en zei : we komen isabell(mii zusje)morgen ophalen enzo.
Ze zeiden geen reden niks ze werd de volgende ochtend gwoon weggehaald en in een kindertehuis gestopt.
Die mensen zijn egt niet goed bij hun hoofd. Ze weten cker niet hoe erg dat kind schade is aangebracht door dat stomme geintje.
Dat lijkt me sterk. Ik denk dat ze wel een reden hebben gezegd maar dat jij die niet weet. Heb je nog contact met dat gezin en je broertje? Dan kun je er eens naar vragen...Of vraag het desnoods aan Jeugdzorg...

Citaat:


Maar voordat ik met mijn moeder naar me zusje was geweest was ik een week bij mijn moeder. Gwoon gzellY logeren.
Ik had haar dus al een halfjaar nii meer gzien. 0mdat ze mij gwoon niet beld en dat doet me ook zo'n pijn dat ze nii beld en ik kan haar wel bellen. maar ik wil dat het van haar kant komt.
Maarjah ik wasz daar dus en toen vertelde ze dat ze weer zwanger was (ze heb dus weer een nieuwe man . wel een lieve hoor en hijs wel goed. maar ik hoop dat ze daar dr leve kan opbouwen zonder steeds dr vandoor tegaan) Toen ik het hoorde dat ze zwanger was, was ik wel blij. Maar ik weet gwoon niet of ze dit kind wel normaal kan opvoeden . En ik heb haar die kans gegeven om dat wel teu d0en maar, mijn opa en oma en mijn tantes en ome's niet. Ze kunne het niet na alles wat dr gebeurt is en dat vink nog het ergste van alles. Want mijn moeder kan dr niks aan doen dat ze zo is. het gebeurt gwoon zo. en ze is een goed mens. Egtwaar!.
maja.. dan kom ik dus thuisz van mijn moeder en ze had het ook aan mijn oma verteld.
Dus ik kom thuis en krijg zo van dii reacties van wat vind jij dr nou van enzo. Niet van wat leuk dat je nog een zusje krijgt enzo.. en hebben jullie al een naam voor dat meisje.. maar neej altijd die negatieve reacties over mijn moeder. Daar word ik dusz gek van.

Maar mijn vraag is gewoon hoe kan ik hen duidelijk maken dat ik het niet hoef te horen over mijn moeder dii negativiteit. Ze weten het wel maar ze doen het soms toch en het doet me gwoon pijn.
En ze luisteren wel als ik zeg dat ik het niet wil horen enzo. Maar ik zie het aan hen hoofden en toch praten ze dr wel isz over. Ik wil het gwoon niet...
maar hoe kan ik ze dus duidelijk maken dak daar niks van m0et weten. Zonder lulig te zijn tege hun..??(want ik kan behoorlijk agresief zijn thuisz )

This nii egt een boeiende vraag maar wou ook meer ff mijn hart luchten

Smo0ch F.t l0ve mii
Ik wil niet heel erg lullig doen maar ik verwacht niet dat het opvoeden van je nieuwe broertje of zusje veel beter zal gaan. Dan is er eerst een radicale verandering nodig bij je moeder. Ik spreek uit ervaring, de moeder van mijn halfbroers krijgt ook nog steeds kinderen en elke keer belanden ze in een pleeggezin (net als mijn halfbroers die inmiddels op straat zwerven). Je kunt hopen dat het goed gaat, maar dat gaat het niet.

Ik denk niet dat je dit topic gestart hebt om alleen te vragen wat je tegen die negativiteit kunt doen. Je hele situatie is moeilijk en ik vraag me af wat jij graag wilt. Uit je verhaal maak ik op dat je bij je opa en oma woont, nog steeds? En je oma is gestopt met drank maar ben je nu wel tevreden over hoe ze jou behandelen? Want je schrijft dat ze je af en toe niet begrijpen en dat lijkt me ook heel logisch omdat zij in een heel andere tijd jong waren...het is een nog groter verschil dan je normaal met je ouders zou hebben. Pas je op dat je je niet laat remmen?

Je moet een keus maken...je moet ervoor kiezen om OF voor je moeder op te komen OF niet achter haar te staan. Als je eenmaal hebt besloten dat je haar steunt dan kun je ook opkomen voor haar, als andere mensen nogal negatief doen. Maak duidelijk dat jij er wel achterstaat, als je dat niet zegt weten ze dat niet en proberen ze je alleen nog maar meer op te stoken tegen je moeder...

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 14:36
smilegirl
smilegirl is offline
hejz meis...
een hoop in dit verhaal is herkenbaar...
en ik heb ook een hoop slechte ervaringen met jeugdzorg....mijn broer woont bij me vader ik in een "pleeggezin" en me zusjes weer in een ander pleeggezin wij zijn ook letterlijk uit elkaar gerukt zonder reden...
je moet mensen heeeeel duidelijk maken dat ze het wel over JOU MOEDER hebben jij pas 14 bent en dat het niet makkelijk is om al die negatieve dingen over je moeder te horen...ze moeten jou de kans geven je eigen mening over je moeder te krijgen
ik hoop dat je zusje snel weer in dat pleeggezin terug kan komen misschien dat je ZELF of je zusje zelf (weet niet hoe oud ze nu is) of misschien samen met je zusje ene brief schrijven naar de kinderrechter vaak maken brieven van de kinderen zelf de meeste indruk....heb ik ook wel eens gedaan en het heeft geholpen wie niet waagt wie niet wint veel sterkte verder en laat je niet klein maken!!
liefs smilegirl
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:20
NaProx
Avatar van NaProx
NaProx is offline
Het is erg vervelend om te horen wat bureau Jeugdzorg allemaal fout doet. Houdt er in het vervolg even rekening mee dat het niet de doelstelling is van BJZ om jullie leven zuur te maken. BJZ begaat fouten, maar dat doet elke instantie en elk mens.

Verder, tsjah. Pleeggezinnen heeft BJZ ook niet voor het uitkiezen en ik denk dat helaas maar genoeg gebeurt dat gezinnen of in ieder geval de kinderen van elkaar gescheiden worden uit noodzaak.

Ik heb vaak genoeg gehoort dat er maar heel weinig pleeggezinnen zijn. Het is ook voor zo'n gezin een ontzettende opoffering om een pleegkind of meerdere te nemen. Het zijn en blijven namelijk niet je eigen kinderen en dus blijft het vreemd. Hoe aardig de pleegouders ook zijn.

Besides, als elke familie pleeggezin kon worden zou het ook fout zijn omdat je dan van die mensen krijgt die 14 pleegkinderen hebben en ze compleet verwaarlozen. Ik ken één zo'n pleeggezin en ik zou niets liever doen dan die waardeloze mensen het flink te laten horen.

Vraag is nu, is dit relevant. Ik begin er zelf aan te twijffelen ^^.
Het is niet specifiek gerelateerd aan jouw probleem maar ik denk toch dat het als bijlage toch interresant is.

Verder specifiek is het gewoon ontzettend klote dat je in zo'n situatie zit. Helaas komt het veel te vaak voor. Ik denk niet dat je zusje makkelijk uit dat tehuis wegkomt. Je zou kunnen proberen of je opa en oma haar ook bij hun in huis kunnen nemen. Want, helaas maar waar, van opvangtehuizen en internaten komt op de lange termijn vaak alleen maar ellende.
__________________
'Et Eärello Endorenna utúlien. Sinome maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta!'

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 17:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet het ff niet meer.
mijnnaam123
5 07-12-2011 07:04
Psychologie Ik weet het echt niet meer
Another Way
3 23-08-2003 00:34
Algemene schoolzaken ik weet t ff niet meer..
lovelyluna
17 23-06-2003 11:09
Liefde & Relatie Ik weet 't zelf ff niet meer!
apresskier
10 20-11-2002 15:57
Liefde & Relatie ik weet het niet meer....
browneyes
8 25-03-2002 11:09
Psychologie Ik weet het echt niet meer...
kaleidoscope
18 11-02-2002 13:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.