Oud 19-05-2006, 20:59
mliesje
mliesje is offline
Niet lullig bedoeld! jajaaa, niet iedereen is zo slim als jou om dan de juiste technieken te gebruiken hooor!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2006, 21:02
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-05-2006 @ 20:57 :
Nou, ik vond het examen niet moeilijk, en ik denk dat dat voor de meeste kandidaten geldt. Er is natuurlijk ook een verschil tussen een te lang examen en gewoon niet de juiste technieken weten om een tekst redelijk vlot te lezen. Niet lullig bedoeld.
Idd. Hij was niet moeilijk, je gaat me niet wijsmaken dat andere examens van voorgaande jaren makkelijker waren.

Kijk als je geen Frans kunt is dat jouw probleem, ik kan geen wiskunde en ga dan ook niet zeuren als ik 'm slecht maak. Tenzij echt bijna iedereen 'm slecht maakt zoals bij bio.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:02
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Maar je hebt al zes jaar frans, dan leer je toch ook wel de juiste technieken te gebruiken en je oefent toch met leesvaardigheid om ook snelheid te kunnen maken. Ik neem aan dat je nu de juiste technieken wel mag kennen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:02
Tomoyo
Avatar van Tomoyo
Tomoyo is offline
Niet eindeloos blaten, klacht indienen en hopen dat de klacht aankomt bij mensen die er iets aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:04
muppet(1)
muppet(1) is offline
Ja hebben best veel mensen geklaagd.. dus laten we maar hopen voor de mensen die m NIET zo goed hebben gemaakt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:04
mliesje
mliesje is offline
Jeetje, nu jullie hem goed hebben gemaakt gaan jullie bluffen, de juiste technieken, laat me niet lachen, na 6 jaar weet ik dat onderhand ook wel hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:06
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
mliesje schreef op 19-05-2006 @ 21:04 :
Jeetje, nu jullie hem goed hebben gemaakt gaan jullie bluffen, de juiste technieken, laat me niet lachen, na 6 jaar weet ik dat onderhand ook wel hoor!!!
Wat is dan het hele probleem? Zo supergoed heb ik hem ook niet gemaakt maar ik zou niet weten waar ik over zou moeten klagen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Lul niet zo dom, het gaat er met de norm om dat je met dezelfde moeite hetzelfde cijfer kunt krijgen als voorgaande jaren. Aangezien de examens van de afgelopen jaren niet makkelijker waren zal de norm ook niet hoog moeten worden.

Bij mij in de klas hadden 2 mensen die absoluut geen Frans konden iets van 26 punten, verder zaten ze allemaal boven de 35. Dan ga je mij niet wijsmaken dat dat examen moeilijk was.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:10
mliesje
mliesje is offline
Weetje laat maar zitten, jullie hebben eens iets niets te beklagen en gelijk is alles prima zoals het is.....kan van jullie dus ook niets verwachten!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:11
mliesje
mliesje is offline
lul niet dom, ben gewoon iemand die de tekst minder dan jullie heb gemaakt, niet iedereen kan perfect zijn he in talen!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:15
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
mliesje schreef op 19-05-2006 @ 21:10 :
Weetje laat maar zitten, jullie hebben eens iets niets te beklagen en gelijk is alles prima zoals het is.....kan van jullie dus ook niets verwachten!!
Zeg dan wat er zo moeilijk aan was. Te lang was het niet, het was net zo lang als andere examens.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:16
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-05-2006 @ 21:15 :
Zeg dan wat er zo moeilijk aan was. Te lang was het niet, het was net zo lang als andere examens.
Te moeilijk ook niet. En kom op, het moet wel van een beetje niveau zijn. We zijn wel VWO hoor
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:18
Ling
Ling is offline
ehm herinneren jullie je die tekst nog in je franse examen, die ging over een jongen die tijdens lesuren ging vissen omdat hij de pest heeft aan zulke discussies zoals jullie die nu aan het voeren zijn?

juist.

Hallo zeg, niet iedereen is even goed in Frans, je kunt niet zeggen dat een toets 'makkelijk' is omdat toevallig de meerderheid in jouw klas dat vindt. Wees gewoon blij dat je een goed punt hebt ipv dat je mensen die lager hebben gescoord gaat uitmaken voor aanstellers
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:21
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Ave schreef op 19-05-2006 @ 21:16 :
Te moeilijk ook niet. En kom op, het moet wel van een beetje niveau zijn. We zijn wel VWO hoor
Ja idd. Ik vond het echt té simpel.
Die vraag met dat tv kijken, kom op. Staat er 6 keer in. Ik was al aan het zoeken naar het addertje, kon echt niet geloven dat het zo simpel was.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ling schreef op 19-05-2006 @ 21:18 :
ehm herinneren jullie je die tekst nog in je franse examen, die ging over een jongen die tijdens lesuren ging vissen omdat hij de pest heeft aan zulke discussies zoals jullie die nu aan het voeren zijn?

juist.

Hallo zeg, niet iedereen is even goed in Frans, je kunt niet zeggen dat een toets 'makkelijk' is omdat toevallig de meerderheid in jouw klas dat vindt. Wees gewoon blij dat je een goed punt hebt ipv dat je mensen die lager hebben gescoord gaat uitmaken voor aanstellers
mensen die niet goed zijn in frans moeten niet verbaasd zijn als ze op het examen dan niet goed scoren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-05-2006 @ 21:21 :
Ja idd. Ik vond het echt té simpel.
Die vraag met dat tv kijken, kom op. Staat er 6 keer in. Ik was al aan het zoeken naar het addertje, kon echt niet geloven dat het zo simpel was.
Te simpel vind ik overdreven ik vond het gewoon normaal.

die vraag heb ik geloof ik fout nou ja, ik heb gewoon tv kijken geantwoord, ipv lang/veel tv kijken...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:31
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Ave schreef op 19-05-2006 @ 21:27 :
Te simpel vind ik overdreven ik vond het gewoon normaal.

die vraag heb ik geloof ik fout nou ja, ik heb gewoon tv kijken geantwoord, ipv lang/veel tv kijken...
Nou ja ik ben ook wel goed in Frans. Maar dan nog, ik vind het schandelijk dat ik zonder te leren een 8 oid kan halen. Met bio uren en uren geleerd voor niks
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:34
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
De teksten waren op zich niet moeilijk, misschien wel ietsjes langer dan die van vorig jaar (nu had ik de volle 2,5 uur wél nodig)...
Maar ik vond deze teksten van hetzelfde niveau als vorig jaar... heb eigenlijk niet veel te klagen...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:39
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 19-05-2006 @ 21:34 :
De teksten waren op zich niet moeilijk, misschien wel ietsjes langer dan die van vorig jaar (nu had ik de volle 2,5 uur wél nodig)...
Maar ik vond deze teksten van hetzelfde niveau als vorig jaar... heb eigenlijk niet veel te klagen...
Ik deed er ook iets langer over dan anders, maar was voornamelijk omdat ik mezelf meer controleerde (meer woorden opzoeken waar ik over twijfelde)
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:41
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Als eerste van de hele gymzaal klaar na 1.5 uur. 44 punten. Even patsen.
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Touché schreef op 19-05-2006 @ 21:41 :
Als eerste van de hele gymzaal klaar na 1.5 uur. 44 punten. Even patsen.
mompelt iets van moord en doodslag

maar wel gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:42
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Na maandag heb ik namelijk geen reden meer tot patsen.
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Touché schreef op 19-05-2006 @ 21:42 :
Na maandag heb ik namelijk geen reden meer tot patsen.
Wat had je fóut dan?

nou ja, je hebt het begin iig goed toch
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:43
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Citaat:
Ave schreef op 19-05-2006 @ 21:42 :
mompelt iets van moord en doodslag

maar wel gefeliciteerd!

Haha merci, de rest wordt ook zweten en punten schrapen voor mij hoor.
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:44
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Citaat:
Ave schreef op 19-05-2006 @ 21:43 :
Wat had je fóut dan?

nou ja, je hebt het begin iig goed toch

Twee open vragen, die over de babyboomtekst en nog een ergens aan het eind
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:00
Pjot
Pjot is offline
Ik heb nog ff een vraagje,

ik dacht dat de norm die dus tussen de 0 en de 2 zit rond de 1 zit als het achteraf een niet te moeilijk en niet te makkelijk was.

makkelijker > net onder de 1
moeilijk > net boven de 1

Maaar als ik dan bij de gemiddelde norm van de laatste tien examens bij frans kijk dan is dat 0.2

Terwijl bij bio het gemiddelde van de norm van de laatste tien examens wel rond de 1 zit namelijk 1.1.......

dus betekent dit dat als ze zeggen je heb een cijfer tussen de 6.5 en de 7.5 dat je eigenlijk er van uit kan gaan dat het heeel dicht bij de onderste grens zit.....

en van waar dit verschill????

zo benieuwd of iemand dit weet
__________________
OH YEAH
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:11
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ik hoop maar dat de norm niet op 0.0 wordt vastgesteld, want als ik een 8.0 heb sta ik een 8 op mijn eindlijst!
heb 41 uit 46 punten, of 40 uit 46


en sommigen hadden bij ons uit de klas ook te weinig tijd hoor!
En niet iedereen kan na 6 jaar frans meteen super goed teksten. Wees blij dat je het zelf wel goed kunt, en als anderen gaan klagen, steun ze of weer in ieder geval niet zo arrogant en lullig om dat af te zeiken. Je houdt je hoge cijfer toch wel

allemaal veel succes met de andere vakken
__________________
zing bid huil vecht lach werk bewonder
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:15
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Nou, voor de mensen die Frans moeilijk vonden, heb ik hoopvol nieuws:

Chiel en Tanja van het LAKS:

Ondanks de klachtenstroom over biologie was ook Frans erg moeilijk doordat de teksten erg lang waren en sommige ook erg moeilijk.

Hebben dus alsnog heel wat geklaagd.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:46
Verwijderd
Sommige teksten waren wat aan de lange kant, maar ik vond ze in het algemeen écht niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Er zaten wel wat lastigere vragen tussen, vooral bij de teksten die ook hier al werden aangegeven (o.a. dat interview). Maar dat het nou echt moeilijk was over het algemeen vond ik niet.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:10
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 19-05-2006 @ 22:15 :
Nou, voor de mensen die Frans moeilijk vonden, heb ik hoopvol nieuws:

Chiel en Tanja van het LAKS:

Ondanks de klachtenstroom over biologie was ook Frans erg moeilijk doordat de teksten erg lang waren en sommige ook erg moeilijk.

Hebben dus alsnog heel wat geklaagd.
Ga toch fietsen zeg. Bio was veel en veel moeilijker. Als norm bij Frans 0,1 wordt mag ie bij bio wel 1,9 worden.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:21
The 1 and only
Avatar van The 1 and only
The 1 and only is offline
Ik vond het over het algemeen niet erg moeilijk, het enige lastige vond ik de gatentekst en die tekst over het feminisme.. Ik snap ook niet echt dat er mensen waren die te weinig tijd hadden, ik had zelfs nog ruim de tijd om alles een keertje over te kijken..
__________________
That's me
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 09:28
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik hoop nog op een beetje een soepele norm, maar zou het begrijpelijk vinden als het een 0,0 - 0,2 wordt. Als ik een 9,2 haal voor dit examen heb ik een 9 op mijn lijst, dat zou wel gaaf zijn, maar dan moet de norm wel redelijk soepel zijn. (Mijn cijfer is nu tussen 8.8 en 9.7)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 09:39
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Ave schreef op 19-05-2006 @ 21:27 :
Te simpel vind ik overdreven ik vond het gewoon normaal.

die vraag heb ik geloof ik fout nou ja, ik heb gewoon tv kijken geantwoord, ipv lang/veel tv kijken...
Denk je echt dat ze dat fout rekenen? Ik had dat ook namelijk...
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 09:49
Verwijderd
Ik heb trouwens die hele tekst fout over die violen enzo Vet stom, hij leek me niet zo moeilijk Maarja waren ook maar 3 vragen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 10:40
Ling
Ling is offline
Ja ik ook En ik had de antwoorden nog met zekerheid ingevuld ook... Overschat blijkbaar..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:24
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik was zelf netjes op tijd klaar..nog een half uur om goed na te kijken en antwoorden over te schrijven.
bij t examen van vorig jaar had ik een 6,0, die vond ik ook veel moeilijker. bij dit examen tussen de 7,8 en 9,4 dus.

maar er zaten er bij ons ook een paar te zwoegen, en die waren net op t nippertje klaar.

ik vind wel dat er veel geklaagd is
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:28
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik vond het heel goed gaan, had ook genoeg tijd om het na te kijken, maar veel mensen uit mijn klas zeiden dat het echt niet te doen was en dan ze nog 2 teksten moesten maken..

Toen kwam ik hier even spieken en bleek dus dat de meesten het makkelijk vonden. Ik weet niet precies hoe dat te verklaren is, maar volgens mij is het wel zo dat de mensen op s.com redelijk hoogopgeleid/slim zijn en vaak de uitblinkers van de klas.

Daarom is het denk ik ook wel te verklaren dat er verschillen zijn met het aantal klachten dat we hier horen en dat ze bij LAKS horen.

Een andere verklaring kan ik zo snel niet verzinnen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:42
Verwijderd
sjongejonge zeg, da leentjuh mag nu wel weer weg uit het topic, we weten nu allemaal wel dat jij hem echt véél te simpel vond en dat iedereen die dat niet vond zich aanstelt, niemand mag dit moeilijk vinden, want biologie, dàt was pas moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:52
Verwijderd
Ja en dat de norm van bio hoog moet worden betekent toch niet automatisch dat die voor frans dat niet mag?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:23
muppet(1)
muppet(1) is offline
Precies!!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:38
Verwijderd
Ik neem aan dat iedereen sowieso ook wel hoopt dat de norm hoog wordt Ook al vonden ze het examen makkelijk (vond 'm zelf ook goed te doen).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:49
Experiment
Experiment is offline
Beetje gek: die ene vraag bij de femistentekst: je moest een citaat geven waar die vrouw eerder het idee:

c'est se retrouver enchainée'

uitdrukte. Eerste twee woorden van die zin/zinsdeel geven

Ik had geciteerd: 'tu vas (etre dépendante') maar als goed antwoord moest je hebben: ma fille, (il faut que tu travailles, car si tu ne fait pas, tu vas etre dependante)

maar 'dat is jezelf weer vastgetekend vinden' is toch hetzelfde als 'je bent afhankelijk' en niet 'dochter je moet werken'
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:54
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Zie net hier de discussie staan over wel of niet moeilijk..
Ikzelf vond hem ook wel goed te doen, maar er waren dus echt een paar meisjes in mijn klas die hem erg moeilijk vonden! Ze vonden de teksten te lang en de vragen te vaag.. Ik denk dus dat het ook echt aan jezelf ligt of je een beetje feeling voor Frans hebt en of je ook goed in tekstverklaren bent..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:55
__
Avatar van __
__ is offline
Renske-meiske
ik had het niet beter kunnen verwoorden
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:08
reno
reno is offline
Mja.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:14
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-05-2006 @ 12:49 :
Beetje gek: die ene vraag bij de femistentekst: je moest een citaat geven waar die vrouw eerder het idee:

c'est se retrouver enchainée'

uitdrukte. Eerste twee woorden van die zin/zinsdeel geven

Ik had geciteerd: 'tu vas (etre dépendante') maar als goed antwoord moest je hebben: ma fille, (il faut que tu travailles, car si tu ne fait pas, tu vas etre dependante)

maar 'dat is jezelf weer vastgetekend vinden' is toch hetzelfde als 'je bent afhankelijk' en niet 'dochter je moet werken'
Ja! Danku. Dat had ik ook, vond het ook al zo vreemd. Hoop dat mijn lerares dit ook vindt, en de tweede corrector kan overtuigen...
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:27
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-05-2006 @ 12:49 :
Beetje gek: die ene vraag bij de femistentekst: je moest een citaat geven waar die vrouw eerder het idee:

c'est se retrouver enchainée'

uitdrukte. Eerste twee woorden van die zin/zinsdeel geven

Ik had geciteerd: 'tu vas (etre dépendante') maar als goed antwoord moest je hebben: ma fille, (il faut que tu travailles, car si tu ne fait pas, tu vas etre dependante)

maar 'dat is jezelf weer vastgetekend vinden' is toch hetzelfde als 'je bent afhankelijk' en niet 'dochter je moet werken'
Ik zat ook een hele tijd te twijfelen over die vraag, maar heb het uiteindelijk toch goed beantwoord. Het is redelijk vaag geformuleerd. Maar ik vind de 'Ma fille' er ook bij horen.

Dit is de hele zin: C'est peut-être vrai pour certaines, mais je n'entends personne prévenir: "Ma fille, il faut que tu travailles, car, si tu ne le fais pas, tu vas devenir dépendante, tu vas perdre ta liberte."

Ik vind dat 'tu vas perdre ta liberté' hetzelfde is als 'être enchainée'. Ze heeft het in de zin voor 'c'est se retrouver enchainée' ook over 'recevoir un demi-Smic (het minimumloon) pour cesser de traivailler ' je krijgt dus geld om op te houden met werken. Dus opzich komt het wél op hetzelfde neer, al is het erg vaag.
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.

Laatst gewijzigd op 20-05-2006 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:29
Verwijderd
Ik vond eigenlijk gewoon al die citeervragen kut
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:33
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Renske-meiske schreef op 20-05-2006 @ 11:42 :
sjongejonge zeg, da leentjuh mag nu wel weer weg uit het topic, we weten nu allemaal wel dat jij hem echt véél te simpel vond en dat iedereen die dat niet vond zich aanstelt, niemand mag dit moeilijk vinden, want biologie, dàt was pas moeilijk.
Tuurlijk mag je het moeilijk vinden.
Waar de norm voor bedoeld is: zorgen dat het elk jaar hetzelfde niveau hetzelfde cijfer oplevert.
Frans was simpelweg gewoon niet veel moeilijker dan andere jaren. Dus een hele hoge norm is niet nodig en komt er ook niet.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans: schoolsystemen!!!
Elise3245
1 18-06-2015 19:52
Eindexamens 2013 [HAVO] Frans huilen
LauraJansen
15 25-05-2013 00:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling examen
Gast2
4 08-05-2007 04:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen 'Examen' Frans en Duits 1
Nomen Est Omen
4 19-06-2004 17:50
Eindexamens 2003 mondeling examen frans
sunnyke
1 13-05-2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.