Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou voor mijn kinderen in de eerste plaats willen dat ze gelukkig zijn, niet dat ze me 'dankbaar' waren omdat ik ze met het verkeerde gat op de wereld heb gezet ofzo. En naar een psychiater gaan omdat je transgender bent is net zoiets als naar een psychiater gaan omdat je kanker hebt, of suikerziekte, of omdat je zwart haar hebt dat je rood wil gaan verven. Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan me haast niet voorstellen dat het jullie écht niet zou uitmaken als je date een transgender is. Uiteindelijk is het toch apart als ik als hetero man met een vrouw zou praten, welke dan ineens een man is geweest. Ik zeg niet dat zoiets meteen het einde van de dates betekend, maar het is wel een keuze om een relatie te beginnen met deze persoon aangezien het simpelweg biologisch gezien anders ligt.
In dit hypothetische geval zou ik hier dus wel degelijk over na moeten denken. Het gevoel gaat dan boven de biologie, maar dan moet die persoon wel héél leuk zijn. |
![]() |
|
Ik heb wat met een transgender gehad, en het is echt geen probleem. Hij heeft ook nog nooit problemen gehad met meisjes. Hij heeft trouwens nog geen operaties ondergaan en is dus in principe nog een vrouw.
Ik wist dit van tevoren (al zijn vriendinnen ook) en de enige keer dat ik het eng/raar/whatever vond, was toen we voor het eerst seks gingen hebben. Maar dit heb ik uitgesproken, hij begreep het en toen hebben we het gewoon gedaan. Het was helemaal niet zo vreemd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zelf geen idee hoe ik zou reageren als mijn date transseksueel zou blijken te zijn. Dat is echt te hypothetisch. Nouja, als ik diegene leuk vindt verder, zou ik het niet uitsluitend daarom verbreken, denk ik, maar het zou het wel wat compliceren. Overigens moeten mensen die een ander geslacht willen zijn doorgaans wel naar een psychiater, niet voor behandeling maar om te kijken of er daadwerkelijk sprake is van transgenderisme en niet van bijvoorbeeld body dysmorphic disorder. |
![]() |
||
Citaat:
De meeste mannen die zich tot vrouw hebben laten opereren, zijn neurologisch al hun hele leven biologisch vrouwen, of in ieder geval geen mannen. Nogmaals, er is geen sprake van geslachtsverandering; er wordt gekozen om het geslacht van het brein ook aan het lichaam te geven.
|
Als mijn date transgender zou zijn zou ik daar eerst misschien vreemd van opkijken, maar het hoeft geen probleem te zijn. Het lijkt me ergens ook wel boeiend om een relatie te hebben met iemand die zo'n verandering heeft doorgemaakt.
||
Citaat:
Maar dat is verder ook niet relevant voor mensen die transgender zijn. Ze zitten gewoon in het verkeerde lichaam, ervaren daardoor een zeer zware psychische last etc., en hebben daarbij gewoon hulp nodig. Het krijgen van dates zodra de transformatie voltooid is, is in feite een bijzaak.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is me nog nooit overkomen, maar ik zou toch wel flink over een relatie ment een transgender na moeten denken en dan moet die persoon wel echt geweldig zijn. En dan nog denk ik nu dat ik het niet echt zie zitten... |
![]() |
||
Ter voortzetting uit http://forum.scholieren.com/showthre...#post32597244:
Citaat:
- Ik ben homo en ik vind dat helemaal niks negatiefs. Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en heb me nog nooit zo goed gevoeld. Wat Turk... ook al aangaf, die negativiteit ligt niet bij het homo-zijn maar bij hoe de maatschappij erover nadenkt. Er zijn helaas nog steeds kortzichtige idioten die denken dat homoseksualiteit iets is waar de maatschappij zich druk over moet maken. Maarja, net zoals met het vrouwen kiesrecht en het rookverbod in vliegtuigen, ooit zal men tot bezinning komen. De conservatieven tegen het soort 'vernieuwingen' als het homo-huwelijk bijvoorbeeld, verliezen het (historisch gezien) toch altijd. -'Homo's zijn meer met hun uiterlijk bezig' Al kan ik niet ontkennen dat dit bij het steriotype inderdaad het geval is, toch zijn er ook heel veel (veel meer) homo's die dat helemaal niet overmatig zijn (zoals ik en mijn vriend). Dit is net zoiets als 'Alle buitenlanders stelen' - Het niet krijgen van een kind Ja, dit is voor mij persoonlijk een nadeel. Al zijn er zat mogelijkheden om dit op andere manieren te doen, en dan zal ik dat kind met heel veel liefde opvoeden. Er zijn overigens ook zat hetero stellen die geen kinderen willen / kunnen krijgen, dus dit is niet pe cé een homo ding. Laatst gewijzigd op 11-06-2012 om 22:19. |
![]() |
|
Op mijn leeftijd en alles zou ik het juist heel erg een voordeel vinden om geen kind te kunnen krijgen. Niet zwanger kunnen raken en seks kunnen hebben zonder maar één moment bang te zijn voor een zwangerschap lijkt mij een behoorlijk voordeel. En als je dan later tóch kinderen wilt, dan zijn daar inderdaad wel zat manieren voor (zeker als vrouw, trouwens
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik val op mannen. Als ik een man tegen kom die plotseling een vagina heeft, dan zie ik dat niet echt zitten kan ik me zo voorstellen. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 00:08. |
Ads door Google |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Overigens denk ik sowieso dat het voor hetero's lastig is om op een transgender te vallen die vrij in het begin van een transformatie zit, omdat die nu eenmaal nog teveel hebben van hun "oude" uiterlijk (m.a.w.: een vrouw zal er nog te mannelijk uitzien; een man te vrouwelijk). In mijn oude woonplaats woonde een vrouw die vroeger man was, maar dat was er écht niet meer aan af te zien, dus die zou ik niet classificeren als een vrouw met een piemel. ![]() Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 04:24. |
![]() |
|
![]() |
Wat betreft die transgenders: ik zou daar toch wel enige moeite mee hebben. Niet zo zeer om het feit dat het een man is met een vagina of een vrouw met een piemel, maar meer omdat het een heel emotioneel en ingrijpend proces is. Dat lijkt mij wel zijn weerslag kunnen hebben in een relatie en ik weet niet of ik het aan zou kunnen om een relatie met iemand te beginnen die bezig is met zo'n enorm ingrijpende verandering. Ik zou totaal niet weten wat ik voor die persoon dan kan betekenen.
Het zou me verder niet zoveel uitmaken, omdat ik val op een persoon en niet (per se) op het geslacht ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En, nou ja, als je als man op mannen valt doe je sowieso niet aan standaard seks zoals "De Natuur" het 'bedacht' heeft. Dus dan snap ik het eigenlijk nog minder dan als je als hetero zou zeggen dat je iemand zonder piemel niet zou zien zitten (want die kon nog zeggen dat je niet standaard piemel-vagina-seks kon uitvoeren en dat dat jammer is). Maar wellicht mis ik hier de hele aantrekkingskracht van geslachtsdelen omdat ik nooit seks gehad heb ofzo. Hoewel ik me ergens ook wel kan voorstellen dat iemand die zich man vóelt niet z'n vagina wilt gebruiken (en er dus ook geen seks mee wilt hebben) en dan wordt het wel weer ingewikkelder ineens. Maar ik weet niet hoe dat zit. En ik denk eigenlijk ook dat als mijn date zou bekennen transgender te zijn, dat ik vooral heel nieuwsgierig zou zijn naar z'n verhaal en alles. Citaat:
![]()
Spoiler
Ik bedenk me trouwens ineens dat dat ook opgelost zou zijn als ik een man in vrouwenlichaam zou hebben als partner. ![]()
|
Maar transgender zijn heeft toch niet perse iets met homoseksualiteit te maken? Dan kun je nog steeds hetero of homo zijn. Toch?
Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren als mijn date ineens een vrouw blijkt te zijn. In eerste instantie zou ik zeggen dat het niet gaat werken, omdat ik geborgenheid en bescherming zoek in een relatie en voor mijn gevoel vind ik dat niet in een vrouw. Ik wil graag grote brede armen om mij heen. Maar dat wordt natuurlijk ook heel erg bepaald door gedrag, dus... Lastig.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vraag me dan ook af of mensen hun antwoord laten afhangen van hoe ver iemand al is in het proces. Zouden jullie iemand bijvoorbeeld niet afwijzen als hij/zij ook de geslachtsverandering al is ondergaan, maar wél als dit nog niet is gebeurd? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In principe zou ik zeggen dat ik er dan dus geen problemen mee zal hebben, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe ik echt zou reageren als ik in die situatie terecht zou komen.
|
ik zou het waarschijnlijk wel kunnen. ik heb een paar keer gesproken met mensen die in dit proces zaten nog vrij in het begin dat wel, maar daar uit merkte ik eigenlijk dat die personen zich inderdaad meer gedraagte naar het andere geslacht en als je er een tijdje leuk mee zit te praten vergeet je soms nog wel eens dat die persoon een ander geslacht heeft dan zoals hij zich echt voelt.
en ergens vind ik het ook een interessant iets want het is niet iets wat je zomaar beslist enzo. en ik denk ook niet dat een transgender qua gedrag en gevoel minder man of vrouw zou zijn dan een "echte" man of vrouw om het zo maar te zeggen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die echt midden in het overgansproces zit. Volgens mij is die hele overgang zoiets emotioneels en heftigs, dat k helemaal geen idee heb of ik dat wel zou kunnen handelen. Ik zou geen idee hebben of ik iemand daar in kan steunen en zo ja, hoe.
Verder zou ik er geloof ik geen problemen mee hebben als een jogen na een aantal dates vertelt dat hij als meisje geboren is. Wanneer hij (nog) geen piemel zou hebben, zou me dat denk ik niet zoveel uit maken als het op seks aankomt. Ik heb nog geen seks gehad waarbij geen piemel aan de orde kwam, maar zie niet in waarom dat geen succes zou kunnen zijn. |
![]() |
|
Ik heb er geen directe ervaring mee, maar zou je als transgender niet tijdens het proces juist redelijk goed in je vel zitten? Als je je hele leven daarvoor het gevoel hebt dat je in het verkeerde lichaam zit en je tijdens die verandering opeens merkt van, "ja, het komt toch goed!" zou je toch juist blij zijn en niet zo'n emotioneel wrak als daarvoor?
|
Verwijderd
|
Ja, maar je wordt wel volgestopt met hormonen (om het een en ander te vertragen of versnellen) en dat schijnt een hele grote impact te hebben op je gedrag. Het schijnt vergelijkbaar te zijn met de gedragsveranderingen/gevoelens e.d. die iemand in de puberteit doormaakt. Alleen ben je uiteraard geen puber meer, maar een volwassen iemand.
|
![]() |
|
dat is natuurlijk ook heel afhankelijk vanaf welke leeftijd hier echt aangewerkt wordt met die hormonen. als het goed is mag dit vanaf de 14de of 16de. en wat ik er over gezien heb schijnt het inderdaad toch een best emotonele periode te zijn met grote stemmingswisseling (of te minste hele uiterste van stemmingen, ik weet niet of ze snel en makkelijk wisselen). dus dat lijkt me een lastig iets.
maar ik denk niet dat die mensen echt veel steun nodig zullen hebben want ze weten dat het naar hun zelf gewilde resultaat toe werkt en zullen dus best positief blijven eronder denk ik. |
Ads door Google |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk hier al een tijdje over na. Ik val op mannen, maar heb wel het idee dat ik op een persoon val en niet de aanwezigheid van een lichaamsdeel. Ik vind vrouwen soms ook ontzettend leuk en kan me voorstellen dat ik los van het transgenderverhaal ook gevoelens zou kunnen krijgen voor een vrouw. Komt het neer op een vrouw die zich man voelt of andersom, dan denk ik dat ik het moeilijk zou vinden, maar ik zou wel gevoelens voor die persoon hebben en daarmee proberen gelukkig te worden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en het hele extra-puberteit-verhaal is bullshit. Hoe je bent inclusief moodswings is onderdeel van wie je in totaal bent. En die moodswings kun je hebben door puberteit, maar ook door moeilijke gebeurtenissen in je leven, grote veranderingen, etc. Dat hoort dus ook bij een relatie tussen mensen zonder transgenderverhalen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat je zegt dat die moodswings het verhaal stopzetten, maar eigenlijk is dat de oppervlakkige reden en komt het toch neer op het transgenderverhaal waar je aan moet wennen. Die moodswings of andere 'vervelende' dingen heb je ook als je geen transgender bent dus die streep ik weg.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bedoel je het verhaal als in de relatie? Want dat bedoelde ik absoluut niet. Wanneer ik iemand echt leuk zou vinden, zou ik daar ook mee om leren gaan, zonder meer. Wat ik alleen wilde zeggen was dat het veel van mij zou vragen om én om te gaan met iemand die vrij onstabiel is en zelf een hele persoonlijke heftige indrukwekkende verandering zou doormaken én om zelf te wennen aan het idee dat mijn vriend mijn vriendin zou worden of andersom. Ik heb nergens gezged dat ik het daarom uit zou maken.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb pas de film "I am a woman now" gezien, over de eerste omgebouwde mannen, die eind jaren vijftig/begin jaren zestig zijn omgebouwd in Casablanca. Erg tof en een aanrader voor mensen die dit interessant vinden
![]() Ik zou geen relatie willen met iemand die transgender is. Ik wil graag een relatie met iemand waarbij het lichaam goed functioneert, zeker op seksueel en reproductief gebied. Het hele proces lijkt me verschrikkelijk intens en heftig, ik weet niet of ik daar tegen opgewassen ben. Neemt niet weg dat ik vast verliefd zou kunnen worden op iemand die transgender is en ik dan wellicht anders zou besluiten. Maar momenteel ken ik geen transgenders waar ik op een dergelijke manier voor voel en dat vind ik niet erg want het lijkt me verschrikkelijk ingewikkeld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik val zelf op vrouwen maar ik zou geen relatie kunnen hebben met een transgender. Naar mijn idee blijf je het altijd wel iets zien. Althans ik zie het tot nu toe altijd nog en dat trekt mij gewoon niet.
Verder kan ik het niet omschrijven. Maar net zoals ik niet of nauwelijks op getinte mensen val, zal ik ook niet of nauwelijks op transgenders vallen. Misschien een rare vergelijking maar ja meer het uiterlijke aspect. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Enig idee hoeveel transgenders jij hebt gezien in je leven?
![]() edit; niet dat ik het niet snap hoor ![]() Laatst gewijzigd op 17-06-2012 om 10:07. |
![]() |
|
Ik denk dat ik het altijd ongemakkelijk zou vinden, een partner die een biologische vrouw is geweest. Ik weet niet of ik dat meteen zou merken maar als ik er achter kom, is dat vast best wel een schok. Denk niet dat ik daaraan zou kunnen wennen. Als vrienden of een andere vorm van omgang die niet seksueel is, geen probleem.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Enquête profielwerkstuk over transgenders LotteEnJeroen | 2 | 25-12-2015 05:26 | |
Liefde & Relatie |
Enquête transgenders LotteEnJeroen | 1 | 23-12-2015 21:08 | |
Psychologie |
transgender male to female jongen(16) | 5 | 19-05-2015 19:16 | |
Seksualiteit |
Fantasie over shemales Otto-Jan | 15 | 05-08-2013 17:42 | |
Psychologie |
Liever een jongen zijn...? xRoxy | 40 | 09-04-2013 20:04 |