Advertentie | |
|
![]() |
|
20.08
Ja, ik weet dat nog wel. Van hoe dat toen nog rook en van de schimmel in de hoekjes en de blauwe zweem die ook in de nacht hing en door de dag ging en hoe mij dat aan jou - En nu sta je hier en is het groen en spiegel jij en ik vertel je over wat ik weet van waterlelies. Gister nog stond ik hier en zag ik waterlelies uitkomen en opbloeien en ik zat aan de kant en wachtte tot ik zo langzaam werd dat alles snel leek en ik de bloem zag groeien, hoewel ik de bloem zág groeien maar het niet kon beseffen niet kon zien niet - zoals ik niet kon beseffen en niet kon zien en enkel nog de blauwe blauwe zweem kan ruiken van toen en hoe dat mij aan de schimmel doet denken en ik nu van schimmels naar bloemen ben gegaan maar graag weer terugga en in de hoek ga zitten en naar de schimmel ga kijken tot ik zie hoe ze groeit en het blauw in de dag en de nacht ruiken tot ik er zo'n beetje dood bij neerval. 20.11
|
De wolken breken
Ze laten zich vallen Naar beneden In miljoenen stukken Die men de naam 'druppels' heeft geschonken Het vallende breken stopt En de wolken Groeien weer aan Drijven langzaam uit elkaar Worden lichter en lichter Witter en witter En dan opeens Komt er iets groot en lichts voorbij Een vuurbol van warmte een haat Die men de naam 'zon' heeft geschonken Ja, die goede oude jongen Drijft de wolken weg Uit de lucht Maar ook uit mijn hoofd |
![]() |
|
![]() |
16:24
Als alles mooi moet zijn dan mislukken we vaker dan dat het zal lukken zie het in stukken en los van elkaar het schoonheidsideaal veranderd dag van dag tot dag en week naar week hoe denk je dat ooit aan te passen in de goede maat te vinden vast te sjorren vast te binden morgen... dan zijn de haren uit laten we ons allemaal kaal scheren en pruiken gaan dragen stel maar geen vragen dat hoort niet in deze wereld van nu is dit en nu is dat en als je daar niet aan mee doet dan is dat wel mooi jou probleem dat jij die schoenen niet kan betalen daar loopt toevallig wel iedereen mee en heb je flaporen? Daar valt best wat aan te doen het kost je geen poen, want jij bent gepest dus heb je het recht op een mooi paar oren en een nieuwe kin stik er toch in 16:29 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 17.28 (en een beetje, denk ik) Oude bekenden duiken op in oude bomen lieflijke beschrijvingen in zwart met plakkende plaatjes die meer moeten uitdrukken maar voor mij niets betekenen toch verpand ik steeds mijn hart aan het schrijven en wacht ik op de brieven die komen ook ik heb de pen eens neergelegd gewanhoopt, maar ook gedroomd toen ik terugkwam was alles op het oude alles veranderde mee ik weet niet meer precies wat ik had gezegd toen ik onbeschroomd vertelde 'de dagen worden korter ondanks mijn verlangen' |
![]() |
|
15.26
Sterven aan de wind is makkelijker gedaan dan gedacht je stelt je een stenenhoop voor die kantelt maar bedacht dat de wind vast zo snel en zo sterk niet kon zijn ze slaat alleen de golven in het water en de duinen naast het strand en het zachte zachte zand in droge plaatsen waar je heen kun verhuizen en je kunt verplaatsen en elke dag de droge lucht en het fijne zand inademen die op je hoofd en in je armen nog niet krast sterven aan de wind is makkelijker gedaan dan gedacht en voor wie hoest en rochelt is het de wind die het laatste lacht. 15.30
Spoiler
|
![]() |
Drie jaar geleden ben ik begonnen met wat gedichten. Ik dacht er nooit lang bij na, ik schreef gewoon op wat in me op kwam. Zo maak ik mijn gedichten vaak in 3 tot 10 minuten. Hier een gedicht van mij van drie jaar geleden.
-- Samen lopend door de straten… met die lach van jou gezicht, En de zon in jou mooie ogen, Laat jij me steeds maar praten. De klok staat stil, Maar jij blijft maar doorgaan. De liefde straalt ervan af, In jou gehele bestaan. Die liefde in je ogen, Is mij niet ontgaan. En de glans op je gezicht, Volgt mijn gehele bestaan. Het stralen en de glans, De liefde en balans, Zorgt voor alles tussen jou en mij, Hierdoor komt alles voor ons… super dichtbij. |
![]() |
|
23:05
Hoe zou het zijn als ik een dj was en elke avond pas om zeven uur wakker werd. Dat ik dan leefde in de nacht en dat er pas 's ochtends vroeg weer een kussen op mij wacht en de scheve denkens want jij maakt geen bedden op. 23:10
|
Verwijderd
|
13:44
O, als ik duizend veren had en jij had er maar een dan pakte ik je laatste donsje af en had je er geeneen. Ik wil je in een vuur gooien ik wil al je haartjes stuk voor stuk verbranden van je huid wil ik een mutsje looien voor het kind van een bedelaar die voor de kerk zit zonder handen. 13:49 |
![]() |
|
Leuk leuk! Mij ook proberen.
9:57 Ochtenden als deze tikken altijd te vlot voorbij en ik wilde dat de tijd even stopte, stil bleef staan voor jou naakte lichaam tegen het mijne jouw zachte ademhaling die in mijn oor weerklinkt -en we ontbijten met de laatste restjes wijn- 9:59
|
![]() |
1:50
Vanwaar ik hier zit, achter dit grote dichte raam, met dunne glazen, staat daar de maan Gordijnen stevig dichtgetrokken - op zo'n manier dat de straat daar blijft, en ik hier Op een punt na: het geluid dat dwars door grote dichte ramen puilt Ik luister en ik hoor: de wereld buiten in het maanlicht. Een meisje huilt Een oude scooter rijdt voorbij. Een krolse kat en ik ben hier. Het alledaagse in frequenties, hoog en laag, glijdt langs mijn raam. 't Stroomt. Nu is het stil. 1:51 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
we waren in boulogne
we waren in berlijn groot om klein, het maakt niet uit: wij waren daar we bouwden mooi een kerk, een plein we goten groot in marmer, zwaar we waren high op opium, zo groots Karl beschreef het toen we bouwden bouwwerken als lijm een kerk, een plein wij waren daar en zo bleef alles bij elkaar |
![]() |
|
Verwijderd
|
11.01
Wat als we ooit onze handen laten gaan, en ze lopen weg om kinderen te slaan? Ik ben geen mens, maar toch - ik leef, je kan me horen als ik ademhaal, ik ben een hand die over haren duwt. Ik weet niet wat vertellen is, maar als het is dan is het over mij, en over weggelopen handen en over adem die door longen schuurt om te voelen, duwen, aan te randen. het is geen verhaal maar hoe kan dat? Het duurt. 11.06 |
![]() |
|
Verwijderd
|
15:21
ik loop hier alleen, stil door de stad. niemand die mij kan verstaan, want ik praat plat. Ik zoek de weg maar ik kan hem niet vinden, waar moet ik heen, zit ik wel goed? Ik heb vragen, maar niemand weet het antwoord. Ik ben verward, maar niemand weet wat ik bedoel, heeft het nog zin wat ik nu doe? ik besluit te rusten op een steen want ik ben moe. ---------------------- 15;27 |
![]() |
|
![]() |
Ik wil je wel vertellen
Wat ik diep van binnen voel In mijn dromen heb ik het het al duizenden keren verteld, met maar een doel Dat ik niet meer wil blijven hangen in deze poppenspellen Ik wil je het wel zeggen Maar er is iets wat mij tegenhoudt Onze vriendschap, is wat mij ervan weerhoudt Moet ik me er dan maar bij neerleggen? Nee, dat is niet wat ik wil Maar ik wordt verdrietig bij de gedachten Dat wij uit elkaar gaan, dan is mijn leven weer zo stil Ik heb er wel over gedroomd, dat je lachte Op zo'n manier die alleen jij kan doen, maar daarna was het even stil Daarna kuste je me en liepen we hand in hand langs de grachten |
![]() |
|
Verwijderd
|
12.15
Ik weet niet wat ik moet, waar moet ik heen, Er zijn zoveel mensen, maar toch voel ik me alleen.. Alleen in de wereld, alleen op school, Er zijn zoveel vrienden, ze geven om me, Er zijn zoveel mensen, ze houden van me, Maar wie is te vertrouwen, echt, van binnenuit.. Van wie ik het meest hield, wie veel voor me betekende, Hij ging.. liet me staan. Nu is hij terug, maar hij, is veelte ver gegaan. Ik kan je niet meer vertrouwen, en dat doet pijn, Want waarom weet ik zo zeker, dat het nooit meer het zelfde zal zijn... 12.20 |
![]() |
|
![]() |
19:06
Stenen vallen neer als uitlokkende klappen. Hopeloos vooruitzicht op het vierkante gebied. Maar anders dan het recht van de sterkste kent men hier niet. Een ander pad sla ik in waar ik verstrooid flirt met verwaarloosde gedachten. Ik wilde het spel omgooien, maar dat gedrag tolereert men bij scrabble niet. 19:11 Laatst gewijzigd op 07-01-2013 om 18:14. Reden: In plaats van 19:06 had ik 19:16 neergezet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1:18
ik wou niet dat ik was zo in den vreemde ben ik hier nu voel ik hier nu niets en tegelijk jouw adem in mijn nek de slagen in jouw borst ze tellen nog de klok is stil de tijd is op op mijn huid sneeuwde het vandaag vlokken vol de straten glad en alles traag je lippen op mijn buik ik proef ze trek in falafel maar het is al best wel laat het was leuk dat jij ook Oscar Wilde verslond en verder ook het bier de rook je stem nu gaan mijn handen door je haar jouw handen op mijn billen en je zegt nog even niets maar ik hoor je stem vanbinnen we liggen lekker in dit bed en slaan de stukken ijs traag van het raam 1:22 |
![]() |
|
21.01
Stiekem kwam ik hier voorbij Lezend wat de and'ren schreven Mond gesloten, ogen open Voor de schoonheid van het woord Voor de woorden die maar stroomden Voor de zinnen zonder eind Krampachtig door de tijd besloten De limiet die niemand overschrijdt 21.06
||
Citaat:
![]() 23:31 Je tellen je tenen, je tijd tikken je lakens tot je kin, je dagen verdrinken de ochtenden rood, je huid besproet, besproeit je kuiten zacht je lacht verdriet drinkt en wacht je vingers erin wrijven tot je naakt tot je koud en blozend dan stilte dan zingen dan de patronen en de lakens leren dan niks, dan niemand dan einder dan verte 23:36
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Nieuwe wedstrijd! flyaway | 33 | 26-07-2010 09:22 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #91 Verwijderd | 500 | 09-12-2007 12:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |