Advertentie | |
|
21-01-2009, 17:49 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Gelijke monniken, gelijke kappen. |
21-01-2009, 18:09 | ||
Citaat:
21-01-2009, 18:09 | ||
Citaat:
21-01-2009, 18:40 | ||
Citaat:
Maar zo kortzichtig zijn de (extreem)rechtse mensen vaak, dus wat dat betreft ben jij een uitstekend voorbeeld. Want ik heb nergens gezegd dat uit naam van geloof je wel mag beledigen. Je mag het me aanwijzen wanneer ik me hier vergis. Toch leuk geprobeerd hoor.
21-01-2009, 18:43 | |
Eh links en rechts is bullshit, je hebt moralistische hippies en mensen die dat niet zijn. De eerste groep zul jij zien als verstandige mensen en de tweede groep als (extreem)rechts.
mag je zelf verzinnen wie waar hoort. Vind je overigens dat vrijheid van godsdienst wel hetzelfde is als vrijheid tot beledigen van andersdenkende/nietgelovigen/andersgelovigen?
21-01-2009, 19:07 | |
Vrijheid tot beledigen bestaat helemaal niet. Wanneer ik iemand een compliment geef, en die persoon pakt dat verkeerd op en is beledigd, dan is dat niet mijn schuld, noch mijn intentie. Beledigen is een intentie van een boodschapper, en een interpretatie van de ontvanger. Het al dan niet gebruik maken van de mogelijkheid om iemand bewust te beledigen ligt puur in het straatje van het fatsoen. Opbouwende kritiek zien als een belediging kan je in deze dus ook zien als het ontbreken van een goede zelfreflectie.
In het verlengde daarvan zie ik niet in hoe Fitna ooit beledigend kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat de mensen die uitkeken naar die film beledigd waren na het zien van de erbarmelijke kwaliteit van de film. Een paar plaatjes en filmpjes van religieuze gruwelijkheden en wat geneuzel uit de Koran, niet echt het vervolgen waard.
21-01-2009, 19:08 | ||
Citaat:
En ik vind niet dat vrijheid van godsdienst het recht geeft andersdenkenden te beledigen. Daarom hebben de grote bestaande geloven wat mij betreft ook een slechte invloed op de samenleving. Maar het is wederom een feit dat die geloven nu eenmaal bestaan en dan kun je het best daarvanuit een oplossing zoeken.
21-01-2009, 19:13 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
21-01-2009, 19:18 | ||
Citaat:
21-01-2009, 19:23 | ||
Citaat:
Wanneer we eens van die kritiek op vrijheid van meningsuiting af zijn, kunnen al die heetgebakerde mensen met weinig of zonder zelfreflectie een mooie cursus krijgen in zelfbeheersing en relativeren. Ik zeg het nog één keer: de grens ligt bij geweld.
21-01-2009, 19:24 | |
Verwijderd
|
Zo'n idioot moet je gewoon negeren.
Aan de andere kant: jouw vrijheid eindigt waar die van mij begint. Zoals Wilders tekeergaat ( maar ook de talloze gristenen en moslims met hun haatzaaierij ) is wel degelijk onfatsoenlijk. Zo behandel je mensen niet. Maar het is aan iedereen om dergelijke freaks gewoon te negeren. Dit is uiteindelijk helaas alleen maar in het voordeel van die man. En dat is wat ze nu net niet willen.... Tja |
21-01-2009, 19:28 | ||
Citaat:
Maar blijkbaar zijn er hier wel mensen die vrijheid van meningsuiting boven de persoonlijke integriteit zetten. Dat gaat me net iets te ver.
21-01-2009, 19:28 | ||
Citaat:
21-01-2009, 19:30 | |
Ik denk ook dat in een discussie over fatsoen iedereen het wel redelijk met elkaar eens kan zijn, schelden/beledigen is wat voor gekken en dwazen (net als het schrijven van je naam op muren en glazen) maar het moet wmb mogen, als is het maar omdat het makkelijker is om onderscheid te maken tussen beschaafde en onbeschaafde mensen.
Daarbij, wat heeft die Wilders nu helemaal gezegd? Zo erg is het toch niet, als hij moslims consequent bommenleggers zou noemen zou ik het al iets meer snappen.
21-01-2009, 19:32 | ||
Citaat:
21-01-2009, 19:32 | ||
Citaat:
En nog iets. Als de grens bij geweld ligt is dit een interessante casus. In principe zou ik als leerling van een school kunnen roepen dat ik aangerand ben door een leraar. Zonder dat dit waar hoeft te zijn leidt dit tot ongelooflijke imagoschade. Maar dat moet maar kunnen, immers, ik heb geen geweld gebruikt. Daar kun je toch geen voorstander van zijn ?
21-01-2009, 19:42 | |||
Citaat:
Citaat:
21-01-2009, 19:44 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder; Briljant staaltje vragen ontwijken. Het gelovige gedeelte heb ik maar even aangenomen aan de hand van je zwakzinnige manier van opstellen op Religie. |
21-01-2009, 19:47 | |
Ik noem je niet extreemrechts, ik noem je zo kortzichtig als extreemrechts. Verder ontwijk ik geen vragen.
En een beschaafde manier van discussiëren ken je niet echt he ?
21-01-2009, 19:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2009, 20:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Het beestje bij de naam noemen, is niet waarmee ik moeite heb. De manier waarop wel. De fransen zeggen dat mooi: c'est le ton qui fait la musique. Oftewel: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Je kunt beter genuanceerd de feiten neerleggen, dan er op zijn manier over blaten, mekkeren zeiken en beledigen. Dat laatste is niet nuttig, en niet fatsoenlijk. Hij zou serieuser genomen worden, door iedereen als hij zijn bronnen zonder constante beledigingen en strontsmijterijen zou doen. |
21-01-2009, 20:20 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2009, 20:22 | ||
Citaat:
Als wilders de islam en de moslims goed uit elkaar heeft gehouden dan valt het wel mee met die rechtszaak.
21-01-2009, 20:28 | |
Ik denk dat het punt niet zozeer ligt bij de boeken maar hoe de boeken geïnterpreteerd worden. Er zijn gelukkig veel minder fundamentalistische christenen dan moslims. Althans, dat is mijn ervaring. Maar dit neigt naar een religiediscussie.
21-01-2009, 20:29 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2009, 20:31 | ||
Citaat:
21-01-2009, 20:33 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2009, 20:34 | ||
Citaat:
21-01-2009, 20:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2009, 20:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2009, 20:48 | |
Verwijderd
|
ow kom op zeg, wil je nu echt beweren dat de paus minder achterlijk is dan de gemiddelde imam die oproept tot de jihad in het land waar hij een uitkering heeft??
Diezelfde paus die vind dat je Aids kan stoppen door nog meer kindjes te fokken? Diezelfde paus die homoseksualiteit nog steeds een ziekte is? Op de voet gevolgd door uiteraard de zwartkousen op de Nederlandsche biblebelt? Religie zal best iets moois hebben voor mensen, maar is nu niet bepaald erg modern te noemen. In die zin zijn al die traditioneel ingestelde sufferdjes allemaal even achterlijk. |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreuraanslag in Noorwegen T_ID | 68 | 03-08-2011 08:21 | |
Geen vervolging Geert Wilders om cartoons T_ID | 57 | 20-08-2009 16:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Vrouw weer vrij na arrest om abortus ***ailá*** | 350 | 31-12-2007 16:28 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 |