1. Zo, dus je bent van plan examen te gaan doen, heb je er al veel over nagedacht? (Of bedenk je een week van te voren: oh, volgende week examens……) Ben je je al aan het voorbereiden? Hoe/Wat/Waarom (of waarom niet)
Ja, ik heb er wel al veel over nagedacht. Het lijkt me allemaal wel spannend, maar gelukkig sta ik er goed voor...dus heel bang hoef ik eigenlijk niet te zijn. Ik ben rustig bezig met het voorbereiden van mijn tentamenweek 3..daarna even vakantie en dan bijna..heel bijna..het examen.
2. Wordt je zenuwachtig bij het woordje “examens”?
Ja ik maak me wel een beetje druk bij het woordje examen...een beetje kriebels..of ik het écht wel ga halen...maar goed..appeltje eitje hoop ik maar
3. Welk examen zie je tegen op, en welke wordt een makkie?
Ik zie op tegen wiskunde...omdat ik denk dat dat behoorlijk gaat tegenvallen, maar ik denk dat nederlands wel super simpel word.
4. Goh, maar jij slaagt toch wel! Of weet je dat zo net nog niet? (waarom ect.)
Ik denk dat ik vrij makkelijk slaag, sta nu ongeveer allemaal 7ens en ja dan mag ja allemaal 4en halen dus ik denk dat dat wel te doen is.
5. Stel he, je slaagt, à FEEST? Of alleen wat omhelzingen, handjes en kusjes? (Waarom ect.)
Ja ik geef waarschijnlijk met vrienden een feest, anders heb je dag na dag feest

ook leuk natuurlijk maar goed ik ben dus van plan met vrienden te vieren...
Omdat het toch iets speciaals is en dat je dat op grote manier moet vieren!
6. Stel (STEL!), je zakt, wat dan?
Tja dan ben ik heel teleurgesteld in mezelf!! Dan heb ik gewoon niet hard gewerkt..en moet ik dit jaartje maar over doen...
7. Je bent geslaagd, wat ben je dan van plan te doen? (denk aan werk, verder leren, wereldreis*)
Ik wil gaan verder leren, want alleen met een havo-diploma kom je niet ver...dus ik ga door studeren.
8. Heb je zin in het examenfeest? Wordt het een knaller voor de rest van de school, werk je er zelf veel aan mee?
Dat wordt echt een knaller!! Heb gisteren kaartjes gekocht, en ik heb een very nice datee! Dus dat gaat helemaal goed komen