Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vreemd wel want voor m&o zegt de leraar het altijd zelf, zo van: ja zet alle formules en balansen enzo er maar in. Dat mag ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In België, of toch op mijn school, is het zo dat als je betrapt wordt op spieken je een nul krijgt op je hele examen ... Je mag een herkansing maken, dacht ik. Je GR mag gereset worden en leraren mogen op elk moment je geheugen nakijken. Staan er dingen in die er niet in mogen staan, resulteert dat ook in een nul. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De leerkracht waarover ik het had, heeft een iets vreemdere en lachwekkendere naam: "Billen". Dit is GEEN bijnaam, dit is gewoon zijn echte naam, een wat zonderlinge man die tussen twee boterhammen door maar al te graag leerlingen uitkaffert, maar ook leerkrachten zijn niet veilig voor zijn scherpe tong. Als je hem wat kent is het geen slechte man (en ik ken hem wel een beetje, gelukkig) maar o zo paranoia over het afkijken, dat het bijna ridicuul is. Bij ons resetten ze ook het GR, maar of ze je mogen uitsluiten omdat je een programma hebt dat formules toepast, weet ik niet hoor; bij mij zit er (van de fabriek uit) bv. een periodiek systeem in en zelf heb ik wat zooi voor gonio en eenheden erbij gezet. Bij ons resetten ze enkel het RAM, waar je op het rekenmachine geschreven programm's inkomen, maar programma's die je via de computer kan schrijven/overzetten komen in het archief terecht, waarvan de leerkrachten, zo denk ik, het bestaan niet van af weten . Volgens mij kunnen ze je niets maken als je toezegt dat ze je geheugen wissen en dat ze daarna zeggen dat je niet heel je rekenmachine zou mogen gebruiken om je oefeningen te maken, ze hebben het immers 'gecontroleerd ' (voor mij valt wissen onder controle). Let wel: ik zeg niet dat je heel je cursus in je reknmachientje moet zetten, maar ik zeg wel dat ze het maar moeten accepteren als je een eigengeschreven programma gebruikt na de reset. Dat ze je buizen omdat je cursus erin staat, is normaal. Daarnaast: voor een GR zullen wel encryptietools bestaan, dus encrypteer je toch gewoon je cursus, makkelijk zat. Als ze dan controle uitvoeren, weten ze niet wat het is en ze kunnen je niet verplichten om het te openen, wantdan zeg je toch gewoon dat je de sms'jes van je lief, een dagboek, ... in dat bestand bewaart en dat je niet wilt dat ze het lezen ![]() Een herkansing, weet ik niet of we hier zouden krijgen: herkansing als op de dag zelf het examen opnieuw maken zeker niet, op de eerste deliberatiedag (de dag dat men voor zieke leerlingen examens voorziet), heel misschien, maar ik betwijfel het (de directeur ziet de dag eerder als een voorrecht, denk ik en tenzij je met een rondige reden komt voor het spieken (en die verzin je niet, hoor; dat moet dus de echt reden zijn), zal je met die cijfers naar huis gaan. Op het einde van het jaar, denk ik ook wel dat je een herexamen kunt vergeten, enerzijds omdat ze van de regering nog uitzonderlijk een herexamen mogen geven en ook omwille van de bovenstaande reden (dus met een heel goede reden heb je misschien kans op een herexamen, denk ik). Wat die examendelen betreft: het is niet zo dat grammatica en woordenschat als apparte delen tellen, omdat ze vaak in één bundel gegeven worden. Als je dus een bundel papier krijgt voor grammatica, je geeft af, je krijgt de bundel woordenschat, je spiekt, dan krijg je nul op woordenschat maar grammatica telt wel mee. De vereiste is dus dat de delen strict gescheiden zijn.
||
Citaat:
Moraal van dit verhaal: kijk nooit opvallend naar je leerkracht, altijd traag en slooom bewegen zoals je anders in een klaslokaal doet, zolang ze je niet zien spieken kunnen ze niets doen. Nog een tip, die ik van mijn grootvader kreeg (hij was leerkracht wiskunde): gebruik de ramen in een examenlokaal altijd als spiegel als je wilt spieken: dit valt minder op en leerkrachten gebruiken vaak hetzelfde truukje om leerlingen te betrappen. Nu deze wijsheid eruit is, moet je zonder problemen wel kunnen spieken ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|