Advertentie | |
|
02-07-2007, 21:36 | ||
Citaat:
is daar geen mogelijkheid voor en als ik niet naar de universiteit wil hoe lang gaat die hbo dan duren en als ik wel naar de universiteit wil hoe lang gaat die dan duren (A) |
02-07-2007, 22:57 | ||
Citaat:
Zorg er gewoon voor dat je de boel haalt, dan heb je ook geen probleem zonder diploma van school gekickt te worden. Ja, je 5e jaar moet je halen, maar stel dat je zou zakken in je 6e jaar, is dat dan ook meteen eraf gekickt worden? Als ik het me goed herinner was dat examenjaar altijd net wat anders.
14-07-2007, 15:56 | ||
Citaat:
Als je een HBO diploma hebt ben je al hoger geschoold dan het grootste deel van de beroepsbevolking en met een HBO diploma kan je over het algemeen prima een baan vinden. Het is heus niet zo dat werkgevers het liefst WO'ers hebben, en HBO'ers maar als tweede keus zien. Als je bijv. een HBO-ICT opleiding hebt gedaan en je bezit alle vaardigheden die er in de vacature worden gevraagd, wat is dan het nut van een WO'er? Of neem iemand met een lerarenopleiding. Waarom zou een school een docent aannemen die een universitaire opleiding heeft gedaan? Een HBO-lerarenopleiding is in dat geval goed genoeg! Sorry, maar ik vind je post enigszins denigerend over HBO'ers. |
14-07-2007, 21:36 | ||
Citaat:
|
15-07-2007, 11:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-07-2007, 12:53 | ||
Citaat:
In elk geval: er is zeker niets mis met het hbo, maar er is gewoon een niveauverschil met de universiteit. Niets mis mee, maar er zijn gewoon wat minder mogelijkheden. Oh, en dat is dus niet denigrerend. Als je zegt dat het hbo een hoger niveau heeft dan mbo, dan is dat toch ook niet denigrerend? @TS: probeer vooral te kijken naar wat het beste bij je past. Als het vwo echt te moeilijk voor je is, dan is de havo misschien een goede optie en als je nu al weet dat je een bepaalde hbo-opleiding wil doen, dan kan je beter naar de havo. Maar zoals al gezegd is een keertje blijven zitten helemaal niet erg. Waarschijnlijk is dat jaartje genoeg om het vwo wel te halen
15-07-2007, 17:14 | ||
Citaat:
De meeste mensen die roepen dat het HBO voordelen heeft over de universiteit zijn HBO'ers zonder (veel) werkervaring. Het voordeel is domweg dat je meer niveau inkoopt. Wat er met dat niveau wordt gedaan verschilt per persoon, maar ontkennen dat er een verschil in niveau bestaat is niet te ontkennen.
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister flyaway | 0 | 14-11-2008 13:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |