![]() |
|
![]() |
Hoihoi!
Voor het journalistieke project Invisible Cities onderzoek ik onder andere het beeld wat mensen hebben van mensen met genderdysforie/transgender mensen. Daarvoor heb ik de volgende enquête opgesteld: klik! Het zou heel erg helpen als je deze enquête (eerlijk) in zou willen vullen, afhankelijk van je antwoorden duurt het ongeveer 5 minuten. Hoe meer mensen de enquête invullen, hoe completer het beeld wordt, dus als je deze enquête zou willen delen, zou dat heel fijn zijn! Feedback op de enquête en meningen over het onderwerp zijn zeer welkom! ![]() Alvast bedankt, Vincie |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het met je eens dat de vraagstelling een stuk beter had gekund, in ieder geval duidelijker geformuleerd. Maar alle opmerkingen/toelichtingen/feedback worden meegenomen bij de verwerking van de resultaten. Het is niet bewust dat alles zo negatief is, ik heb het ook aan twee transgender mensen (dus waarover het eigenlijk gaat) voorgelegd en die hebben de enquête goedgekeurd (omdat ze de stellingen ook herkennen uit het dagelijks leven). Dus had verwacht dat er niet zoveel 'ophef' over de vraagstelling zou ontstaan. Dit is wel echt een leermoment, dus goed dat het zoveel aangegeven wordt. Bedankt voor het invullen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En de antwoorden kan ik zeker wel wat mee, in combinatie met de gegeven toelichtingen. En wat heeft een blowjobfest hiermee te maken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees ook dit: https://www.reddit.com/r/changemyvie...lness/fhdvwge/ |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast denk ik, dat je vraag over hij/zij/het/etc. goed zou passen in de open vakken aan het eind van elke pagina. Misschien dat de persoon in kwestie dit kan verwerken in het onderzoek, aangezien ook hier mensen verschillend over denken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Ik vind dat er maar twee genders zijn" is net zo'n oerdomme opmerking als "ik vind dat er geen coronacrisis is". Flikker toch op met je gezeik ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Stel je voor een jongen van 14 voelt zich ouder dan zijn daadwerkelijke leeftijd, vervolgens laat hij zijn uiterlijk veranderen waardoor hij ook een stuk ouder lijkt bijv. 20. Zou diegene dan ook direct een andere leeftijd op zijn paspoort krijgen en gebruik mogen maken van 18+ dingen? ![]() ![]() Daarnaast vind ik dat iedereen mag zijn hoe die is, echter vind ik niet dat iedereen mag zijn wie die NIET is. Stel je voor er ontstaat een wereld waarin iedereen zijn of haar uiterlijk aanpast om mensen een ander beeld te geven (denk aan geslacht, leeftijd, iq, etc.) Laatst gewijzigd op 28-03-2020 om 11:17. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-03-2020 om 12:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben je van mening dat het een valide mening is om te zeggen dat de aarde plat is? Zo ja: Je hebt het fout, niet over alles kan je een mening hebben. Over feiten bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-03-2020 om 12:14. Reden: Special request |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben geen klimaatwetenschapper maar ik kan me heel goed staande houden in een debat over het klimaat. Het kost alleen een beetje tijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hahaha, dat je het aandurft, ik dacht, laat ik maar niet eens beginnen met roepen dat vrijheid van meningsuiting helemaal niet van toepassing is op een privéplatform en dat het alleen betekent dat de overheid je er niet voor kan vervolgen, maar tegelijkertijd hebben we ook geen grondwettelijk hof dus vrijheid van meningsuiting kan hier zonder toetsing vrij eenvoudig door normale wetgeving getemd worden.
|
![]() |
|
![]() |
Ach, hij verkeert in hoogopgeleid gezelschap; ook Ronald Plasterk twitterde "daar gaat de vrijheid van meningsuiting!!!!" toen Twitter besloot Geert Wilders (tijdelijk) te blokkeren.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat ik probeer te zeggen: een transgender die als man geboren is en zich een vrouw voelt vind ik vreemd, deze persoon zou zich in mijn opinie een mens moeten voelen en dit niet zozeer verbinden met zijn uiterlijk. Elke menselijke eigenschappen komen bij beide geslachten voor in meer of mindere mate. Ik vind het dus ook grootste onzin dat bepaalde eigenschappen of kenmerken meer bij een bepaald geslacht horen, aangezien het innerlijk en uiterlijk los van elkaar (zouden moeten) staan. En het dus ook niet nodig zou zijn om van geslacht te ''veranderen'' als iedereen qua innerlijk wordt gezien als mens, en qua uiterlijk verschillen deze mensen ''toevallig'' (namelijk man en vrouw). Dus luister meneertje, in je eigen woorden, flikker op van dit SCHOLIEREN forum en ga meer weer terug naar dumpert, daar zal je vast ook ''weinig'' ''reaguren'' (grapje, ik ontvang graag wederhoor) |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vinden jullie het niet vreemd dat god op een bepaald moment heeft besloten om bepaalde mensen in een verkeerde lichaam te plaatsen? Want dit ''voorval'' is zeker niet van alle tijden. Of laat me het zo zeggen: wanneer past een lichaam niet bij een innerlijk? Waarom zou een bepaald innerlijk niet bij een mannelijk lichaam of juist een vrouwelijk lichaam passen (of waarom juist wel)? Welke eigenschappen zijn het waarvan deze mensen denken dat het niet bij hun desbetreffende lichaam past en daardoor een transitie ondergaan? Waarom zou een jongen die met poppen speelt beter in een meisjeslichaam passen? De een vindt zijn lichaam sneller verkeerd dan de ander. Wie bepaalt of deze inschatting juist is? Daarnaast zie ik een transitie als iets vergelijkbaars met een tattoo laten zetten, plastische chirurgie, piercings, ga zo maar door. Echter lijkt het me duidelijk dat een transitie vergeleken met deze zaken een veel grotere impact heeft, hoe dan ook. Hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk dat kinderen deze transities al op jonge leeftijd van start kunnen gaan door bijv. de hormonen te beïnvloeden? Vinden jullie dat dit op elke leeftijd mogelijk zou moeten zijn of vinden jullie een min. leeftijd van 18 jaar niet realistischer? Verder VIND ik het niet zozeer van belang om dit soort onderwerpen puur met feiten te ondersteunen, aangezien het de meningen en emoties zijn die grotendeels het perspectief van mensen bepalen en andere mensen beïnvloeden. Ik probeer mensen niet te overtuigen van iets, slechts om ze aan het denken te zetten. De betekenis die mensen aan het begrip realiteit geven verschilt per persoon, het speelt zich allemaal af in je hoofd. Op die manier is alles wat iemand zegt, meemaakt, etc. realistisch. Dus zou je net zo goed kunnen zeggen dat de realiteit niet bestaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, ik vind het realistisch om met die transitie te beginnen op jonge leeftijd; Lees die fucking link die ik als eerste postte. For fuck's sake. Citaat:
Het is juist een feitelijke discussie omdat er allemaal van die droeftoeters zoals jij zijn die graag willen bepalen hoe anderen hun leven willen leven. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het enige wat je bereikt hebt, is dat ik er hoogstpersoonlijk zorg voor zal dragen dat tijdens mijn leven nog het wordt gezien als een mentale afwijking om te geloven in sprookjes. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het verzet van Roxane Gay Barbie met buikje elifecoach | 12 | 01-10-2017 21:24 | |
Liefde & Relatie |
Mannen onderdrukken vrouwen lieve vogel | 93 | 19-01-2013 10:07 | |
Liefde & Relatie |
Transgenders. Verwijderd | 81 | 21-06-2012 08:23 |