![]() |
|
Verwijderd
|
Afgelopen week was er spontaan ophef over het gebruik van cookies.
Deze konden inbreuk maken op de privacy en waren dus nu ineens het zwarte schaap. Maar.. waren die cookies niet die lekkere dingen die wel je wachtwoord voor je onthouden zodat je niet overal opnieuw hoeft in te loggen? En kon je je browser niet op dieet zetten door de cookies gewoon uit te zetten? Daarnaast kun je ook gewoon het IP opslaan in een database en dan alsnog alle gegevens bijhouden. Er wordt gedaan alsof de webmasters inbreik maken op de privacy mbt cookies. Maar ik vind dat browser makers dit (eerder) doen door 3th party cookies toe te staan. Maar zelfs dit zie ik niet eens als een ramp. Banner plaatsers kunnen dan inzien wat voor banners je dan WEL bent geintereseert. De scriptie is geschreven door 'mevrouw' Nicoline Braat en is hier (pdf) te lezen. Persoonlijk vind ik dat het mensen wel even een beetje wakker schud, maar vind het allemaal wel erg kortzichtig en kort door de bocht. Ik krijg bijna de neiging om op mijn website een "cookie free" logo op mijn websites te plaatsen. ![]() Ik heb overigens niet alle 80 pagina's gelezen, maar het is vast wel interesant om te doen ![]() Ik baseer mijn bovenstaand verhaaltje puur op even wat snel gelezen delen en wat ik lees wat de media erover zegt. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar een algemeenheid voor mensen die hun zegje kunnen doen over cookies, of voor juist mensen die het wel hebebn gelezen. Voor een discussie op universitair niveau ga ik ook echt niet op een scholieren forum zitten hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me ook geen doom-scenario indenken waarbij het gebruik van cookies een rol speelt. Het enigste vervelende is trouwens wel dat sommige webmasters gebruikersnamen en wachtwoorden ongecodeerd in cookies zetten.. daar ben ik dan weer minder blij mij... :X ![]() Ik zie er vele malen meer voordeel van dan nadeel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het allemaal onzin. Cookies zijn een mooie manier om het stateloze HTTP-protocol toch wat state mee te geven, en de veiligheid is totaal applicatie-afhankelijk zolang browsers geen rare cookies mee gaan geven aan andere sites (en dat doen ze over het algemeen niet).
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|