Oud 08-12-2014, 00:16
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Schrijfoefening

Beschrijf een moment van je dag, van gisteren of vandaag, waarbij je echt over elk woord nadenkt. Het mag in dichtvorm, proza of verhaalvorm. Je mag het moment uitvergroten, extremer maken of er iets bij verzinnen, als het moment van je dag maar de inspiratie vormt van jouw schrijfsel.
Probeer er echt wat van te maken. Denk na over hoe je het niveau omhoog kan tillen van hoe je jouw moment zou beschrijven via een chatprogramma aan een vriendin, naar iets wat je bijvoorbeeld in een literatuurboek zou lezen.
Iedereen mag meedoen, het maakt niet uit hoe goed je bent. Door oefeningen word je sowieso beter, en dat is het hele doel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2014, 06:30
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Dit moment: Ik ben net wakker geworden door mijn wekkerradio. Ik heb vannacht slecht geslapen, omdat ik te lui was om naar de wc te gaan en ik niet kan slapen als ik naar de wc moet. Voor mijn bed liggen mijn maatschappijleer boeken waar ik over precies 100 min een toets over heb. Met mijn laptop in bed schrijf ik dit bericht. Ook luister ik het nieuws op de radio, omdat ik dat moet weten voor maatschappijleer. Ik weet nu al dat ik te lang in bed in ga liggen en er niet uit wil komen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2015, 00:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tot het station. Nee, tot het vliegveld. Een laatste kus. Goed, een laatste bier. Een goed gesprek, een laatste sigaret. Plas ophouden, elk moment precies genieten, niets vergeten, alle geuren alle kleuren alles wat je zegt en zwijgt moet ik behouden niets verliezen ik ruik nog één keer aan je sjaal ik kijk je na.
Wat mij nu rest moet zeven weken nog genoegen.


toffe schrijfoefening flyaway! <3
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 14:27
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
<3 Wauw kun je hier elke dag posten?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 16:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wassenaarseweg, Leiden.

"Wij eisen aanwezigheid van de pers" verkondigen zwarte letters in keurig ABN op een groot stuk karton. Andere stukken karton verzoeken in gebrekkig Engels om aanwezigheid van het Rode Kruis (in het Nederlands). Weer andere protestborden zijn beschreven in een taal die ik niet kan lezen. Arabisch? Achter de kartonnen borden verschuilen zich vluchtelingen. Mannen, kinderen, jonge meisjes met grote ogen. Mensen die wekenlang van gymzaal naar gymzaal zijn gestuurd en nu opvang krijgen in het oude TNO-gebouw. Ik weet niet wat de kinderen verwachten te bereiken met hun kartonnen protest. Of wat de schrijvers van de teksten tot doel hadden. Pers komt er in elk geval niet, want bij het volgende kruispunt zie ik een busje van de radio de andere kant op rijden. Dag pers, dag vluchtelingen, dag Wassenaarseweg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 17:27
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Veel te veel gebeurt
Ik en hij
Alleen maar midden in een menigte
Waarom niet?
dronken mensen
overal
links rechts
onder boven
grondliggen
nieuwe sport
wereldrecord
kus
hij en mij
Dronken
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 30-01-2016, 16:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Geen moment van mijn dag - maar een moment van mijn nacht.


Chopins waltz in B mineur. Opus 69. Het schemert, geel licht valt uit de gang in een lange rechthoek de kamer in en ik speel op de tast. De pianokruk plakt aan mijn blote benen – uitgekleed tot op mijn ondergoed was ik, toen ik merkte dat ik even alleen was en de bibliotheekdeur kierde. Ik sloop erheen en deed me tegoed aan de weemoedige melodieën die mijn vingers voortbrachten. Zachtjes, stil, het is midden in de nacht en ik wil niemand wekken, streel ik het ivoor.
Ineens hoor ik de warme klank van gedempte stemmen, ze staan achter mij, in de kamer, ik kijk over mijn schouder. Daar staan ze, ja, in de deuropening, mijn geliefde en de hare, en bekijken en beluisteren mij. Een warme harmonie verspreidt zich in mij – dit moment, zij zo liefhebbend zo instemmend mij zo bewonderend, ik en de piano zo één, dit moment dat eeuwig duurt dat eeuwig duren mag.
Ik wil de hele nacht voor jullie spelen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2016, 18:32
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Geen dag gaat mij voorbij, zonder m'n vrienden aan m'n zij

Dan zingen wij vanuit ons hart, dit lied dat doen we extra hard

VAK410 in vuur en vlam, we zijn de boys uit Amsterdam

Ben ajacied tot in den dood, en wie niet springt die is geen jood!
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-01-2016, 18:33
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Veel te veel gebeurt
Ik en hij
Alleen maar midden in een menigte
Waarom niet?
dronken mensen
overal
links rechts
onder boven
grondliggen
nieuwe sport
wereldrecord
kus
hij en mij
Dronken
Ik vind dit verhaaltje erg grappig haha
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 23:51
JustInHere97
JustInHere97 is offline
In plaats van schrijven over deze dag,
beschrijf ik de week als dat mag?

Het was een hectische week voor mij,
maar heb nu weer aantal stage uren en een voldoende voor me toets erbij.

Verder kreeg me broer te horen dat hij zijn opleiding succesvol heeft afgerond,
daarom vierde we dat met wat lekker voor in onze gezinsleden zijn/haar mond.

Ook is een goede vriend van me in deze week geslaagd,
maar kreeg ik ook te horen dat een andere vriend van me is ontmaagd.

Daarom had in deze week veel te vieren met de bijkomende plezier,
enigste minpunt was de koppijn na al dat bier.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2016, 00:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
In plaats van schrijven over deze dag,
beschrijf ik de week als dat mag?

Het was een hectische week voor mij,
maar heb nu weer aantal stage uren en een voldoende voor me toets erbij.

Verder kreeg me broer te horen dat hij zijn opleiding succesvol heeft afgerond,
daarom vierde we dat met wat lekker voor in onze gezinsleden zijn/haar mond.

Ook is een goede vriend van me in deze week geslaagd,
maar kreeg ik ook te horen dat een andere vriend van me is ontmaagd.

Daarom had in deze week veel te vieren met de bijkomende plezier,
enigste minpunt was de koppijn na al dat bier.
Je hart luchten kan eventueel ook op Psychologie *klik*, dit topic is voornamelijk bedoeld als creatief schrijftopic.

Ontopic:
Nerveus keek ik naar het beeldscherm. Mijn hart bonsde in mijn keel, mijn wangen voelde warm aan. Ik staarde naar de letters op het scherm. De letters, de woorden, de zinnen die ik zojuist verzonden had. Eventjes voelde ik me weer een meisje van twaalf. Haar haar in twee vlechtjes over haar schouders, een grote rugzak met vlinders er op. Alsof ik net een briefje in zijn kluisje had gestopt, en nu van een afstandje toekeek hoe hij aan kwam lopen. Hoe hij zijn kluis opende en mijn briefje zou vinden. Het briefje wat ik, de avond er voor, met zoveel zorg, geschreven had. Wel honderd keer geschreven, en herschreven had. In de hoop dat het voor hem maar gewoon een briefje was. In de hoop dat de inhoud bij hem niet al te zwaar zou vallen. In de hoop dat mijn krullerige handschrift, en mijn gekleurde pen hem niet af zouden schrikken. Omdat dat briefje voor mij zo belangrijk was.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
De Kantine Haten jullie mij?
sexylexy
24 16-03-2006 22:18
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 23:08
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.