Oud 10-12-2002, 17:14
SugarBooger_=w=
SugarBooger_=w= is offline
Pomp heeft niet terug van 100 euro

BUNNIK - Tankstations weren vanaf deze maand het biljet van 100 euro. De pomphouders hebben sinds kort een sticker bij de kassa waarop naast de biljetten van 500 en 200 euro ook het honderdje als te groot wordt aangeduid. "Pomphouders hebben maar weinig geld in de kassa uit veiligheidsoverwegingen. Daarom geeft het biljet van 100 euro bij kleine bedragen al snel een probleem", aldus een woordvoerder van de brancheorganisatie BOVAG.

"Wie echter een bedrag van 99 euro met een honderdje wil betalen is altijd welkom."



> Nouja zeg, waar slaat dat nou op.... Als je nou 41,38 euro moet betalen, je betaalt met een lap van 50 euro... ze geven je een lap van 5, een munt van 2, een munt van 1, een munt van 50 cent, een munt van 10 cent en een munt van 2 cent terug. Dan hebben ze genoeg lappen van 50 om dan ook even iemand die met een lap van 100 betaalt terug te betalen, toch? Is maar één handeling meer hoor.... Ik vind het onzin....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 21:09
L.
L. is offline
ik vind eigenlijk dat ze gelijk hebben, want omgerekent is een 100 €uro biljet toch zo'n 225 piek ongeveer.
en een jaar geleden toen de gulden er nog was werden 250 gulden biljetten ook niet geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik begrijp het best hoor!
ik maak in mijn werk ook wel eens mee dat er van die types 6,14 willen betalen met 100 euro (nog wel veel extremer, maar dit voorbeeld is niet heel erg bijzonder ofzo).
In een winkel is dat te doen, maar bij een benzinestation...
Men staat er toch vaak alleen en kan niet achter ergens naar een kluis toe gaan om geld op te bergen of juist extra wisselgeld halen. Dus moet dan de kassa extra vol zitten voor als er op een dag veel mensen met 100 euro komen betalen en uiteraard is dat niet best voor de veiligheid.
Het verlies bij, en het motief voor een overval wordt d'r bovendien alleen maar groter op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 23:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Op mijn werk vind ik het hoogst irritant als er mensen zijn die met een 50je een bedrag van 0.55 willen betalen.......

grrrrr



is meteen mijn hele kassa leeg

(laat staan als er iemand met een honderdje aankomt.... die weiger ik lekker (vanwege dezelfde reden...
we mochten vroeger ook geen 250 gulden biljetten aannemen,... dus))
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:20
razkal
Avatar van razkal
razkal is offline
Bij een benzinestation wordt, als er een bepaald aantal 50jes in de kassa zitten, de boel afgeroomd oftewel in de kluis gedaan. Dus ze hebben als het goed is geen tot zeer weinig van die biljetjes in de kassa zitten. Ik moet op mijn werk ook ieder 50je in de cashbox doen omdat, als je wordt overvallen, de schade dan enigzins meevalt.
__________________
Ik heb geen crew maar een dispuut.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:26
dystopia
dystopia is offline
Met de gulden was het alleen nog die van 1000 gulden. Nu is het die van 100 EUR. Ach ja, pinpas wordt je door de strot gepropt...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 22:15
MH
Avatar van MH
MH is offline
Vergeet niet dat E100,- = f220,- en dat E200,- = f440,-. Een paar maanden geleden zat ik bij de AH om 8.00 aan de kassa. Maandagochtend, dus nog niet al te veel geld in de lade, want dat komt er die dag vanzelf wel in. Maar komt er dus een vrouw met E 8,- aan boodschappen. Betaalt met een biljet van E200,- en is de halve kassa leeg om die plm E 192,- terug te geven. Biljetten groter dan E 50,- mogen niet in de kassa blijven, moeten gelijk in een soort van kluisje. De volgende klant wil E 150,- bijpinnen. Die kon ik dus niet helpen en ze vond het belachelijk dat ze he-le-maal naar de geldautomaat moest (5 meter van de ingang).
Die regel is heel logisch. Daarom vraag ik iedereen die tussen 21 en 24 december boodschappen doet: betaal zo gepast mogelijk. Als je E 160,- afrekent met een briefje van E 200,-, soit, maar geen E 10,- ofzo! Je helpt hiermee mij, mijn collega's en m.n. de andere klanten!!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 22:20
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nog even een offtopic-anekdote tussendoor: Biljetten van E 300,- mogen wel vaker geweigerd worden. Op teletekst las ik een tijd geleden dat bij een Duits pompstation betaald werd met een biljet van E300,-. De bediende zag niet dat dit een grap was, zelfs niet na het bekijken van de opdruk: twee naakte vrouwen bij zo'n Griekse zuil op een roze achtergrond...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:16
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
biljet van 300 euro???
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:26
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
biljet van 300 euro???
dat dus juist DE grap, die bestaat niet
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:32
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Met de gulden was het alleen nog die van 1000 gulden. Nu is het die van 100 EUR. Ach ja, pinpas wordt je door de strot gepropt...
Das natuurlijk onzin. Bij winkels werd ƒ 250 nog wel geaccepteerd, maar tankstations volgens mij ook niet. € 100 is zo ongeveer ƒ 250...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 00:40
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
ik vind het niks boeiends. Ik heb nog nooit met een 100 euro biljet gelopen. Uit de pin auto krijg je toch ook alleen 50jes. Dus wat is nou het probleem eigenlijk.
100 euro is te vergelijken met de FL250 en daar liep ik ook zelden(lees nooit mee)
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 15:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
uit de pin automaat komen ook 100tjes. alleen zoveel geld hebben wij er toch nooit op staan dus kunnen we het niet pinnen. Verder mag je volgens mij niet meer dan 50 euro bijpinnen!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 16:30
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
Verder mag je volgens mij niet meer dan 50 euro bijpinnen!
Waar ik werk mag je 150 bijpinnen.

Ik vind het heel normaal dat briefjes van 100 geweigerd worden, zijn vooral aan het begin van de dag superirritant!! Maar ja, klanten worden al boos als je zegt dat je een briefje van 200 niet aan mag nemen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Met de gulden was het alleen nog die van 1000 gulden. Nu is het die van 100 EUR. Ach ja, pinpas wordt je door de strot gepropt...
met de gulden werd het 250 briefje ook best vaak geweerd. 100 euro is bijna 250 gulden.
zo raar vind ik het dus ook niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.