Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. Wat heeft Amerika hiermee te maken en hoezo wordt je als schuldige beschouwd? Als afspraak is dat je, of je verdachte bent of niet, in de gaten gehouden wordt, dan zegt het in de gaten houden op zich dus niets over het feit of je als schuldig of onschuldig beschouwd wordt.
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Doordat al het internetverkeer van alle gebruikers, in de gaten gehouden wordt, gaat de overheid er van uit dat iedereen dus verdachte is. Aangezien er niet gericht 1 iemands surfgedrag gecontroleerd wordt, maar al het verkeer van alle gebruikers. Vandaar dat bij mij het idee opkomt: Guilty Until Proven Innocent. In Amerika is het rechtsysteem volgens deze methode werkzaam. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onder het mom van "war on terrorism" wordt de privacy van het individu volkomen opgeheven. En iedereen keurt het maar goed als in "Van mij mogen ze, ik heb niets te verbergen". ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
En dat maakt de hele rotzooi tot stemmingmakerij. Citaat:
Alleen kunnen we lastig wachten met regels totdat bijvoorbeeldde metro in Amsterdam opgeblazen wordt, om dan te tijd terug te draaien, en toch maar die controles bij de ingang in te voeren, waarvan we niet zeker wisten of ze effectief zouden zijn. Ook weten we niet of bijvoorbeeld het afluisteren van al het telefoonverkeer in Nederland nut zou hebben, totdat er ook daadwerkelijk iemand door gepakt wordt. Zowel het pro- als contrakamp moet veel meer nadruk leggen op noodzaak en effectiviteit.
||
Ik ben uiteraard tegen deze maatregelen. Zoals al gezegd, 450.000.000 mensen monitoren voor 100 terroristen? Terroristen zijn overigens ook degenen die er onderuit komen, criminelen vinden hun weg er ook wel omheen. De enigen die effectief gescreend worden zijn dan de normale mensen.
En, eenmaal het is ingevoerd en werkt dan is het ook bruikbaar voor meer, tot je uiteindelijk elke normale misdaad die moderne communicatie gebruikt kunt vinden, en niet de professionele misdaden. Het biedt gewoon het gereedschap om vrijheid van meningsuiting (en daarna vrijheid van handelen) de nek om te draaien. Dit is nog te overzien zolang de overheid doet wat iedereen wil, en met iedereen bedoel ik 100% van de mensen, geen 50.1% van de mensen. Maar vertrouwen we de overheid wel? Natuurlijk, we vertrouwen de overheid wel voor 80%. Ah, maar als we ze niet volledig vertrouwen kunnen we het dan wel toelaten? - Ik vind van niet. Het fundamentele probleem van een democratie bestaat uit minderheden, te illustreren met wat mensen die samen leven. 10 mensen, 6 mensen zijn het ene vriendengroepje en 4 mensen het andere, ze werken democratisch. Nu zouden die 6 mensen kunnen besluiten dat zij de dagboeken van die andere 4 altijd door mogen lezen en democratisch gezien is daar niks tegen in te brengen... behalve dan algemene rechten die we allemaal steunen. Het recht op privacy, zolang er in een rechtszaak niet anders is besloten mag niemand opnemen wat jij zegt in telefoongesprek of in e-mails, of wat dan ook. Deze rechten en vrijheden moeten we blijven erkennen om minderheden tegen de meerderheid te beschermen. Zolang we dit vasthouden kunnen wij met meerderheid van 55% geen minderheid aanwijzen die iets anders doet dan wij willen. Stel bovenstaand systeem is geïnstalleerd en wij als meerderheid vinden dat je nooit, nergens kut of fuck kunt zeggen. De mensen die het wel zeggen, in openbaar of in privé(communicatie) moeten straf krijgen zodat ze het afleren om nog ooit te zeggen. - Dit is fout, 11 mensen vinden dat 9 mensen iets kleins niet mogen doen? Nu zeiden 7 van die 9 mensen nog dat die monitoring er mocht komen, zouden ze dat op dat moment nog steeds steunen? En is er nog een weg terug? - Ik denk het niet. Mensen die tegen zijn hebben het erg moeilijk een campagne ertegen te starten als zoveel mensen die voor hen zijn straf krijgen en tijdelijk misschien ook hun stemrecht kwijt zijn. We leveren dus lange termijn zekerheid van vrijheid, en privacy, in voor een beetje meer veiligheid. En hebben we die veiligheid echt nodig? De maatschappij is vandaag, en was ook al in 1980, veiliger dan ooit tevoren. Waar zijn we zo bang voor dat we overheden het gereedschap van een dictatuur geven om dat laatste beetje onveiligheid weg te nemen? Ow holy, dreiging van terrorisme. De twee populairste Nederlandse moorden ooit (Pim Fortuyn en Theo Van Gogh), die scoorden hoge kijkcijfers jonge. Wow, al die mensen in paniek op beeld, die maken mensen achter hun TV bang, die even later ook in paniek op beeld komen... - we worden zwaar aangevallen zeg. En wat denk je van de opkomst van terrorisme in Nederland... hmm... ik kan alleen zeggen dat ik steeds verder gaande anti-terrorisme maatregelen heb gezien en terreuralarm. De tweede kamer staat er nog, de deltawerken zijn niet opgeblazen, geen premiers vermoord door terroristische groeperingen... - - dat de overheid een terreuralarm afkondigd en dat de media of een politiecommisaris zegt dat de mogelijkheid dat de moord op Pim een terreurdaad was, bestaat; rechtvaardigd geen verregaande anti-terreur maatregelen zoals screening van 450 miljoen mensen of onderstaande. Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Red onze privacy - zeg nee tegen kilometerheffing Qimm | 125 | 26-01-2010 19:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Camera in woning schendt privacy insluiper' Grapig | 26 | 04-11-2009 18:40 | |
Werk, Geld & Recht |
naam op internet en privacy? handschoen | 30 | 22-04-2009 13:27 | |
Software & Hardware |
[Alg] Cookies, privacy-verslinder? Verwijderd | 6 | 31-01-2005 14:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: Veiligheid gaat vóór privacy Martin | 1 | 09-01-2003 08:33 | |
Liefde & Relatie |
Privacy binnen een relatie is de abt van sion | 10 | 22-03-2002 11:10 |