Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet welke server side scripting taal je gebruikt? Voor mijn fotoboek gebruik ik een PHP functie om automatisch thumbnails van mijn foto's te maken. Die functie kun jij ook gebruiken (mits je PHP gebruikt):
http://nl2.php.net/manual/nl/functio...yresampled.php Een afbeelding moet natuurlijk wel eerst volledig ge-upload zijn. Dan pas kun je de afbeelding verkleinen, en vervolgens opslaan. Met bijv. imagejpeg of het equivalent ervan voor een ander afbeeldingstype kun je het ook naar een bestand wegschrijven: http://nl2.php.net/manual/nl/function.imagejpeg.php Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 01:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
bool imagecopyresampled ( resource dst_im, resource src_im, int dstX, int dstY, int srcX, int srcY, int dstW, int dstH, int srcW, int srcH) Die kun je gebruiken om een kopie van een image te maken en deze gelijk te verkleinen. Eerst moet je natuurlijk een image hebben die je gaat verkleinen. Het ge-uploade bestand dus. Je kunt dan bijv. een van deze twee functies (zie manual voor de andere functies) gebruiken om een "image resource" te krijgen: resource imagecreatefromgd2 ( string filename) resource imagecreatefromjpeg ( string filename) imagecreatefromgd2 heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat deze functie gelijk kijkt wel type afbeelding "filename" is. Je doet bijv.: $src_im = imagecreatefromjpeg($uploadedfile) Dan kun je $src_im gebruiken voor o.a. de functie imagecopyresampled. Je maakt een image aan waarin de verkleinde kopie komt te staan, natuurlijk met de juiste afmetingen: $dst_im = imagecreatetruecolor ($smallwidth, $smallheight) Dan gebruik je imagecopyresampled: imagecopyresampled($dst_im, $src_im, 0, 0, 0, 0, $smallwidth, $smallheight, $originalwidth, $originalheight) Je hebt dan $src_im naar $dst_im gekopieerd, en verkleind tot $smallwidth en $smallheight. Je kunt gewoon 4 nullen invoeren, omdat je alles, dus vanaf de linkerbovenhoek van $src_im kopieert naar de linkerbovenhoek van $dst_im. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|