Oud 03-04-2016, 00:44
Demipet660
Avatar van Demipet660
Demipet660 is offline
Hey dit is een stuk van een verhaal dat ik deze week geschreven heb en vroeg me af wat jullie ervan zouden vinden dus hier is het.


Wait, are those zombies ?!

Het begon allemaal met weer een zo van die feestjes. Je weet wel hoe het gaat, ze nodigen je uit voor een gewoon feestje en uiteindelijk is het er een zuipfestijn. Iedereen is strontzat. Jij bent zowat de enige die dat niet is. Gelukkig is een van je vrienden nog betrekkelijk sober zodat je toch nog iemand hebt waar je iets aan hebt. De rest van je vrienden komt dan opeens met het superieure idee om elkaar uit te dagen om een zogenaamd verlaten spookdomein te gaan onderzoeken en natuurlijk moet dat weer nu meteen, bijna tegen middernacht. Je gaat dan mee om een oogje in het zeil te houden zodat ze niets verkeerd doen of dat er geen gewonden vallen. Niet dat een verlaten privédomein betreden niet illegaal is maar goed. We pakten onze tassen en jassen en vertrokken. De auto's parkeerde we een paar meter voor het hek en we stapten uit. We liepen tot bij de poort en wilden hem open trekken. Het eerste gevoel dat ik heb nog voor ik op het domein stap is dat er iets niet klopt. Ik zeg dat ook maar dan krijg ik enkel maar de verwijten dat ik een angsthaas ben. Ze blijven trekken en duwen tegen de poort maar hij geeft slechts enkele centimeters mee. Dan merkt een van m'n vrienden een ijzeren staaf op die ertussen geklemd zit en ze hij trekt hem er uit. Eindelijk geeft de poort mee. Het huis dat een eindje verder staat lijkt van hieruit in orde maar we weten allemaal hoe het eruit ziet als we ervoor zouden gaan staan. Dat komt voornamelijk door de vele verhalen en foto's die op Facebook kwamen na de brutale moord op een minderjarige. Net als ons waren ze hier voor een beetje uitdaging totdat een van de jongens zijn vriendin vermoorde. Niemand heeft ooit een serieuze reden gevonden want de andere waren zo onder invloed dat ze serieus dachten dat ze waren aangevallen door zombies. Niemand kon zelf een reden bedenken waarom hij haar zo erg toegetakeld had. Ze was letterlijk aan stukken gescheurd. En van haar kleren schoot ook niet veel over. Hijzelf is nooit gevonden. Ik krijg al rillingen als ik er nog maar aan denk dat die freak hier nog ergens rondloopt. Maar goed terug naar het huis. Alle ramen zijn gebarsten of gebroken en sommige zijn zelfs bevlekt met bloed (hoe dat komt weet niemand) en ook op de muren hangen er verschillende bloedplekken. De deur hangt half uit zijn hengsels, er zitten gaten in het dak en op sommige plekken mist de muur stukken van de bezetting en daarbij soms ook bakstenen. De auto op de oprit ligt op z'n kop, de ramen ervan liggen aan diggelen en de zetels zijn aan stukken gereten. Ook dat weet niemand hoe dat allemaal komt maar iedereen weet dat het zo is. Niemand weet eigenlijk nog wie de laatste was wie het huis en het gigantische huis errond bezat of hoe het huis is komen leeg te staan. Is de eigenaar vertrokken of gestorven of gewoon verdwenen? Niemand weet het dus het staat al wel weer even leeg. Dus het is ook logisch dat wij de enige zijn op het ganse domein. Dat denken we toch. Wanneer iedereen door de poort gelopen is slaat die met een weergalmende klap dicht. Iedereen schrikt en een paar van de meisjes gillen zelfs. We lopen er meteen weer heen en proberen met z'n alle om hem weer open te krijgen, tevergeefs.
"We moeten iets vinden om hem open te krijgen." Besluit ik. "Of iets om op te staan en erover te kunnen klimmen ofzo."
"En waar ga je zoiets vandaan halen?" Jongen
"Weet ik veel, daar ligt waarschijnlijk wel iets dat we kunnen gebruiken." Antwoordde ik gebarend naar het huis en het kleine gebouw dat een paar honderd meter verder stond.
"Je bedoeld toch niet dat we er echt heen moeten he?" Meisje
"Wat als een van ons" begon ... gebarend naar de andere jongens. "Over het hek klimt en wij, jullie een zetje geven en dat hij jullie dan opvangt?" Dat plan stond ons allemaal wel aan en we besloten dat .... Als eerste ging en nadien ons ging opvangen. Eerst gingen .... en ..... En daarna hielpen ze mij erover. Ik stond net bovenop te stenen muren errond toen we in de verte iets zagen bewegen. Het leken wel personen die als een apen op ons af kwam rennen. We hoorden hoe ze een dierlijk gegrom leken voort te brengen.
"We moeten hier weg." Zei ik terwijl ik ... Wenkte om haar de muur op te helpen zodat het wat sneller ging. De andere 2 jongens klommen ook al op de muur. Als volgende wilde ik ...(trut) Op de muur helpen maar ze schoof uit en trok me mee van de muur af. .... (Lover) hielp me overeind maar ik kon niet zelfstandig staan door de pijn die door m'n been schoot als ik er op steunde. En dat terwijl die afschuwelijke dingen steeds dichterbij komen.
"Kom op (mijn naam)! Dit is niet het moment om zielig te beginnen doen." (Die trut)
"Het gaat echt niet!" Antwoord ik. "Ik ben hier weg." Zegt ze en ze rent weg langs de muur. ...., .... En .... Volgen haar. (3 jongens.)
"Ga maar, we vinden wel een uitweg." Roep ik naar de andere achter de muur. "Ze komen te dichtbij, we hebben geen tijd meer om erop te klimmen."
"Maar,..." Begint .... (Meisje)
"Nee, ga gewoon, we reden ons wel."
"Kom." Zegt (jongen) en hij neemt haar mee naar de auto, de andere volgen hen en rijden mee weg. Ik wacht niet tot ze weg zijn kijk al rond opzoek naar een plek om de rest van ons te verschuilen en zie dat kleine gebouw dat ik daarnet gezien had.
"Daarheen." Zeg ik tegen hen. ....(bestie) komt ook naar ons toe en met z'n tweeën helpen ze me zo snel mogelijk naar het gebouwtje. Gelukkige gaat de deur snel open. Één van die dingen is op een meter afstand gekomen (lover) laat me even los, draait zich om en shopt het ding totdat het op de grond ligt en niet meer beweegt. Ondertussen zijn (bestie) en ik al naar binnen gelopen. Ik ging op een balk zitten en zodra (lover) binnen kwam verschoven ze samen wat stukken van balken en planken zodat de deur geblokkeerd was. En nu maar hopen dat die het houdt.
"Gaat het?" Vraagt (bestie.)
"Het doet pijn, maar we kunnen hier niet blijven. Dat houdt het volgen mij niet lang."
"Dat denk ik ook niet." Is (lover) het met me eens. "Wat zijn die dingen zelfs? Het lijken wel of ze zo uit 'I'm a legend' te komen."
"Ja, maar dat kan toch niet echt?" "Blijkbaar dus wel." Ik kijk rond en zie ergens achteraan in het gebouw een deur. Ze helpen me weer overeind en lopen erheen. (Lover) probeert de deur open te krijgen.
"(Bestie) help eens even." Ze laat me los en ik leun tegen de muur naast de deur. Samen duwen ze tegen de deur die geen centimeter meegeeft. Mijn schouder begint pijn te doen van tegen die muur te leunen dus zet ik mijn
Hand in plaats van mijn schouder. Als ik de druk naar een andere plaats in m'n hand verleg voel ik onder m'n hand iets klikken.
"Wacht even." Zeg ik tegen m'n vrienden. Ik schuif een beetje op en druk op het midden van de tekening waar ik tegen leunde. Het klikt en de deur gaat open. Al hinkelend loop ik naar binnen. Het is een kleine rechthoekige kamer met in het midden een rechthoekige stenen bak met ook een stenen deksel op. Op de zijkanten staat dezelfde tekening als op de muur waar ik net tegen leunde, een smal sierlijk zwaard met op het hef een lijnpatronen en op het punt waar zwaard en hef samenkomen een bloemachtig iets. Ik liep naar de bak en zag ook vormen staan op het deksel. Ik veegde het zand weg en zag dat het letters waren.

'Hier ligt Richard Gilbert.
Zeer geliefde echtgenoot en vader.'
14/5/1587-7/8/1648.

Lees ik voor.
"Het is een crypte."
"Ja, blijkbaar"
"Maar waarom dan dat geheime knopje?" Vraag ik mezelf luidop af.
"Misschien is het geen crypte." Zegt (bestie). "Misschien is het een verstopplek voor iets heel erg waardevol."
"Misschien."
"Daar komen we maar op één manier achter." Zegt (lover) en hij duwt tegen de stenen plaat. Niets gebeurd.
"Ik weet niet of dat nu wel zo'n goed idee is. Wat als er dan weer iets gebeurd zoals daarstraks?" Ik durf gerust toe te geven dat ik bang ben. Ik denk niet dat ik het zou overleven in gevecht met een van hen, laat staan die hele groep de buiten op ons staat te wachten. "Misschien zit er ook wel zo een in die kist. Hun baas ofzo."
"Wat wil je dan doen? We weten niet of die dingen ooit weg gaan. Misschien blijven die hier gewoon staan wachten. Ik heb zo het gevoel dat ze toch niet veel beters te doen hebben."
"Goed dan, doe het dan open. Als er zo'n zombiedingen inzitten en ze vermoorden je niet, dan doe ik het." Ik zei het op serieuze toon maar natuurlijk meende ik dat niet. "Wacht, je hoeft niet te duwen." Zegt (bestie) opeens. Ze loopt naar de voorkant van de kist en drukt op het midden van de bloem waar een edelsteen in zit. Deze maakt ook een geluid en het graf gaat geluidloos open. In plaats van een lijk of een zombie is er een trap onthuld. Opeens horen we een luid gekraakt. Er steekt een hand door de houten deur. En dan nog een en nog een. Ik hink naar de deur en probeer hem dicht te krijgen hoeveel pijn m'n been ook doet.
"Wacht, (mijn naam), ik denk dat ik het snap." (Lover) loopt naar zo'n figuur op de muur en drukt op de edelsteen. Er gebeurd niks. Hij drukt nog eens maar er gebeurd nog steeds niets. Er breekt een zombieding door de deur en rent op ons af, weer in die aanhouding. "(Mijn naam)! Probeer die kant!" Roept hij. En inderdaad ik druk op een knop. Tergend traag gaat hij dicht. Net te traag want het ding kan nog net zijn arm door de deur steken. Maar dat houd de stenen deur niet tegen. Hij blijft dichtgaan en breekt de arm met een misselijkmakend gekraak.
"Oke, zullen we dan maar verdergaan?" Vraag ik.
"Ik ga mee, ik blijf hier echt niet." Stemt (bestie) mee in.
"Ik ga eerst even kijken of alles oke is en dan help ik je wel mee naar beneden." Beslist (Lover). Zoals altijd een gentleman eerste klas. Dat is eigenlijk nooit anders geweest denk ik. Al sinds het eerste leerjaar dus vanaf ik hem leerde kennen, houdt hij al altijd de deur voor me open, legt me altijd alles uit ook als dat betekent dat hij diezelfde uitleg letterlijk 15 keer moet geven en hij neemt het altijd voor me op zelfs als hij niet weet waar het over gaat.
"Alles veilig, hoor." Hij helpt me overeind en samen lopen we rustig de trap af gevolgd door (bestie). We komen uit in een kamer met enkele bedden, een paar kasten, een tafel en stoelen. Bovenop een van de lagere kasten staat een computer. Nog zo'n oud en dik geval zo. De toetsen zijn al zo vaak gebruikt dat bij er sommige de originele letter al vervaagd is en het met alcoholstift er opnieuw opgeschreven is. Ik vraag (lover) om een stoel en zet de computer aan. Hij werkt nog, dat is vreemd voor een huis dat al eeuwen (figuurlijk bedoeld) leeg staat.


* Begonnen met 7 jongens 6 meisjes. Me Inclusief.
* De gewone .... Zijn namen die ik nog niet weet maar dat ook niet echt uitmaken wie wat zegt of doet.
* (Trut) komt nog later in verhaal terug waarom het een trut is.
* (Lover) komt ook later terug waarom ik hem zo noem
* (Bestie) zij is mijn beste vriendin.
Suggesties voor namen zijn altijd welkom.
__________________
Ik ben wie ik ben en als je dat niet bevalt mag je vertrekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2016, 08:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb het niet helemaal gelezen maar ik vond het storend dat een groep ladderzatte jongeren met auto's naar die plek ging. Dat klinkt niet heel realistisch. Allereerst moeten de bestuurders nog helder genoeg zijn om daar te komen, daarnaast bepaald je direct dat (een deel van) de groep 18+ is, of misschien nog ouder en een eigen auto in bezit hebben. Is dat wat mee mee wil geven in het verhaal? Of zijn jouw personages jonger/ speelt het in Amerika waar men eerder mag rijden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2016, 16:01
Demipet660
Avatar van Demipet660
Demipet660 is offline
Daar had ik nog niet over nagedacht eigenlijk.
Daar ga ik nog iets op moeten verzinnen dan.
Bedankt
__________________
Ik ben wie ik ben en als je dat niet bevalt mag je vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2016, 17:16
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Mij stoort het nog al dat je in het begin nooit dialogen zet en tegen het einde wat meer. Ik vond het prettiger om de dialogen te lezen dat de tekst, het laat je meer inleven in het verhaal. Probeer misschien eens het begin te herschrijven naar meer een dialoogvorm?
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 09-04-2016, 23:51
Demipet660
Avatar van Demipet660
Demipet660 is offline
Ik vind het moeilijk om een verhaal te starten. Ik heb een idee in mijn hoofd en dat schrijf ik dan uitgewerkte uit zoalsop het einde maar daarvoor zijn het meestal grove lijnen. Enig idee hoe ik best een verhaal opstart ???
__________________
Ik ben wie ik ben en als je dat niet bevalt mag je vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 22:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind het moeilijk om een verhaal te starten. Ik heb een idee in mijn hoofd en dat schrijf ik dan uitgewerkte uit zoalsop het einde maar daarvoor zijn het meestal grove lijnen. Enig idee hoe ik best een verhaal opstart ???
Probeer eens een schijfoefening te doen waarbij je personen en/of hun omgeving omschrijft. Hun haarkleur, de vastbesloten blik in hun ogen, de strakke zwarte jeans, het bloemige parfum. Zulke beschrijvingen kan je goed gebruiken om een persoon, plaats of gebeurtenis te introduceren. Ik vond het zelf altijd een fijne schrijfoefening. Een verhaal kan namelijk op veel manieren beginnen. Midden in een dialoog, vlak voor een bepaalde gebeurtenis, of simpelweg door het neerzetten van een persoon en de omgeving.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-04-2016, 18:58
Demipet660
Avatar van Demipet660
Demipet660 is offline
Oké, dat zal ik eens proberen. Bedankt.
__________________
Ik ben wie ik ben en als je dat niet bevalt mag je vertrekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Steam Summer Sales
Verwijderd
32 24-07-2013 19:29
Muziek Pats hier met je muziekcollectie
telluriet
216 05-09-2004 20:20
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 13-03-2003 00:28
Films, TV & Radio [Charmed, Buffy, Angel] Goed nieuws!
Verwijderd
929 30-01-2003 01:19
Muziek verukkelukkullukke 715
Kellie
39 28-12-2002 00:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.