Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2006, 16:11
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zoek voor Engels literatuur een leuk boek. Nou lees ik amper engels en heb ik ook geen idee van leuke schrijvers en gangbare literaire boeken.

Het liefste geen Shakespeare, want ben bang dat ik dat wat te moeilijk ga vinden. Mijn niveau van engels ligt niet zo hoog.

Dus ik wil graag tips!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2006, 16:13
Verwijderd
Hemingway - Old man and the Sea
Fitzgerald - The Great Gatsby

wat nieuwer:

Yann Martell - Life of Pi

Paar classics.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:32
Verwijderd
Oscar Wilde en Charles Dickens voor als je nog vrij gemakkelijke 19e eeuwse boeken moet Ik vind Tom Wolfe wel leuk, maar ik heb eigenlijk geen idee of hij onder literatuur valt en ook niet of hij erg moeilijk is...

'Lord of the Flies' is een kinderboek, geloof ik, maar wel een echte klassieker en niet moeilijk te lezen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:34
Verwijderd
"The Colour Purple" is prachtig boek, evenals "Catcher in the Rye"

Deze staan waarschijnlijk ook allebei op je lijst.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Het moet wel echt literatuur zijn, dus 'kinderboeken' mogen niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:43
Verwijderd
Being There - Jerzy Kosiński
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:45
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
1984.

En The curious incident with the dog in nighttime, of een iets andere titel, van Mark Haddon. Die mag iig wel bij ons op school.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:46
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Roosje schreef op 14-09-2006 @ 17:45 :
1984.

En The curious incident with the dog in nighttime, of een iets andere titel, van Mark Haddon. Die mag iig wel bij ons op school.
Die laatste heb ik vorig jaar gedaan!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 17:42
Verwijderd
Ik weet niet of Lord Of The Flies een kinderboek is. Het gaat wel over kinderen en volgens mij is het ook wel voor kinderen geschreven, maar het hoort wel bij 'de literatuur'. Net zoals het verhaal van Robinson Crusoe ook een kinderverhaal was, maar nu ook door grote, boze mensen gezien wordt als literatuur.

Maar Lord Of The Flies is geen aanrader. William Golding is, in dat boek, een chagrijnige, oude zeikvent die eigenlijk wil zeggen "kinderen zijn kut en zonder volwassen gaat alles altijd fout, en ik heb gelijk want kijk maar; het staat in dit boek dat ik zelf geschreven heb", maar in plaats daarvan besloot een boek te schrijven.

Verder zijn er al mooie titels genoemd. Shakespeare is zeker af te raden als je Engels niet zo op en top is, aangezien hij moeilijk en ouderwets is. The Color Purple is wel mooi, maar misschien ook wat lastig, omdat het als dagboek geschreven is en de schrijfster in het begin nog niet goed kan schrijven.

Wat je wel moet kiezen weet ik niet. Ligt heel erg aan wat je tof vindt. Met Engelse literatuur heb je wel een grote valkuil. Omdat voor alle mensen die bepalen of een boek wel of niet goed is, de Engelse taal heel lang de enige echte taal was, sterft het in de Engelse literatuur van de 'klassiekers' waar, zeker vandaag de dag, geen aars aan is. Iets moderns nemen is misschien wel een goed idee.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 17:59
Verwijderd
Ik ben voor school begonnen aan Brave New World van Aldous HUxley en ik vind hem tot nu toe leuk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:52
Verwijderd
Extremely Loud & Incredibly Close - Jonathan Safran Foer. Erg mooi vind ik. Als je het wilt lezen moet je wel even navragen of het mag, aangezien het een erg nieuw boek is.
Verder inderdaad 1984, verplichte kost.
Watershipdown heb ik nog gelezen, vond ik ook erg mooi, maar je moet er van houden.
Een korte, (mss té kort, valt het onder novelle) is Breakfast at Tiffany's - Truman Capote. Dat was echt een súper verhaaltje. Sowieso schijnt Truman Capote aan te raden te zijn.
Ow, ik bedenk me nu dat je misschien geen Amerikaanse boeken imag lezen (of wel?), dan vallen de eerste en de laatste dus af.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:00
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Voor Nederlands mogen wij ook boeken van Vlaamse schrijvers, dus waarom zou bij engels Amerikaanse niet mogen? Maar ik zal het eens navragen!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:05
Verwijderd
A Kiss Before Dying - Ira Levin (als dat mag)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:36
Tim
Avatar van Tim
Tim is offline
The bear that wasn't
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:30
Verwijderd
Angela's ashes en ik weet even niet meer van wie.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 14-09-2006 @ 22:30 :
Angela's ashes en ik weet even niet meer van wie.
Frank McCourt. Maar ik vraag me af of dat mag.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 07:33
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
de boeken van Sarah Waters
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 08:25
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-09-2006 @ 18:42 :
Ik weet niet of Lord Of The Flies een kinderboek is. Het gaat wel over kinderen en volgens mij is het ook wel voor kinderen geschreven, maar het hoort wel bij 'de literatuur'. Net zoals het verhaal van Robinson Crusoe ook een kinderverhaal was, maar nu ook door grote, boze mensen gezien wordt als literatuur.

Maar Lord Of The Flies is geen aanrader. William Golding is, in dat boek, een chagrijnige, oude zeikvent die eigenlijk wil zeggen "kinderen zijn kut en zonder volwassen gaat alles altijd fout, en ik heb gelijk want kijk maar; het staat in dit boek dat ik zelf geschreven heb", maar in plaats daarvan besloot een boek te schrijven.
Dat vond ik nou niet bepaald de strekking van het boek; ik dacht eerder dat hij wou laten zien dat het altijd fout gaat, zelfs met kinderen. Ofzo. 't Is ook alweer een tijdje geleden. Maar ik vond 'm eigenlijk wel tof, toen.

Jonathan Safran Foer is ook goed, ja, die raad ik eigenlijk ook wel aan. En natuurlijk mag je Amerikaanse literatuur...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2006, 08:55
Verwijderd
Bij mij is het ook een poos geleden, dus het kan goed dat je gelijk hebt. Pas zag ik iemand in een discussie over anarchisme ook dit boek aanhalen dus het kan goed dat Goldings boodschap gewoon was 'zonder strakke leiding gaat het fout met mensen', met wat opvoedkundige uppercuts thrown in for good measure tijdens de opvoeding.

Trouwens raar om boeken aan te halen in zulke discussies. Misschien nog vreemder dan Sartre-figuren die hun filosofische (en dus onbewijsbare) gedachtengang proberen te bewijzen via een zelfgeschreven, fictioneel boek.

Wat?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 12:03
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
The secret history - van Donna Tartt
super mooi, gedetailleerd uitgewerkt en spannend. Dit is wel een vrij dik boek maar niet moeilijk te lezen..

Fitzgerald met The great Gatsby raad ik inderdaad ook echt aan.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:36
Verwijderd
Mijn leraar Engels had het over 'The Painted Bird'
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 17:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 15-09-2006 @ 17:36 :
Mijn leraar Engels had het over 'The Painted Bird'
Volgens mij lerares voor mensen die houden van geweld.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 17:31
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categor...atuur_%28VK%29

Staat vast wel wat leuks tussen, ik lees (nog) geen literatuur, meer boeken als The Day After Tomorrow en Catch 22.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 18:53
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Oh, ik raad je Lord of the Flies eigenlijk wel aan. Ik heb het moeten lezen in 6VWO dus ik kan me niet voorstellen dat het niet op de lijst staat. Het is inderdaad een beetje een verbitterde ondertoon die in het boek heerst, maar het is wel een indrukwekkend boekje. Ook makkelijk te lezen, ik moest het toen in twee schooldagen uit hebben en dat lukte (enigzins).

1984 is ook al gezegd. Ik vond het wel deprimerend:/ en ik denk dat het in het engels ook wel pittig is, maarja, je kunt makkelijk de nederlandse versie ernaast leggen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 09:22
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Danielle Steel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2006, 09:56
Verwijderd
Ik vind dat Catch 22 literatuur is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 10:16
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-09-2006 @ 10:56 :
Ik vind dat Catch 22 literatuur is.

LUH-3417
Jammer dat niet alle docenten er zo over denken.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 10:58
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 15-09-2006 @ 18:31 :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categor...atuur_%28VK%29

Staat vast wel wat leuks tussen, ik lees (nog) geen literatuur, meer boeken als The Day After Tomorrow en Catch 22.
Ha, Adrian Mole staat daar ook tussen.
Vooral de eerste dagboeken van Adrian zijn heel leuk en zeker niet moeilijk om te lezen. Ze zijn overigens geschreven door Sue Townsed.
Maar of het ook literatuur is?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Mustang_Sally schreef op 15-09-2006 @ 13:03 :
The secret history - van Donna Tartt
O ja, die! Ik kon er niet meer opkomen, maar dat is inderdaad een super mooi boek. (al moet je er éven inkomen.)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:48
deoxyribose
deoxyribose is offline
The Great Gatsby, 1984 en Brave New World zijn klassiekers en ook nog makkelijk leesbaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen waar vind ik samenvattingen van Engelse boeken?
MJHB
2 28-09-2015 04:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engelse boeken
li-la-liesje
8 29-09-2008 16:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engelse Boeken
li-la-liesje
3 05-09-2007 20:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engelse boekjes!
loverwomen
8 31-01-2006 21:35
Verhalen & Gedichten Leuke engelse boeken
duifeltje
26 19-04-2004 14:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie kent er goede sites met uittreksels van engelse boeken??
sanne
2 23-09-2001 13:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.