Advertentie | |
|
![]() |
|
21:12
Een wolk gleed over de bergen De domen huilden stil De mannen renden, vrouwen weenden Het geluid van schoten, heel dichtbij Ze renden harder, weenden luider Tot aan de grens van Myanmar Na al die jaren Eind'lijk veilig In het onbekende land Van Myanmar in stalen vogels Naar ons kleine klompen-land 21:17 [Als klein eerbetoon aan alle lieve en dappere mensen en vrienden van mij die hun thuisland Birma achter zich hebben moeten laten en met gevaar voor eigen leven hierheen gekomen zijn. Om nu hier een stille strijd te voeren tegen de onduidelijkheid en onrechtvaardigheid van de bureaucratie. Ps. Het is tegen mijn principes om Birma Myanmar te noemen, zoals de Birmese regering die van deze gewone burgers vluchtelingen heeft gemaakt, dat graag wil, maar in het gedicht vond ik het wel gepast.]
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
19.31
Het is al laat en de wereld is vergeten waar de nacht vandaan komt en de dag naartoe moet in de avond. Ik zit op mijn balkon en roer de stukjes avond door mijn pasta ik kauw en slik maar slik niet weg. Het regent al een beetje, en ik vraag je en ik smeek je of je terugkomt liefje kom terug ik mis je zo het is te nat om droog te staan, de regen druppelt zich langs me naar beneden tel de druppels lik ze op. 19.35 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Starend in de leegte
Een heleboel pijn Geschopt, weer geslagen Alleen achter gebleven, Niemand die je ziet Stil in je hoekje Vol pijn en vol verdriet --- Licht gevoel, niets gegeten Allemaal voor het goede doel, Ribben door je shirt Maar jij ziet het niet --- Het op, niet vanzelf.... |
![]() |
|
20.26
Het is om te janken zo koud dus laten we vannacht in volledige duisternis onze benen scheren en onze haren aaien tot ze glanzen vanille in onze huid wrijven en ons urenlang opsluiten tot het stoom als parels tussen onze borsten doordruipt dan naar buiten en bij de sloten al het spiegelend ijs wegschrapen 20.32
|
23:28
Ogen staren in het donker Handen tasten naar het niets Voeten vinden geen houvast aan de kille tegels De nacht is medogenloos, hard, koud. Lopen kan niet snel genoeg De wereld staat stil. Ogen staren naar de overkant Handen vinden houvast Benen vatten grip op de grond veilig 23:33 |
![]() |
|
16:04
Krampachtig houd jij je vast. Jou handje in die van mij. Op jou schouders nog geen last, en je gezichtje kijkt nog blij. Je weet nog niet dat je belangrijk bent. Zelfs in elk volwassen leven. Omdat jij onbezorgd door het leven rent, gaan er grote mensen even zweven. Ik zou het willen uitleggen. Blijf zolang mogelijk klein. Maar het zou je niets zeggen. Daarvoor moet je groter zijn. 16:09 de zinsopbouw klopt niet helemaal ;p maargoed
|
Ik denk soms na,
Ik schrijf het op en stop het in een la. Hoe is het ontstaan, water, Is het er nog wel later. Iets wat ik opving, Een heel klein ding. Ik weet niet wat het is, Misschien heb ik het wel mis. Moet ik verder gaan, Zonder bij dit alles stil te staan. Waarom zou ik? Ben ik wel goed snik. Niemand zal het weten, Wat deze gedachten is weggesleten. Sommigen denken helemaal niet, Tot dat je ze doodschiet. Heel even, Kunnen ze nog leven. En dan is het voorbij, Dus begint de rest met een schone lei. |
![]() |
|
----
21:13 O jee, wat hoor ik nou Is meneer niet meer tevreden Is het niet naar wens Misschien kan ik dat veranderen Misschien wordt het weer fijn Kapotte deuren Ingegooide ramen Of een lekkend dak Er is veel wat gemaakt kan worden Maar een ding is heel speciaal Dat maakt niet iedereen om het even Want heb je een gebroken hart Dan moet er meer gebeuren Dan er alleen een kusje op geven Dan moet iemand je in zijn armen nemen En je troosten Je liefde geven Wie kan het jouwe maken? Hopelijk vindt je het antwoord Voor je al te oud bent Want tijd, dat kan maar moeilijk helen 21:18 ---- Hopelijk is het een beetje redelijk, dit is iets wat ik nog nooit gedaan heb, maar daarom des te leuker om te doen ![]() Al merk ik wel dat het niet helemaal lekker loopt, maarja, wat wil je met maar vijf minuten? ![]()
|
22:14
Voor je weg was, en voor dit alles gebeurde, leek mijn leven maar een illusie, en had ik niemand om wie ik treurde. Soms denk ik bij mezelf, ik wil terug, ik wil alles opnieuw. Maar de littekens die je achterliet, en de hartpijn en dit verdriet, dat blijft me maar volgen. Opnieuw starten is moeilijk, ik heb niemand om me heen, en voor het eerst, voor het eerst voel ik me alleen. Al die fake vrienden, iedereen die er altijd voor me zou zijn, iedereen was weg. Daarom doet dit het meeste pijn, want deze keer heb ik pech. 22:19 Ik weet niet of dit goed is , maar ik ben er tevreden mee. ![]() Opbouwende kritiek etc is altijd welkom
|
![]() |
22.24
Mijn vingers worden bleek en rimpelig mijn mond vertrokken en mijn woorden ooit zo helder zijn vervallen, vastgenaaid aan mijn tong. De tijd tikte, keer na keer versprong het. Ik vroeg nog hoe laat het was in de hoop dat iemand mij antwoord zal geven. Kijken kon niet meer. De klok had zijn wijzers al te vaak verschoven, het rondjes draaien gaat niet eeuwig door 22.29 |
![]() |
|
Verwijderd
|
22:56
een zee van angst ligt tussen het resultaat in Ik wil wel, maar ik kan niet zwemmen ik verzuip in angst, diep erin steeds weer zorgen bang voor morgen waar gaat het heen sta je dan nog naast me of ben ik dan alweer alleen hoelang zal het nog duren tot het niet meer zal gaan steeds die angst om me heen ik wil hier vandaan 23:01 |
![]() |
|
20:53
Blijf nog even. De zon is al op dat weet ik maar de mist is nog niet weg En je weet zelf ook dat je niet van een wereld houdt waar de wegen eindigen in niets Ik wel, ja, maar ik ga niet mee ik wacht hier wel wacht nog even met mij mee. 20:57
|
Verwijderd
|
23.12
Als ik doodga lief dan moet je zwanger zijn van een kind en hij moet zanger zijn en hij moet twee voet langer zijn dan zijn vader, smurfje dat hij was Als ik leef mijn lief dan moet je vrolijk zijn dat ik er ben en dat ik bloemen voor je koop dat ik om geld te sparen naar mijn werk toe loop lief ik wil een Franse zoen Als je doodgaat lief dan mag je klein zijn en beschut, dan zal ik zwanger zijn van een embryo dat in mij als een vrouw blijft zwemmen en bewegen en ik houd je warm ik hou ik hou ik hou van jou 23.15 3 minuten. ![]() |
![]() |
|
15:34
In elkaar gefrutselde papiertjes, notes, a4tjes, lijntjespapier. Op elk papiertje staat een geheim, wat nog glad gestreken moet worden. Ik pak een handvol, en gooi het in de lucht. Ik zwaai er mee in het rond, Maar het helpt niet. Verbranden lijkt een uitweg, maar het kan niet. Het zal voor altijd opgesloten blijven, in de kluis van geheimen. Daarom leg ik ze rustig, weer terug op de berg, De berg naast mezelf, van papiertjes. 15:37 Ik ben hier niet echt geweldig goed in haha. Maar het is een soort van gedicht. Een tweede kan vast ook wel toch? 15:40 Afgelopen zomer in een blokhut, een warme nacht. Veel handen om me heen, weinig dekens. De volgende ochtend, in de klamme kamer. Weinig handen om me heen, veel dekens. Ik keek hoe je sliep, en voelde hoe je op stond. En plofte, in een ander bed. Ik kijk naar je, vanuit mijn zonnebril. Met wel duizend vragen, die er achter blijven steken. Enig idee, is er niet. Ik loop op een dun laagje, van vriendschap. 15:45 |
![]() |
|
Oh, die tweede heeft wel wat! Goed hoe je niet uit de doeken doet met heel veel woorden hoe het allemaal nou zat, maar het omschrijft met weinig handen en veel dekens.
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
22:20
Niemand die mijn ware aard ziet Dat doet mij veel verdriet Me ouders hebben me bedrogen Me 13 jaar lang voorgelogen Elke dag hou ik me sterk Maar 't is onbegonnen werk 'S avonds laat ik me tranen los 'T is niet iets wat ik zomaar oplos De enige oplossing is de dood Me leven is toch al verkloot Niemand kan mij helpen Mijn problemen zijn niet te verhelpen Dit is mijn laatste woord Vandaag pleeg ik zelfmoord 20:25 Dit is hoe ik me voel. Heb het proberen te verwoorden in een gedicht. Hoop dat het een beetje gelukt is. |
![]() |
|
@lloveme123 luister, zelfmoord is NOOIT een goede oplossing! Praat hier anders over met iemand die jij vertrouwt en veel sterkte.
Oké, ik ben echt heel benieuwd of ik in vijf minuten iets interessants kan fabriceren, ik typ op mijn Ipod dus het gaat wel wat langzamer zegmaar. Let's get this started! 08:57 Voorzichtig spon ik zachte verwachtingen tussen onze lichamen, liet ze rillerig je ruggengraat afdwalen en ik wist niet waarom, maar ik lachte in het kuiltje bij je rechtersleutelbeen, fluisterde nog dat je moest blijven, moest blijven, dat je moest blijven zevenenveertig minuten later was je weg 09:02 Dit is echt las-tiiiiiig! |
![]() |
|
![]() |
De wonderen der taalverloedering
De wonderlijkste constructies bereiken mijn oren Jammer genoeg zijn dt fouten niet te horen Maar ik lees zie en hoor en wel n’s Ontwedenden en burocratisme Limoensines en trakkers Naam gefixeerd ’t zijn juweeltjes ondergewaardeerd Bespot en niet vereerd Zelfbenoemde Deskundigen beschimpen en bespotten Babyboom Benidorm Basterds ‘t zijn zotten Ze zaniken en zeiken Zo doen ze dat al jaren Want het is tamelijk treurig gestelt Met die jongeren En hun taalkundige ‘wonderen’ |
![]() |
|
![]() |
Ik leef voor wat ik lees
Lees over levens van mensen Die leven van wat van hen Gelezen wordt Zal ik zelf ooit lezen Over mijn eigen leven? Wat zal er geschreven Van mijn leven Over zijn? Gewoon wat er net in me opkwam. Hoe zou het zijn om schrijver te zijn? Ik begin net met dichten en gedichten lezen en dit is wel een leuke oefening! Maar ik wil eigenlijk ook niet spammen. Lastig! |
![]() |
|
23:01
Tegenwoordig kunnen wij praten over hoe het zou zijn als wij niet samen, jij een ander en ik ook. Terwijl we praten, alles hypothetisch hč, vraag jij met wie ik samen zou zijn ik weet het wel - ik zeg het niet en vraag ik het terug, dan word je rood. We staan met één been op de stoep en één been in goot. Langzaam raken we te thuis bij elkaar en ik hoop dat het langzaam genoeg gaat. 23:06
|
0:30
Ik zit op een vlot Het dobbert tegen de waterkant Waar jij mijn hand probeert te pakken Ik durf niet Ik wil je alles geven Behalve mezelf Ik duw tegen de kant Het gras buigt onder mijn handen Ik raak steeds verder weg van jou Waardoor het vlot een diep stuk bereikt Ik sta op En duik in het water Om me voor altijd te verstoppen 0:35 |
![]() |
|
1:10
Ik ben alleen op deze wereld, maar toch niet alleen genoeg om elk uur heilig te maken. Ik ben eenvoudig in deze wereld en toch niet eenvoudig genoeg om in jou ogen een ding te zijn. Ik wil mijn wil en ik wil met mijn wil meegaan terwijl hij zich het handelen begeeft. 1:15 Ik heb geprobeerd een gedich te maken. Ik werd wakker uit een droom en dit is wat ik nog weet. Lijkt het een beetje ergens op? Laatst gewijzigd op 20-08-2013 om 00:22. |
![]() |
|
![]() |
Hier wachten in de trein
Bestrijd de tijd met de pen Het is symbolisch Voor mijn zijn met jou Ik wacht al weken erop Het moment van het zien van jou Gevoel nog melancholisch Dit alles stijgt me naar m'n kop Eindelijk beweging, bevrijding Een eind aan zelfkastijding Met liedjes, gedichten en films Over dingen het liefst gedeeld met jou |
![]() |
|
17: 34
Het is tien voor twaalf en al lang stil, ik ben bang, ik ben zo verschrikkelijk bang De enige schaduw op de muur is de mijne, net zo donker als toen jij en ik- Nog acht minuten en ik voel de angst zich om mijn organen kluwen, als een sneeuwstorm slokt het me op. Verdrietige oude mensen lopen langzaam, tijd niet. Vier voor middernacht. God, had ik maar verdovende middelen, als ik die eens had maar die heb ik niet, ik ben zo bang voor morgen, ik wil niet Één minuut te gaan nog, ademen doe ik al lang niet echt meer, en het is mooi geweest. Ik weet alles niet Nog maar zesentwintig seconden, en dan niet helemaal niets 17:39 Hmm, oké. Interessant, haha.
|
19:14
Duim en wijsvinger naderen langzaam Elkander zonder het te zien Blind vangen ze als twee stropers In de nacht een hoopje lucht Samengeperst is er niks meer van over en drupt de kans in een straaltje op tafel Een roosborstje zat troosteloos op de vensterbank te rouwen om het idee. Ja, het zou door het raam breken en zich als een hoopje ellende ernaast oprollen. 19:19
|
0:37
Sokken stoppen ogen toe ik sluit de deur extra geld voor de begroting met geld dat ik van rijken roof verklein de kloof van ongelijkheid plaveisel in de muur, of hoe dat ook mag heten ik ben een meisje, dus ik hoef dat niet te weten ik schrijf het op, en leg het in een envelop. Ik dichtte vijf minuten en hier is de post. 0:42
|
![]() |
21.14
herinneringen komen af en aan stomen binnen vloeien weg spoelen me omver duwen me onder stoppen me ver weg weg ver vandaan deze ruimte, deze tijd is niet te vergelijken met de golven die mij overvallen herinneringen beuken tegen mij schreeuwen me ze aandacht te geven maar ik moet me concentreren orde scheppen hier, en in mij mij herscheppen controle krijgen over mijn doen en laten ik mag ze niet geruststellen, ik moet ze afmaken wegstoppen, laten verdwijnen ik moet me concentreren op wat echt belangrijk is de onmogelijk vlakke oppervlaktes van de zee van mijn herinneringen worden in een vuilniszak gestopt en weggegooid. 21:19 drie keer raden welk liedje ik in mijn hoofd had xp Mr Probz - Waves http://www.youtube.com/watch?v=0a5WyAjL1MM duss.. ik hoop dat jullie het wat vinden, normaal herschrijf ik mijn gedicht altijd honderd keer ofzoo... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
02:39
Mijn verleden stop ik in een doosje. Ik gooi je in de zee, ik loos je. Ik hoef niet meer te denken aan die vreselijke tijd, ik voel me bevrijd. Eindelijk ben ik weer gelukkig, kan weer zijn wie ik ben. En als ik ergens mee zit. Pak ik een doosje en ga het aan de zee schenken. Zodat ik er niet meer aan hoef te denken. 02:44 |
![]() |
|
22.43
Strand. Het wordt al later maar frituurvet vecht nog steeds om haar plek tussen je neusvleugels terwijl de zee onverstoord haar lijken voor je voeten legt. Het zand de schelpen. Je staat daar en kijkt uit met een jas die belooft had je tegen de regen te beschermen. Het waait en je zweet. En buiten is het koud. 22.48
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Deze lijkt me hier beter op zijn plaats:
Waarom achten we ons zelf toch oooh zo belangrijk ? Dat we er een "ont-moeting" met de ander voor zouden in versmachten ? Er is geen versmelting met de ander mogelijk. Zolang de versmelting met jezelf, je nog in de weg staat. Er is geen versmelting met de ander mogelijk. Er is enkel een versmelting met jezelf mogelijk. Een versmelting met het universum. Met al wat is En al wat zijn zal Gisteren Vandaag Morgen Bewustzijn is sterfelijk Bewustzijn is goddelijk Bewustzijn is zalig Maar bewustzijn is ook beperkt. Beperkt tot jezelf. Beperkt tot het beeld van de ander Het beeld, dat is alles wat je hebt. Alles wat je krijgen kan. Je kan daar niet meer van verlangen Dan wat je krijgen kunt. Laat dat de keuze zijn tussen de "wijze' of de "dwaas" |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Nieuwe wedstrijd! flyaway | 33 | 26-07-2010 09:22 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #91 Verwijderd | 500 | 09-12-2007 12:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |